با گران‌ترین رستوران‌های استانبول آشنا شوید

جاذبه‌های گردشگری استانبول
با گران‌ترین رستوران‌های استانبول آشنا شوید

اگر چه ترک‌ها به غذاهای متنوع‌شان معروف هستند، اما تا زمانی که با تور استانبول سفر نکنید ، با عمق علاقه‌ی این مردم به تنوع غذایی و همچنین ساخت رستوران و کافه‌های مختلف پی نخواهید برد. با این تنوع در رستوران‌های محلی و بین‌المللی، حتما باید انتظار چند مکان گران‌قیمت را داشت که البته از این دست رستوران‌ها هم کم نیستند. چه آن‌هایی که در هتل‌های ۵ ستاره حاضرند یا حتی آن‌هایی که در مراکز خرید لاکچری هستند. اما سوال اینجاست که در میان همین رستوران‌های لوکس، کدام‌ها از همه گران‌تر هستند. در این مقاله ما می‌خواهیم با معرفی ۵ رستوران به جواب این سوال برسیم.

 


۱- Vogue


کسی فکرش را نمی‌کرد که رستورانی در یک ساختمان اداری تا این حد معروف و البته محبوب باشد. بخش عمده‌ای از محبوبیت Vogue نه به خاطر جایی که در آن قرار دارد یا به واسطه طراحی خاصی است که دارد، بلکه به خاطر کیفیت بسیار بالای غذاهای آن است. منوی این رستوران بیشتر به غذاهای بین‌المللی و مدیترانه‌ای وابسته است و همین غذاها با کیفیتی کم‌نظیر اما بسیار گران‌قیمت به روی میز می‌روند. در کنار این‌های یک سوشی‌بار ویژه هم در نظر گرفته شده که سوشی‌هایی با کیفیت بسیار عالی در آن سرو می‌شود. محیط رستوران نیز در مکانی ایده‌آل قرار گرفته که در تابستان‌ها در تراسش می‌توانید با نمایی زیبا غذا میل کنید و در ایام سرد سال نیست محیط داخلی آن مشرف به نمای برج میدن بوده و از این حیث نیز به خوبی توجهات را به خود جلب می‌کند.

 

در این ۳ رستوران‌ استانبول خوشمزه‌ترین غذاهای کره‌ای را بخورید

 

 

Vogue

 


آدرس: Vişnezade Mahallesi, Akaretler Spor Cad. No:92 D:A BLOK, 34357 Beşiktaş

 


۲- Zazies


Zazies در خیابان عبدی ایپکچی قرار گرفته که چندین رستوران عالی در آن قرار دارد اما به جرات می‌توان این رستوران را برترین در منطقه به حساب آورد که البته مشتریانش باید هزینه‌ی این برترین بودن را پرداخت کنند. شعبه استانبول این رستوران متعلق به بازیگر معروف جمال هونال است که در ترکیه شهرتی بسیار دارد. طراحی داخلی Zazies منحصر به فرد و چشم‌نواز است و در منو نیز نوآوری‌های ویژه‌ای انجام شده. تقریبا از هر گوشه‌ای از دنیا غذایی در منو پیدا می‌کنید، از سوپ گوجه یا غذاهای ترکی بگیرید تا پیتزاهای معروفی که به اسم‌های عجیب نام‌گذاری شده‌اند. این رستوران گران‌قیمت بر خلاف بسیاری هم رده‌های خودش، مکانی آرام و راحت است و از میزهای کلاسیک در آن خبری نیست.

 

 

Zazies

 


آدرس: Harbiye, Harbiye Mh., Teşvikiye, Şişli

 


۳- 360 Istanbul


همانطور که از اسم این رستوران پیداست، در این مکان شما با نمایی ویژه و ۳۶۰ درجه از استانبول و محله بی اوغلو مواجهید. جایی که در موقع ناهار یک رستوران جذاب و کلاسیک با منظره‌ای زیباست و در شب‌ها به جایی ویژه با نورپردازی دیدنی برای یک شب شلوغ و دوست داشتنی تبدیل می‌شود. منوی این رستوران اگر چه چند غذای ترکی در خود دارد اما بیشتر به غذاهای ترکیبی بین‌المللی اختصاص دارد. با این حال واقعیت این است که بخش زیادی از گران‌قیمت بودن این مکان به محلی است که برای آن ترتیب داده شده و استخر کوچکی‌ست که در آن فضای فوق‌العاده تعبیه شده است، در غیر این صورت اگر قرار باشد تنها برای صرف غذا جایی را انتخاب کنید، انتخاب‌های بهتری نیز خواهید داشت.

 

معرفی دو رستوران ژاپنی ووگو و یادا سوشی در استانبول

 

 

 360 Istanbul

 


آدرس: Tomtom Mahallesi, İstiklal Cd. No:8 D:163, 34433 Beyoğlu

 


۴- Kanaat Lokantasi


Kanaat Lokantasi یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های استانبول است که سال‌های سال به ارائه غذاهای ترکی و عثمانی با بهترین کیفیت ممکن می‌پردازد. این رستوران در نقطه‌ای نسبتا تاریخی واقع شده که در زمان رفتن به این مکان می‌توانید از چند مسجد و حمام قدیمی بازدید کنید. اگر چه Kanaat Lokantasi در سال‌های اخیر چند بار بازسازی شده است، اما سنگ بنای اصلی آن به سال‌های قبل از ۱۹۰۰ بر می‌گردد و از همان ابتدا قرار بر ارائه‌ی غذاهای ترکی با کیفیت عالی در آن گذاشته شده است. اگر به این رستوران عالی رفتید، در کنار سفارش غذا حتما از دسرهای خوشمزه آن نیز سفارش دهید که در میان اهالی مرفه استانبول، زبانزد هستند.

 

 

Kanaat Lokantasi

 


آدرس: Selmanipak Caddesi 9

 


۵- Mimolett


این رستوران را در محله سیهانگیر باید بهترین دانست. جایی فوق‌العاده زیبا که با فضای کلاسیک و باشکوهش، یک رستوران لوکس و زیبا برای شامی فوق‌العاده فرض می‌شود. موسس و سرآشپز معروف مورات بوزوک Mimolett را در سال ۲۰۰۹ ساخت و این رستوران توانست با کیفیت بالایی که در غذاهای بین‌المللی از خود به نمایش گذاشت، خیلی زود به یکی از برترین‌های استانبول بدل گردد. بخشی از شهرت سرآشپز و این رستوران به این بر می‌گردد که مورات بوزوک مدت زیادی در کنار گوردون رمزی، سرآشپز بسیار معروف آمریکایی مشغول به کار بوده است و سپس در چند رستوران بسیار مهم دنیا نیز به فعالیت مشغول شده بود.

 

۵ رستوران ویژه‌ در استانبول که غذاهایشان را از محصولات ارگانیک تهیه می‌کنند

 

Mimolett

 


آدرس: Siraselviler Caddesi No. 55/A

۱۹ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران