برترین جاذبه‌های تلاوی در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
برترین جاذبه‌های تلاوی در گرجستان

همیشه گفته‌ایم که تور گرجستان را تنها در سفر به تفلیس نبینید. این کشور شهرهای زیبا و دیدنی‌های متعددی دارد که خارج از مرزهای پایتخت واقع شده‌اند. یکی از این دیدنی‌ها، تلاوی است که در واقع قلب کاختی محسوب شده و یکی از معروف‌ترین محل‌ها در دنیا برای کشت انگور و تهیه نوشیدنی محسوب می‌شود.

جایی با دیدنی‌های تاریخی بسیار، موزه‌های زیاد و قلعه‌های دیدنی که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به گرجستان، حتما از آن‌جا بازدید کنید.

 

 راهنمای بازدید از تلاوی

تلاوی مرکز استان کاختی و در شرق گرجستان واقع شده است. این شهر بعد از ویران شدن پایتخت سابق این استان، در قرن ۱۷ میلادی به عنوان پایتخت جدید در نظر گرفته شد و از آن پس رونقی دو چندان پیدا کرد. به همین دلیل است که حالا از نظر تاریخی، تلاوی از ارزش زیادی برخوردار بوده و مملو از سازه‌های سنگی چند صد ساله‌ای است، که به خوبی حفظ شده‌اند.

 

بازدید از زیباترین قلعه‌های گرجستان

اما چطور باید به تلاوی رفت؟ این شهر حدودا یک ساعت و نیم از تفلیس فاصله دارد و شما به راحتی می‌توانید به آن‌جا بروید. اگر می‌خواهید به ارزان‌ترین شکل ممکن به تلاوی که از بهترین جاذبه‌های گرجستان است بروید و برگردید، پیشنهاد می‌کنیم به ایستگاه اتوبوس Ortachala رفته و از آن‌جا با مارشروتکا یا اتوبوس خط ۵۵، با قیمتی بسیار پایین به تلاوی بروید. البته تاکسی‌های اینترنتی و ماشین‌های شهری نیز شما را به این مقصد می‌برند که البته هزینه‌ی آن‌ها مسلما بیشتر خواهد بود.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تلاوی

۱- موزه ملی تاریخ و مردم شناسی تلاوی

این موزه که با نام Giorgi Chubinashvili خوانده می‌شود در سال ۱۹۲۷ و در بنایی تاریخی بنا شده است. این موزه در ابتدا برای نگهداری و نمایش آن‌چه از پادشاه ارکل دوم بنا شده بود اما به مرور آثار بسیار بیشتری به آن اضافه شد و حالا همچون موزه ملی گرجستان، یکی از مهم‌ترین موزه‌های تاریخ و مردم شناسی در گرجستان محسوب می‌شود. مکانی که موزه در آن بنا شده نیز در واقع یک قصر تاریخی است که در قرن ۱۷ میلادی بنا شده بود.

 

جاذبه‌های دیدنی شهرهای گرجستان

۲- پارک نادیکواری

این پارک در سال‌های اخیر به خوبی بازسازی و نوسازی شده است و حالا یکی از محل‌های پرطرفدار در بین مردم محلی برای سر کردن اوقات فراغت است. در این محل شما می‌توانید چندین تندیس زیبا و البته یک سالن تئاتر روباز را ببینید که در فصل تابستان، شب‌ها نمایش‌های جالبی در آن برگزار می‌شود. محیط سرسبز و زیبای پارک به همراه امکاناتی که در آن قرار داده شده از پارک نادیکواری محلی عالی برای گردش ساخته است.

۳- درخت غول پیکر

این درخت استثنایی ۹۰۰ سال عمر دارد و یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تلاوی است که خیلی از مسافران تور تفلیس از آن بازدید کرده و در کنارش عکس می‌گیرند. پهنای این درخت به ۱۲ متر و بلندای آن به ۴۶ متر می‌رسد.

 

ارزان‌ترین مراکز خرید گرجستان برای عاشقان خرید

۴- کلیسای جامع

این کلیسا بلندترین سازه‌ی قرون وسطایی در میان بناهای به جا مانده در گرجستان است که در قرن ۱۱ میلادی ساخته شده و ۵۱ متر ارتفاع دارد. این بنای سه بخشی، سه ورودی مجزا دارد و از نظر معماری بسیار متفاوت از ساختمان‌هایی بود که در زمان خودش ساخته شده است. یکی از قدیمی‌ترین دست‌نوشته‌های مذهبی گرجستان در این مکان نگهداری می‌شود و به طور کلی از آن جاهایی است که اگر به تلاوی رفتید، حتما باید از آن‌جا بازدید به عمل آورید.

۵- خیابان چولوکاشویلی

یکی از دوست‌داشتنی‌ترین خیابان‌های تلاوی که خیلی شبیه به خیابان‌های اروپایی است است و در نزدیکی پارک رایک واقع شده و جدا از این که قدم زدن در آن لذت بخش خواهد بود، یکی از بهترین جاها در تلاوی برای گرفتن عکس‌های متفاوت نیز خواهد بود.

 

گردشی جذاب در زوگدیدی، گرجستان

۶- صومعه ایقالتو

این صومعه‌ی زیبا در قرن ۶ میلادی ساخته شده و از نظر مذهبی برای مردم گرجستان از اهمیت بالایی برخوردار است. البته صومعه در ۷ کیلومتری غرب تلاوی بوده و رفتن به آن‌جا کمی سخت است، اما با توجه به زیبایی بنا و همچنین آثار زیبایی که در آن به نمایش گذاشته شده، ارزش دیدن دارد.

۷- مقبره هراکلیوس دوم

هراکلیوس دوم یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین پادشاهان گرجی بود که در همین شهر به دنیا آمد و در نهایت همان‌جا نیز چشم از جهان فرو بست. حالا مقبره‌ی وی را به راحتی می‌توان با تندیس زیبایی که او را سوار بر اسب به نمایش گذاشته شده، از دیگر نقاط تلاوی بازشناساند.

 

مقایسه تفلیس و باتومی؛ گرجستان

۸- موزه الکساندر چاوچاوادزه

برای آن‌ها که اهل ادبیات هستند، بازدید از خانه-موزه می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. جایی که متعلقات شاعر معروف گرجی الکساندر چاوچاوادزه به نمایش گذاشته شده است.

۲۷ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران