جاهای دیدنی گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
جاهای دیدنی گرجستان

 

در سفر به گرجستان، با نقاط دیدنی بسیار زیادی مواجه خواهید بود. کشوری سرسبز که به خاطر هزینه‌های پایین سفر به آن‌جا، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و طبیعت جذابِ کوهستانی‌، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در میان ایرانیان و مردم دیگر نقاط جهان است. اگر قصد دارید با جاهای دیدنی گرجستان آشنا شوید، حتما در ادامه این مطلب، همراه ما باشید.

 

تفلیس، مهمترین شهر دیدنی گرجستان

تقریبا تمامی کسانی که به تور گرجستان می‌روند، سفر خود را در شهر تفلیس، پایتخت این کشور آغاز خواهند کرد. بسیاری از جاهای دیدنی گرجستان نیز در این شهر واقع شده‌اند. از حمام‌های سولفور و محله‌های قدیمی با خانه‌های رنگارنگ گرفته تا پل صلح، کلیسای جامع تثلیث یا سالن اپرا و باله تفلیس، جاذبه‌های زیادی هستند که شهر تفلیس می‌توانید به سراغشان بروید. پایتختِ زیبای گرجستان دارای مراکز خرید، هتل‌های لوکس و پارک‌های آبی و بازی نیز هست و از این نظر نیز، بهترین انتخاب در میان مقاصد مختلف توریستی در این سرزمین به حساب می‌آید.

 

بهترین هتل های تفلیس

عکس: independent.co.uk

 

اوشگولی، از زیباترین جاهای دیدنی گرجستان

اوشگولی مجموعه‌ای از چندین دهکده قدیمی کوچک در ارتفاعات قفقاز و در استان سوانتی است. هر آن کسی که به این نقطه از گرجستان رفته آن را باورنکردنی و بسیار زیبا توصیف کرده است. در کنار این دهکده‌های تاریخی، چندین برج باستانی وجود دارد که منظره‌ای سورئال به این نقطه کوهستانی داده و جالب این که این برج‌ها، همگی جزوی از میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آیند. متاسفانه مشکل بازدید از اوشگولی این است که تنها از جاده خاکی از مستیا قابل دسترسی است که آن‌هم باید با تورهای مخصوص که با ماشین‌های چهار محوره به آن‌جا می‌روند، مسیر را طی کنید. همچنین زمستان‌ها نیز این منطقه بسیار سرد و برفی شده و دسترسی به اوشگولی بسیار سخت خواهد بود.

 

راهنمای سفر به تفلیس برای اولین بار

عکس : expedia.com

 

باتومی، از بهترین جاذبه های گردشگری گرجستان در تابستان

یکی از موهبت‌های سفر تابستانی به گرجستان، امکان رفتن به کرانه‌ی دریای سیاه و آبتنی و آفتاب گرفتن در سواحل این کشور است. باتومی شهری مدرن است که در آن‌جا هتل‌ها، برج‌های بلند و مراکز سرگرمی متنوعی را مشاهده خواهید کرد و البته این امکان را دارید تا به گردش‌های دریایی رفته و انواع تفریحات آبی را تجربه کنید. در حاشیه شهر نیز بهترین باغ گیاه شناسی باتومی قرار گرفته که یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی گرجستان به حساب می‌آید. اگر برای شما هم این سوال است که باتومی کجاست؟ باید بگویم باتومی به عنوان شهر ساحلی مروارید گرجستان شناخته می‌شود.

عکس : georgia.travel

 

مستیا

مسیر رفتن به مستیا که آن‌جا هم در سوانتی قرار گرفته، به اندازه اوشگولی سخت نیست اما زیبایی‌های این شهر چیزی نیست که بخواهید در تور گرجستان به راحتی آن را از دست بدهید. در مستیا جدا از زیبایی‌های طبیعی که در هر فصلی از سال شما را شگفت‌زده می‌کنند، یک فرهنگ خاص را مشاهده خواهید کرد که از دیرباز در آن‌جا به جا مانده. منطقه‌ای که نه تنها مغول‌ها بلکه از حمله ایرانی‌ها و عثمانی‌ها نیز در امان مانده بود. اگر در روزهای تابستان به مستیا بروید، احتمالا با جمعیت زیادی از گردشگران در این شهر کوچک مواجه خواهید شد، به همین دلیل، اواسط بهار یا اوایل پاییز را برای رفتن به این گوشه از گرجستان، به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

۱۰ کاری که باید در شب در باتومی انجام دهید

عکس: georgian-travel.com

 

کازبگی

احتمالا شما هم تصویر زیبای کلیسای گرگتی ترینیتی را مشاهده کرده‌اید که یکی از نمادها و از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی گرجستان به حساب می‌آید. این کلیسا در استان کازبگی و در کوه کازبگی واقع شده است. تورهای متعددی از تفلیس هر روزه به کازبگی برگزار می‌شود که در طول یک روز شما را به دیدن نقاط دیدنی معروف این منطقه از جمله کلیسایی که از آن اسم بردیم یا شهر استپانسمیندا می‌برند. کازبگی منطقه‌ای کوهستانی و زیباست و کاملا ارزشش را دارد تا یک روز از تور گرجستان خود را به آن‌جا اختصاص دهید.

عکس: travelersanddreamers.com

 

کاختی

کاختی نیز از جمله مناطق کوهستانی محبوب بین گردشگران است که البته به باغ‌های بزرگ انگور و نوشیدنی‌هایش معروف است. حتی تورهای مخصوص برای بازدید از کارخانه‌جات این منطقه و باغ‌های انگور برگزار می‌شود که می‌توانید در آن‌ها هم شرکت نمایید. البته دیدنی‌های کاختی به همین‌جا ختم نشده و در کنار بازدید از دهکده‌های قدیمی، می‌توانید به دیدن مجموعه صومعه داوید گارجا نیز بروید که ساخت آن به قرن ششم میلادی برگشته و یکی دیگر از مهم‌ترین جاهای دیدنی گرجستان به حساب می‌آید.

عکس: silkroadexplore.com

 

کوتایسی، از محبوب‌ترین جاهای دیدنی گرجستان

بعد از تفلیس و باتومی، کوتایسی محبوب‌ترین مقصد گردشگری در گرجستان است. با این که کوتایسی یکی از بزرگ‌ترین شهرهای گرجستان است، به خاطر مناطق طبیعی که جزو شهر به حساب می‌آید، کوچک‌تر از آن چه که هست احساس می‌شود. اما از نظر جاذبه‌های گردشگری، این شهر را باید یکی از بهترین‌ها در گرجستان به حساب آورد. چندین صومعه تاریخی، کلیساهای بزرگ، رستوران‌های سنتی و مناطق کوهستانی سرسبز، بخشی از این جاذبه‌ها به حساب می‌آیند.‌ همچنین شما می‌توانید در همان نزدیکی به دیدن دره مارتویلی نیز بروید.

 

فعالیت‌های غیرمعمول در تفلیس

عکس : georgia.travel

 

آنانوری

حدودا ۷۰ کیلومتر دورتر در شمال تفلیس، مجموعه قلعه آنانوری قرار گرفته که آن را باید یکی دیگر از مهم‌ترین جاهای دیدنی گرجستان به حساب آورد. این قلعه در قرن هفدهم میلادی درست شدده تا جلوی حمله‌های متعدد خارجی در آن دوران را بگیرید. اما چیزی که حالا برای گردشگران به ارمغان می‌آورد، یک بنای تاریخی زیبا و منظره‌ی فوق‌العاده دیدنی رودخانه آراگوی است. در همان حوالی نیز چندین کلیسای تاریخی وجود دارد که امکان بازدید از آن‌جاها را هم خاهید داشت.

عکس: itinari.com

 

شهر غاری باستانی اوپلیستسیخه

تنها یک ساعت دورتر از تفلیس، یکی از خارق‌العاده‌ترین جاهای دیدنی گرجستان قرار گرفته است. یک شهر غاری باستانی خارج از شهر گوری که برای سال‌ها مردم در آن‌جا زندگی می‌کردند. در میان غارهای منطقه اوپلیستسخیه گرجستان شما با مکان‌هایی به عنوان کلیسا نیز مواجه خواهید شد و تابلوهای مختلف شما را در مسیر پر پیچ و خم این اقامتگاه بزرگ راهنمایی می‌کنند. حتما به تابلوها و همچنین مسیرهای مشخص شده دقت کنید چون بعضی از نقاط این شهر غاری خطرناک هستند و باید حتما در مسیر درست قدم بردارید.

 

تفریحات اطراف باتومی که نباید از آن‌ها غافل شد

عکس: dookinternational.com

 

توشتی

پارک ملی توشتی یکی دیگر از مناطق کوهستانی زیبا و از جاهای دیدنی گرجستان است که بازدید از آن‌جا را به شدت پیشنهاد می‌کنیم. دسترسی به توشتی راحت بوده و حتی طبیعت گردان در روزهای سرد زمستانی نیز به آن‌جا می‌روند. اما بهترین زمان برای رفتن به توشتی روزهای گرم تابستان است که هوا خنک بوده، به راحتی می‌توان به نقاط مختلف آن‌جا سرک کشید و از دیدن مناظر کوهستانی و سرسبز لذت برد.

عکس: dailysabah.com

 

با تور گرجستان مقتدرسیر تابان، سفری فراموش نشدنی را تجربه نمایید

مجموعه مقتدرسیر تابان یکی از شرکت‌های گردشگری با سابقه ایران است که تورهای متنوعی به کشورهای مختلف جهان از جمله گرجستان برگزار می‌کند. در واقع تور گرجستان، همیشه جزو پرطرفدارترین تورهای این شرکت بوده و البته با قیمت‌های رقابتی و عالی و خدمات بسیار خوب این مجموعه، مقتدرسیر تابان، انتخابی عالی برای این مسیر به حساب می‌آید. اگر نیاز به مشاوره رایگان در باب سفر به گرجستان یا هر مقصد توریستی دیگری دارید یا می‌خواهید به رزرو تور بپردازید، می‌توانید با شماره ۷۵۲۱۲ –۰۲۱ تماس گرفته یا به سایت رسمی مقتدرسیر تابان به آدرس mstiran.com مراجعه نمایید.

 

۲۹ تیر ۱۴۰۲

نظرات کاربران