جاذبه‌های دیدنی شهرهای گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
جاذبه‌های دیدنی شهرهای گرجستان

گرجستان کشوری در میان مرزهای آسیا و اروپاست. کشوری بی نهایت زیبا که گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می کند. بیشتر افرادی که با تور گرجستان سفر می‌کنند، در تفلیس و باتومی، دو شهر مهم این کشور اقامت می‌گزینند. در صورتی که شهرهای دیدنی مختلفی در آنجا وجود دارد که می‌توانید با اقامتی طولانی‌تر، از گردش در هر کدام از آنها، لذت برده و تجربیات جدیدی کسب کنید.


کوتایسی Kutaisi

کوتایسی یکی از شهرهای قدیمی گرجستان است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری از جمله کلیسای جامع بگراتی که در قرن یازدهم ساخته شده است را داراست. از دیگر اماکن قدیمی و دیدنی این شهر می‌توان به صومعه گلاتی Gelati Monastery، آبنمای کلشیس Colchis Fountain، صومعه متسامتا، موزه Okros Chardakhi، و در صورتی که اهل هیجان هستید، در این شهر خواهید توانست تفریح فوق‌العاده دره نوردی Georgian Canyoning را تجربه کنید.

متسختا Mtskheta

یکی دیگر از شهرهای قدیمی گرجستان، متسختا نام دارد که قدمت آن به حدود ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. خیابان‌های سنگ فرش شده این شهر و مناظر زیبایش، شما را به یاد کارت پستال‌های قدیم می‌اندازد. از جاذبه‌های گردشگری مشهور این شهر می‌توان به کلیساها و صومعه‌های Svetitskhoveli Cathedral ، Samtavro's Convent، Jvari Monastery of Mtskheta، Shio-Mgvime monastery و Zedazeni's Monastery اشاره کرد.

 

راهنمای تفریح‌ها در متسختا؛ گرجستان

استپانتسمیندا Stepantsminda

در شمال گرجستان، شهری با چشم‌اندازی فریبنده خواهید یافت که مسیرهای کوهستانی بسیار زیبایی دارد. نام این شهر از یک راهب گرجستانی برداشته شده است. این شهر زیبا در میان کوه‌ها با جاذبه‌های دیدنی‌ همچون کلیسای Gergeti Trinity Church بر روی تپه‌ای سرسبز پر از شگفتی است اما بهتر است در فصل‌های بهار و تابستان از این منطقه دیدن کنید که برفی و سرد نباشد. مناظر طبیعی این شهر گردشگران طبیعت دوست بسیاری را به خود جذب می‌کند. آبشار Gveleti waterfall، پارک ملی Kazbegi's National Park و موزه تاریخی Stephantsminda Museum of History جزو مناطقی است که ارزش دیدن دارند.پیشنهاد می‌کنیم در این رابطه سری به مقاله تور یک روزه از تفلیس به استپانتسمیندا نیز بزنید و راهنمای کامل‌تری را مطالعه فرمایید.

گوری Gori

گوری زادگاه ژوزف استالین است. یکی از شهرهایی که بخش غربی و شرقی گرجستان را به هم متصل می‌کند. این شهر پر از موزه‌ها و جاذبه‌های دیدنی است. خانه استالین رهبر شوروی سابق، هم اکنون به موزه Stalin Museum تبدیل شده است. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به قلعه گوری Gori Castle، Uplistsikhe، کلیسای Ateni Sioni Church و یادبود جنگجوی گرجی The Memorial of Georgian Warrior اشاره کرد.

 

بهترین هتل‌های مرکز شهر تفلیس

برجومی و پارک ملی Borjomi & Kharagauli National Park

شهر برجومی به دلیل وجود آب‌های معدنی و استراحتگاه‌هایی که برای آسایش گردشگران ساخته شده است، شهرت یافته است. آب این شهر کمی گرم و همراه با طعم نمک و سولفوریک است در صورتی که آب‌های تولید شده مزه متفاوتی دارند و در مقایسه با چشمه‌های دیگر اروپایی گازدارتر هستند. همچنین در بروجومی، یک منطقه جنگلی محافظت شده وجود دارد که بسیار زیباست. اگر مسافر این شهر زیبا هستید مقاله بهترین تفریحات در سفر به برجومی را نیز مطالعه فرمایید.

مارتویلی Martvili

در این شهر با مناظری زیبا و سرسبز، می‌توانید تفریحات طبیعی و گردشگری همچون کمپینگ و پیاده‌روی در طبیعت را انجام دهید. در نزدیکی این منطقه آبشار زیبای Kaghu Waterfall را خواهید دید. علاوه بر آن، صومعه Martvili Monastery و دره فوق‌العاده Martvili Canyon از دیگر جاذبه‌های دیدنی این منطقه محسوب می‌شود.

 

تور بازدید از مکان‌های تاریخی شهر تفلیس

تفلیس و باتومی

در نهایت به دو شهر معروف و مهم گرجستان می‌رسیم که بیشتر گردشگران به قصد دیدن این دو شهر به این کشور قدم می‌گذارند. تور تفلیس و باتومی دو قطب گردشگری کشور گرجستان به شمار می‌روند. این دو شهر با جاذبه‌های فراوان، افراد زیادی را سالانه به خود می‌بینند. دریای سیاه و سواحل نزدیک به شهر باتومی، تلکابین معروفش Argo Cable Car ، دلفیناریوم و میدان اروپا در باتومی و همچنین خیابان روستاولی و پل صلح شهر تفلیس از شناخته شده‌ترین جاهای دیدنی در این دو شهر هستند. از دیگر جاذبه‌های آنها می‌توان به Mother of Georgia ، Sioni Cathedral ، Holy Trinity Cathedral of Tbilisi و ناریکلا اشاره کرد.

۲۲ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران