گشت و گذار در محله آکسارای Aksaray استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گشت و گذار در محله آکسارای Aksaray استانبول

استانبول از مناطق بسیاری تشکیل شده که هر کدام به نوبه خود دیدنی هستند. برخی مرکز گردشگری و تاریخی شهر هستند، برخی دنج و ساکت، بعضی هم به مراکز خریدش مشهورند. اگر با تور استانبول به این شهر زیبا سفر می‌کنید و از گردش در مراکز خرید مختلف لذت می‌برید، سری به محله آکسارای بزنید. این محله به مراکز فروش عمده و ارزانش معروف است و می‌توانید اجناس را با قیمت متفاوت‌تری نسبت به مناطق دیگری همچون تکسیم بخرید.

بافت قدیمی منطقه آکسارای جزو قدیمی‌ترین مناطق استانبول به شمار می‌آید که به قرن ۱۵ میلادی بر می‌گردد و تمام کوچه‌های این منطقه دیدنی است. آکسارای پر از هتل‌ها و فروشگاه‌های بزرگ و کوچک است و در سال‌های اخیر با ساخت مراکز خرید زیاد به یکی از محبوب‌ترین محله‌های استانبول تبدیل شده که برای گردشگران جالب و سرگرم کننده است. از طرفی این محله بیشتر به خاطر فروش کفش، پارچه، کیف و پوشاک به صورت عمده شناخته می‌شود و قیمت اجناس در این منطقه نسبت به سایر مناطق و مراکز خرید در استانبول به ویژه میدان تکسیم ارزان‌تر است. به طور مثال برای خرید کیف و کفش محله سلطان احمد مناسب است و برای خرید پارچه محله شاهزاده باشی. مرکز خرید اولیویوم استانبول و هیستوریا نیز برای خرید لباس بچه بسیار خوب است.

 

بهترین غذاهایی که باید در بازار بزرگ استانبول میل کنید


همچنین بزرگترین بازار استانبول، بازار بزرگ زیرزمینی آکسارای است. این بازار حدود ۴۰ سال قدمت دارد، مغازه‌های بسیاری وجود دارد که در زمینه فروش پوشاک می‌باشند. در این فروشگاه‌ها می‌توانید به هنگام خرید چانه بزنید.


جاذبه‌های گردشگری منطقه آکسارای

مسجد سلطان احمد یا همان مسجد آبی جذاب‌ترین مکان دیدنی محله آکسارای است. این مسجد زیبا و باشکوه یک مکان تاریخی، مذهبی استانبول به حساب می‌آید. در نزدیکی مسجد سلطان احمد، ایاصوفیه را خواهید یافت که در ابتدا کلیسای بزرگی بوده که بعدا به مسجد تغییر کاربری داده و یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است. ایاصوفیه در سال ۵۲۳ میلادی به دستور امپراتور ژوستینین اول به مدت ۵ سال ساخته شد، اما بعد از فتح استانبول توسط محمد دوم، به مسجد تبدیل شده است. بهتر است قبل از بازدید از ایاصوفیه استانبول، تاریخ و معماری آن را بشناسیم.

 


هتل‌های آکسارای

شما می‌توانید هتل‌های بسیار خوبی در منطقه آکسارای پیدا کنید. همچنین در صورتی که بخواهید هتلی با قیمت مناسب‌تر برای اقامت خود بیابید هتل‌های ۳ ستاره مختلفی می‌توانید در این منطقه بیابید. هتل مارینم، هتل لیبرتی، هتل سلطان، هتل بیربی استانبول ، هتل کچیک، هتل کایا مادرید، هتل بودو تعدادی از هتل‌های این منطقه هستند که می‌توانید از قبل رزرو کرده و یا در صورتی که اتاق خالی داشته باشند به صورت حضوری مراجعه کنید. اگر اهل خرید هستید، اقامت در این بخش شهر بهترین انتخاب شماست. چرا که به مراکز خرید زیادی به راحتی دسترسی خواهید داشت و نیازی نیست با وسایل نقلیه عمومی سفر کنید و می‌تواند کل سفرتان جزو سفرهای کم هزینه برایتان باشد. البته که اگر بخواهید به دیگر مناطق شهر بروید، خطوط اتوبوسرانی، مترو و تراموا شما را به هر جا بخواهید می‌برد.

 

۷ رستوران معروف در حوالی میدان تکسیم استانبول


رستوران‌های آکسارای

پس از گردش، خرید و یا پیاده روی در کوچه‌های قدیمی آکسارای، دلتان می‌خواهد به یک رستوران ترکی بروید و از غذاهای خوشمزه این شهر امتحان کنید. غذاهای متنوعی که لازم هست هر وعده یکی از آنها را بخورید تا از طعم هر کدام از خوراک‌ها لذت کافی را برده باشید. خوشبختانه این منطقه پر از غذاخوری‌ها و رستوران‌های مختلف است. رستوران آگاسلی، رستوران هز دونر، رستوران سن لوکانتا، رستوران کاردشلر، رستوران کورتولوس پیده، رستوران هارمان، رستوران اومور بابا، رستوران دونرسی سادیک، رستوران اوز سوت، هر کدام که در سر راهتان باشد می‌تواند گزینه خوبی برای صرف یک ناهار خوشمزه باشد.

 

Aksaray

 

اگر جزو افرادی هستید که ممکن است غذای ایرانی هوس کنید، بهتر است بدانید یکی از بهترین رستوران‌های ایرانی در استانبول شعبه دارد. رستوران مشهور نایب با موسیقی زنده در محله آکسارای پذیرای شما خواهد بود. شما می‌توانید برای شام به آنجا مراجعه کرده و غذای با کیفیت میل کنید. رستوران نایب ناهار سرو نمی‌کند و در خیابان فاتح، آکسارای، میدان فندک زاده، خیابان ملت واقع شده است.
در ضمن برای دسترسی مناطق دیگر، محله آکسارای دارای خطوط اتوبوس T1، با توقف در ایستگاه یوسف پاشا و آکسارای است و یک ایستگاه خط متروی M1 وجود دارد که می‌توان به سمت فرودگاه آتاتورک رفت.

۲۵ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران