معرفی دو شهر زیبای زوگدیدی و مستیا در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
معرفی دو شهر زیبای زوگدیدی و مستیا در گرجستان

یکی از کشورهای همسایه‌ای که سالانه ایرانی‌های زیادی برای گردش و تفریح به آنجا سفر می‌کنند کشور گرجستان است. پایتخت آن تفلیس و شهرهای مشهور دیگر آن مانند باتومی، جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارند که افراد زیادی را برای بازدید، جذب می‌کنند. در این بین افرادی هستند که اهل ماجراجویی و دیدن جاهای جدید و زیبا هستند، بهتر است به این افراد دو شهر دیگر را نیز معرفی کنیم که به هنگام سفرشان با تور گرجستان، از آنها نیز بازدید کرده و با خاطراتی پر بار به کشور خود باز گردند.

 

معرفی شهر زوگدیدی Zugdidi

با سفر به گرجستان با آیین و آداب و رسوم این کشور آشنا خواهید شد و از مناظر بکر و زیبای آن لذت خواهید برد. نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه گرجی را امتحان می‌کنید و از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی گرجستان بازدید می‌کنید. حال همه اینها را به طور همزمان می‌توانید در شهر زوگدیدی تجربه کنید. این شهر در قسمت شمال غربی یکی از استان‌های تاریخی گرجستان به نام استان مینگرلیا واقع شده است. زوگدیدی در ۳۱۸ کیلومتری غرب شهر تفلیس قرار دارد و حدود ۳۰ کیلومتر با دریای سیاه فاصله دارد. یکی از دلایل انتخاب نام این شهر به خاطر وجود تپه‌های بزرگ در بخش شرقی شهر زوگدیدی است که باعث شده نام زوگدیدی بر روی این شهر گذاشته شود. با چشم انداز زیبایی که زوگدیدی دارد، این شهر به عنوان یکی از شهرهای توریستی و اقتصادی گرجستان شناخته می‌شود که جاذبه‌های تاریخی مانند کاخ موزه دادیانی را هم برای دیدن دارد.

 

 دیدنی‌های نزدیک به شهر زیبای کوتایسی گرجستان

 

معرفی شهر مستیا Mestia


مستیا حدودا در فاصله ۵۴۵ کیلومتری شمال غربی تفلیس، در منطقه سامگرلو زمو سوآنتی Svaneti و در حدود ۳۰۰ کیلومتری شهر کوتاییسی قرار گرفته است. این شهر بسیار به شهر زوگدیدی نزدیک است و اگر در تفلیس ساکن هستید می‌توانید به هر دوی آنها بروید و از جاذبه‌های هر دو دیدن کنید.
مستیا طبیعت بسیار زیبایی دارد. آب و هوای مطبوع و آثار باستانی آن، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. مستیا در یک منطقه کوهستانی قرار دارد که جزو منطقه سردسیر گرجستان به حساب می‌آید و در تابستان‌ها خنک و در زمستان‌ها کوه‌های اطرافش پر از برف و بسیار زیبا و دیدنی است. در خیابان اصلی مرکز شهر رستوران‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید غذاهای خوشمزه گرجی را در یکی از آنها امتحان کنید. یکی از غذاهای محلی به نام کوبداری kubdari که از گوشت گوساله با ادویه‌های لذیذ تشکیل شده است و از مهمترین غذاهای سنتی این شهر و منطقه سوآنتی محسوب می شود. یکی دیگر از غذاهای مورد علاقه گردشگران کباب لول است که کباب را درون نان سفید و نازکی می‌پیچند و مزه خوشایندی دارد.

 

 ۶ کافه دنج کوتایسی که در سفر به گرجستان باید به آنها بروید

 


اگر اهل ماجراجویی و کمپ زدن هستید، مستیا یکی از گزینه‌های خوب برای اینکار است. هوای خنک و طبیعت زیبای آن در فصل تابستان می‌تواند اوقات بسیار خوب و خاطره‌انگیزی را برای شما به همراه داشته باشد. کوهنوردی جزو ورزش‌های محبوب این منطقه و گردشگران است. همچنین جنگل‌نوردی می‌تواند بسیار پر هیجان باشد چرا که لازم است حواس خود را جمع کنید تا از چشم‌های خرس قفقازی در امان مانده و سالم بیرون آیید. تورهای پیاده‌روی و بازدید از یخچال طبیعی چالادی Chalaadi glacier و دریاچه‌های کوهستانی نیز وجود دارد که لحظات خوبی را برای شما به همراه خواهد داشت. تصور کنید کنار دریاچه‌ای زیبا در دامنه کوه اوشبا Mount Ushba در سکوتی دل‌انگیز نشسته‌اید و از مناظر اطراف لذت می‌برید. لازم است در سفرتان به این شهر کفش و لباس مناسب و راحت برای پیاده‌روی‌های چند ساعته به همراه داشته باشید.

 

این ۶ پارک ملی گرجستان را حتما ببینید


دسترسی به شهر مستیا

شهر مستیا دارای فرودگاه است که دسترسی برای گردشگران را ساده‌تر می‌کند. پرواز به این شهر از تفلیس، ۵ روز در هفته وجود دارد و مبلغ آن حدود ۷۵ لاری گرجستان است که حدود ۴۵ دقیقه زمان پرواز است. همچنین می‌توانید با قطار از تفلیس به زوگدیدی بروید و از آنجا اتومبیل کرایه کنید. هر شب از تفلیس به زوگدیدی قطار وجود دارد و مبلغ آن حدود ۱۵ لاری گرجستان است. مینی‌بوس‌هایی هم از شهر زوگدیدی به سمت مستیا حرکت می‌کنند که به آنها مارشوتکا گفته می‌شود و قیمتشان ۱۵ لاری می‌باشد. این مینی‌بوس‌ها به صورت مستقیم از شهر تفلیس به مستیا هم وجود دارند.

 

 راهنمای استفاده از حمل و نقل عمومی در گرجستان 

 

۰۶ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران