معرفی زیباترین صومعه‌های گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
معرفی زیباترین صومعه‌های گرجستان

شاید برای خیلی از گردشگرانی که به گرجستان سفر می‌کنند و تجربه سفر به مقاصد گردشگری دیگر را دارند، زیبایی به شکل دیگری تعریف شود. این کشور به شکلی منحصر به فرد زیباست و جاذبه‌های گردشگری آن نیز بعضا کاملا منحصر به همین کشور می‌شود. یکی از چیزهایی هم که حتما باید در تور گرجستان به دیدنشان بروید، صومعه‌های تاریخی و زیبای این سرزمین است که بعضی از آن‌ها در طبیعت فوق‌العاده جذاب کشور جای گرفته‌اند.

برای این که کار شما را راحت کنیم، لیستی از بهترین و زیباترین صومعه‌های گرجستان گردآوری کردیم تا انتخاب را برای شما ساده نماییم.

 

صومعه گلاتی

صومعه گلاتی یکی از میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید و با توجه به این که بنایی مهم و تاریخی به حساب می‌آید و زیبایی خاصی نیز دارد، سالانه چند ده هزار بازدید کننده را به سمت خود جذب کند. این صومعه در یک شهر گردشگرپذیر به نام کوتایسی واقع شده و بنای آن در قرن یازدهم و در دوران قرون وسطا ساخته و میزبان بسیاری از مراسمات مهم مذهبی بوده است.لازم است قبل از هر چیز بدانید که چرا باید بعد از تفلیس از کوتایسی دیدن کرد.

 

خوشمزه‌ترین شیرینی‌های سنتی گرجستان

افراد مهم زیادی از جمله دانشمندان، فیلسوف‌ها و تئوریسین‌های بزرگ در این صومعه حضور داشته‌اند، اما چیزی که احتمالا برای شما در بازدید از گلاتی مهم باشد، دیدن موزاییک‌ کاری‌های بسیار دیدنی و دکورهای فوق‌العاده زیبا در ساختار تاریخی این مکان است. آثار هنری در این صومعه را هم به صورت کارهای قرار گرفته در گالری و هم بر روی دیوار و سقف‌نگاری‌ها می‌توانید مشاهده کنید. همچنین نباید فراموش کرد که صومعه گلاتی در جایی بسیار زیبا و محصور در بین درختان و با منظره‌ای فوق‌العاده قرار دارد.

صومعه موتسامتا

دلایل متعددی برای معروفیت این کلیسای کوچک اما بسیار زیبا وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها، قرار گیری صومعه موتسامتا در یک مکان بی‌نهایت زیبا و پوشیده از درخت‌های متعدد است. جایی که در هر فصل زیبایی منحصر به فردی دارد، در بهار و تابستان سرسبز و جذاب است، در پاییز به رنگ‌های مختلف زرد و نارنجی در می‌آید و در زمستان در بستری سفید از برف خود نمایی می‌کند. همچنین اگر به بازدید از صومعه بروید، می‌توانید نمایی زیبا از رودخانه Tskhaltsitela را نیز از آن‌جا مشاهده کنید.

 

معرفی بهترین سواحل گرجستان

البته غیر از این زیبایی‌ها و جذابیت‌ها، موارد تاریخی مهمی نیز در مورد موتسامتا وجود دارد. از جمله این که گفته می‌شود دو برادر که والی منطقه بوده و بر دین خود پافشاری می‌کنند، به دست اعراب در این محل به طرز وحشتناکی کشته و سپس به رودخانه انداخته می‌شود. محلی‌ها نیز باورهای عجیبی در مورد این جا و شکل دعا کردن در آن دارند که هر کدام داستانی مجزاست.

صومعه جواری

صومعه جواری ابتدا به صورت یک کلیسای کوچک در سال ۵۴۵ در همین مکان ساخته شده بود. زمانی که پادشاه میریان سوم تاجگذاری کرد و یک صلیب بزرگ چوبی در کنارش ساخته شد. بعد از آن نام این مکان را "کلیسای کوچک جواری" گذاشتند و در سال ۵۸۶ کار اضافه کردن و ساخت بناهای دیگر را آغاز کرده و چیزی که حالا شما در این محل مشاهده می‌کنید، همانی  است که در سال ۶۰۵ میلادی کار آن به اتمام رسیده است.

 

بهترین هتل‌های منطقه آجارا، گرجستان

معماری زیبای این بنا چیزی است که باعث شده هزاران هزار گردشگر هر ساله از آن بازدید کنند. ترکیب معماری زیبا با منظره‌ی فوق‌العاده جذاب که از آن بلندی مشاهده می‌کنید، چیزی نیست که به همین راحتی در سفر به گرجستان از دست بدهید. با این که قرن‌هاست از ساخت از این بنا گذشته، اما هنوز هم بعضی از مراسمات مهم مذهبی در آن برگزار می‌شود.

صومعه داوید گارجا

اگر به تور تفلیس می‌روید، حتما در فاصله‌ی کم‌تر از دو ساعت از مرکز شهر، به دیدن مجموعه داوید گارجا بروید. این مکان در کاختی واقع شده و ساخت آن به قرن ششم میلادی بر می‌گردد. این مکان میزبان راهبان و افراد مهم متعددی در طول تاریخ خود بوده و از این نظر برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. ساخت این مجموعه در زمان خود با ظرافت جذابی انجام شده و معماری آن تلفیقی از سبک‌های مختلف در آن زمان است.

 

بهترین مقاصد تابستانه برای سفر به گرجستان

اما دیدنی‌های این محل تنها به معماری بیرونی آن ختم نمی‌شود و شما می‌توانید نقاشی‌ها و دیوارنگاری‌های بسیار زیبایی را در این محل مشاهده کنید. همچنین نباید فراموش کرد که این محل نیز، منظره‌ای فوق‌العاده دیدنی از دیدنی‌های طبیعی و باستانی کاختی در گرجستان پیش روی شما خواهد داشت که باعث می‌شود بازدید از آن جذابیت بسیار بیشتری پیدا کند.

صومعه تیموتسوبانی

برجومی یکی دیگر از مقاصد محبوب گردشگری در گرجستان است که به طبیعت زیبا و دیدنی‌اش معروف است. صومعه تیموتسوبانی که با نام صومعه سبز نیز شناخته می‌شود، در کنار طبیعت فوق‌العاده برجومی، یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های این شهر محسوب می‌شود. مکانی که در قرن ۱۲ و ۱۳ میلادی ساخته شده و در مجموع معماری ساده‌ای دارد.

 

گردش در گرجستان و سواحل دریای سیاه

اما جذابیت این بنا در خود آن واقع شده، جایی که نقاشی‌های دیواری خارق‌العاده و جذابی وجود دارند و شما می‌توانید از این آثار هنری بسیار با ارزش دیدن کنید. التبه بازدید از این محل به شما امکان گردش در طبیعت اطراف آن را نیز خواهد داد که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را نیز در برنامه‌ی خود بگنجانید.

صومعه آخالی شوامتا

و در آخر نگاهی هم بندازیم به صومعه آخالی شوامتا که در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده و جدید‌ترین صومعه در بین لیست ما محسوب می‌شود. این مکان توسط ملکه کاختین ساخته شده و در واقع نمادی از همگرایی مذهب و پادشاهی در آن زمان بوده است.

 

زیباترین نقاط طبیعی گرجستان

این صومعه که بنای زیبایی دارد، همچون دیگر انتخاب‌های ما، در محلی زیبا نیز قرار گرفته است. مکانی سرسبز و رویایی که تا چشم کار می‌کند درختان سبز آن را احاطه کرده‌اند. این محل نیز از تفلیس چندان فاصله‌ای نداشته و با طی مسافتی حدود ۱ و نیم ساعته می‌توانید به آن‌جا بروید.

۱۵ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران