جاذبه‌های کوتایسی، گرجستان (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
جاذبه‌های کوتایسی، گرجستان (بخش اول)

شاید باورتان نشود، اما کوتایسی یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است. جایی در مرکز گرجستان که برای این کشور یک مرکز فرهنگی و آموزشی به حساب آمده و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعددی دارد. خوشبختانه با بالا رفتن تعداد گردشگرانی که به تور گرجستان را برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند، تعداد کسانی که از این شهر بازدید به عمل می‌آورند نیز بیشتر شده است. اما وقتی به کوتایسی می‌روید، از کجاها باید بازدید کنید؟ ما لیستی از بهترین‌ها را برایتان تهیه دیده‌ایم که بهتر است گردش‌های خود را برای دیدن آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

 

کلیسای جامع باگراتی

این کلیسای زیبا که با سقف آبی رنگ خود، از بسیاری بناهای کوتایسی به راحتی قابل شناسایی است، در سال ۱۰۰۳ میلادی و در دوران باگرات سوم بنا شده است و یکی از دیدنی‌ترین کلیساهای گرجستان به شمار می‌رود. این مکان هم از نظر معماری و هم از نظر نماد مذهبی، برای گرجستان و مردم کوتایسی از اهمیت بالایی برخوردار است. البته بنایی که در حال حاضر می‌بینید، نسبت به آن چه که حدود هزار سال قبل ساخته شده، متفاوت است و دلیل آن نیز حمله‌ی عثمانی‌ها به این منطقه و خرابی‌هایی بود که در سال ۱۶۹۲ میلادی به بار آوردند. کلیسای جامع باگراتی از سال ۱۹۹۴ به عنوان یک میراث جهانی یونسکو شناخته شده می‌شود.

 

بهترین Airbnbهای کوتایسی، گرجستان

غار پرومتئوس

این غار ۱.۸ کیلومتری که تا عمق ۴۰ متری پیش می‌رود، یکی از نمادهای طبیعی کوتایسی و یکی از غارهای جالب گرجستان محسوب می‌شود و بسیاری از گردشگرانی که به شهر می‌آیند، از این مکان زیبا دیدن خواهند کرد. این غار چیزی بیش از ۷۰-۸۰ میلیون سال عمر دارد و به شکلی زیبا به خود گرفته و داخلش شبیه به توصیف سرزمین‌های زیرزمینی در داستان پریان است. در این غار ۲۲ سالن بزرگ وجود دارد که البته گردشگران تنها می‌توانند از ۶ تای آن‌ها بازدید کنند. همچنین مسیری که برای شما باز خواهد بود تا بتوانید در آن گردش کنید، حدود ۱۴۲۰ متر است.

باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی کوتایسی درست در کنار رودخانه ریونی واقع شده است و مکانی خاص و متفاوت در دل این شهر است که پیشنهاد می‌کنیم در تور گرجستان، حتما از این محل دیدن نمایید. صدها گونه‌ی مختلف از گیاهان در این باغ وجود دارد که خیلی از آن‌ها بومی منطقه نیستند و همین به جذابیت این محل کمک شایانی کرده است. باغ گیاه شناسی کوتایسی در سال ۱۹۶۹ پایه گذاری شد و شما می‌توانید محل‌های متفاوتی همچون مسیر درختان بامبو، باغ‌ گل و حتی درختی بزرگ و تو خالی که درونش با عکس‌های مسیح آراسته شده را تماشا کنید.

 

معرفی ۶ هتل و کلبه اسکی در کوتایسی

صومعه گلاتی

 صومعه گلاتی گرجستان حدود ۱۱ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد، اما به واسطه‌ی این که از محل‌های بسیار محبوب در میان گردشگران است، به راحتی می‌توانید با انواع وسایل نقلیه عمومی به دیدنش بروید. این بنا به دستور شخص دیوید چهارم (دیوید سازنده) و در سال ۱۱۰۶ بنا شد. او که از آن به عنوان بزرگ‌ترین پادشاه گرجستان در تاریخ یاد می‌شود، در این محل دفن شده است. بنا به خودی خود، یک محل زیبا از نظر معماری بوده و از نظر تاریخی نیز اهمیت بالایی دارد، اما یکی از ویژگی‌های مهم در مورد گلاتی، طبیعت فوق‌العاده جنگلی اطرافش است که به جذابیت آن افزوده و شما می‌توانید در اطراف صومعه نیز به گردش بپردازید.

ساتاپلیا

ساتاپلیا یکی دیگر از غارهای فوق‌العاده دیدنی در کوتایسی و گرجستان است که باید در سفر به این بخش از گرجستان، از آن‌جا هم بازدید به عمل بیاورید. این غار در سال ۱۹۳۵ کشف شد و به سرعت به خاطر ساختار پیچیده و فوق‌العاده‌اش، مورد توجه دانشمندان و البته گردشگران قرار گرفت. این محل بخشی از منطقه محافظت شده ساتاپلیا محسوب می‌‌شود و خوشبختانه رفتن به آن خیلی راحت بوده و در همان نزدیکی غار نیز استراحت‌گاه و کافه در نظر گرفته شده است. در این محل شما می‌توانید از رد پای یک دایناسور، سالن‌های بزرگ زیر زمینی با سقفی که ۱۰ متر بالاتر از سر شما قرار می‌گیرد و بسیاری جاذبه‌های دیگر، دیدن کنید.

 

بهترین هتل‌های استخردار در کوتایسی

صومعه متسامتا

صومعه متسامتا گرجستان شاید از نظر معماری یک مکان فوق‌العاده محسوب نشود، اما هم در مکانی فوق‌العاده زیبا واقع شده و هم داستان‌های شگفت‌انگیزی درباره‌ی این بنا وجود دارد. گفته می‌شود دو برادر عالی‌رتبه در این منطقه به دست اعراب کشته و در رودخانه‌ی پایین دست رها شدند، اما شیرها آن‌ها را تا صومعه بالا آوردند. حالا بقایای این دو برادر در صومعه نگهداری می‌شود و مردم محلی نیز مراسم مذهبی خاصی در آن به جا می‌آورند.

۱۶ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران