دیدنی‌ترین شهرهای گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان

گرجستان یکی از کشورهای زیبا و دیدنی دنیا می‌باشد که در دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است. همچنین جاده ابریشم از آن گذر کرده و دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیاد و دیدنی نظیر کوه‌ها و سواحل منحصر به فرد است. به همین دلیل بسیاری از گردشگران دوست دارند یک بار هم که شده باشد از این کشور زیبا دیدن کنند. در این مقاله به معرفی دیدنی‌ترین شهرها که می‌توان در تور گرجستان از آن‌ها دیدن کرد پرداخته‌ایم. برای اینکه سفری به یاد ماندنی و خاطره انگیز برای خود رقم بزنید ما را تا پایان همراهی کنید.

 

تفلیس (Tbilisi)

تفلیس در بین گردشگران با عنوان زیباترین شهر گرجستان شناخته می‌شود. همچنین تفلیس بزرگترین شهر گرجستان و پایتخت این کشور است. نام تفلیس از زبان قفقازی که معنای گرم را می‌دهد گرفته شده است. علت این نام‌گذاری را می‌توان به وجود چشمه‌های آب گرم در آن مربوط کرد. این شهر زیبا دارای جاذبه‌های گردشگری تاریخی بسیار زیادی بوده و شما می‌توانید کل روز به بازدید از آن‌ها بروید و خاطرات خوشی را در تور تفلیس برای خود رقم بزنید.

 

معرفی دسرهای خوشمزه گرجستانی

سیغناقی (Sighnaghi)

سیغناقی یکی دیگر از دیدنی‌ترین شهرهای گرجستان است که از آن به عنوان شهر عشق یاد می‌کنند. سالانه توریست‌های بسیار زیادی برای گردش این شهر گرجی را ترجیح می‌دهند. فاصله حدودی شهر سیغناقی با تفلیس چیزی در حدود ۳ ساعت بوده و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی دارد که بازدید از آن‌ها برای هر گردشگری می‌تواند جذاب باشد.

مستیا (Mestia)

مستیا از جمله شهرهای توریستی و کوهستانی گرجستان می‌باشد که در فاصله چهار ساعتی از شهر تفلیس قرار گرفته است. این شهر قدیمی که بازمانده‌ای از قرون وسطا است برای کسانی که عاشق کوهنوردی هستند بهترین گزینه ممکن است. البته کوه‌ها تنها جاذبه‌های دیدنی مستیا نبوده و شما می‌توانید با سفر به این شهر از دریاچه‌های زیبا و تماشایی آن نیز دیدن کنید. برای اینکه به اهمیت این شهر پی ببرید بهتر است بگوییم که از لحاظ فرهنگی‌ و تاریخی‌ در لیست یونسکو قرارگرفته است.

 

معرفی زیباترین صومعه‌های گرجستان

استپانتسمیندا(Stepantsminda) 

 شهر استپانسمیندا در سال‌های خیلی دور توسط یک راهب ارتدکسی کشف شد. به همین دلیل نام همان راهب یعنی استپانسمیندا را بر روی آن گذاشته‌اند. این شهر در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته و دارای کوه‌های دیدنی با چشم‌اندازهای زیبای بسیار زیادی است. در صورتی که بخواهید از شهر تفلیس به این شهر گرجی سفر کنید باید مسافتی در حدود ۱۵۷ کیلومتر را بپیمایید.

باتومی (Batumi)

تور باتومی یکی از محبوب‌ترین تورهایی است که در بین شهرهای گرجستان برگزار می‌گردد. این شهر دارای سواحل بسیار زیبا و دنجی بوده و بهترین مکان برای کسانی که دوست دارند از تفریحات آبی و ساحل استفاده کنند بهترین گزینه محسوب می‌شود. اگر زندگی پرمشغله و سختی دارید و فکر سفر به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای گرجستان را گرفته‌اید باتومی را به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم.

 

گاگرا، جواهر پنهان در دل گرجستان

متسختا (Mtskheta)

شهر متسختا در گرجستان از لحاظ جغرافیایی مابین دو رودخانه واقع شده است. همچنین از لحاظ تاریخی و فرهنگی نیز در بین گرجی‌ها اهمیت زیادی دارد. چرا که متسختا جز اولین شهرهایی است که مردمان آن به دین مسحیت روی آورده‌اند. بنابراین شما می‌توانید در این سفر از کلیساهای قدیمی با سبک معماری منحصر به فرد دیدن کنید. این شهر در فاصله ۲۰ دقیقه‌ای از پایتخت گرجستان قرار گرفته و دسترسی به آن برای مسافران بسیار راحت خواهد بود.

تلاوی (Telavi)

تلاوی از جمله شهرهای خاصی است که می‌توانید در تور گرجستان از آن دیدن کنید. چرا که این شهر زیبا از قرون وسطا به بعد خالی از سکنه بوده است. با این حال گردشگران می‌توانند با رفتن به آن از بناهای تاریخی و مهم در فرهنگ گرجی‌ها دیدن کنند. تمامی این بناها از دوران حکومت پادشاه ارکل دوم که آن را به یک شهر سیاسی و فرهنگی مهم در آن دوران تبدیل کرده بود باقی مانده است. ماه اکتبر بهترین زمان برای سفر به شهر تلاوی است. زیرا در این ماه فستیوال انگور در آن برگزار می‌گردد.

 

چه فصلی به گرجستان سفر کنیم؟

اوشگولی (Ushguli)

اوشگولی منطقه‌ای روستایی در جوار شهر مستیا گرجستان است. این منطقه دارای آب و هوایی تمیز و دلنشین بوده و محیطی دنج و آرام دارد. به طوری که فقط ۲۰۰ نفر به صورت دائمی در آن زندگی می‌کنند. ناگفته نماند که نام روستای اوشگولی گرجستان در لیست یونسکو به ثبت رسیده است.

بورجومی (Borjomi)

اگر به دنبال سفر به دیدنی‌ترین شهرهای گرجستان هستید بهتر است شهر بورجومی را نیز در لیست سفر خود قرار دهید. این شهر زیبا در فاصله ۱۵۰ کیلومتری از تفلیس قرار گرفته و به دلیل داشتن آب‌های معدنی شهرت دارد. همچنین در سفر به این شهر می‌توانید فرصت بازدید از جنگل‌های سرسبز و خوش منظره را نیز به دست آورید.

 

بازدید از بنای یادبود تاریخ گرجستان

زوگدیدی (Zugdidi)

افراد بسیار کمی هستند که تا به حال نام زوگدیدی را شنیده‌اند. این شهر زیبا در بخش شمال غربی گرجستان قرار گرفته و در گذشته از لحاظ تاریخی و سیاسی به عنوان یکی از شهرها با اهمیت زیاد در گرجستان شناخته می‌شد. علت نامگذاری این شهر به نام زوگدیدی وجود تپه‌ای بزرگ در آن است. زیرا این نام به معنای تپه بزرگ در زبان گرجی است.

۱۰ دی ۱۳۹۹