معرفی زیباترین آبشارهای گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
معرفی زیباترین آبشارهای گرجستان

گرجستان برای مسافرینی که عاشق طبیعت هستند، مقصدی ایده‌آل است. اگر شما هم در ماه‌های گرم سال قصد دارید به این کشور سفر کنید، بد نیست از بعضی زیبایی‌های طبیعی این کشور که بعضا از نظرها پنهان مانده‌اند دیدن کنید. جاهایی همچون آبشارهای فوق‌العاده جذاب این کشور که از جواهراتی دست نخورده، در دامن جنگل‌ها و کوهستان‌های گرجستان به شمار می‌رود.

از میان آبشارهای متعدد در گرجستان، ما چند مورد از زیباترین‌ها را جدا کرده‌ایم تا در این نوشته به شما معرفی کنیم، پس همراه ما باشید.

 

آبشار Legvtakhevi

این آبشار در نزدیکی محله‌ی قدیم تفلیس واقع شده و اگر به تور گرجستان می‌روید، می‌توانید به راحتی از این مکان جذاب دیدن نمایید. جایی نزدیک به حمام‌های سولفور که از نقاط بسیار پرطرفدار بین مسافران تفلیس به شمار می‌رود. بالای این آبشار یک باغ گیاه‌شناسی وافع شده، جایی که رودخانه‌ی Legvtakhevi به سمت آبشار حرکت می‌کند و از ارتفاع ۲۲ متری به پایین می‌ریزد. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار، زمان تور تابستان تفلیس است. گرمای آن روزهای پایتخت را به راحتی می‌توانید در کنار هوای مطبوع نزدیک به آبشار، تحمل کرده و از این زیبایی طبیعی در قلب شهر لذت ببرید.

 

گردش در گرجستان و سواحل دریای سیاه

Legvtakhevi

آبشار Oniore و غار Toba

آبشار Oniore در استان زیبای Samegrelo و در دهکده‌ای کوچک در نزدیکی شهر مارتویلی واقع شده است. جدا از جذابیتی که این آبشار برای منطقه به همراه آورده، اما عمده دلیلی که مسافران به این بخش از گرجستان می‌آیند، بازدید از مجموعه غارهای متعدد و تو در توی  است. آبشار ۶۷ متری Oniore هم در میان این هزارتوی طبیعی بسیار جذاب، همچون تاجی گران‌بها به زیبایی‌های آن جا کمک می‌کند. اگر اهل گردش در طبیعت بکر هستید، حتما زمان بگذارید و این مکان فوق‌العاده را ببینید. آبشار دیگری هم در این منطقه هست که می‌توانید در همان نزدیکی ، از آن جا نیز بازدید به عمل آورید.

Oniore 

آبشار آباشا

این آبشار یکی از زیباترین مناطق طبیعی در تابستان‌های گرجستان به حساب می‌آید. آبشاری که آب آن از فاصله ۴۰ متری در بستری سر سبز به زمین رسیده و یک استخر طبیعی کم عمق، اما جذاب را پدید می‌آورد. البته رفتن به این مکان خیلی ساده نیست و از وقتی ماشین را کنار جاده رها می‌کنید، باید حدود یک ساعت پیاده روی کنید تا به آن‌جا برسید. اما تماشای منظره‌ی دیدنی آبشار آباشا و همچنین زیبایی‌های جنگل Colchis، حقیقتا ارزش این مسیر طولانی را دارد و شما را کاملا راضی خواهد کرد.

 

دیدنی‌های طبیعی و باستانی کاختی در گرجستان

آباشا

آبشار Makhuntseti

تور باتومی یکی از پرطرفدارترین سفرها به گرجستان به حساب می‌آید. مطمئنا بودن در سواحل زیبای این شهر یکی از مهم‌ترین دلایلی است که شما به این بخش از گرجستان می‌روید. اما اگر در طول سفر خود، چند ساعتی زمان بگذارید و حدود ۳۰ کیلومتر از شهر دور شوید، به آبشار جذاب Makhuntseti خواهید رسید. یک آبشار بسیار دیدنی که آب آن از فاصله‌ی ۵۰ متری به زمین می‌رسد. این مکان گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند و جایی عالی برای پیکنیک خوانوادگی و همچنین گردش در طبیعت است. همچنین رستوران‌هایی در همان اطراف پیدا خواهید کرد که غذای محلی گرجی پخت می‌کنند.

Makhuntseti 

آبشار Okatse

رفتن به این آبشار، یک تجربه بسیار متفاوت از دیگر جاهایی است که در این نوشته تا به این جا به شما معرفی کردیم. آبشار Okatse در نزدیکی دهکده‌ای به نام Kinchkha و در دره‌ای به همان نام Okatse واقع شده است. برای رسیدن به این آبشار حدودا باید ۲۵ دقیقه در مسیری بسیار زیبا پیاده‌روی کنید. خود آبشار نیز بزرگ و دیدنی بوده و ارتفاعش به ۷۰ متر می‌رسد. یک استخر طبیعی بسیار عالی نیز پای این آبشار شکل می‌گیرد که در روزهای گرم تابستان می‌توانید در آن تنی به آب بزنید.

 

معرفی بهترین سواحل گرجستان

 Okatse

آبشار Gveleti

آبشار زیبا و معروف Gveleti در کازبگی گرجستان واقع شده و نزدیک به دهکده‌ای به همین نام است. برای رفتن به آن‌جا نیز ابتدا با ماشین به دهکده خواهید رفت و سپس یک مسیر باریک اما نه چند طولانی را باید طی کنید تا به این مکان جذاب برسید. جدا از جذابیتی که این آبشار و رودخانه برایتان خواهد داشت، تصویر زیبایی از کوه‌های قفقاز را نیز در آن بالا تماشا خواهید کرد.

Gveleti

آبشار Samcvera

دیگر آبشاری که در این نوشته به معرفی آن می‌پردازیم، در استان زستاپونی واقع شده است. آبشاری با نام Samcvera که در نزدیکی دهکده‌ی سازانو واقع شده و ارتفاع آن به ۱۵ متر می‌رسد و در مکانی سر سبز و بسیار زیبا واقع شده. اگر قصد رفتن به این آبشار را دارید و به تور تابستنی گرجستان رفته‌اید، حتما لباس شنا هم همراه ببرید تا در آب خنک استخری طبیعی که پای این مکان درست شده نیز، تنی به آب بزنید. این آبشار از آن جاهایی است که گردشگران زیادی برای دیدنش به این بخش از کشور می‌روند، اما با این حال به خاطر دوری از مناطق شلوغ، محیطی آرام و دلنشین دارد.

 

چه زمانی را برای سفر به گرجستان انتخاب کنیم؟

Samcvera 

آبشار Shdugra

استان سوانتی به خودی خود یکی از زیباترین نقاط گرجستان است. وجود این آبشار نیز در واقع زینتی دیگر در این پهنه‌ی منحصر به فرد است که بازدید آن به هر طبیعت دوستی پیشنهاد می‌شود. از نکات جذابی که در مورد آبشار Shdugra وجود دارد، مسیر زیبایی است که به این آبشار هیجان انگیز منجر می‌شود و در واقع یک گردش فوق‌العاده نیم روزی برایتان به همراه خواهد داشت.

Shdugra 

آبشار Gurgeniani

از استان زیبای کاختی نیز آبشاری به شما معرفی کنیم. آبشار Gurgeniani در تمامی نوشته‌هایی که مربوط به طبیعت گردی در گرجستان می‌شود، درج خواهد شد. جایی در ۵ کیلومتری دهکده‌ای با همین نام که ارتفاع آن به ۴۰ متر می‌رسد و در مکانی بسیار سرسبز و زیبا واقع شده. برای رفتن حتما از کفش‌هایی استفاده کنید که با آب مشکل نداشته باشند، چون حتما پاهایتان خیس خواهد شد.

 

مرکز اقامتی دریاچه لوپوتا در کاختی گرجستان

Gurgeniani

آبشار Kadagidze

آخرین آبشاری که به شما معرفی می‌کنیم، آبشاری با ارتفاع کم  اما پهن است. Kadagidze با داشتن یک استخر طبیعی زیبا در زیرش، یکی از زیباترین آبشارهای گرجستان به حساب می‌آید. اگر در بهار به دیدن این مکان بروید، با محیطی سرسبز و خک مواجه می‌شوید، اما اگر دوست دارید تنی به آب بزنید، حتما تابستان را برای رفتن انتخاب کنید. اگر هم که طرفدار عکس‌های زیبا هستید، پاییز Kadagidze درختان به چندین و چند رنگ در می‌آیند و منظره‌ای زیبا را برایتان مهیا خواهند کرد.

Kadagidze

۱۷ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران