دیدنی‌های نزدیک به شهر زیبای کوتایسی گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
دیدنی‌های نزدیک به شهر زیبای کوتایسی گرجستان

زیبایی‌های هر شهر منحصر به فرد است و با شهر دیگر در همان کشور متفاوت است. در صورتی که با تور گرجستان به این کشور سفر می‌کنید، علاوه بر تفلیس و باتومی، دیدن دومین شهر بزرگ گرجستان، کوتایسی را از دست ندهید. این شهر از نظر دارا بودن کارخانجات و صنایع متعدد، قطب صنعتی گرجستان محسوب می شود که با وجود رشد روزافزون اقتصادی در حال رقابت با شهر تفلیس است و حدود سه ساعت و نیم با آن فاصله دارد. با ما همراه باشید تا جاذبه‌های گردشگری این شهر را معرفی کنیم.

 

درباره شهر کوتایسی ( kutaisi )


کوتایسی مرکز ایالت ایمرتی یکی از شهرهای بزرگ و قدیمی کشور گرجستان است که حدود ۷۰ کیلومتر مربع وسعت و حدود ۴ هزار سال قدمت دارد. آب و هوای شهر معتدل کوهستانی است و اطراف آن را کوه‌های زمردین پوشیده از درختان جنگلی احاطه کرده‌اند. رودخانه فازیس از میان شهر می‌گذرد و علاوه بر زیبایی که دارد، صدای دلنشین این رود خروشان در فصل‌های پر بارش از گوشه گوشه شهر کوتایسی شنیده می‌شود. هرودوت (مورخ و تاریخ شناس ایرانی) رود فازیس یا همان ریونی را مرزی میان اروپا و آسیا می دانست. همچنین این رود یک جاذبه توریستی به حساب می‌آید و زیبایی چشم نوازش باعث شادی محلی‌ها و گردشگرها می‌شود. حال به اماکن دیدنی این شهر می‌پردازیم تا زمانی که به گرجستان سفر می‌کنید از کوتایسی هم دیدن کنید.

 

فستیوال‌های سنتی و فرهنگی گرجستان را بشناسید

 

 

کوتاییسی

 

 

صومعه گلاتی (Gelati Monastery)


این صومعه به دستور شاه دیوید چهارم گرجستان ساخته شد و آرامگاه خودش هم در آنجا قرار دارد و تحت عنوان میراث جهانی نیز به ثبت رسیده است. این بنا از سه کلیسا تشکیل شده و قرن‌ها به عنوان یک مرکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گرفته است به همین دلیل می‌توانید از تعداد زیادی از نقاشی‌ها و نسخه‌های خطی متعلق به قرن‌های ۱۲ تا ۱۷ در این مکان تاریخی دیدن کنید. گلاتی کلیسای زیبایی است که موزاییک‌ها و نقاشی‌های دیواری فوق‌العاده‌ای به نام فرسکو دارد. ورود و بازدید از صومعه گلاتی رایگان است.

 

۱۰ بنای دیدنی تفلیس؛ پایتخت زیبایی‌های باشکوه گرجستان

 

 

Gelati Monastery

 

 

کلیسا باگراتی (Bagrati Cathedral)


کلیسای باگراتی در قرن ۱۱ و در زمان سلطنت شاه باگرات سوم ساخته شد، کسی که مناطق مختلف گرجستان را به یک پادشاهی متحد تبدیل کرد. این کلیسا یکی از بهترین آثار معماری گرجی محسوب می شود که در بخش مرتفع و سنگی سمت راست رود ریونی قرار گرفته است. این سازه در قرن هفدهم میلادی توسط عثمانی‌ها تخریب شد و از اواسط قرن بیستم مورد بازسازی قرار گرفت که در حال حاضر بسیاری از گردشگران برای تماشای این بنا به خیابان سنگ فرش اوکیمیریونی کوتایسی می‌روند. برای دسترسی به این کلیسا می‌توانید از پل قرمز که تا آن‌جا تنها ۱۵ دقیقه پیاده روی دارد بروید. پل قرمز در نزیکی تسیتلی‌خیدی، مکانی در مرکز شهر است که ایستگاه‌های اتوبوس و مینی‌بوس برای گشت در منطقه دارد. بازدید از کلیسای باگراتی رایگان است. اما یکشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۲ بعد از ظهر زمان عبادت مسیحیان است که اگر برایتان جالب باشد می‌توانید عبادت و صدای سرود گرجی‌ها را نیز ببینید و بشنوید.

 

 

Bagrati Cathedral

 

 

باغ گیاهشناسی کوتایسی (Kutaisi Botanical Garden)


باغ گیاهشناسی کوتایسی دارای ۷۰۰ گونه متنوع گیاهی و جانوری گوناگون است و چشم انداز بسیار زیبایی دارد. این باغ دارای یک کلیسای کوچک است که در بر بلوط ۴۰۰ ساله‌ای قرار گرفته که برای گردشگران جذابیت دارد. افراد محلی برای فرار از گرمای هوا در تابستان به این باغ می آیند و فیلم تماشا می‌کنند.

 

باغ گیاه‌شناسی باتومی، بهشت گم شده گرجستان

 

 

Kutaisi Botanical Garden

 

 

تنگه اوکاتسه و آبشار کینچخا


در گشت وگذارتان در دره اوکاتسه Okatse Canyon سازه فلزی به طول ۸۰۰ متر و با ارتفاع ۵۰ متر را خواهید دید که گذرگاهی متفاوت برای قدم زدن بر فراز آن است. آبشار بکر کینچخا Kinchkha Waterfall نیز با دارا بودن امکانات مطلوب جهت شنا و امکان برپا کردن کمپ های شبانه در حوالی آن، تفرجگاهی بی نظیر است که خاطرات تکرار نشدنی را برای دوستداران طبیعت رقم می زند. فاصله این آبشار با دره اوکاتسه ۵ کیلومتر است که با خودرو حدود ۱۵ دقیقه زمان می‌برد.

 

جذاب‌ترین دریاچه‌های طبیعی گرجستان برای طبیعت‌گردان

 

 

تنگه اوکاتسه

 

 

قلعه سیتادل (Citadel Palace)


قلعه سیتادل در نزدیکی بنای کلیسای باگراتی قرار گرفته است که تا قرن هفدهم پابرجا و سالم بوده اما بعد از حمله ترکان عثمانی از بین رفت و ویران شد و اما همچنان به عنوان یک مکان گردشگری کوتایسی زیبا و تاریخی برای گردشگران جذاب است.

 

 

Citadel Palace

 

 

همچنین یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر کوتایسی، غارهای پرومته و ساتاپلیا است که در متنی جداگانه می‌توانید به طور کامل درباره این غارهای زیبا بخوانید.

۱۳ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران