گاگرا، جواهر پنهان در دل گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
گاگرا، جواهر پنهان در دل گرجستان

گاگرا یکی از منحصر به فردترین بخش‌های ساحلی در آبخازیا در گرجستان است که تا زیر کوه‌های سرسبز کشیده شده است. این شهر ساحلی حدودا در ۸۵ کیلومتری سوخومی واقع شده و با وجود این که ساحل آن سنگی است اما فعالیت‌های جالب و سرگرم کننده‌ای ارائه می‌دهد. به خاطر تمام ویژگی‌های برجسته‌ای که گاگرا دارد بین گردشگران روسی بسیار محبوب است. در تور گرجستان می‌توانید در کنار شهرهای برجسته و شناخته شده از این جواهر پنهان هم دیدن کنید. در این مقاله ما بهترین کارهایی که می‌توانید در گاگرا انجام دهید را بررسی می‌کنیم.

 

قلعه شاهزاده اولدنبورگ

قلعه شاهزاده اولدنبورگ یا به اصطلاح خرابه‌های آن یکی از نشانه‌های معماری گاگرا است. این بنا در سال ۱۹۰۲ به سبک هنر مدرن (Nouveau) توسط شاهزاده A. P. Oldenburgsky که بنیانگذار این اقامتگاه بود، ساخته شده است. در زمان اتحاد جماهیر شوروی ، این قلعه برای تفریح نخبگان اتحاد جماهیر شوروی بدل شده و بعداً به تفریحگاه "مرغ دریایی" تغییر نام داد. متأسفانه، در طول جنگ بین سال‌های ۱۹۹۱-۱۹۹۲، قلعه به شدت آسیب دیده و اکنون بسته است بنابراین شما فقط می‌توانید آن را از بیرون مشاهده کنید.

 

معرفی زیباترین آبشارهای گرجستان

موزه تاریخی آباتا

این موزه تنها شامل یک اتاق است که نمایشی از دوره‌های مختلف زندگی مردم شهر را ارائه می‌دهد. این موزه پوششی از تجمعات اولیه شهرنشینی به صورت مدرن تا به امروز را پوشش می‌دهد و چون اولدنبورگ موسس اقامتگاه منطقه بوده نگاهی ویژه به آن دارد. با این که نمایشگاه‌های درون سالن زیاد نیستند اما به لطف تور موزه که در هزینه بلیط گنجانده شده بسیار آموزنده است. مخصوصا این که تنها موزه گاگرا است. بازدید از این موزه برای کودکان زیر ۷ سال مجانی است.

 یادبود استقلال

یادبود استقلال که در میدان اصلی شهر (پارک گلوری) واقع شده از مکان‌های تمیز و زیبای شهر است. این یادبود در اصل برای تمام افرادی که در جنگ abhazskogo بین سال‌های ۱۹۹۲-۱۹۹۳ کشته شدند ساخته شده است. هر زمان که از این میدان دیدن کنید آن را پر گل خواهید دید. در نزدیکی اینجا و در منطقه جلوی آب پارک کوچک تفریحی کودکان وجود دارد که می‌توانید با یک پیاده‌روی کوتاه به آن برسید.

 

شرایط آب و هوای گرجستان در فصل‌های مختلف

پارک ساحلی (Seaside Park)

این پارک حدود یک کیلومتر در کنار ساحل تا Old Loon امتداد دارد. این پارک ساحلی در سال ۱۹۰۲ برای زینت بخشیدن به اقامتگاه توسط شاهزاده اولدنبورگ ساخته شد. در این پارک انواع گل و گیاهان سراسر دنیا جمع شده بود. متاسفانه در طول سال‌های استقلال این پارک که روزی بسیار رنگی و دیدنی بود از بین رفت و حتی امروزه نیز از آن غفلت شده و به همان صورت رها شده است.

رستوران Gagripsh

رستوران Gagripsh فقط یک رستوران با بهترین فضای داخلی و خارجی نیست، احتمالا در تمام آبخازیا اصلا نظیرش را پیدا نکنید زیرا این یک مکان تاریخی هم هست. این رستوران در سال ۱۹۰۲ تاسیس شد. در واقعا ساختمان آن پیش ساخته است و در نمایشگاه شاهزاده اولدنبورگ در پاریس، توسط کسی که اقامتگاه را ساخته خریداری شد. بسیاری از شخصیت‌های تاریخی مثل نیکلاس دوم، بعدتر استالین، ماکسیم گورکی، بونین و دیگر شخصیت‌های تاریخی به این رستوران رفته و از غذاهای آن خورده‌اند. به علاوه از این رستوران در فیلمی که ماجرای آن مربوط به دوره شوروی است به نام "عصر زمستان در گاگرا" استفاده شده است. بجز این آشنایی با رستوران‌های نزدیک قلعه آباتا در گاگرا نیز به شما پیشنهاد می‌شود.

 

خوشمزه‌ترین شیرینی‌های سنتی گرجستان

پارک آبی گاگرا

این تنها پارک آبی در آبخازیا است، و شاید محبوب ترین فعالیت برای بچه‌ها و کل خانواده در کشور و به طور خاص باشد. در این پارک بازی‌های مختلفی وجود دارد که برای سنین مختلف از کودکان تا بزرگسالان را پوشش می‌دهد. در اینجا ۹ سرسره آبی برای تمامی سنین، ۷ استخر با سالن و چتر، و یک کافه وجود دارد. خیلی انتظارتان را بالا نبرید اما از آنجایی که تنها سرگرمی کل آبخازیا در این سطح است برای تفریحی خانوادگی ارزش بازدید را دارد.

پارک ملی The Ritsa relic

این پارک ملی یکی از زیباترین و محبوب‌ترین جاذبه‌ها در کل آبخازیا است. تور گشت و گذار در پارک که بیشتر به عنوان گشت و گذار در دریاچه ریتزا شناخته می‌شود، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تقریبا در تمامی تعطیلات مردم در تورهای گردشی این پارک شرکت می‌کنند. این پارک در قسمت کوهستانی جنوبی آبخازیا، نزدیک گاگرا و تقریبا در مرز با روسیه واقع شده است. تقریبا کل پارک ملی در کوهستان‌هایی با زمین ناهموار واقع شده که ارتفاع بخش‌های مختلف آن با ارتفاعات ۱۰۰ تا ۳۲۵۶ متر متغیر است. در این پارک دریاچه‌های بیشمار کوهستانی، رودخانه‌ها، آبشارها، غارها، یخچال‌های طبیعی، دره‌ها و انواع حیوانات وجود دارد و به عنوان یک دلیل کافی است تا بدانیم چرا باید به گرجستان سفر کنیم؟ 

 

معرفی بهترین سواحل گرجستان

۰۱ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران