اقامتگاه‌های لوکس در جهان (بخش اول)

اخبار
اقامتگاه‌های لوکس در جهان (بخش اول)

سفر بخشی از زندگی ما برای رشد، یادگیری، استراحت و کسب تجربه است. به همین خاطر بیشتر افراد در طول سال کار می‌کنند تا بتوانند مدتی را به استراحت و سرگرمی بگذرانند. برخی گذران اوقات خود را در اقامتگاه‌های لوکس بیشتر می‌پسندند. پس به هر جای جهان که بروید، امکاناتی همچون اقامت، غذا و نوشیدنی را خواهید داشت. اما گاهی می‌توانید خود را به بهترین هتل‌ها یا ویلاهای مجلل و شیک در برخی از زیباترین جزایر جهان مهمان کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا استراحتگاه‌های گران و خاص دنیا را به شما معرفی کنیم.

 

۱.جزیره نیهی سومبا، اندونزی (Nihi Sumba Island, Indonesia)

خلوتگاه موج‌سواری جزیره نیهی سومبا، در فهرست بهترین استراحتگاه‌های ساحلی جهان، امتیاز بالایی را دارد. این اقامتگاه ساحلی و بکر با حاشیه نخل در جزیره دورافتاده سومبای اندونزی، حدود یک ساعت پرواز از بالی فاصله دارد. این مکان با بیش از ۲ کیلومتر ساحل شنی سفید برای تفریحاتی همچون موج‌سواری، ماهیگیری و غواصی فوق‌العاده است. بی‌شک در اینجا تلویزیون پیدا نخواهید کرد. فقط نسیم خنک اقیانوس، ماجراجویی در جزیره، کارکنان خونگرم و صمیمی، و مناظر باشکوه دریاست که طعم زندگی را به شما می‌چشاند.

شما در سفرتان با تور بالی به این منطقه ۳۳ ویلا با تهویه مطبوع و سقف‌های کاهگلی سر به فلک کشیده که در میان نخل‌ها نمایان می‌شود و مناظر وسیع اقیانوس را کاملاً به تصویر می‌کشند را خواهید دید. خانواده‌ها می‌توانند یک خانه درختی سه طبقه دلپذیر و عجیب با پیشخدمت، استخر خصوصی و دوش در فضای باز رزرو کنند. سپس در ساحل به اسب‌سواری بروید. برای بازدید از روستاهای اطراف ثبت‌نام و آبشارهای پنهان را کشف کنید. با اجاره دوچرخه کوهستان یا یک تور سافاری لندرور لحظات هیجان‌آور به روزتان اضافه کنید و یا گشتی در کارخانه شکلات‌سازی بزنید. اسپا و یوگا به صورت روزانه و رایگان در منظره دریا به گردشگران ارائه می‌شود. جالب است که بدانید بخشی از سود حاصل از اقامت لوکس شما برای پروژه های اجتماعی بنیاد سومبا صرف می‌شود و آب شیرین، مراقبت‌های پزشکی و مزارع عمومی برای روستاهای محلی را فراهم می‌کند. پس می‌توانید از اقامت خود حس خوبی داشته باشید.

 

معرفی ۱۰ شهربازی جذاب در آسیا

۲. براندو، تاهیتی (The Brando, Tahiti)

اگر رویای یک بهشت ​​استوایی تاهیتی با رویکردی به محیط زیست و کم تاثیر را دارید، براندو برای شما مناسب است. این تفرجگاه بدون کربن که در جزیره‌ای خصوصی بکر و تالاب سه مایلی قرار دارد، نهایت مکان لوکس و آرام است. این اقامتگاه توسط مارلون براندو، اسطوره سینما، برای حفظ زیبایی و تنوع زیستی جزیره، انرژی خورشیدی، سیستم‌های تهویه مطبوع آب دریا و سایر فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر کل جزیره را تامین می‌کند. جای تعجب نیست که دوستداران طبیعت در اینجا در بهشت ​​خواهند بود. صخره‌های مرجانی شکوفا در تالاب می‌درخشند، پرندگان به سواحل هجوم می‌آورند، نهنگ‌ها در مهاجرت سالانه‌شان در کنار آن شنا می‌کنند و لاک‌پشت‌های دریایی در سواحل سفید استخوان لانه می‌سازند.

ویلاهای کاهگلی که از ساحل فاصله گرفته‌اند، به‌طور محجوب از میان خوشه‌های پاندانوس و نخل بیرون می‌آیند. مبلمان و وسایل مدرن بدون زحمت با مصالح ساختمانی بازیافتی و محلی مانند کاهگل، سنگ و چوب مخلوط می‌شوند. ویلاها شامل استخرهای خصوصی، وان حمام در فضای باز و اتاق‌های رسانه با تلویزیون و وای فای هستند. همه ویلاها دارای دوچرخه هستند، بنابراین می‌توانید جزیره را با پدال کاوش کنید. همچنین غذاها ترکیبی از سبک‌های فرانسوی و پلی‌نزیایی است و از محصولات تازه باغ‌های ارگانیک جزیره استفاده می‌شود. غذاهای دریایی محلی محبوب گردشگران است و منوی وگان هم وجود دارد. برای تفریحات آبی هم می‌توانید غواصی و کایاک‌سواری در آب‌های شفاف را امتحان کنید. بازی تنیس، رقص و کلاس‌های تناسب اندام هم فعالیت‌های دیگر این مجموعه هستند.

 

بزرگترین فرودگاه‌های جهان را بشناسیم

۳. جزیره اوزن لایف مادهو، مالدیو  (Ozen Life Maadhoo, Maldives)

مترادف با تجمل منحصر به فرد در بهشت، جزایر متشکل از مالدیو در هزاران مایل از تالاب‌های اقیانوس هند در جنوب کشور هند پراکنده شده‌اند. Ozen Life Maadhoo هم یکی از این جزایر عالی به شمار می‌آید که میان دریای سبز فیروزه‌ای شفاف احاطه شده و پر از گیاهان سرسبز در خشکی است. این اقامتگاه پنج ستاره برای زوج‌ها و خانواده‌های تور مالدیو به طور یکسان خدمات می‌دهد. اگر قصد یک سفر رمانتیک به مالدیو دارید، یکی از ویلاهای مسحورکننده روی آب را رزرو کنید. اینها دارای استخرهای خصوصی و دسترسی مستقیم به دریا از نردبان ایوان شما هستند. خانواده‌ها سوئیت‌های دو خوابه استخر خانوادگی Earth را دوست دارند. هر دو با سرویس پیشخدمت همراه هستند. این اقامتگاه‌ها تنها ۴۵ دقیقه با قایق تندرو از فرودگاه بین‌المللی ماله فاصله دارد. همچنین تورها و گردش‌هایی برای غواصی در مالدیو و سفرهای ماهیگیری در غروب آفتاب به گردشگران ارایه می‌شود. امکانات دیگر عبارتند از باشگاه ورزشی روی آب، باشگاه کودکان با فعالیت‌های روزانه، و خدمات اسپا. علاوه بر این یک وعده غذایی را در رستوران زیر آب خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای شما به همراه خواهد داشت.

۴. جزیره خلیج جامبی، آنتیگوا (Jumby Bay Island, Antigua)

خلیج جامبی در یک جزیره خصوصی پر از نخل در آنتیگوا که با سواحل خیره کننده محصور شده است، زیبایی استوایی را در بهترین حالت خود دارد. یکی از برترین استراحتگاه‌های مجلل در کارائیب، Jumby Bay، تمام امکانات لوکس مورد انتظار و امکانات مدرن یک هتل پنج ستاره را به شما ارائه می‌دهد. این جزیره بدون ماشین است و شما می‌توانید آن را با دوچرخه کاوش کنید و از سرعت آرام زندگی لذت ببرید. در کنار استخر و ساحل غذاهای کلاس جهانی با طعم‌های گرمسیری بخورید. در استخر شنا کنید، تنیس یا گلف بازی کنید و یا تسلیم یک جلسه نوازش در اسپا شوید. همچنین شما در این هتل می‌توانید به دنیای بیرون متصل بمانید. چهل اتاق و ویلای لوکس مجهز به تهویه مطبوع و همه امکانات مدرن از جمله تلویزیون‌های صفحه تخت بزرگ، سیستم‌های صوتی، قهوه‌ساز نسپرسو، و Wi-Fi در این جزیره وجود دارد که گردشگران عاشق تجملات آن می‌شوند. اینجا یکی از بهترین اقامتگاه‌های لوکس در جهان است.

 

۱۴ مسجد زیبای جهان را بشناسید

۵. مثلث طلایی کمپ چادری چهار فصل، تایلند (Four Seasons Tented Camp Golden Triangle, Thailand)

اگر تصورتان از بهشت ​​یک ماجراجویی در بیابان آسیایی است، مثلث طلایی کمپ چادری چهار فصل Four Seasons Tented Camp Golden Triangle  یک انتخاب عالی برای شما در سفر با تور تایلند است. این کمپ در مجاورت برمه و لائوس، به‌عنوان اولین اقامتگاه شناخته شده برای ماجراجویان و دوستداران طبیعت به شمار می‌رود. اگر فکر می‌کنید چادرها نمی‌توانند مجلل باشند، سخت در اشتباه هستید. این چادرهای کاخ‌مانند به سبک سافاری که از دامنه‌های تپه‌ای پوشیده شده در جنگل سرسبز بیرون می‌آیند، حسی زیبا از قرن نوزدهمی را با لمس‌های اصیل تایلندی تداعی می‌کنند. مبلمان دست‌ساز، وان‌های پنجه‌ای و تخت‌های مشبک مجلل ویژگی‌های معمولی این کمپ هستند. شما در این اقامتگاه به سرآشپز اجازه می‌دهید تا یک غذای خوشمزه‌ تایلندی با محصولات تازه برایتان بپزد. علاوه بر این می‌توانید با فیل‌ها در بیابان قدم بزنید یا در حین عبور از رودخانه رواک به دنبال حیات‌وحش دیگری بگردید. شرکت در تورهای دوچرخه‌سواری که در دامنه تپه از میان شالیزارهای برنج و مزارع آناناس سفر می‌کنند هم می‌تواند برای شما جالب باشد. شاید هم بخواهید با یک گیاه کوهستانی در اسپای جنگلی آرام روباز بامبو، کمی استراحت کنید.

۶. ریزورت و اسپا گرند پالادیوم ایبیزا، اسپانیا (Grand Palladium Ibiza Resort & Spa, Spain)

ریزورت و اسپا گرند پالادیوم ایبیزا Grand Palladium Ibiza Resort & Spa یک هتل پنج ستاره با همه امکانات است. این هتل رو به طولانی‌ترین ساحل شنی سفید جزیره است و توسط باغ‌های گل زیبایی احاطه شده است. گرند پالادیوم ایبیزا برای زوج‌ها و خانواده‌ها به طور یکسان خدمات می‌دهد و اگر بچه‌های کوچک دارید، یک کلوپ کودک در آنجا وجود دارد. چهار کلاس اتاق و سوئیت وجود دارد که همه آنها با حال و هوای معاصر و چند رنگ روشن تزیین شده‌اند. حتی کم‌هزینه‌ترین اتاق‌های دو نفره هم دارای وان گردابی هستند. برخی اتاق‌ها هم دارای تراس‌های مبله خصوصی با چمن مصنوعی و وان هیدروماساژ برای دو نفر هستند. این هتل همچنین دارای چهار استخر روباز و دسترسی مستقیم به ساحل است. علاوه بر این وقتی در این ریزورت اقامت دارید، پنج رستوران برای انتخاب وجود دارد.

۷. اقامتگاه اکسلنس پلایا ماجرس در مکزیک  (Excellence Playa Mujeres, Mexico)

کارائیب مکزیک، خانه برخی از برترین اقامتگاه‌های مجلل در آمریکای شمالی است. یکی از این گزینه‌ها هم  Excellence Playa Mujeres است که در حدود نیم ساعته از شمال فرودگاه کانکون قرار دارد. این هتل که در منطقه‌ای زیبا از شن‌های سفید و شیرین واقع شده است، با ساحل دریای فیروزه‌ای با چشم‌اندازی از Isla Mujeres در پس‌زمینه روبرو می‌شود.

سوئیت‌ها پیکربندی‌های مختلفی دارند. اما رزرو اتاق‌های اختصاصی Excellence Club مزایای بیشتری را به تجربه همه جانبه شما می‌افزاید. این خدمات شامل تسویه حساب خصوصی، یک سالن استراحت خصوصی، یک منطقه ساحلی و رستوران فقط برای مهمانان باشگاه می‌شود. در رستوران غذاهای مکزیکی، ایتالیایی، هندی و اسپانیایی را خواهید چشید. این استراحتگاه همچنین به خاطر استخرهای شنا و رودخانه‌هایش معروف است که برای بزرگسالان سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز خواهد بود. سایر فعالیت‌هایی که می‌توانید انجام دهید شامل غواصی، پارو زدن، کلاس‌های یوگا، و آموزش اسپانیایی است. اگرچه هزینه اضافی دارد، اما Miile Spa ارزش رزرو برای درمان را دارد. همچنین به شما امکان دسترسی به مدار آب درمانی Aqua Wellness را می‌دهد تا تجربه‌ای متفاوت داشته باشید.

 

زیباترین پل‌های معلق جهان را بشناسید

۸. میراوال آریزونا، ایالات متحده آمریکا (Miraval Arizona, USA)

اگر به دنبال یک اقامتگاه خوب با مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع هستید، میراوال آریزونا هتلی لوکس برای شماست. این اقامتگاه در حدود ۴۵ دقیقه از توسان، در پایه کوه‌های سانتا کاتالینا در ۴۰۰ هکتار بیابان پراکنده از کاکتوس‌ها قرار دارد. در میراوال آریزونا از دوچرخه‌سواری در کوهستان گرفته تا صخره‌نوردی، دوره چالشی طناب زدن تا عکاسی و کلاس‌های یوگا و اسپا را خواهید داشت. در رستوران این هتل همه وعده‌های غذایی بسیار سلامت محور هستند و با محصولات محلی تازه و فصلی تهیه می‌شوند.

۹. ریزورت کوه جید، سنت لوسیا (Jade Mountain Resort, St. Lucia)

سنت لوسیا به ‌خاطر مناظر فوق‌العاده زیبایش شناخته می‌شود و جید مانتین توچال با مناظر تماشایی اقیانوس و قله‌های آتشفشانی دوقلوی سنت لوسیا، پیتونز، از آن بهره می‌برد. این یکی از بهترین ریزورت‌های ویژه بزرگسالان در کارائیب است. کوه جید که به یک صخره چسبیده است، مجموعه‌ای از اتاق‌های روباز و مناطق مشترک را در بر می‌گیرد. بنابراین شما همیشه احساس می‌کنید که بخشی از محیط اطراف خود هستید. سوئیت‌ها علیرغم مناظر گسترده‌شان، حریم خصوصی را حفظ می‌کنند و می‌تواند آن را به یکی از بهترین مقاصد دنیا برای ماه عسل تبدیل کند.

شما می‌توانید در ریزورت کوه جید به وای فای دسترسی داشته باشید. اما تلویزیون و تلفن در اینجا پیدا نمی‌کنید و فقط صداها را می‌شنوید و مناظر دریا را می‌بینید. غذاها در کلاب کوه جید طعم‌های تازه جزیره را با محصولات فراوان از مزرعه ارگانیک به ارمغان می‌آورند. برای اوقات فراغت هم می‌توانید شنا، قایقرانی، کایاک سواری و یا غواصی کنید. شاید هم دلتان بخواهد در امتداد سواحل قدم بزنید، شاتل سوار شوید یا دوچرخه‌سواری کنید.

در دنیا هتل‌ها و ریزورت‌های بسیاری وجود دارد که شاید نتوانیم در بیشتر آنها اقامت کنیم اما در صورتی که مایلید بیشتر در مورد این اقامتگاه‌ها بدانید، می‌توانید در ادامه مقاله، بخش دوم بهترین اقامتگاه‌های لوکس در جهان را بخوانید.

 

زیباترین پارک‌های ملی جهان را بشناسید

منبع 

۲۸ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران