جاهای دیدنی کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور

لیست جاهای دیدنی کوالالامپور باید شامل مهم‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های این شهر باشد. آن‌هایی که کوالالامپور را به یکی از مهم‌ترین مقاصد توریستی آسیا و جهان بدل کرده‌اند. به همین دلیل، ما هم در این نوشته، به سراغ برخی از نقاط نمادین و فعالیت‌های فوق‌العاده در این شهر رفته و سعی داریم آن‌ها را به شما معرفی نماییم.

 

برج‌های دوقلو پتروناس

تور کوالالامپور بدون بازدید از برج‌های دوقلو پتروناس (Petronas Twin Towers) کامل نخواهد بود. برج‌هایی به بلندی ۸۸ طبقه که یک پل بزرگ در طبقات ۴۱ و ۴۲ این دو برج را به هم متصل می‌کند. نه تنها بازدید از بیرون این برج‌ها و عکس گرفتن با آن‌ها، یکی از فعالیت‌های بسیار پرطرفدار در میان توریست‌ها به شمار می‌رود، بلکه می‌توانید به داخل برج‌ها رفته و وارد این پل جذاب شوید.

پس اگر در تور مالزی، کوالالامپور را به عنوان مقصد خود انتخاب کردید، حتما سری به این پل بزرگ زده و از آن‌ بالا، نگاهی به منظره‌ی شهر کوالالامپور بندازید. همچنین در طبقات پاینی این برج‌ها، دو مرکز خرید به نام پتروناس شاپینگ سنتر و همچنین Suria KLCC واقع شده که بازدید از آن‌جاها نیز مسلما برای خیلی‌ها جذاب خواهد بود.

  • زمان بازدید: ۹ صبح تا ۹ شب
  • آدرس: Petronas Twin Tower, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur

عکس: thrillophilia.com

 

برج مناره کوالالامپور

برج مناره کوالالامپور (Menara Kuala Lumpur) یکی از بلند‌ترین برج‌های جهان با ارتفاع ۴۲۱ متر و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کوالالامپور به حساب می‌آید که در معماری آن‌، از نشانه‌های مذهبی استفاده شده است که زیبایی متفاوتی به آن می‌دهد. گردشگران، امکان بازدید از فضای داخلی این برج را هم دارند و جالب این که، مکان بازدید در این برج، حداقل چیزی نزدیک به ۱۰۰ متر ارتفاع بیشتری از پل میان دو برج پتروناس دارد.

درون این برج مخابراتی یک فضای تمام شیشه‌ای وجود دارد که می‌توانید روی آن راه بروید و هیجانی غیر قابل وصف را تجربه کنید. از بیرون نیز، شب‌ها نورپردازی دیدنی، برج مناره را به یکی از زیباترین نماد‌های کوالالامپور بدل می‌کند.

  • زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: No. 2 Jalan Punchak Off, Jalan P. Ramlee, 50250 Kuala Lumpur

 

۷ مورد از برترین بازارهای محلی مالزی

عکس: thestupidbear.com

 

محله چینی‌ها

محله چینی‌ها (Chinatown) همان‌طور که از نامش پیداست، مکانی‌ست که پر شده از فروشگاه‌ها، دکه‌های غذاهای خیابانی و رستوران‌های چینی که با چراغ‌های نئون، شلوغی و بوی غذا، از تمامی بخش‌های شهر متمایز است و حتما رفتن به آن‌جا را به هر گردشگری که سفر به کوالالامپور را تجربه می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم.

این محله تماما با آن محیط‌های لوکس و پر زرق و برقی که در محله‌هایی همچون KLCC متفاوت است و فضای جالبی دارد، گویی در قلب مالزی ناگهان وارد چین می‌شوید. اگر قصد خوردن غذاهای چینی، خرید سوغات چینی و یا خرید لباس و پارچه دارید، حتما سری به محله چینی‌ها در کوالالامپور بزنید.

عکس: gothaibefree.com

 

غارهای باتو

اگر به خودتان زحمت داده و از مرکز شهر کمی دور شوید، به غارهای باتو (Batu Caves) می‌رسید که چند صد میلیون سال پیش شکل گرفته و در دل آن‌ها، معابدی وجود دارد که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارند. غارهای باتو را همه با مجسمه بزرگ و طلایی رنگ بودا در ابتدای آن و سپس پله‌های رنگین کمانی که شما را به بالای تپه و ورودی غار می‌رسانند شناخته و یکی از جاهای دیدنی کوالالامپور به حساب می‌آیند.

خوشبختانه برای رفتن به آن‌جا، کار سختی پیش ندارید و اتوبوس‌های خط 11D شما را تا نزدیکی هاین مکان می‌برند و البته تاکسی‌های شهری نیز این مسیر را طی می‌کنند.

  • زمان بازدید: ۶ صبح تا ۹ شب
  • آدرس: Gombak, 68100 Batu Caves, Selangor

عکس: nomadicexperiences.com

 

مسجد ملی مالزی

اکثر جمعیت مالزی مسلمان هستند و برخی از جاهای دیدنی کوالالامپور را مساجد زیبای این شهر شکل می‌دهند. اما بدون شک، زیباترین مسجد کوالالامپور، مسجد ملی مالزی بوده که معماری آن الهام گرفته شده از مسجد بزرگ مکه است و دارای مناره‌ای به ارتفاع ۷۳ متر بوده که نمای آن، با هزاران کاشی سبز و آبی، جلوه‌ای جذاب پیدا کرده است.

شما می‌توانید، آزادانه از محیط داخلی این مسجد و همچنین باغ و فضای بیرونی فوق‌العاده زیبای آن‌جا دیدن نمایید. تنها باید مد نظر داشته باشید که در موقع نماز، امکان وارد شدن به داخل مسجد را ندارید. همچنین بانوان نیز برای ورود باید حجاب را رعایت کنند و مردان نیز با شلوار کوتاه امکان ورود به آن‌جا را ندارند.

  • زمان بازدید: ۹ صبح تا ۶:۳۰ بعد از ظهر
  • آدرس: Jalan Perdana, Tasik Perdana, 50480 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

 

آشنایی با بازار مرکزی کوالالامپور

عکس: suntorophotolibrary.blogspot.com

 

ساختمان سلطان عبدالصمد

از دیگر جاهای دیدنی کوالالامپور که بازدید از آن‌جا را شدیدا توصیه می‌کنیم، ساختمان سلطان عبدالصمد است که در گذشته‌های نه چندان دور و در زمان اشغال این کشور توسط انگلستان به عنوان دبیرخانه بریتانیا مورد استفاده قرار می‌گرفت. معماریه هنرمندان این بنا را AC Norman به عهده داشته و ساخت آن در سال ۱۸۹۷ به پایان رسیده است.

در حال حاضر این مکان در اختیار وزیر اطلاعات، ارتباطات و فرهنگ مالزی است و در روز استقلال، برنامه‌ها و رژه‌هایی جلوی آن برگزار می‌شود. اگر قصد دیدن یک بنای زیبا و عکاسی در یکی از دیدنی‌ترین محیط‌های خیابانی کوالالامپور را دارید، حتما سری به ساختمان سلطان عبدالصمد بزنید.

آدرس: Jln Raja, Kuala Lumpur City Centre, 50050 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur

عکس: cilisos.my

 

پارک آبی سانوی لاگون

پارک‌های آبی و بازی یکی از جاهای دیدنی کوالالامپور به شمار می‌روند اما قبلا از هر جای دیگری، حتما باید زمانی را در طول سفر خود خالی کرده و به سراغ پارک آبی سانوی لاگون (Sunway Lagoon)  بزنید. این مکان حدودا ۱۹ کیلومتر از مرکز شهر کوالالامپور به سمت جنوب غربی فاصله دارد و فضایی به بزرگی ۳۲۳ هزار متر مربع دارد که شامل انواع و اقسام بازی‌ها، سواری‌های هیجان انگیز و استخرهای مختلف است.

در کنار بازی‌های متنوع و همچنین فضای مخصوص کودکان، استخر موج مصنوعی، استخر موج سواری، رودخانه آرام و کشتی بزرگ دزدان دریایی، بخشی از جذابیت‌های این پارک بزرگ به حساب می‌آیند. این محل همچنین دارای یک پارک بازی، پارک ترس، پارک بازی‌های ماجراجویانه و همچنین مرکز خرید نیز هست.

  • ساعات بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر (سه شنبه‌ها تعطیل)
  • آدرس: Jalan PJS 11/11, Bandar Sunway, 47500 Subang Jaya, Selangor

 

راهنمای سفر ۴۸ ساعته به پنانگ

عکس: malaysiatravel.com

 

جالان آلور

جالان آلور نام خیابانی باریک است که دو طرف آن مملو از رستوران‌های غذاهای خیابانی بوده و یکی از معروف‌ترین نقاط در کوالالامپور به حساب می‌آید. خیابانی شلوغ که همیشه مملو از گردشگران و البته مردم محلی است و بهترین نقطه برای چشیدن غذاهای خیابانی کوالالامپور مختلف در این شهر به حساب می‌آید.

این جا و در میان صدها رستوران کوچک و بزرگ، می‌توانید انواع غذاهای مالزیایی، تایلندی یا چینی را امتحان کنید. قیمت غذاها نیز عموما پاییز است اما باید در محیط روباز پشت میزهای پلاستیکی بنشینید و در مورد رستوران‌های معروف‌تر در ساعات شلوغی، مدتی را نیز در صف بمانید تا جای خالی پیدا کنید.

آدرس: Bukit Bintang, Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur

عکس: yoowandacarr.blogspot.com

 

پارک جنگلی KL

این پارک جنگلی با نام کامل KL Forest Eco Park در اصل، یک جنگل بارانی واقعی در قلب شهر کوالالامپور است که قدیمی‌ترین پارک محافظت شده در کشور مالزی نیز به حساب می‌آید. این فضای سبز جذاب که دارای امکانات زیادی همچون پل معلق است، از جاهای دیدنی کوالالامپور به حساب آمده و برای بازدید از آن‌جا، می‌‌توانید از وسایل نقلیه عمومی نیز استفاده کنید.

این جنگل نسبتا بزرگ، حیوانات و پرندگان مختلفی و البته گیاهانی نادر را در خود دارد که به زیبایی‌های این مکان می‌افزاید. اگر به فضای سبز و پارک‌های این چنینی علاقه دارید، بد نیست در تور کوالالامپور سری به باغ گیاه شناسی پرادانا (Perdana Botanical Garden) نیز بزنید.

 

راهنمای اجاره ماشین در مالزی

عکس: nothingfamiliar.com

 

باغ پرندگان کوالالامپور

یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های پرندگان در دنیا که نه تنها به عنوان یک مکان توریستی شناخته می‌شود بلکه یکی از مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی در مورد پرندگان نیز هست و از جاهای دیدنی کوالالامپور به شمار می‌رود. در این مکان بیش از دو هزار نوع پرنده مختلف از گونه‌های محلی و گونه‌هایی از تانزانیا و اروپا در ۴ بخش مختلف زندگی می‌کنند.

فضای جنگلی، باغ‌های مختلف، پرندگان بسیار زیبا و بعضا نادر در کنار یک آبشار بلند و جذاب، از جمله جذابیت‌های پارک پرندگان و پروانه‌های کوالالامپور به شمار می‌آیند.

  • ساعات بازدید: ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • آدرس: 920, Jalan Cenderawasih, Tasik Perdana, 50480 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

عکس: easybook.com

 

منبع ۱

منبع ۲ 

۲۹ آبان ۱۳۹۶