معرفی ۱۰ روستای زیبای گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
معرفی ۱۰ روستای زیبای گرجستان

گرجستان کشوری منحصر به فرد در منطقه‌ای کوهستانی است. به طوری که موفق شده است نام خود را در لیست زیباترین کشورهای جهان بگنجاند. از جمله یکی از مواردی که باعث شده تا تور گرجستان با استقبال گردشگران روبرو شود وجود روستاهای بسیار زیبایی در آن است. به همین دلیل ما نیز در اینجا لیستی از ۱۰ تا از چشمگیرترین و زیباترین روستاهای گرجستان را معرفی می‌کنیم. اگر عازم گرجستان هستید هرگز فرصت بازدید از این روستاها را از دست ندهید.

 

 روستای کازبگی (Stepantsminda Kazbegi)

روستای کازبگی همواره به عنوان یکی از زیباترین روستاهای گرجستان شناخته شده است. این روستا که امروزه با نام Stepantsminda نیز شناخته می‌شود، تنها چند ساعت از شمال تفلیس فاصله دارد. با در پیش گرفتن مسیر این روستا وارد سرزمین قفقاز خواهید شد. آنچه باعث زیبایی بیشتر آن شده احاطه شدن آن توسط قله‌هایی چشمگیر است. بسیاری از گردشگران که فقط فرصت بازدید از یک روستا را دارند کازبگی را انتخاب می‌کنند. زیرا با این انتخاب می‌توانند از چندین جاذبه‌ گردشگری دیگر نیز دیدن کنند. از جمله این مکان‌های دیدنی نزدیک عبارتند از:

  • کلیسای ترینیتی گرگت
  • آبشار گولتی
  • صومعه داریالی

 

روستای بشومی (Beshumi)

روستای بوشومی یک تفرجگاه کوهستانی درگرجستان است. این روستا در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. گردشگران باتومی فرصت بیشتری به بازدید از این تفرجگاه کوهستانی دارند چرا که بشومی در فاصله ۱۲۰ کیلومتری باتومی واقع شده است. بومیان و گردشگرانی که با این روستا آشنا هستند از آن به عنوان مکانی برای فرار از گرما و سر و صدای شهر استفاده می‌کند. اگر به پیاده‌روی و پیک‌نیک در محیطی دنج و سرسبز علاقه دارید رفتن به این روستا و بهره‌مندی از تفریحاتی مثل سوارکاری و ماجراجویی را توصیه می‌کنیم.

 

بهترین رستوران‌های گران‌قیمت گاگرا

روستای باخمارو (Bakhmaro)

روستای باخارو بهشت ​​کوچکی در منطقه غربی گرجستان است. به همین دلیل بسیاری از افراد آن را به عنوان زیباترین روستاهای گرجستان می‌شناسند. از زیبایی‌های باخمارو می‌توان به چشم انداز فوق‌العاده از جنگل‌های کاج، چمنزارهای کوهستانی آلپ و منظره‌های شگفت انگیز از کلبه‌های کوچک که در دره‌های سبز به طور پراکنده قرار گرفته‌اند اشاره کرد. در روستای باخمارو کوه مشهوری به نام گادرکلی (Gadrekili) وجود دارد که به دلیل غروب خورشید و چشم اندازهای زیبایش مشهور است.

روستای شاتیلی (Shatili)

روستای شاتیلی یکی از روستاهای منحصر به فرد گرجستان محسوب می‌شود که برای طبیعت‌گردی در گرجستان حرف اول را می‌‌زند. این روستا با جمعیتی کمتر از ۳۰۰۰ نفر در مرز مشترک چچن واقع شده است. به دلیل کوچک بودن و جمعیت کم آن هنوز به قدر کافی در بین توریست‌ها شناخته نشده است. اگر به دنبال یکی از زیباترین روستاهای گرجستان هستید، حتما روستای شاتیلی را در لیست بایدهای خود قرار دهید. این روستای برخی از بناهای فرهنگی الهام بخش از قرون وسطایی، برج‌های قلعه شکل، اماکن مذهبی و مقبره‌ها را در خود جای داده است. به همین دلیل نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

روستای دارتلو (Dartlo)

روستای دارتلو به دلیل منظره خارق‌العاده‌ای که دارد، شما را با یک صحن افسانه‌ای روبرو خواهد کرد. یکی از اصلی‌ترین جنبه‌هایی که باعث زیبایی این روستا شده قرار گرفتن رودخانه آلازانی (Alazani) و یک آبشار در آن است. قدم زدن بین برج‌ها و خانه‌های قدیمی دارتلو و لذت بردن از چشم اندازهای مشرف به دره رودخانه تجربه‌ای است که هر گردشگری را عاشق خود می‌کند.

 

مکان‌های برتر تفلیس برای صرف ناهار

 

روستای شناکو (Shenako)

یکی دیگر از زیباترین روستاهای گرجستان که بازدید از آن به هر گردشگری توصیه می‌شود روستای شناکو نام دارد. معروف‌ترین جاذبه گردشگری که می‌توان در این روستا بازدید کرد، کلیسای قدیمی تثلیث است که به تنهایی در یک تپه مشرف به دره قرار گرفته است. اگر به مناطق کوهستانی علاقه دارید بازدید از این روستا را فراموش نکنید.

روستای اومالو (Omalo)

روستای اومالو یکی از روستاهای پرجمعیت گرجستان است که این روزها به پایگاه خوبی برای بازدید گردشگران تبدیل شده است. این روستا در ارتفاع ۱۸۸۰ متری قرار گرفته و از چشم‌انداز زیبایی برخوردار است. اطمینان داشته باشید که بازدید از مناظر زیبای اومالو و طبیعت اطرافش ارزش یک بار دیدن را دارد. همچنین در این بازدید می توانید از قلعه قدیمی Keselo که در آن واقع شده دیدن کنید.

 

با ۷ کوه بلند گرجستان آشنا شوید

روستای مستیا (Mestia)

روستای مستیا به دلیل جمعیت بالا و مساحت به نسبت بزرگی که دارد امروزه به عنوان یک شهر کوچک کوهستانی در شمال غربی گرجستان شناخته می‌شود. اما به دلیل بافت و ساختار قدیمی و سنتی که دارد هنوز هم در لیست زیباترین روستاهای گرجستان قرار گرفته است. با رفتن به این روستا می‌توانید از یکی از زیباترین مناطق تاریخی کشور دیدن کنید. به طوری که در چند سال اخیر به مرکز اصلی گردشگری منطقه تبدیل شده است. از جمله چندین جاذبه گردشگری این روستا که دیدن آن‌ها توصیه می‌شود عبارتند از:

  • موزه تاریخ و مردم شناسی سناتی (Svaneti Museum of History)
  • استراحتگاه‌های اسکی هاتسولی و تتولدادی (ski resorts Hatsvali and Tetnuldi)
  • دریاچه‌های کورولدی (Koruldi Lakes)

 

معرفی دو شهر زیبای زوگدیدی و مستیا در گرجستان

روستای اوشگولی (Ushguli)

روستای اوشگولی نه تنها در لیست زیباترین روستاهای گرجستان قرار دارد، بلکه در لیست یونسکو نیز ثبت شده است. در واقع اوشگولی دهکده‌ای است که به چهار دهکده جداگانه تقسیم شده است. این روستا علاوه بر طبیعت زیبایی که دارد بیشتر به خاطر برج‌های دفاعی خود که از شاهکارهای معماری گرجستان است شهرت دارد. به محض پا گذاشتن در این روستا تصور خواهید کرد که وارد تونل زمان شده و به گذشته باز گشته‌اید.

 

اقامتی راحت در هاستل‌های دنج تفلیس

 

روستای اونی (Oni)

اونی دهکده دیگری است که با زیبایی‌هایش موفق شده عنوان زیباتری روستاهای گرجستان را از آن خود کند. طبق افسانه‌های نقل شده این روستا در دومین قرن قبل از میلاد مسیح تأسیس شده است. البته بسیاری معتقدند که قدمت آن به قبل از این تاریخ برمی‌گردد. اگر روستای اونی را برای بازدید انتخاب کردید حتما از موزه محلی اونی که در سال ۱۹۳۷ تأسیس شده است نیز دیدن کنید. این موزه شامل ۱۵۰۰ اثر باستانی مانند پارچه، سکه و کتاب‌های نقاشی است.

۲۶ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران