لوکس‌ترین هتل‌ها در آکسارای استانبول: قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
لوکس‌ترین هتل‌ها در آکسارای استانبول: قسمت اول

موقعیت استانبول در جاده ابریشم که زمانی به عنوان قسطنطنیه و بیزانس شناخته می‌شد، آن را به یک مرکز اقتصادی، تاریخی و فرهنگی بدل کرده است، به طوری که چندین بار بعنوان پایتخت امپراتوری‌های روم، بیزانس و عثمانی مطرح شد. با توجه به دو قسمت آسیایی و اروپایی شهر، در سفر با تور استانبول چیزهای بسیاری برای کشف وجود دارد. محله قدیمی و منطقه سلطان احمد استانبول برخی از شناخته شده‌ترین جاذبه‌ها نظیر ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، مسجد آبی و آب انبار غول‌پیکر زیرزمینی باسیلیکا را در خود جای داده است.

بعلاوه یک سفر دریایی در تنگه بسفر و حرکت در امتداد وسعت آبی که دو قاره را به هم پیوند می‌دهد، راهی فوق العاده برای دیدن سواحل شاخ طلایی استانبول است. برای کشف فرهنگ محلی، بازدیدکنندگان می‌توانند یک تور خصوصی از بازار بزرگ استانبول و بازار ادویه که حاوی غنی‌ترین بوهای جهان است، داشته باشند. برای سفرهای طولانی‌تر، تور استانبول می‌تواند گردشگران را به مناظر صخره‌ای قابل توجه کاپادوکیا، ویرانه‌های شهر یونانی-رومی افسوس و حتی مکان‌های شبه جزیره گالیپولی ببرد.

خلاصه که فرصت برای گشت و گذار بسیار است. اما خستگی‌های سفر را می‌توانید در یکی از انبوه اقامتگاه‌های این شهر از تن بزدایید. در گذشته درباره بهترین هتل‌های استانبول صحبت کرده‌ایم. اما اگر گذرتان به محله آکسارای استانبول در منطقه فاتیح افتاد، توصیه می‌کنیم اقامت در یکی از لوکس‌ترین هتل‌های این حوالی را از دست ندهید.

 

The Charm

این هتل به تازگی در مارس ۲۰۲۱، در شهر قدیمی و در ۱.۳ کیلومتری مسجد سلیمانیه در استانبول افتتاح شده است. اینجا یک هتل ۴ ستاره با ۲۷ اتاق بوده و با یک سالن استراحت مشترک، باغ و چشم‌اندازی عالی به این باغ از تراس به استقبال مهمانان می‌آید. از جمله امکانات این ملک می‌توان به رستوران، رزرواسیون ۲۴ ساعته، روم سرویس به همراه وای فای رایگان در سراسر ملک اشاره کرد. گفتنی است که این هتل، بسیار مناسب اقامت خانواده‌هاست.

 

آشنایی با معروف‌ترین مسجدهای استانبول

در ضمن همه اتاق‌ها دارای تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، مینی بار و حمام اختصاصی بوده و برخی از اتاق‌ها دارای آشپزخانه با ماشین ظرفشویی، مایکروویو و یخچال هستند. بعلاوه، مهمانان هتل می‌توانند هر روز از خوردن صبحانه آلاکارت در اینجا لذت ببرند.

از نقاط دیدنی محبوب در نزدیکی این اقامتگاه می‌توان به بازار بزرگ، ستون کنستانتین در استانبول و بازار ادویه اشاره کرد. در ضمن نزدیک‌ترین فرودگاه، فرودگاه بین‌المللی صبیحا گوکچن استانبول است که در ۳۲ کیلومتری هتل قرار دارد و این ملک، خدمات ترانسفر فرودگاهی را نیز به مهمانانش ارائه می‌دهد.

آدرس: Aksaray Mahallesi Koçibey Sokak No: 5 Fatih, Fatih, 34096 Istanbul, Turkey

 

Four Seven

این اقامتگاه ۴ ستاره و ۴۱ اتاقه جذاب و منحصر بفرد، در مه ۲۰۱۹ در ۱.۷ کیلومتری ستون کنستانتین به روی علاقمندان گشوده شد. این هتل دارای اتاق‌های خانوادگی مجهز به تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، مینی بار، کمد، گاوصندوق شخصی و حمام اختصاصی است.

بعلاوه مهمانان می‌توانند از صبحانه بوفه و رستوران، رزرواسیون ۲۴ ساعته، سالن استراحت مشترک، وای فای رایگان در سراسر ملک و تراسی که چشم اندازی جالب توجه از شهر دارد، برخوردار شوند. گفتنی است مسجد سلیمانیه، ۲.۱ کیلومتر و آب انبار باسیلیکا استانبول ۲.۸ کیلومتر از هتل فاصله دارد. نزدیک‌ترین فرودگاه نیز، فرودگاه استانبول است که در ۴۱ کیلومتری اقامتگاه قرار دارد و ترانسفر فرودگاهی در دسترس مهمانان می‌باشد.

 

اینستاگرامی‌ترین کافه‌های استانبول

آدرس: İnkılap Caddesi No :1/1 Aksaray / Fatih, Fatih, 34096 Istanbul, Turkey

 

Hotel Istanbul Trend

این هتل با استخر روی پشت بام، سونا، مرکز تناسب اندام و استخر سرپوشیده، در منطقه لاللی استانبول و در ۵۰ متری ایستگاه تراموای آکسارای واقع شده است. این اقامتگاه ۴ ستاره، ۵۱ اتاق مجهز به وای فای رایگان، مبلمان لوکس و حمام اختصاصی با لوازم بهداشتی رایگان و همچنین تلویزیون صفحه تخت دیواری با کانال‌های ماهواره‌ای و مینی بار را در خود جای داده است.

صبح‌ها، مهمانان می‌توانند از بوفه صبحانه عالی ترکی برخوردار شوند. و این هتل جذاب، یک رستوران شیک نیز دارد که غذاهای خوشمزه ترکی سرو می‌کند. بعلاوه برای استراحت و ریلکس کردن، مهمانان می‌توانند از سونا یا اتاق بخار استفاده کنند. استخر روی پشت بام با طراحی عالی و صندلی‌هایی که آنرا احاطه کرده‌اند، به مهمانان این فرصت را می‌دهد تا خنک شوند یا آفتاب بگیرند. گفتنی است بازار بزرگ سرپوشیده استانبول، تنها ۱۵ دقیقه پیاده روی و ایستگاه متروی ینی کاپی، ۵ دقیقه پیاده روی تا این ملک فاصله دارد و در کمترین زمان می‌توان به مرکز شهر دسترسی داشت.

 

مرکز خرید توریوم، تجربه پارک برفی در استانبول

آدرس: Mustafa Kemal Paşa Cad. No:36 Laleli – Fatih, Fatih, 34130 Istanbul, Turkey

 

Sorriso

این اقامتگاه تاریخی با چشم اندازهایی عالی تنها ۱۶ دقیقه پیاده روی تا مسجد آبی، کاخ توپکاپی، آب انبار باسیلیکا و ایاصوفیه در استانبول فاصله دارد و در بخش قدیمی این شهر واقع شده است. امکانات اسپا، استخر روباز، وای فای رایگان و ۶۵ اتاق را می‌توانید در این ملک بیابید. گفتنی است اتاق‌ها دارای دکوراسیون شیک و مجهز به تهویه مطبوع، تلویزیون ال سی دی، حمام اختصاصی با لوازم بهداشتی رایگان، فضای نشیمن و امکانات تهیه چای/قهوه هستند.

مرکز اسپا شامل جکوزی، حمام ترکی، اتاق بخار و سونا می‌باشد. خدمات ماساژ نیز در دسترس است. صبحانه روزانه به صورت بوفه سرو می‌شود و درضمن رستوران این هتل هر روز غذاهای خانگی، سوپ، انواع دسر، ماهی تازه و نوشیدنی‌های محلی و بین‌المللی را سرو می‌کند.

از طرفی پرسنل هتل، می‌توانند در برنامه ریزی سفر به شما کمک کنند. گفتنی است این اقامتگاه، تنها ۱۰۰ متر تا ایستگاه تراموای آکسارای و ۴۰۰ متر تا ایستگاه تراموای لاللی فاصله دارد. گفتنی است ایستگاه تراموای آکسارای، دسترسی آسان به بازار بزرگ و منطقه تاریخی سلطان احمد دارد. بعلاوه فرودگاه آتاتورک، ۱۵ کیلومتر و فرودگاه استانبول ۵۵ کیلومتر با این ملک فاصله دارد.

 

معروف‌ترین جمعه بازارهای استانبول

آدرس: Ordu Caddesi No 60 Laleli Fatih, Fatih, 34134 Istanbul, Turkey

 

Comfort Life

این هتل ۴ ستاره، در منطقه متروی ینی کاپی واقع شده و دارای تراس و ۷۷ اتاق با وای فای رایگان است. بعلاوه این ملک خدمات رزرواسیون ۲۴ ساعته و روم سرویس ۲۴ ساعته، نگهبانی ۲۴ ساعته و پارکینگ اختصاصی رایگان را ارائه می‌دهد. اتاق‌ها با سلیقه تزئین شده‌اند و دارای تلویزیون صفحه تخت، تهویه مطبوع و مینی بار هستند. برخی اتاق‌ها سونا و حمام اختصاصی نیز دارند.

در ضمن این هتل، صبحانه محلی و بین‌المللی را به سبک بوفه باز ارائه می‌دهد. یک بار نیز وجود دارد که انواع نوشیدنی‌ها و پیش غذاها را سرو می‌کند. در نهایت باید گفت مسجد آبی استانبول، ایاصوفیه و بازار بزرگ ۵ دقیقه با تراموا و مرکز نمایشگاه CNR Expo، نیم ساعت رانندگی با این هتل فاصله دارند.

آدرس: İnebey Mah. Tiryaki Hasanpasa Cad. No:33, Fatih, 34096 Istanbul, Turkey

 

Amethyst

این هتل، در فاصله ۱۲ دقیقه پیاده‌روی از بازار بزرگ پرهیاهوی استانبول و ۱۵۰ متری ایستگاه متروی مارمارای واقع شده و با یک استخر سرپوشیده و اسپا همراه با حمام سنتی، سونا و خدمات ماساژ به استقبال گردشگران تور استانبول می‌آید. گفتنی است تمامی ۹۰ اتاق این هتل ۴ ستاره، بسیار شیک بوده و با رنگ‌های پاستلی آرام‌بخش تزئین شده‌اند. این اتاق‌ها دسترسی به وای فای رایگان، تلویزیون صفحه‌ تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، میز کار و حمام اختصاصی دارند.

 

معرفی برترین رستوران‌های استانبول

در اینجا ۲ رستوران وجود دارند که غذاهای سنتی ترکی و همچنین غذاهای بین‌المللی سرو می‌کنند. بار لابی نیز انواع نوشیدنی‌های باکیفیت را تا پاسی از شب ارائه می‌دهد. از مهمترین جاذبه‌های نزدیک به هتل، می‌توان به مسجد آبی نمادین سلطان احمد و کاخ توپکاپی استانبول اشاره کرد. در ضمن این ملک، ۵۰۰ متر با ایستگاه متروی ینی کاپی فاصله دارد که مستقیما به بخش آسیایی متصل می‌شود. با مترو نیز می‌توان به راحتی خود را به فرودگاه آتاتورک رساند.

آدرس: Mesihpasa Mah Aksaray Cadde No 6 Laleli Beyazit, Fatih, 34126 Istanbul, Turkey

 

Grand Durmaz

این ملک تاریخی آرامش بخش و ۴ ستاره، با ۵۵ اتاقش در موقعیت مکانی عالی در شهر قدیمی و درست در مقابل ایستگاه تراموای آکسارای واقع شده است. این هتل دارای وای فای رایگان، مرکز تناسب اندام، مرکز اسپا با حمام ترکی، سونا و خدمات ماساژ است. اتاق‌ها نیز مجهز به تهویه مطبوع، تلویزیون LCD، فضای نشیمن و مینی بار با نوشیدنی‌های غیر الکلی هستند و تمام آنها با ترکیبی از سبک‌های تاریخی و مدرن تزئین شده‌اند. در ضمن برخی از اتاق‌ها، از بالکن و حمام آبگرم اختصاصی برخوردارند.

 

۴ پارک ماجراجویی جذاب در استانبول

در اینجا صبحانه روزانه، به صورت بوفه سرو می‌شود. رستوران Terrace Valide، نمونه‌هایی از بهترین غذاهای سنتی و بین المللی را ارائه می‌دهد. در ضمن در اینجا، خدمات دربان و میز تور ارائه می‌شود. گفتنی است این هتل، ۱۵ دقیقه پیاده تا بازار بزرگ نمادین فاصله دارد و خدمات انتقال VIP به استانبول و فرودگاه صبیحا گوکچن را نیز ارائه می‌دهد.

آدرس: Ataturk Bulvari Kemal Pasa Mah. No:4 Aksaray Fatih, Fatih, 34080 Istanbul, Turkey

 

Alpinn Hotel DUE

این هتل ۴ ستاره، به تازگی در آگوست ۲۰۲۱ در منطقه فاتیح استانبول افتتاح شده است. گفتنی است این اقامتگاه، در ۱.۳ کیلومتری بازار بزرگ، ۱.۴ کیلومتری از مسجد سلیمانیه و ۱.۴ کیلومتری از ستون کنستانتین واقع شده است. از جمله امکانات این ملک می‌توان به رستوران، رزرواسیون ۲۴ ساعته و سرویس اتاق به همراه وای فای رایگان، یک سالن مشترک، خدمات دربان و صرافی برای مهمانان اشاره کرد. تمام ۳۳ اتاق این اقامتگاه نیز دارای تهویه مطبوع، کمد لباس، مینی بار، گاوصندوق شخصی، تلویزیون صفحه تخت و حمام اختصاصی هستند.

 

گشت و گذاری غیرمعمول در استانبول

این اقامتگاه، هرروز یک صبحانه کانتیننتال یا بوفه نیز ارائه می‌دهد. از نقاط دیدنی محبوب در نزدیکی هتل می‌توان به بازار ادویه، مسجد آبی و آب انبار باسیلیکا اشاره کرد. در ضمن نزدیک‌ترین فرودگاه، فرودگاه بین‌المللی صبیحا گوکچن استانبول است که در ۳۲ کیلومتری هتل قرار دارد و این ملک خدمات ترانسفر فرودگاهی را نیز به مهمانانش ارائه می‌دهد.

آدرس: Güvenlik Caddesi NO :41, Fatih, 34130 Istanbul, Turkey

 

Graziella Gold

این هتل ۴ ستاره که در ۲.۱ کیلومتری از ستون کنستانتین واقع شده است، ۵۲ اتاق، مرکز تناسب اندام، رستوران، رزرواسیون ۲۴ ساعته و سرویس اتاق به همراه وای فای رایگان در سراسر ملک، خدمات دربان، میز تور و صرافی را برای مهمانان فراهم می‌کند. بعلاوه این اقامتگاه دارای استخر سرپوشیده، اسپا و مرکز سلامتی همراه جکوزی و سونا می‌باشد.

 

بهترین کلاس‌های آشپزی در استانبول

مهمانان در اینجا می‌توانند از صبحانه کانتیننتال یا بوفه لذت ببرند. بعلاوه تمام اتاق‌ها مجهز به تهویه مطبوع، میز کار، مینی بار، تلویزیون صفحه تخت، حمام اختصاصی و گاو صندوق شخصی بوده و چشم‌اندازی از شهر را به مخاطبان هدیه می‌دهند. در ضمن برخی از اتاق‌ها دارای بالکن هستند. گفتنی است مسجد سلیمانیه ۲.۲ کیلومتر، آب انبار باسیلیکا ۲.۸ کیلومتر و فرودگاه بین‌المللی صبیحا گوکچن استانبول ۳۹ کیلومتر با هتل فاصله دارند. در ضمن این ملک، خدمات شاتل فرودگاهی را نیز ارائه می‌دهد.

آدرس: Küçük Langa Caddesi, Fatih, 34096 Istanbul, Turkey

 

Aspen Hotel Ist

این هتل در مرکز استانبول، تنها ۱ کیلومتر با بازار بزرگ و ۱۰ دقیقه پیاده روی از اسکله کشتی تفریحی ینی کاپی فاصله دارد که به مناطق مختلف در بخش آسیایی ترکیه خدمات رسانی می‌کند. در ضمن فرودگاه آتاتورک، ۱۷ کیلومتر و فرودگاه استانبول در ۵۵ کیلومتری ملک قرار دارند.

 

بزرگترین باغ وحش‌های استانبول (بخش اول)

در اینجا به تراس روی پشت بام، جکوزی و چشم‌اندازهای پانوراما از دریای مرمره دسترسی خواهید داشت. هر یک از ۱۰ اتاق این هتل، دکوراسیونی شبیه به خانه دارند و بسیار راحت بوده و از حمام خصوصی، تهویه مطبوع، تلویزیون ماهواره‌ای و وای فای رایگان برخوردارند.

همچنین یک استخر سرپوشیده، حمام سنتی، سونا و خدمات ماساژ برای ریلکس کردن بیشتر وجود دارند. از طرفی، هر روز بوفه صبحانه در اتاق غذاخوری هتل سرو می‌شود. رستوران زیبای اینجا نیز طیفی از غذاهای لذیذ ترکی و بین‌المللی را برای ناهار و شام ارائه می‌دهد. بعلاوه، ۲ بار نیز نوشیدنی‌های باکیفیت و گوارا را در اختیار مهمانان قرار می‌دهند.

آدرس: Aksaray Cad. No:25 Laleli, Fatih, 34150 Istanbul, Turkey

۲۳ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران