هتل‌های دوستدار حیوانات خانگی در استانبول: قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
هتل‌های دوستدار حیوانات خانگی در استانبول: قسمت اول

اگر قصد سفر با تور ترکیه با حیوان پشمالویتان را دارید، خوشحال خواهید شد که بدانید این منطقه تعداد زیادی هتل دوستدار حیوانات خانگی را در خود جای داده که به شما و دوستتان احساس آرامش و راحتی را هدیه می‌دهند. بنابراین، جای نگرانی نیست. از اقامتگاه‌های مجلل که فرش قرمز را برای حیوانات خانگی پهن می‌کنند گرفته تا گزینه‌های مقرون به صرفه که به همان اندازه خوشایند هستند، این خطه خصوصا استانبول، گزینه‌های جذابی را ارائه می‌دهد.

 

درباره هتل‌های دوستدار حیوانات خانگی

خیلی ساده، یک هتل دوستدار حیوانات خانگی هتلی است که به حیوان پشمالویتان اجازه می‌دهد همراه شما در اتاقتان اقامت داشته باشد. چنین اقامتگاه‌هایی، امکانات و خدماتی اضافه همچون پارک سگ، فضای بازی و نگهداری، ظرف مخصوص غذا و مواردی از این دست را ارائه می‌دهند.

اما باید بدانید لزوما تمامی چنین هتل‌هایی، سیاست‌های یکسانی ندارد. برخی ممکن است محدودیت اندازه حیوان، محدودیت‌های نژادی و یا محدودیتی در تعداد مجاز حیوانات داشته باشند.

برخی به هیچ وجه به شما اجازه نمی‌دهند حیوانتان را در اتاق تنها بگذارید، در حالی که بعضی دیگر ممکن است از شما بخواهند که او را در جعبه نگهدارید تا از آسیب احتمالی به مبلمان یا کثیف کاری در اتاق جلوگیری کنید. بسیاری از هتل‌ها مشکلی ندارند که حیوان را تنها بگذارید، اما توجه داشته باشید که اگر این موجود دوست داشتنی در حین بیرون رفتن و حضور در هتل صدایی بلند و آزاردهنده داشته باشد، ممکن است از شما بخواهند هتل را ترک کنید!

بعلاوه لازم است مدارکی دال بر سلامت حیوان و واکسینه شدن آن‌را ارائه دهید. بنابراین حتما قبل از سفر، با هتل موردنظرتان تماس بگیرید و تمامی اطلاعات مربوط به قوانین آنها را در این رابطه جویا شوید.

بسیار خب! در ادامه، برخی از محبوب‌ترین هتل‌های دوستدار حیوانات خانگی در تور استانبول را معرفی خواهیم کرد و گشت و گذاری را در میان خدمات و امکانات و فضای این اقامتگاه‌های مفرح و دوست داشتنی شروع می‌کنیم.

 

سفر به استانبول در رمضان ۲۰۲۳

هتل فاکس در استانبول (The Fox)

این اقامتگاه ۴ ستاره، ۹ دقیقه پیاده روی تا مرکز کنگره استانبول و ۱.۶ مایل از مرکز شهر فاصله دارد. مهمانان در این هتل می‌توانند به روم سرویس، خدمات دربان و وای‌فای رایگان دسترسی داشته باشند. صبحانه هر روز در دسترس است و شامل گزینه‌های آلاکارت، قاره‌ای و گیاهی می‌شود. وعده‌های غذایی مخصوص کودکان نیز در این اقامتگاه سرو می‌شوند.

اتاق‌های ضد حساسیت از تهویه مطبوع، عایق صوتی، بالکن مبله و کفپوش چوبی یا پارکت برخوردارند و همگی دارای کلیه امکانات رفاهی از جمله حمام اختصاصی با لوازم بهداشتی رایگان و سشوار، کمد لباس، سوکت نزدیک تخت، تخت بسیار بلند (بیش از ۶.۵ فوت)، فضای نشیمن، میز کار و تلویزیون صفحه تخت هستند.

انبار چمدان، میز تور، صرافی، نگهبانی ۲۴ ساعته، خدمات شاتل فرودگاهی، فروشگاه رفاه، رزرواسیون ۲۴ ساعته، بازی‌های رومیزی و پازل، مرکز اسپا همراه با خدمات ماساژ، خدمات خشک شویی، تسهیلات اداری همچون فکس و فتوکپی و فضای مخصوص سیگار کشیدن، از دیگر امکانات و خدمات این اقامتگاه به یادماندنی در تور استانبول به شمار می‌آیند. در ضمن ورود حیوانات خانگی در صورت درخواست، مجاز و رایگان است.

گفتنی است پرسنل پذیرش به زبان‌های عربی، آذربایجانی، انگلیسی، فارسی، فرانسوی، روسی و ترکی مسلط بوده و ارتباطی صمیمی و عالی را با مهمانان برقرار می‌کنند.

در ضمن نقاط دیدنی محبوب در نزدیکی این اقامتگاه عبارتند از: ایستگاه مترو تکسیم، میدان تکسیم و برج ساعت دولما باغچه. همچنین نزدیک‌ترین فرودگاه، فرودگاه استانبول است که در فاصله ۲۲ مایلی از هتل قرار دارد.

 

۴ مورد از بهترین پارک‌های آبی استانبول

آدرس: İnönü Mah. Babil Sok. No:69 Şişli-İstanbul, Sisli, 34373 Istanbul, Turkey

 

دیکاموندو گالاتا در استانبول (DeCamondo Galata)

این هتل ۴ ستاره با امکاناتی کامل و جذاب از جمله تراس، بار، رستوران، روم سرویس، رزرواسیون ۲۴ ساعته، خدمات نگهداری از کودکان و خدمات کرایه خودرو از مهمانانش پذیرایی می‌کند.

برای سرگرمی نیز میز تور فعالیت‌هایی همچون کلاس آشپزی، تور یا کلاس در مورد فرهنگ محلی، تورهای پیاده روی و بازدید از گالری‌های هنری را ترتیب می‌دهد. بعلاوه اگر با دوست پشمالویتان با تور استانبول سفر می‌کنید، لازم است بدانید ورود حیوانات خانگی، تنها با پرداخت هزینه اضافی امکان‌پذیر است.

در مورد شکم گردی باید بگوییم هر روز، گزینه‌های صبحانه قاره‌ای، آلاکارت و وعده‌های غذایی مخصوص کودکان در دسترسند. در کنار اینها امکانات و خدماتی همچون وای فای رایگان در سراسر هتل، خدمات دربان، انبار چمدان، صرافی، خدمات خشکشویی، فکس/فتوکپی، نگهبانی ۲۴ ساعته و فضای مخصوص سیگار کشیدن به استقبال مهمانان می‌آیند.

اتاق‌ها از تهویه مطبوع، کفپوش چوبی یا پارکت و بالکن مبله برخوردارند و دارای حمام اختصاصی با  لوازم بهداشتی رایگان و حوله و سشوار، میز مطالعه، تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، سوکت نزدیک تخت، قفسه خشک کن لباس، مینی بار، چای/قهوه ساز و آشپزخانه هستند.

گفتنی است این اقامتگاه زیبا ۰.۱ مایل تا برج گالاتا در استانبول و ۱ مایل تا بازار ادویه استانبول فاصله دارد. بعلاوه مسجد سلیمانیه در ۱.۴ مایلی، میدان تکسیم در ۱.۶ مایلی و فرودگاه استانبول در ۲۴ مایلی هتل واقع شده‌اند و این اقامتگاه، خدمات شاتل فرودگاهی را نیز به مهمانانش ارائه می‌دهد.

 

۱۰ راه برای داشتن ماه عسل رمانتیک در استانبول

آدرس: Felek Sokak No.2, Beyoglu, 34421 Istanbul, Turkey

 

وینگز در استانبول (The Wings)

این اقامتگاه زیبا و به یادماندنی ۴ ستاره که در مرکز استانبول واقع شده، در مسافت ۱۳ دقیقه پیاده روی تا بازار ادویه واقع شده است. بعلاوه این هتل حدود ۲.۶ کیلومتر تا میدان تکسیم، ۲.۶ کیلومتر تا ایستگاه مترو تکسیم و باسیلیکا سیسترن استانبول فاصله دارد.

در اینجا می‌توانید شاهد طیف وسیعی از امکانات رفاهی، در مدت سفرتان با تور استانبول باشید. این اقامتگاه تراس، باغ، بار، رستوران، رزرواسیون ۲۴ ساعته، ترانسفر فرودگاهی، روم سرویس و وای فای رایگان در سراسر هتل را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد.

بعلاوه مهمانان به خدمات دربان، دستگاه خودپرداز، انبار چمدان، میز تور، صرافی، خدمات خشک شویی، نگهبانی ۲۴ ساعته و فضای مخصوص سیگار کشیدن نیز دسترسی دارند.

اتاق‌های ضد حساسیت این هتل همراه با تهویه مطبوع، عایق صوتی و کفپوش چوبی یا پارکت و چشم‌اندازهای جالب توجه به مناظر اطراف در اختیار مهمانان قرار می‌گیرند و همگی دارای حمام اختصاصی، سشوار، گاوصندوق شخصی، کمد لباس، تخت بسیار بلند (بیش از ۶.۵ فوت)، سوکت نزدیک تخت، سرویس استریم (مانند نتفلیکس)، تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، مینی بار، قهوه ساز و آشپزخانه هستند. ملحفه و حوله با پرداخت هزینه اضافی ارائه می‌شوند. به همین ترتیب، برای پذیرش و اقامت حیوانات خانگی نیز، لازم است هزینه‌ای جداگانه پرداخت نمایید.

به لحاظ خورد و خوراک نیز باید بگوییم صبحانه هر روز در دسترس بوده و شامل گزینه‌های آلاکارت، قاره‌ای و آمریکایی می‌شود. در هتل رستورانی خواهید یافت که استیک، غذاهای ترکی و محلی سرو می‌کند. گزینه‌های گیاهی، وگان و بدون گلوتن نیز، در صورت درخواست ارائه می‌شوند.

در نهایت از دیگر نقاط محبوب توریستی نزدیک هتل می‌توان به برج گالاتا، مسجد سلیمانیه استانبول و خیابان استقلال اشاره کرد. نزدیک‌ترین فرودگاه نیز، فرودگاه استانبول است که ۳۷ کیلومتر از هتل فاصله دارد.

 

۱۴ رستوران برتر بین‌المللی در استانبول

آدرس: Karaköy Kemankeş Mah. Gümrük Sok.No:26 Beyoğlu, Beyoglu, 34425 Istanbul, Turkey

 

والتون گالاتا در استانبول (Walton Hotels Galata)

هتل والتون گالاتا در منطقه بی اوغلو در استانبول، ۲۰۰ متر از برج گالاتا، ایستگاه مترو شیشانه و خیابان استقلال فاصله دارد و بطورکلی این منطقه به خاطر رستوران‌ها، فروشگاه‌های محلی، کلوپ‌های شبانه، کافه‌ها و گالری‌های هنری‌اش محبوبیت و شهرت دارد.

اتاق‌های ضد حساسیت هتل از تهویه مطبوع، عایق صوتی، کفپوش چوبی یا پارکت و بالکن مبله برخوردارند. بعلاوه دارای تابلوهای نقاشی‌های رنگ روغن به سبک معاصر، تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، داک آی‌پاد و رادیو دیجیتال، ملحفه، کمد لباس، سوکت نزدیک تخت، همچنین مینی ‌بار و میز، حمام خصوصی با لوازم بهداشتی رایگان و حوله و سشوار، قهوه ساز، آشپزخانه و یخچال هستند. برخی از واحدها دارای فضای نشیمن بوده که بهترین گزینه، برای دورهمی و استراحت پس از یک روز شلوغ گشت و گذار در شهر به شمار می‌آید.

از دیگر امکانات و خدمات این هتل جذاب و خاطره‌انگیز می‌توان به تراس، بوفه مناسب برای کودکان، روم سرویس، رزرواسیون ۲۴ ساعته، خدمات دربان، وای فای پرسرعت رایگان در سراسر هتل، دستگاه خودپرداز، انبار چمدان، میز تور، صرافی، خدمات خشکشویی، فکس/فتوکپی، امکانات برگزاری جلسه یا ضیافت، نگهبانی ۲۴ ساعته، سالن استراحت مشترک با تلویزیون و فضای مخصوص سیگار کشیدن اشاره کرد.

گفتنی است تیم پذیرش و مدیریت به زبان‌های ترکی، عربی، انگلیسی، روسی و اسپانیایی با مهمانان ارتباط برقرار می‌کنند. در ضمن ورود حیوانات خانگی، به صورت رایگان به این اقامتگاه مجاز است.

 

بهترین مکان‌ها برای خرید در استانبول

از طرفی برای شکم‌گردی می‌توانید به روف رستوران و بار این اقامتگاه بروید که غذاهای ترکی و بین‌المللی باکیفیت و لذیذی را سرو می‌کند. می‌توانید در طول روز برای صبحانه، ناهار، شام و نوشیدنی به اینجا بیایید و در حین خورد و خوراک، از چشم‌اندازهای بی بدیل مناظر برج گالاتا، شاخ طلایی، ایاصوفیه، مسجد آبی استانبول و شهر قدیمی لذت ببرید. صبح هنگام، مهمانان می‌توانند از صبحانه بوفه باز در پشت بام لذت ببرند. صبحانه شامل انواع گزینه‌های ترکی و بین‌المللی مانند پنکیک، شیرینی ترکی، سوسیس، انواع پنیر، مربا، میوه، غلات، املت و سبزیجات است.

به لحاظ دسترسی‌ها باید گفت میدان تکسیم تنها ۵۰۰ متر، بازار ادویه ۰.۶ مایل، ایاصوفیه ۲.۲ مایل و فرودگاه استانبول ۲۷ مایل از هتل فاصله دارند. بسیاری از بیمارستان‌ها نیز، در این حوالی در دسترسند.

آدرس: Bereketzade mah. Şair Eşref Paşa Sokak No:4, Galata Beyoğlu, Beyoglu, 34724 Istanbul, Turkey

 

پنینسولا در استانبول (Peninsula)

این هتل جذاب، در موقعیت مناسبی در شبه جزیره تاریخی واقع شده و فقط ۳۰۰ متر از دریا و ۳۰۰ متر  از میدان سلطان احمد استانبول و مسجد آبی فاصله دارد.

مهمانان اقامتگاه، می‌توانند از صرف صبحانه بوفه باز در تراس لذت ببرند. هرچند که رستوران‌های متعددی در اطراف وجود دارند که انواع غذاهای محلی ترکی و بین‌المللی را سرو می‌کنند.

هر اتاق این هتل مجهز به تهویه مطبوع، تلویزیون کابلی، گاوصندوق شخصی، حمام خصوصی، سشوار است. بعلاوه اتاق‌ها چشم‌اندازی جالب توجه به منظره باغ دارند و حسی خوشایند را در فضایی راحت و دنج، به مخاطبانشان هدیه می‌دهند.

 

بهترین نقاط عکاسی در استانبول

در ضمن خدمات دربان، انبار چمدان، میز تور، صرافی، رزرواسیون ۲۴ ساعته، روم سرویس، خدمات خشکشویی، فضای مخصوص سیگار کشیدن، خدمات کرایه خودرو و شاتل فرودگاه نیز برای مهمانان مهیا هستند. و بعنوان تفریح و سرگرمی این اقامتگاه اجرای موسیقی زنده، تور یا کلاس در مورد فرهنگ محلی، تورهای پیاده روی، بازدید از گالری‌های هنری موقت را نیز ترتیب می‌دهد. در کنار اینها، باید گفت ورود حیوانات خانگی مجاز و رایگان است.

جالب است بدانید پرسنل پذیرش مسلط به انواع زبان‌ها نظیر عربی، انگلیسی، اسپانیایی، گرجی، روسی و ترکی بوده و از این رو، ارتباطی عالی را با مهمانان برقرار می‌کنند و اطلاعاتی ارزشمند را برای اقامت و یا گشت و گذار در شهر ارائه می‌دهند.

در مورد سایر جاذبه‌های توریستی این حوالی نیز باید گفت کاخ توپکاپی استانبول ۲۲۹۷ فوت، ایاصوفیه ۴۵۰ متر و آب انبار باسیلیکا در ۵۵۰ متری این هتل قرار دارند. فرودگاه آتاتورک  نیز در فاصله ۱۱ مایلی از این اقامتگاه واقع شده است.

آدرس: Akbuyuk Cad. Adliye Sokak No:6 Sultanahmet, Fatih, 34122 Istanbul, Turkey

 

سوئیت‌های واو جهانگیر در استانبول (Cihangir VAV Suites)

اینجا نیز دارای واحدهایی با تهویه مطبوع در مرکز استانبول است و ۱۰ دقیقه پیاده روی تا میدان تکسیم، ۱ کیلومتر تا ایستگاه مترو تکسیم و ۸ دقیقه پیاده روی تا خیابان استقلال فاصله دارد. از دیگر جاذبه‌های گردشگری استانبول در نزدیکی این اقامتگاه می‌توان به برج ساعت دولما باغچه، کاخ دولما باغچه استانبول و برج گالاتا اشاره کرد. نزدیک‌ترین فرودگاه نیز، فرودگاه استانبول است که در ۳۸.۶ کیلومتری اقامتگاه قرار دارد و این هتل سوئیت، خدمات ترانسفر فرودگاهی را نیز ارائه می‌دهد.

 

معرفی هتل ۵ ستاره بارسلو در استانبول

و اما در مورد ویژگی‌های هتل باید گفت این اقامتگاه با امکانات و خدماتی همچون تراس، وای فای رایگان در سرتاسر اقامتگاه، خدمات کرایه خودرو، پارکینگ اختصاصی (با پرداخت هزینه اضافی)، خدمات دربان، انبار چمدان، خدمات خشک شویی و روم سرویس از مهمانانش پذیرایی می‌کند. در ضمن، می‌توانید از خدمات و اقامت رایگان برای حیوانات خانگی‌تان در این اقامتگاه برخوردار شوید.

همچنین اتاق‌های این اقامتگاه دارای تهویه مطبوع، عایق صوتی، فضای نشیمن، تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، ملحفه، حوله، حمام اختصاصی با لوازم بهداشتی رایگان و سشوار، قفسه خشک کن لباس و همچنین آشپزخانه کاملا مجهز همراه با یخچال، ماشین لباسشویی، کتری برقی و اجاق گاز هستند.

آدرس: Yeni Yuva Sokak, Beyoglu, 34433 Istanbul, Turkey

در این مقاله، سری زدیم به برخی از بهترین هتل‌های دوستدار حیوانات خانگی در استانبول و با امکانات و ویژگی‌های کلی آنها آشنا شدیم. اما سفر ما در تور استانبول هنوز به پایان نرسیده و در مقاله بعدی نیز، با دیگر گزینه‌های معتبر و محبوب در این رابطه آشنا خواهید شد.

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۳۰ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران