بازدید از تندیس و موزه ایلیا چاوچاوادزه

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
بازدید از تندیس و موزه ایلیا چاوچاوادزه

کشور گرجستان به دلیل پیشینه تاریخی بسیار زیادی که دارد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در بین توریست‌ها شناخته می‌شود. تاریخ پر فراز و نشیب این کشور سبب شده تا اسطوره‌های بسیاری در گذر زمان بتوانند دل مردمان گرجستان را به دست آورند. از جمله این اسطوره‌ها می‌توان به ایلیا چاوچاوادزه اشاره کرد. این شخص به قدری برای مردم گرجستان مهم است که تندیس‌هایی از او ساخته و در برخی شهرها بنا شده است. یکی از باشکوه‌ترین این تندیس‌ها در شهر باتومی قرار دارد. در کنار تفریحات فراوانی که در تور گرجستان برای شما فراهم است، همراه ما باشید تا در این مقاله شما را با تندیس یادبود ایلیا چاوچاوادزه و همچنین موزه‌ای که به نام او وجود دارد آشنا کنیم.

 

آشنایی با ایلیا چاوچاوادزه (Ilia Chavchavadze)

ایلیا چاوچاوادزه چهره‌ای بسیار محبوب در تاریخ کشور گرجستان است. چرا که او یکی از پیشگام‌ها در جنبش ملی گرجستان بود. این جنبش در قرن ۱۹ میلادی انجام شد. هدف اصلی از این جنبش رسیدن مردم گرجستان به زبانی مستقل (گرجی)، ایمان و معنویات محکم خود بود. به همین دلیل ایلیا چاوچاوادزه نه تنها از لحاظ سیاسی بلکه از لحاظ معنوی نیز در بین مردم گرجستان محبوبیت پیدا کرده است. ایلیا چاوچاوادزه در سال ۱۹۰۷ به قتل رسید. تحقیقات انجام شده نشان دادند که این چهره سیاسی گرجی به دست اتحاد جماهیر شوروی به قتل رسید. از آنجایی که این قتل در دوران حکومت تزار رخ داد گفته میشد که تزار دستور این ترور را صادر کرده است.  اما بعدها متوجه شدند که قتل وی طی عملیات مشترک بین دولت سوسیال دموکرات روسیه و بلشویک انجام گرفته بود. علت قتل ایلیا فعالیت‌های سیاسی بود که در آن دوران انجام می‌داد.

با توجه به اقداماتی که ایلیا چاوچاوادزه در گرجستان انجام داده بود بومیان او را با لقب پدر میهن گرجستان می‌شناختند. امروزه بنایی باشکوه از تندیس چاوچاوادزه در شهر باتومی قرار داده شده است. این تندیس در سال ۱۹۸۲ در کنار ساحل باتومی قرار گرفت. ارزش معنوی وی در بین مردم گرجستان به قدری بالا است که در سال ۱۹۸۷ کلیسای کاتولیک درجه قدیسی را به او عطا کرد.

 

معرفی مجسمه واختانگ گرگاسالی در تفلیس

 

تندیس ایلیا چاوچاوادزه

در میان معروف‌ترین مجسمه‌های گرجستان، تندیس ایلیا چاوچاوادزه از ارزش و اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که او در طول زندگی که داشته خود را وقف ملت گرجستان کرده بود و در نهایت نیز در راه وطن به قتل رسید. مردم گرجستان اعتقاد دارند که آزادی و استقلال خود را مدیون وجود ایلیا هستند. برای این منظور در سال ۱۹۸۲ دستور داده شد تا تندیسی بزرگ و باشکوه در ساحل شهر باتومی از این فرد مهم گرجستان ساخته شود. هم اکنون تمامی توریست‌ها می‌توانند در سفر خود با تور باتومی از این تندیس دیدن کنند.

موزه ایلیا چاوچاوادزه باتومی (Illia Chavchavadze Museum)

موزه ایلیا چاوچاوادزه یکی از موزه‌های جذاب و دیدنی است که در تور باتومی می‌توانید از آن دیدن کنید. این موزه زیبا برای بازدید تنها نیاز به یک ساعت زمان دارد. توریست‌ها می‌توانند در حین قدم زدن در کوچه‌های قدیمی و تاریخی گرجستان به این موزه دسترسی پیدا کرده و از آن دیدن کنند. همان طور که از نامش پیدا است در موزه ایلیا چاوچاوادزه عکس‌ها، وسایل، ماکتی از خانه شخصی ایلیا چاچاوادزه به نمایش گذاشته شده است. از آنجایی که چاچاوادزه در دسته افراد بسیار محبوب گرجستان قرار داشت امروزه تلاش بسیاری برای حفظ و نگه‌داری از این موزه می‌کنند.

برای بازدید از این موزه کوچک اما جذاب باید در ساعات کاری بین ۱۰ صبح تا ۵ عصر در آن حضور پیدا کنید. بازدید از این موزه برای عموم مردم آزاد بوده و تنها با پرداخت هزینه ورودی می‌توانید بلیط آن را تهیه کرده و از این موزه دیدن کنید. هزینه خرید بلیط ورودی به موزه برای بزرگسالان ۱ لاری و برای کودکان ۰.۵ لاری است. همچنین اگر کودکی زیر ۶ سال به همراه دارید نیازی به تهیه بلیط برای آن نخواهد بود.

 

مجسمه عاشقانه علی و نینو در باتومی گرجستان

 

طریقه دستیابی به موزه و تندیس ایلیا چاوچاوادزه باتومی

تندیس و موزه ایلیا چاوچاوادزه در خیابان معروف روستاولی باتومی قرار گرفته است. این خیابان یکی از توریستی‌ترین خیابان‌های باتومی بوده و گردشگران می‌توانند در حین قدم زدن در آن سری نیز به این تندیس بزنند. آدرس دقیق رسیدن به این تندیس در زیر آورده شده است:

 

معرفی موزه هنرهای زیبای آجارا باتومی

1 Rustaveli Ave, Batumi, Georgia

علاقه‌مندان می‌توانند در هر ساعتی از شبانه روز از این تندیس دیدن کنند. اما برای بازدید از موزه باید ساعات کاری آن را در نظر بگیرند.

۱۰ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران