بازدید از تندیس کارتلیس ددا یا مادر گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
بازدید از تندیس کارتلیس ددا یا مادر گرجستان

گرجستان به دلیل سواحل زیبا و بکر، بناهای تاریخی و بافت سنتی که توانسته است تا کنون آن را حفظ کند سالانه شاهد سیل عظیمی از گردشگران است. در این میان طبیعی است که تور تفلیس به دلیل پایتخت بودنش طرفدارهای بیشتری داشته باشد. اگر شما نیز به فکر سفر به این کشور زیبا و پر از جذابیت هستید همراه ما باشید. این بار تصمیم گرفته‌ایم تا به معرفی معروف‌ترین تندیس گرجستان (مجسمه مادر) بپردازیم.

 

معرفی مجسمه مادر در تفلیس گرجستان (Kartlis Deda)

کارتلیس ددا به معنی مجسمه مادر معروف‌ترین مجسمه در تفلیس گرجستان می‌باشد. مجسمه مادر در سال ۱۹۵۸ میلادی طراحی و ساخته شد و قدمتی تقریبا ۶۰ ساله دارد. این تندیس بر فراز تپه‌ای به نام سولولاکی در این شهر قرار گرفته است. شما در هر نقطه‌ای از تفلیس که باشید می‌توانید نشانه‌هایی از این مجسمه را ببینید. به همین دلیل است که مجسمه مادر به نماد شهر تفلیس تبدیل شده است. سایر کشورهای همسایه نیز مثل ارمنستان نیز به تقلید از گرجستان مجسمه‌ای مشابه این در کشور خود قرار داده‌اند و عنوان مجسمه مادر را به آن داده‌اند.

 

 ماجراجویی‌های جذاب در سفر به تفلیس 

 Kartlis

 

ویژگی‌های مجسمه مادر در تفلیس گرجستان

آنچه باعث جذابیت بیشتر این مجسمه شده است ظاهر این مجسمه بزرگ است که در یک دستش شمشیر و در دست دیگرش یک کاسه قرار دارد. این کاسه و شمشیر که از اصلی‌ترین ویژگی‌های این مجسمه می‌باشد این گونه تعبیر می‌شود که دوستان و طرفدارانی که به عنوان مهمان وارد این شهر گرجستان می‌شوند با کاسه‌ای پر پذیرایی می‌شوند. برخلاف آن دشمنان نیز در حین ورود به تفلیس با شمشیر روبرو خواهند شد.

مجسمه مادر در روز بزرگداشت شهر تفلیس که به مناسبت ۱۵۰۰ ساله شدن آن برگزار شده بود بر فراز تپه سولولاکی قرار داده شد. این مجسمه ارتفاعی در حدود ۲۰ متر دارد و از جنس آلومنیوم ساخته شده است. محل قرار گیری این مجسمه طوری است که در حین ورود به شهر شاهد آن خواهید بود. همچنین می‌توانید در زیر آن بایستید و با این نماد شهر تفلیس عکس بگیرید. البته ما پیشنهاد می‌کنیم که از حتما یک روز سوار بر تله‌کابین شهر شوید و از مسافت نزدیک‌تری با این مجسمه عکس بگیرید.

 

 ۶ تفریح خاطره‌انگیز شبانه در تفلیس

 کارتلیس ددا

 

نکاتی در مورد مجسمه مادر در تفلیس گرجستان

همان‌طور که گفتیم این مجسمه بی‌همتا پر است از نمادها و نکات نهفته در خود. برای اینکه بتوانید این سنبل زنانگی و مهربانی را با تمامی نکاتی که در دل خود دارد حس کنید به نکاتی در مورد مجسمه مادر که در زیر عنوان کرده‌ایم توجه کنید:

  • توصیه می‌کنیم هرگز سرسری از کنار مجسمه مادر در شهر تفلیس عبور نکنید. چند لحظه‌ای صبر کنید و به تماشای آن بایستید. لبخندی که بر روی لب‌های این مجسمه نقش بسته است حس مهربانی و دلسوزی مادرانه را به شما القا خواهد کرد.
  • اگر روز خاصی را برای تماشای این مجسمه اختصاص دادید از جاذبه‌های گردشگری که در نزدیکی آن وقع شده‌اند نیز دیدن کنید. این جاذبه‌ها عبارتند از: حمام گوگرد، میدان اروپا، خیابان سولالاکی و ...
  • حتما تنبلی نکنید و از تپه سولالاکی که مجسمه مادر بر فراز آن واقع شده است بالا بروید. از این ارتفاع می‌توانید کل شهر تفلیس را بر زیر پای خود حس کنید و از سکوت و آرامش این منطقه لذت ببرید.
  • اگر در طول اقامت شما در شهر تفلیس شاهد بارندگی بودید مسیر مجسمه مادر را در پیش بگیرید. در روزهای بارانی مه اطراف مجسمه را می‌گیرد و منظره فوق‌العاده‌ای حاصل می‌شود.
  • این مجسمه لباس محلی گرجستان را بر تن کرده است. همچنین کاسه شرابی که در دست مجسمه قرار گرفته است نماد مهمان‌نوازی و روحیه لطیف می‌باشد. در مقابل شمشیر نماد استقامت و دفاع از کشور در برابر دشمنان است.
  • از جمله جالب‌ترین نکات در مورد مجسمه مادر این است که شخصیت ملی که این مجسمه از روی او ساخته شده‌است هنوز در قید حیات است.

 

 هزینه‌های سفر به تفلیس در سال ۲۰۱۹

 کارتلیس ددا

 

مسیر دستیابی به مجسمه مادر در تفلیس گرجستان

گردشگران نباید نگران بازدید از معروف‌ترین مجسمه تفلیس در گرجستان باشند. چرا که بازدید از این مجسمه رایگان است و نیازی به خرید بلیط و پرداخت هزینه نمی‌باشد. همچنین از آنجایی که این تندیس نماد شهر تفلیس می‌باشد دسترسی به آن بسیار آسان است. گردشگران می‌توانند با توجه به محل اقامت خود از تاکسی استفاده کنند و دا به صورت پیاده مسیر این مجسمه را که در انتهای خیابان سولولاکی قرار دارد در پیش بگیرند. البته به نظر ما بهترین گزینه سوار شدن بر تله کابین شهر تفلیس است که با این کار می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

 

کارتلیس ددا

۲۹ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران