بهترین شهرهای گرجستان برای اسکی

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
بهترین شهرهای گرجستان برای اسکی

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که فصل تابستان تنها فرصت برای سفر کردن است. اگر شما نیز جز این دسته‌ از افراد هستید باید بگوییم که کاملا در اشتباهید. چرا که هر فصلی زیبایی‌ها و تفریحات خاص خود را دارد. بنابراین اگر فصل تابستان را برای سفر از دست داده و اکنون دنبال مقصد گردشگری برای گردش و تفریح هستید تور گرجستان گزینه ایده‌آلی برای شما خواهد بود. چرا که در این کشور کوهستانی شرایط و امکانات برای استفاده و لذت بردن از اسکی و ورزش‌های زمستانی کاملا فراهم است. در صورتی که سفر در زمستان به گرجستان ایده جالبی به نظر می‌رسد در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با بهترین شهرهای گرجستان برای اسکی و ورزش‌های زمستانی آشنا کنیم.

 

شهر مستیا (Mestia City)

شهر مستیا دارای پیست‌های اسکی بسیار مناسبی برای اسکی و انجام تفریحات زمستانی است. در این شهر زیبای گرجی پناهگاه‌های سوانتی قرار دارند که بر روی قله‌های اصلی کوه قفقاز واقع شده‌اند. این منطقه شمل یخچال‌های طبیعی بوده و وسعتی در حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع دارند. این یخچال‌های طبیعی همانند یک تاج از جنس یخ بر روی قله‌ها دیده می‌شوند. پس علاقه‌مندان می‌توانند همزمان به اسکی و ورزش‌های زمستانی هیجان‌انگیز در آن‌ها بپردازند. از جمله کوه‌های شهر مستیا که مناسب برای این دسته از تفریحات هستند عبارتند از:

  • کوه تسورونگالا (Tsurungala) در ارتفاع ۴۲۲۰ متری از سطح دریا
  • کوه آیلاما (Ailama) در ارتفاع ۴۵۵۰ متری از سطح دریا
  • کوه شخارا  (Shkhara) در ارتفاع ۵۰۶۸ متری از سطح دریا
  • کوه جانگا (Jangha) در ارتفاع ۵۰۶۰ متری از سطح دریا
  • کوه گستولا (Gestola) در ارتفاع ۴۸۶۰ متری از سطح دریا
  • کوه تختینگن (Tikhtingen) در ارتفاع ۴۶۲۰ متری از سطح دریا
  • کوه تتنولدی (Tetnuldi) در ارتفاع ۴۸۶۰ متری از سطح دریا
  • کوه مزاری (Mazeri) در ارتفاع ۴۰۱۰ متری از سطح دریا
  • کوه چاتینی (Chatini) در ارتفاع ۴۳۷۰ متری از سطح دریا

تمامی این کوه‌ها مجموعه‌ای بی‌نظیر از کوه‌های گرجستان هستند که امکان یک سری از تفریحات زمستانی را برای گردشگران در شهر مستیا فراهم کرده‌اند. کافی است تا نزدیک‌ترین کوه را به محل اقامت خود انتخاب کرده و یک روزی هیجان‌انگیز و متفاوت را در فصل زمستان برای خود و خانواده رقم بزنید.

 

شهر باکوریانی (Bakuriani City)

شهر باکوریانی از جمله شهرهای خوش آب و هوا و خوش منظره در کشور گرجستان است. به طوری که بومیان گرجستان این شهر را به عنوان ییلاق در فصل تابستان انتخاب می‌کنند. اگر عاشق اسکی کردن هستید و به دنبال مکانی برای این تفریح هیجان‌انگیز می‌گردید بهترین گزینه پیشنهادی ما شهر باکوریانی گرجستان خواهد بود. این مقصد گردشگری از بهترین شهرهای گرجستان برای اسکی و ورزش‌های زمستانی بوده و با داشتن مناظر و طبیعت زیبای خود شهرت بالایی در بین گردشگران داخلی و خارجی گرجستان دارد. البته همه چیز محدود به پیست‌های اسکی در این شهر نبوده و علاقه‌مندان می‌توانند از طبیعت بکر و جذاب این شهر نهایت استفاده را داشته باشند.

شهر باکوریانی واقع در حوالی رودخانه باکوریانیتسکالی (Bakurianistskali) و در بخش شمالی قطار بورجومی گایوج (Borjomi Gauge)  واقع شده است. اگر مسیر این شهر زیبای گرجی را در پیش گرفتید حتما سوار بر قطار بورجومی شوید. چرا که این قطار یکی از خوش منظره‌ترین راه‌آهن‌های دنیا را دارد. شهر باکوریانی در ۱۸۰ کیلومتری از شهر تفلیس، پایتخت گرجستان قرار گرفته و مسافران تور گرجستان می‌توانند در یک سفر یک روزه از این شهر نیز دیدن کنند.

اگر در فصل زمستان به شهر باکوریانی گرجستان سفر کردید به همراه داشتن لباس‌های بسیار گرم را فراموش نکنید. این شهر اغلب روزهای سال سرد بوده و دمای آن در فصل تابستان عموما زیر صفر درجه سانتی‌گراد است. نکته جالب در مورد این شهر روزهای آفتابی طولانی آن است. به طوری که در سال ۲۰۵۲ ساعت هوا آفتابی است. از دیگر ویژگی‌های مثبت این شهر گرجی می‌توان به هوای فوق‌العاده تمیز آن اشاره کرد. شهر باکوریانی دارای پیست‌های اسکی استاندارد با چشم‌اندازهای زیبا از درختان و طبیعت کوهستان است. این موضوع سبب شده تا نام شهر باکوریانی در لیست معروف‌ترین پیست‌های اسکی بین‌المللی قرار بگیرد.

اولین پیست اسکی در سال ۱۹۳۲ در شهر باکوریانی گرجستان افتتاح گردیده و از همان سال‌ها علاقه‌مندان به اسکی را در فصل‌های زمستان به سمت خود جذب کرده است. از جمله تفریحات پیست اسکی باکوریانی که به نوعی جز امکانات این مجموعه نیز محسوب می‌شود تله‌کابین آن است. در نتیجه اسکی‌سواران می‌توانند در صورت نیاز به کمک تله کابین بالا و پایین بروند. علاوه بر تمامی این موارد فرصت تفریحات دیگری از جمله جت اسکی و اسنو برد نیز در این مکان فراهم گشته است.

 

گردش در لاگودخی گرجستان

 

شهر گودائوری (Gudauri City)

از دیگر مواردی که می‌توان نام ان را در لیست بهترین شهرهای گرجستان برای اسکی و ورزش‌های زمستانی قرار داد، شهر گودائوری است. این شهر در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از شمال تفلیس قرار داشته و قله‌های بزرگی از کوه‌های قفقاز در جوار این شهر واقع شده‌اند. این شهر گرجی بیش از هر چیزی به دلیل وجود مناظر طبیعی و چشم‌اندازهای زیبا توانسته جایگاه ویژه‌ای در بین توریست‌ها پیدا کند. به طوری که اغلب گردشگران تور تفلیس دوست دارند تا در طول سفر خود به بازدید از این شهر زیبا بروند. شما می‌توانید تا اوایل فصل بهار شاهد وجود برف در کوه‌های اطراف شهر گودائوری باشید. بنابراین مقصد گردشگری ایده‌آل برای اسکی و دیگر تفریحات زمستانی است.

موقعیت کوهستانی شهر گودائوری و وجود برف در قله‌های آن سبب شده تا زیرساخت‌های حمل و نقل برای تسهیل عبور مرور به آن برای گردشگران فراهم گردد. به طوری که علاوه بر امکانات رفت و آمد از تفلیس به گوداوری اقامتگاه‌ها و هتل‌های زیبایی نیز در این محدوده بنا شده‌اند. از آنجایی که گوداوری در حوالی فلات جنوبی واقع شده اغلب اقامتگاه‌ها دارای چشم‌انداز زیبایی از مناظر این فلات هستند. معروف‌ترین پیست اسکی این منطقه کوبی پاس (Kobi Pass) نام دارد. پیست اسکی کوبی پاس دارای امکانات تفریحی و البته رفاهی متنوعی بوده و تا زمانی که برف‌ها بر روی کوه‌ها قرار دارند مسافران امکان اسکی و دیگر تفریحات زمستانی را خواهند داشت.

علاوه بر تمامی این موارد در این پیست اسکی تله کابین وجود دارد که استفاده از آن برای تمامی افراد ممکن است. این تله کابین دارای امکانات Freeride بوده و با سوار شدن به آن فرصت تماشای درختان و منظره جذاب کوهستانی شهر گودائوری را خواهید داشت. همچنین علاقه‌مندان امکان اسکی در طول شب را نیز در این مکان خواهند داشت. با انتخاب پیست اسکی کوبی پاس در شهر گودائوری، در کنار اسکی کردن می‌‌توانید از تفریحات دیگری نظیر هلی اسکی و پاراگلایدر نیز در نهایت لذت را ببرید.

 

بازدید از شهر سنگی اوپلیستسیخه، گرجستان

 

شهر گودردزی (Goderdzi City)

آخرین مورد از بهترین شهرهای گرجستان برای اسکی، که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم شهر گودردزی است. این شهر بافتی کوهستانی داشته و در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. اگر قصد سفر با تور تفلیس یا تور باتومی را دارید می‌توانید با طی کردن مسافتی در حدود ۲۵۲ از تفلیس و ۱۰۹ کیلومتر از باتومی به این منطقه دسترسی پیدا کنید. با رفتن به شهر گودردزی فرصت بازدید از مناظر زیبای ارتفاعات آدجارا (Adjara)  و گذرگاه گادردزه (the Goderdze Pass) که در همین نزدیکی‌ها قرار گرفته را خواهید داشت.

در شهر گودردزی و در نزدیکی‌های پست اسکی این منطقه هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی بنا گردیده است. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند در صورت تمایل یک یا چندین شبانه‌روز را در بهترین هتل‌های منطقه اقامت داشته و سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنند. ناگفته نماند که با فرا رسیدن فصل زمستان دو خط اسکی و  دو تله کابین در این محدوده شروع به فعالیت می‌کند. مسیری که برای اسکی کردن در پیست اسکی شهر گودردزی وجود دارد تقریبا ۸ کیلومتر است. البته جای هیچ گونه نگرانی نیست؛ چرا که دو کابین با ظرفیت‌های ۸ و ۶ نفره برای بالا و پایین کردن اسکی‌بازان تعبیه شده است.

یکی از پرطرفدارترین هتل‌هایی که در این مسیر اسکی قرار گرفته، هتل متئو (Meteo) نام دارد. این هتل ظرفیت پذیرش ۳۵ مسافر در بنای اصلی و ۶ کلبه جداگانه با ظرفیت ۷۰ نفر را دارد. اگر قصد اقامت در این هتل را دارید بهتر است از چند وقت قبل برای رزرو آن اقدام کنید. علاوه بر اسکی مسافران فرصت تفریحاتی نظیر کوهنوردی در کوه‌های آلپ، تورهای پیاده‌روی درون جنگل‌های اطراف، دوچرخه سواری و اسب سواری در فصل تابستان را خواهید داشت. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند تجربه پاراگلایدر را در این منطقه داشته و اوج هیجان و آدرنالین را تجربه کنند.

گودردزی در کنار اسکی‌سواری فرصت بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبای گرجی را نیز برای توریست‌ها فراهم کرده است. جنگل‌های فسیلی به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد دنیا از جذاب‌ترین مکان‌هایی است که توصیه می‌کنیم بازدید از آن‌ها را لیست برنامه‌های گردشگری تور گرجستان خود قرار دهید.

 

دیدنی‌های نزدیک به شهر زیبای کوتایسی گرجستان

۲۹ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران