لوکس‌ترین هتل‌های منطقه گالاتا در استانبول: بخش اول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
لوکس‌ترین هتل‌های منطقه گالاتا در استانبول: بخش اول

منطقه جذاب گالاتا در بخش اروپایی استانبول واقع شده و توسط خلیج شاخ طلایی، از شبه جزیره تاریخی قسطنطنیه جدا شده است. نماد اصلی این محدوده برج گالاتا است که به لطف قرار گرفتن در بالای تپه، از هر نقطه‌ای از شهر قابل مشاهده است.

شهرت جهانی گالاتا از قرن سیزدهم آغاز شد: زمانی که جمهوری جنوا، یکی از مستعمرات اصلی تجاری خود را در اینجا بنا کرد. تنها دو قرن بعد، در دوران قدرت‌گیری امپراتوری عثمانی، این شهرت به لطف ورود جوامع یهودی متعدد تثبیت گشت. اینجا سرشار از جاذبه‌های باستانی و امکانات تفریحی و رفاهی است و برای آشنایی بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای کامل محله گالاتا در سفر به استانبول را نیز مطالعه کنید. خصوصا اقامتگاه‌های رنگارنگ بسیاری را در اینجا خواهید یافت. در این میان، لوکس‌ترین هتل‌ها در حوالی منطقه گالاتا، به مسافران تور استانبول چشمک می‌زنند و اغلب خود به تنهایی، در شمار جاذبه‌های گردشگری شهر قرار می‌گیرند.

 

گالاتاکو در استانبول (GalataCo)

این هتل بسیار شیک که از طراحی داخلی فوق العاده‌ای برخوردار است، در ۲۰۰ متری برج گالاتا و ۱.۵ کیلومتری بازار ادویه استانبول واقع شده وحدود ۲.۳ کیلومتر تا مسجد سلیمانیه، ۲.۷ کیلومتر تا آب انبار باسیلیکا و ۲.۸ کیلومتر تا ستون کنستانتین فاصله دارد. از نقاط دیدنی دیگر در حوالی این هتل می‌توان به میدان تکسیم، ایستگاه مترو تکسیم و خیابان استقلال اشاره کرد. نزدیک‌ترین فرودگاه نیز، فرودگاه آتاتورک استانبول است که در ۱۷ کیلومتری هتل GalataCo واقع شده است.

این اقامتگاه ۴ ستاره، با یک بار، رستوران و تراسی جذاب به استقبال مهمانانش می‌آید و آنها را از امکاناتی نظیر رزرواسیون ۲۴ ساعته، ترانسفر فرودگاهی، روم سرویس، پارکینگ عمومی با پرداخت هزینه اضافی، انبار چمدان، نگهبانی ۲۴ ساعته و وای فای رایگان در سراسر ملک بهره مند می‌کند. در ضمن پرسنل پذیرش به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و ترکی با مهمانان تعامل دارند.

بعلاوه تمامی اتاق‌ها مجهز به تهویه مطبوع، عایق صوتی، تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، لوازم بهداشتی رایگان، سشوار، مبلمان فضای باز، سوکت نزدیک تخت، کمد لباس، گاوصندوق شخصی، حمام اختصاصی، ملحفه و حوله هستند.

 

گالاتاپورت، جدیدترین جاذبه دیدنی استانبول

آدرس: Şahkulu Sokak 5, Beyoglu, 34421 Istanbul, Turkey

 

هتل بانک در استانبول (The Bank Hotel)

هتل بانک استانبول، در منطقه رو به رشد کاراکوی استانبول واقع شده و سکوی پرتاب مناسبی برای گشت و گذار در بی اوغلو استانبول و سلطان احمد تاریخی به شمار می‌آید. بعلاوه این اقامتگاه، در فاصله چند قدمی برخی از گالری‌های هنری مورد علاقه شهر مانند Istanbul Modern، Elipsis، Gallery Mana و Istanbul 74 قرار دارد. همچنین خیابان استقلال تنها ۷۰۰ متر، میدان تکسیم ۲ کیلومتر و  فرودگاه استانبول ۵۰ کیلومتر با این هتل فاصله دارند.

دسترسی به وای فای رایگان، مرکز تناسب اندام، مرکز اسپا و سلامتی همراه با خدمات ماساژ، سونا و رزرواسیون ۲۴ ساعته برای مهمانان میسر است. همچنین امکاناتی جذاب و کامل فراهمند از جمله: خدمات دربان، انبار چمدان، میز تور، صرافی، خدمات خشکشویی، فکس/فتوکپی، اجاره دوچرخه (با هزینه اضافی)، امکانات برگزاری جلسات و ضیافت، نگهبانی ۲۴ ساعته، خدمات شاتل. در ضمن، ورود حیوان خانگی به این هتل مجاز بوده و به خوبی از این موجودات دوست داشتنی پذیرایی و استقبال می‌شود. گفتنی است همچنین پرسنل پذیرش به زبان‌های انگلیسی، روسی و ترکی مسلط هستند.

بعلاوه این هتل ۵ ستاره، ۵۸ اتاق بزرگ و راحت را در خود جای داده که همگی دارای تهویه مطبوع، عایق صوتی، بالکن مبله با چشم اندازی جذاب از نمای شهر، سوکت نزدیک تخت، کمد لباس، مینی‌بار، ایستگاه پایه آی‌پاد، میز کار، تلویزیون صفحه تخت، مینی بار، حمام‌ خصوصی با دوش بارانی و لوازم آرایشی بهداشتی رایگان برند L'Occitane و آشپزخانه مجهز همراه با قهوه ساز، کتری برقی و سایر امکانات هستند.

برای خورد و خوراک، باید گفت هر روز صبحانه به صورت بوفه در هتل سرو می‌شود و مهمانان می‌توانند از صرف غذاهای بین المللی و غذاهای ترکیه‌ایی لذت ببرند. فضای مطبوع رستوران هتل با وجود ستون‌ها و سقف بلند، پنجره‌های بزرگ، گیاهان فراوان و صندلی‌های راحت، به لذت شکم گردی می‌افزاید. بعلاوه مهمانان می‌توانند در هر زمانی از روز، وقتشان را در کتابخانه‌ای‌ آرام و دنج و مجهز به مطالب خواندنی معاصر بگذارنند.

 

معرفی معروف‌ترین دسر فروشی‌های استانبول

آدرس: Bankalar Caddesi No:5 Karakoy Beyoglu, Beyoglu, 34421 Istanbul, Turkey

 

هتل گالاتا دور در استانبول (Galata Door Hotel)

این هتل ۴ ستاره که در سپتامبر ۲۰۲۰ افتتاح شد، از موقعیت مکانی عالی در ساحل استانبول برخوردار است و با تراس و چشم اندازهایی بی بدیل و زیبا، سالن استراحت مشترک، ساحل خصوصی و وای فای رایگان به استقبال مسافران تور استانبول می‌آید.

بعلاوه اینجا گزینه‌ای عالی برای خانواده‌هایی است که همراه فرزند خردسالشان سفر می‌کنند. زیرا دارای اتاق‌های خانوادگی بسیار جادار و راحت بوده و از زمین بازی کودکان، بوفه مناسب کودکان و وعده‌های غذایی مخصوص کودکان، کرایه کالسکه و خدمات نگهداری از کودک برخوردار است.

از دیگر امکانات مهم این هتل می‌وان به رزرواسیون ۲۴ ساعته، روم سرویس، صرافی، انبار چمدان، مرکز تناسب اندام، مرکز اسپا و سلامتی، خدمات خشک‌شویی، امکانات برگزاری جلسه و ضیافت، نگهبانی ۲۴ ساعته،  خدمات شاتل، سالن استراحت مشترک با تلویزیون و فضای مخصوص سیگار کشیدن اشاره کرد.

در ضمن باید گفت مرکز اسپا خدماتی نظیر صندلی ماساژور، اتاق بخار، نور درمانی، اسکراب بدن، خدمات رنگ کردن مو، اصلاح مو، پدیکور، مانیکور، درمان‌های بدن و صورت و مو، گریم، اپیلاسیون و خدمات زیبایی را ارائه می‌دهد. در ضمن خدمات کرایه دوچرخه و کرایه خوردو نیز در هتل برای گشت و گذار در شهر فراهمند. همچنین این حوالی برای اسکی، دوچرخه سواری، اسب سواری، غواصی و قایقرانی بسیار محبوبیت دارد.

از طرفی تمامی اتاق‌های ضدحساسیت نیز دارای تهویه مطبوع، عایق صوتی، تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، یخچال، کتری، کمد، حمام اختصاصی با لوازم بهداشتی رایگان و سشوار، حوله، ملحفه، آشپزخانه همراه با میز غذاخوری، کتری برقی و یخچال هستند.

 

بهترین رستوران‌های استانبول در قسمت آسیایی

جالب است بدانید مهمانان در طول اقامت، به هیچ عنوان حوصله‌شان سر نخواهد رفت. زیرا این اقامتگاه سرشار از وسایل سرگرمی و امکانات تفریحی است نظیر: تجهیزات تیراندازی با کمان، کلوپ شبانه و دی جی، برگزاری کلاس‌های آشپزی، تور یا کلاس در مورد فرهنگ محلی، تورهای دوچرخه سواری، تورهای پیاده روی، استندآپ کمدی، زمین و تجهیزات تنیس، اسکواش، کارائوکه، تنیس روی میز، بیلیارد، بازی‌های رومیزی و پازل.

همچنین پرسنل پذیرش به زبان‌های آذربایجانی، انگلیسی، روسی و ترکی مسلط هستند و از این رهگذر تعاملی بی نظیر را با مهمانان برقرار می‌کنند.

در نهایت از دیگر نقاط دیدنی محبوب نزدیک این اقامتگاه می‌توان به بازار ادویه، میدان تکسیم استانبول و ایستگاه مترو تکسیم اشاره کرد. همچنین نزدیک‌ترین فرودگاه، فرودگاه آتاتورک استانبول است که در ۱۸ کیلومتری هتل قرار دارد و این اقامتگاه، خدمات ترانسفر فرودگاهی را نیز به مهمانانش ارائه می‌دهد.

آدرس: Şahkulu mahallesi, Şahkulu sokak no16 Beyoğlu İstanbul. Şahkulu, Şahkulu Sk. no: 16, 34421 Beyoğlu/İstanbul, Beyoglu, 34421 Istanbul, Turkey

 

سوهو هاوس در استانبول (Soho House)

این فضای آرامش بخش و دوست داشتنی که از  استخر در پشت بام، باغ، تراس آفتابگیر و باغ رستوران برخوردار است، اقامتی مفرح و به یادماندنی را با امکاناتی جذاب برای مهمانانش به ارمغان می‌آورد. این هتل ۵ ستاره، در منطقه بی اوغلو واقع شده و ۸۷ اتاق را در خود جای داده و دارای ۳ ساختمان اصلی از جمله the Chancery and the Annex، یک ساختمان شیشه‌ای جدید، و باشگاه قرن نوزدهمی Palazzo Corpi است.

تمامی اتاق‌ها با سلیقه و به سبک معاصر تزئین شده‌اند و دارای تخت‌های کینگ با ملحفه‌های پنبه‌ای مصری، تلویزیون صفحه تخت، مینی‌بار، چای و قهوه، بیسکویت‌های خانگی، وای‌فای رایگان، حمام های خصوصی با دوش بارانی و طیف وسیعی از محصولات آرایشی و بهداشتی رایگان هستند. برخی از اتاق‌ها نیز از نیم طبقه و فضای نشیمن راحت همراه با گلیم‌های آناتولی برخوردار بوده و تمامی اتاق‌ها، در ساختمان شیشه‌ای و ساختمان Annex قرار دارند. همچنین اتاق‌های واقع در ساختمان شیشه‌ای، از بالکن خصوصی نیز بهره برده‌اند.

 

با تپه پیر لوتی استانبول آشنا شوید

از طرفی مرکز اسپای Cowshed، دارای سالن بدنسازی و حمام سنتی ترکی است و درمان‌های متعددی از جمله مانیکور، پدیکور، ماساژ، اپیلاسیون و درمان‌های بدن را ارائه می‌دهد.

برای خورد و خوراک، می‌توانید به  Cecconi's بروید که یک رستوران مدرن ایتالیایی کلاسیک بوده و از سه شنبه تا یکشنبه پذیرای علاقمندان است. گفتنی است طراحی و خدمات این رستوران از ونیز الهام گرفته شده و پاستاهای دست ساز، غذاهای دریایی و غذاهای شمال ایتالیا را در فضای داخلی جذاب و همچنین فضای باز و در میان درختان زیتون باغ سرو می‌کند. از طرفی مهمانان می‌توانند، از صرف صبحانه قاره‌ای در کافه بار Allis لذت ببرید.

به لحاظ موقعیت مکانی و دسترسی‌ها باید گفت خیابان استقلال تنها ۳۰۰ متر با این هتل و بسیاری از رستوران‌ها، کافه‌ها، بارها، فروشگاه‌ها و گالری‌های هنری این حوالی فاصله دارد. ایستگاه مترو استانبولبه نام شیشانه نیز در ۲۰۰ متری اقامتگاه واقع شده و دسترسی آسان به بسیاری از نقاط دیگر شهر را فراهم می‌کند. در نهایت، فرودگاه آتاتورک ۱۷ کیلومتر و فرودگاه استانبول ۴۹ کیلومتر با این هتل به یادماندنی و باشکوه فاصله دارند.

آدرس: Mesrutiyet Cad. Evliya Celebi Mah. No:56 Beyoglu Istanbul, Beyoglu, 34430 Istanbul, Turkey

 

آداهان دکموندو پرا در استانبول (Adahan DeCamondo Pera)

این اقامتگاه منحصر بفرد و تاریخی، یک ساختمان بازسازی شده زیباست که همراه با تراس و چشم اندازی جالب توجه از منطقه تاریخی گالاتا از مهمانانش استقبال می‌کند. در اینجا یک روف رستوران را خواهید یافت که صبحانه بوفه و منوی آلاکارت را برای ناهار و شام سرو می‌کند و می‌توانید از صرف غذاهای ترکی و همچنین طعم‌های بین المللی لذت ببرید. کافه بار نیز در طول روز، انواع نوشیدنی‌ها و اسنک‌ها را ارائه می‌دهد.

 

خرید در اطراف میدان تقسیم استانبول

بعلاوه ۳۳ اتاق با فضای داخلی بسیار باشکوه و مدرن در اینجا از مهمانان پذیرایی می‌کنند و هر اتاق دارای سقف بلند، کف‌پوش‌های چوبی، مبلمان چوبی سفارشی و دکوراسیونی معاصر است و امکاناتی نظیر تلویزیون LCD، تهویه مطبوع، وای فای رایگان، سوکت نزدیک تخت، میز کار، بالکن مبله، لوازم بهداشتی رایگان، سشوار، آشپزخانه، قهوه ساز، کتری برقی و غیره را شامل می‌شوند. برخی از اتاق‌ها نیز، به منظره گالاتا یا شاخ طلایی استانبول دید دارند.

از طرفی خدمات دربان، انبار چمدان، میز تور، رزرواسیون ۲۴ ساعته، روم سرویس، خدمات خشکشویی، فکس/فتوکپی، سالن جلسات، نگهبانی ۲۴ ساعته، صندوق امانات، فضای مخصوص سیگار کشیدن، خدمات کرایه خودرو و شاتل فرودگاهی نیز در این اقامتگاه در دسترس هستند.

گفتنی است این اقامتگاه ۵ دقیقه پیاده روی تا برج گالاتا، ۱۵۰ متر تا خیابان پر جنب و جوش استقلال، ۱.۵کیلومتر تا میدان تکسیم و ۱۸ کیلومتر تا فرودگاه آتاتورک فاصله دارد.

آدرس: Asmali Mescid Mahallesi General Yazgan Sokak No:14 Beyoglu, Beyoglu, 34430 Istanbul, Turkey

 

هازه کاراکوی در استانبول (The Haze Karaköy)

این هتل مجلل، در مرکز کاراکوی واقع شده و تنها ۳۵۰ متر با برج گالاتا فاصله دارد. بعلاوه از معماری منحصر به فردی برخوردار است و ترکیبی از ساختمان مدرنی است که قبلا بعنوان نانوایی از آن استفاده می‌شد و یک کارخانه بوبین بازسازی شده با معماری نئوکلاسیک و سقف‌های بلند.

تمامی ۴۲ اتاق ضد حساسیت این اقامتگاه با سلیقه و به سبک مدرن با مبلمانی زیبا تزئین شده‌اند که از طراحی سفارشی برخوردارند. هر اتاق مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش قابل تنظیم، عایق صوتی، کمد لباس، ملحفه، حوله، سوکت نزدیک تخت، آشپزخانه با میز غذاخوری، کتری برقی، چای/قهوه ساز، حمام اختصاصی با دوش بارانی و لوازم بهداشتی رایگان، تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای داخلی و خارجی استاندارد است. همچنین برخی از اتاق‌ها منظره‌ای پانوراما از شاخ طلایی، بسفر یا برج گالاتا را برای مخاطبانشان به ارمغان می‌آورند.

 

تجربه ۷ تفریح هیجان‌انگیز در استانبول

رستوران Mükellef Karakoy واقع در تراس پشت بام، صبحانه بوفه باز و منویی غنی از طعم‌های منحصر به فرد را از سرآشپز برنده جایزه ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید از صرف میان وعده‌ها و کوکتل‌ها در بار هتل لذت ببرید. این هتل دارای یک بخش تجاری است که می‌توانید از کامپیوتر، فکس، دستگاه فتوکپی و اسکنر به صورت رایگان بهره مند شوید. خدمات ترانسفر فرودگاهی نیز در صورت درخواست، با هزینه اضافی ترتیب داده می‌شود.

در ضمن ورود حیوانات خانگی مجاز بوده و در ازای هزینه اضافی، خدماتی در این رابطه ارائه می‌شود. از دیگر امکانات این هتل خاطره انگیز می‌توان به وای فای رایگان، خدمات دربان، خدمات کرایه خودرو، دستگاه خودپرداز، انبار چمدان، میز تور، رزرواسیون ۲۴ ساعته، روم سرویس، امکانات برگزاری جلسه و ضیافت، نگهبانی ۲۴ ساعته، صندوق امانات و فضای مخصوص سیگار کشیدن اشاره کرد. جالب بدانید پرسنل پذیرش به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، عبری، ایتالیایی و ترکی با مهمانان بین المللی هتل تعاملی بی نظیر دارند.

به لحاظ دسترسی‌ها باید گفت این هتل تنها ۲۵۰ متر تا پل گالاتا، ۳۰۰ متر تا بندر کشتیرانی کاراکوی، تنها ۵۰۰ متر تا موزه هنر مدرن استانبول و ۷۵۰ متر تا تراموا و ایستگاه مترو شیشانه فاصله دارد. فرودگاه استانبول نیز در ۴۴ کیلومتری و فرودگاه صبیحا گوکچن در ۵۰ کیلومتری این اقامتگاه قرار دارند.

آدرس: Necatibey Cad. No:38 Karaköy, Beyoglu, 34425 Istanbul, Turkey

در این مقاله، سفری مجازی را به برخی از بهترین و لوکس‌ترین هتل‌ها در حوالی منطقه گالاتا تجربه کردیم و از این رهگذر، با گوشه‌ای از جاذبه‌های گردشگری در این ناحیه آشنا شدیم. اما این گشت و گذار هنوز تمام نشده و گزینه‌های جذاب دیگری نیز در این رابطه وجود دارند که در مقاله بعدی به آنها سر خواهیم زد.

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۱۹ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران