۱۲ گالری هنرهای مدرن برتر جهان

اخبار

هنر همیشه جایگاهی والا در میان مردم کشورهای مختلف داشته و گالری‌های هنری و موزه‌های هنر، جزو مراکز پربازدید در مقاصد گردشگری مختلف به شمار می‌آیند. گالری‌های هنری بسیار زیادی در دنیا هستند که نظر درباره بهتر بودن یکی نسبت به دیگری، جواب‌های متفاوتی را در پی خواهد داشت. با این حال ما لیستی ۱۲ تایی از بهترین گالری‌های هنرهای مدرن در جهان را امروز لیست کرده‌ایم که در سفرهایتان می‌توانید به دیدنشان بروید.

 

گالری مکعب سفید (White Cube)

گالری مکعب سفید، کار خود را در سال ۱۹۹۳ آغاز کرده و در ابتدا، مکانی برای ارائه کارهای مدرن هنرمندان انگلیسی بود تا بتوانند رشد کنند. اما طی چندین سال فعالیت‌ این مجموعه، حالا این مکعب سفید، یک برند شناخته شده و نوآورانه در هنرهای معاصر به حساب آمده و چندین گالری در جاهای مختلف جهان دارد.

در حال حاضر، مکعب سفید در شهرهای هنگ کنگ، پاریس، نیویورک و وست پالم بیچ شعبه‌هایی داشته و در لندن نیز، در دو مکان فعال است. شعبه اصلی لندن طی سال‌های گذشته، یک نوسازی اساسی را تجربه کرده و همچون دیگر شعبه‌ها، فضایی مدرن و نوآوارانه را به وجود آورده است. توجه داشته باشید که اغلب این مکان‌ها، برای نمایشگاه‌های فردی درست شده‌اند و در هر دوره، آثار مربوط به یک هنرمند در آن‌ها به نمایش در می‌آید.

 

پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا

گالری ویکتوریا میرو (Victoria Miro Gallery)

یکی از مهم‌ترین گالری‌ هنرهای مدرن که در اروپا می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید، گالری ویکتوریا میرو است که از جمله مهم‌ترین مجموعه‌های هنری مربوط به آثار هنرمندان زن به حساب می‌آید. این مجموعه کار خود را با شعبه‌ای در خیابان گورک لندن در سال ۱۹۸۵ آغاز کرد و حالا شعبه‌ای در ونیز هم دارد.

در ابتدای کار این گالری کمی بزرگ‌تر از یک آپارتمان کوچک بود اما باز هم با آثاری که در آن‌جا به نمایش گذاشته شده بود، توانست به یکی از مورد بحث‌ترین گالری‌های هنری در لندن بدل شود. حالا اما بسیاری از پیشتازان هنر معاصر در این مکان اثری را به نمایش گذاشته‌اند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به آلیس نیل یا کریس اوفیلی اشاره کرد. نمایشگاه‌های گالری ویکتوریا اغلب به صورت دوره‌ای بوده و هر بار بازدید از آن‌ها، تجربه‌ای متفاوت خواهد بود.

گالری تادائوس روپاک (Galerie Thaddaeus Ropac)

یکی دیگر از گالری‌های که کار خود را با فضایی کوچک آغاز کرد و حالا به یکی از شناخته‌شده‌ترین برندها در میان گالری‌های آثار مدرن بدل شده است. این مکان ابتدا کار خود را در اتریش آغاز کرده بود اما حالا در با فعالیت در پاریس، انتین، سالزبورگ، لندن و سئول، آثار ۶۰ هنرمند مهم جهان را میزبانی می‌کند. مکان‌هایی که از گالری تادائوس روپاک میزبانی می‌کنند، از گالری بزرگی در پاریس تا یک ساختمان ۵ طبقه در میفیر لندن را شامل می‌شوند.

این مجموعه در کنار نمایش آثار مدرن و جذاب، به چاپ و انتشار کتاب و کاتالوگ در زمینه هنر مدرن نیز می‌پردازد و جدا از انتشار عمومی، می‌توان آن‌ها را از شعبه‌های مختلف این گالری نیز خریداری کرد.‌

 

۱۸ مجسمه عجیب در دنیا

گالری پیس (Pace Gallery)

آرنه گلیمچر این گالری را از در سال ۱۹۶۰ راه‌اندازی کرد که کسانی که اولین بار است می‌خواهند، کارهای هنری معاصر خود را به نمایش بگذارند، جایی برای ارائه کارهای خود داشته باشند. او با یک ایده و روپردازی برای هنرمندان کار را آغاز کرد و حالا بعد از دهه‌ها، شعبه‌های مختلف این مجموعه در نیویورک، لس آنجلس، لندن، هنگ کنگ، جنوا، سئول، ایست همپتون و پالم بیچ، نشان می‌دهد که او در این مسئله بسیار موفق بوده است.

پیس به مرور تلفیقی از هنر و تکنولوژی را در گالری‌های خود لحاظ کرد و حتی در سال‌های اخیر، پلت‌فرم مخصوص خود در زمینه NFT را هم داشته است.

گالری آدیس فاین آرت (Addis Fine Art)

آدیس فایت آرت گالری هنری است که کار خود را در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی آغاز کرده است. این مجموعه توسط دو نفر برای شناساندن آثار هنری معاصر هنرمندان شاخ آفریقا ساخته شده بود و موفقیت‌های بسیار زیادشان باعث شد تا شعبه‌ای را هم در لندن بازگشایی کنند.

بسیاری از هنرمندان آفریقایی به واسطه آدیس فاین آرت توانستند کارهای خود را در سطح جهانی معرفی کنند و این گالری تاثیر مهمی در هنر مدرن آفریقا داشته است. فضای گالری لندن با گالری آدیس آبابا از بسیاری جهات متفاوت بود و تجربه بازدید از آدیس فاین آرت در خود اتیوپی، یک تجربه منحصر به فرد و جذاب برای هر کس خواهد بود.

 

بزرگ‌ترین موزه‌های جهان را بشناسید

گالری گاگوسیان (Gagosian Gallery)

لری گاگوسیان در سال ‍۱۹۸۰ گالری به نام خود راحت اندازی کرد و هدفش از این کار، شناساندن کارهای هنری معاصر و مدرن به مردم جهان بوده. حالا این مجموعه ۱۶ گالری مختلف در شهرهایی همچون نیویورک، لس آنجلس، رم و باسل دارد و اگر به یونان بروید، می‌توانید در آتن در کنار آثار باستانی متنوع این شهر، از یک گالری هنری مدرن و معرکه نیز بازدید به عمل آورید.

اولین نمایشگاه برگزار شده در گالری گاگوسیان، مربوط به آثار هنرمندانی بود که از جنگ بازگشته بودند که در میانشان، افراد مشهوری چون بروس نائومان نیز دیده می‌شود. حالا اما آثار افراد بسیار مشهوری در گالری‌های گاگوسیان در سطح جهان، دیده می‌شوند.

گالری ساتچی (Saatchi Gallery)

لندن همیشه میزبان موزه‌ها و گالری‌های مختلف بوده و یکی از مهم‌ترین گالری‌ها در عرصه هنر معاصر در این شهر، گالری ساتچی است که به وسیله چارلز ساتچی، تاجر متمول انگلیسی ساخته شده بود. این مجموعه که بازدید از آن کاملا رایگان است، در راستای آموزش نسل جوان با فضای هنر معاصر پایه گذاری شد و به مرور، پای هنرمندان بزرگی به این محل باز شد.

در سال‌های اخیر هنرمندان بسیار بزرگی مثل اندی وارهول چندین نمایشگاه در این گالری برگزار کرده‌اند و باعث شده‌اند تا گالری ساتچی در کنار مسائل آموزش، به یکی از مهم‌ترین گالری‌های هنرهای مدرن در جهان بدل شود.

 

بهترین هتل‌های شناور جهان

گالری‌های پرل لام (Pearl Lam Galleries)

آن‌هایی که اهل هنر هستند و قصد رفتن به تور چین دارند، بهتر است سری به این گالری‌های ارزشمند که در شانگهای و هنگ کنگ واقع شده‌اند بزنند. این مجموعه سال‌ها قبل کار خود را به صورت دوره‌ای در مکان‌های مختلف آغاز کرده بود تا این که اولین مکان دائمی خود را در سال ۲۰۰۵ در هنگ و سپس چند شعبه دیگر در همان‌جا و شانگهای افتتاح کرد.

این مجموعه کارهای هنری متنوعی در سبک‌های مختلف را به نمایش گذاشته و تنها به نقاشی و طراحی اختصاص ندارد. یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های سالانه‌اش نیز مربوط به هنرمند بزرگ چینی رن ری می‌شود که آثار معکره‌ای در زمینه پیکر تراشی می‌سازد، می‌شود و در هر بار برگزاری این نمایشگاه، افراد زیادی از سراسر جهان به گالری پرل لام می‌روند.

گالری هاوسر و ویرث (Hauser & Wirth)

این گالری سوییس توسط سه عضو خود در زوریخ پایه گزاری شد و آثار مختلفی در زمینه هنرهای معاصر و مدرن در آن‌جا گرد آوری و به نمایش گذاشته شد. این گالری اما به سرعت به محبوبیت بالایی رسید تا جایی که حالا، شعبه‌های متعددی در هنگ کنگ، لندن، لس آنجلس، نیویورک، ساوتهمپتون، زوریخ و گاستاد دارد.

در حال حاضر، آثار بیش از ۸۰ هنرمند مطرح در گالری‌های هاوسر و ویرث به نمایش گذاشته شده و برنامه‌های آموزشی مختلفی نیز برای نسل جوان در آن‌جا برگزار می‌شود.

 

گران‌ترین جاذبه‌های گردشگری در دنیا

گالری دیوید زیرنر (David Zwirner Gallery)

همچون آثار هنری مدرن در دهه‌های اخیر، گالری دیودی زیرنر نیز در این سال‌ها، تغییرات زیادی را به خود دیده است. این مجموعه نیز دارای سه شعبه در هنگ کنگ، لندن و نیویورک است و سالانه صدها هزار نفر بازدید کننده برای بازدید از آثار تجربی این محل به آن‌جا می‌روند، آثاری که بعضا، کارهایی بسیار متفاوت از آن چیزی هستند که حتی در ذهنتان متصور می‌وشید.

یکی از نمایشگاه‌های معروف گالری دیوید زیرنر، گالری یایویی کوساما ژاپنی بوده که اتاق‌هایی بزرگ با طراحی‌های نقطه‌ای بودند و توانستند به تنهایی، ۷۵ هزار بازدید کننده را به خود جذب کنند. این مجموعه یک برنامه پادکست برای مرور آثار هنری گالری و همچنین صحبت درباره اهداف این مجموعه نیز دارند.

گالری کاسا تریانگولو (Casa Triângulo)

تنها گالری لیست ما در آمریکای جنوبی که در سال ۱۹۸۸ و در سائوپولو، پایتخت برزیل کار خود را آغاز کرده است. این مجموعه اولین گالری برزیلی بود که سرمایه گذاری بزرگی در عرصه هنر مدرن در سطح بین‌المللی انجام داد و هنرمندان مطرح و بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب کرد.

این مجموعه در سال ۲۰۱۶ یک نوسازی اساسی را تجربه کرد و حالا در کنار نمایشگاه‌های مختلف، برنامه‌های آموزشی متنوعی را نیز برگزار می‌کند و از مهم‌ترین و محبوب‌ترین مجموعه‌های هنری در تمام این کشور به حساب می‌آید که باعث شده تا هنرمندان محلی مختلفی را نیز به جهان معرفی نماید.

 

توریستی‌ترین شهرهای دنیا کدام‌ها هستند؟

گالری پروتین (Galerie Perrotin)

امانوئل پروتین ابتدا آثار خود را در ۲۱ سالگی در آپارتمانش در پاریس به نمایش می‌گذاشت. اما احتمالا خودش هم نمی‌دانست که روزی، این آپارتمان تبدیل به یکی از گالری‌های مهم فرانسه در زمینه آثار مدرن بدل شود و گسترش پیدا کرده و شعبه‌هایی در هنگ کنگ، سئول داشته باشد و حتی در سفر به شانگهای هم فرصت دیدن یکی از شعبه‌های آن را داشته باشید.

این مجموعه، آثار مختلفی از او و ۵۶ هنرمند دیگر از جمله تاکاشی موراکامی معروف یا سوفی کاله را به نمایش می‌گذارد. در حال حاضر بازدید از شعبه پاریس در روزهای شلوغ سال بسیار سخت است و بهتر است در روزهای غیر تعطیل به آن‌جا بروید تا فرصت بازدید از آثار را داشته باشید.

منبع

 

۲۴ فروردین ۱۴۰۲