بازدید از بنای یادبود تاریخ گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
بازدید از بنای یادبود تاریخ گرجستان

احتمال این که شما چیزی از این بنای زیبا و منحصر به فرد در تفلیس نشنیده باشید، بسیار است. با این حال پیشنهاد ما به شما این است که در تور گرجستان، حتما سری به این مکان زیبا و مهم بزنید. بنای یادبودی که نکات مهمی در خود داشته و از نظر ظاهری نیز زیبا و چشم گیر است.

اگر می‌خواهید بدانید که بنای یادبود تاریخ گرجستان چه طور جایی است و در کجا قرار دارد، حتما مطلب ما را در ادامه مطالعه کنید.

 

بنای یادبود تاریخ گرجستان چه طور جایی است؟

بنای یادبود تاریخ گرجستان به وسیله‌ی یکی از طراحان به نام بومی که خیلی از گرجی‌ها آن را به خوبی می‌شناسند، یعنی Zurab Tsereteli طراحی شده است. بنایی که سعی داشته هزاران سال تاریخ مردم این کشور را در دوران قبل از مسیحیت و بعد از مسیحیت، در قالب کنده‌کاری‌های مختلف به نمایش در بیاورد. ساخت این بنا در سال ۱۹۸۵ آغاز شد و هیچ وقت به پایان نرسید و هنوز هم می‌توانید ببینید که کار بر روی بعضی از ستون‌ها ادامه دارد.

 

خاص‌ترین و متفاوت‌ترین هتل‌های تفلیس

در این مکان ۱۶ ستون بسیار بزرگ در نظر گرفته شده که تاریخ این کشور را روایت می‌کنند. خیلی‌ها به این مکان استون هنج گرجی می‌گویند که البته تقریبا هیچ شباهتی بین این دو مکان وجود ندارد. این مکان به قدری زیبا و خاص است، که بازدید از آن را به هر کسی که به سفر با تور تفلیس رفته، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم.

بازدید از بنای یادبود تاریخ گرجستان

با این که فعالیت‌های متنوع زیادی در تفلیس وجود دارد، با این حال برای خیلی‌ها، بازدید از بنای یادبود تاریخ گرجستان یکی از تجارب دلچسب و به یادماندنی در این شهر خواهد بود. جایی کمی عجیب اما در عین حال زیبا که هم شکوه و بزرگی خاصی در خود دارد و هم این که روایات تاریخی به شکلی هنرمندانه در آن شرح داده شده است.

 

گشتی جذاب در دریاچه لیسی تفلیس

برای بازدید از این مکان، نیاز نیست زمان زیادی را صرف کنید. بین نیم تا یک ساعت زمان برای بازدید از این محل کافی است تا جزییات آن را مرور نمایید.

بازدید از این محل کاملا رایگان بوده و دیوار یا محوطه‌ای نیز برای آن در نظر گرفته نشده است. بر همین اساس شما در تمامی ساعات روز و روزهای هفته می‌توانید از این مکان بازدید به عمل آوردید. در کنار ستون‌های زیبا، یک کلیسای کوچک نیز در نظر گرفته شده که به نام سنت نینو درآمده است، مهم‌ترین فرد مقدس در تاریخ مسیحیت گرجستان که در واقع این دین را به سرزمین گرجی‌ها وارد کرد. همچنین وقتی به این محل می‌آیید، می‌توانید نمایی زیبا از خود تفلیس را نیز تماشا کنید.

خوشبختانه در سال‌های اخیر، تعداد کسانی که از بنای یادبود تاریخ گرجستان بازدید می‌کنند، رو به افزایش است. با این حال به هیچ وجه نباید نگرانی برای شلوغ بودن این مکان داشته باشید، چون تعداد کسانی که از آن بازدید به عمل می‌آورند، به هیچ وجه به آن اندازه‌ها نمی‌رسد.

 

تجربه خوردن غذاهای خیابانی در تفلیس

رفتن به بنای یادبود تاریخ گرجستان

اگر از نقشه استفاده کنید، به این فکر خواهید افتاد که از ایستگاه مترو Guramishvili برای رسیدن به بنای یادبود استفاده کنید، اما با توجه به تجربه‌ای که داریم، به هیچ وجه این مسیر را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم، چون پیاده روی که در ادامه خواهید داشت در مسیر سربالایی بوده و به شدت برای شما سخت خواهد بود.

به طور کلی رفتن با وسایل نقلیه عمومی در تفلیس خیلی برای این مکان پیشنهاد نمی‌شود، از همین رو نظر ما این است که با توجه به تاکسی‌های نسبتا ارزان در تفلیس، برای رفتن به بنای یادبود تاریخ گرجستان از تاکسی استفاده کرده و به این مکان بروید. شما همیشه می‌توانید از تاکسی‌های اینترنتی نیز استفاده کرده و برای برگشت نیز ماشین‌های زیادی هستند که شما را به مرکز شهر بازگردانند. البته اگر اصرار بر رفتن با وسایل نقلیه ارزان دارید، می‌توانید از اتوبوس استفاده نمایید. خط شماره ۶۰ تا ۵۰۰ متری بنا می‌رود و شما می‌توانید از آن جا به بعد را پیاده روی نمایید.

 

بهترین فعالیت‌ها در روزهای بارانی تفلیس

کمی در مورد طراح این بنا

Zurab Tsereteli طراح بسیار معروفی در گرجستان است که نه تنها کارهای معماری، بلکه بعضی از نقاشی‌های او را نیز می‌توانید در موزه هنر مدرن تفلیس و همچنین گالری‌ها و موزه‌هایی در سراسر جهان از جمله آمریکا، اسپانیا، پورتور ریکو، روسیه و ... پیدا کرد. او همچنین برای مدتی مدیر آکادمی هنر روسیه بود و یکی دیگر از شاهکارهای طراحی معماری آن را نیز می‌توان تندیس سنت جورج در میدان آزادی تفلیس به حساب آورد.

۱۴ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران