بی‌نظیرترین جزایر جنوب شرقی آسیا

سرگرمی و تفریح‌ها
بی‌نظیرترین جزایر جنوب شرقی آسیا

بر هیچکس پوشیده نیست که جنوب شرقی آسیا میزبان برخی از زیباتین جزایر زمین است. با وجود هزار جزیره کوچک و بزرگی که در این بخش از قاره وجود دارد واقعا انتخاب برترین‌ها کار بسیار دشواری است. با این همه می‌توان با در نظر گرفتن برخی از شرایط و ویژگی‌ها جزایر فوق‌العاده‌ای که باید به آن‌ها سفر کرد را جدا نمود. ما در اینجا از تایلند و اندونزی گرفته تا مالزی و فیلیپین، لیستی از بهترین جزایر رویایی جنوب شرقی آسیا را گرد هم آورده‌ایم.

 

فیلیپین، پالاوان

وقتی صحبت از زیبایی‌های طبیعی می‌شود هیچ چیزی نمی‌تواند با جلوه‌های دریایی جزایر فیلیپین مقابله کند. اول باید به Puerto Princesa پرواز کنید. البته بیشتر مسافران خیلی آنجا نمی‌مانند. ال‌نیدوی فریبنده از شمال برخی از بهترین و هیجان‌انگیزترین فعالیت‌های جزیره‌ای جنوب شرقی آسیا را در دسترس مسافران قرار می‌دهد. گرچه ال‌نیدو شهری روستایی است اما زیبایی حیرت‌انگیز آن غیر قابل انکار است.

 

رمانتیک‌ترین مکان‌ها در مانیل برای خاطره‌ای به یادماندنی

 

 Palawan

 

 

مالدیو

البته مالدیو را به مقصدی لاچری و فوق‌العاده می‌شناسند اما مسافران ادعا می‌کنند که می‌توان به صورت مقرون به صرفه و کم‌ هزینه هم به آن سفر کرد. مالدیو که از تجمع ۱۲۰۰ جزیره تشکیل شده، بهشت اقیانوس هند و محل زندگی برخی از زیباترین سواحل این سیاره است.

 

 ۶ مقصد شبیه به مالدیو اما ارزان‌تر و کم‌خرج‌تر از آن! 

 

مالدیو

 

 

 

اندونزی، جزایر راجا آمپات

بالی را فراموش کنید. اگر در مورد جزیره‌ای خیال‌بافی دارید که از شدت زیبایی دوست ندارید هرگز ترکش کنید پس باید سراغ جزایر راجا آمپات بروید. شما می‌توانید در بین این مجمع‌الجزایر هزار جزیره‌ای به غواصی بپردازید و از آب‌های آبی کریستالی، صخره‌های مرجانی بکر، و همچنین زندگی دریایی دیدن کنید.

 

 

 جزایر راجا آمپات

 

 

هند، لاکشادویپ

مجمع‌الجزایر لاکشادویپ واقع در دیای گرمسیری لاکادیو، محل زندگی مرجان‌های دریایی، زندگی زیر آب رنگی، و آب‌های کریستالی است. این جزایر در فاصله ۳۰۰ کیلومتری ساحل کرالا قرار دارد که به مساجد باستانی، مردان ماهیگیر، و درختان نخل شهرت دارد.

 

 راهنمای اولین سفر به مثلث طلایی هند

 

 لاکشادویپ

 

 

تایلند، جزیره فی‌فی

کوه فی‌فی یکی از زیباترین جزایر زمین است که هجوم گردشگران هم نمی‌تواند زیبایی بهشتی آن را خدشه‌دار کند. شما در سفر با تور تایلند به این جزیره می‌توانید از انجام فعالیت‌های متعددی لذت ببرید، از زندگی دریایی باورنکردنی و مرجان‌های رنگی دیدن کنید و اگر اهل فعالیت‌های کم هیجان هستید از خوابیدن زیر سایه درختان نخل لذت ببرید. جزیره فی‌فی کاملا شما را از زندگی شهری جدا کرده و به دنیای رنگارنگ خود می‌برد.

 

 

 جزیره فی‌فی

 

 

برنئو، سیپادان

سیپادان مقصد اول عاشقان اکوسیستم دنیای زیر آب است. غواصی در سیپادان باعث می‌شود حس کنید در آکواریومی گرمسیری شنا می‌کنید. تنها در چند متری از ساحل، دیوار شیب‌دار ۶۰۰ متری به کف اقیانوس می‌رود که به عنوان یک زیستگاه رنگارنگ برای بیش از ۳۰۰۰ گونه ماهی عمل می‌کند. اما جریانات قدرمتند آبی توجه غول‌های اقیانوسی را به این قسمت جلب می‌کند. از کوسه‌ها تا سفره ماهی‌های عقابی، سفره ماهی غول‌آسا، و ماهی‌های گرمسیری طیف زیادی از جانوران را می‌توانید ببنید. شاید سیپادان مقصد اول غواصی در جنوب شرق آسیا باشد اما به دلایل محافظتی اجازه اقامت داده نمی‌شود. در عوض می‌توانید در جزای مسکونی اطراف مستقر شوید.

 

 

 سیپادان

 

 

فیلیپین، بوراکای

بوراکای در فیلیپین جزیره‌ای کوچک با زیبایی‌های فوق‌العاده و مقصدی به شدت توریستی است. سواحل ماسه سفید رویایی آن به طول ۴ کیلومتر در امتداد دریا گسترده و با انواعکافه‌ها، رستوران‌ها و غرفه‌های مختلف پوشیده شده است. شما می‌توانید روزها از کاوش در دنیای زیر آب لذت ببرید و غروب‌دم غرق تماشای عاشقانه‌ترین غروب‌های ممکن شوید. هوا که تاریک شد باید روی یکی از صندلی‌های ساحلی د یکی از آلاچیق‌ها بنشینید و از نوشیدن کوکتل‌های گرمسیری خنک و خوشمزه لذت ببرید و غرق در فرهنگ بومی و رقص سنتی مردم شوید.

 

بهترین کارهایی که می‌توانید در بوراکای فیلیپین انجام دهید

 

 بوراکای

 

 

اندونزی، کومودو

جزیره کومودو با برخورداری از تپه‌های شیب‌دار، ماسه‌های صورتی و آبی اقیانوسی درخشان تقریباً به اندازه اژدهای کومودو در جهان معوف است. به علاوه در این جزیره کلاس‌های غواصی در سطح جهانی برگزار می‌شود. خود جزیره با جمعیت ۲ هزار نفری از آنچه که ممکن است تصور دارید خلوت‌تر باشد. البته نکته مثبت اینجاست که می‌توان در عین داشتن تعطیلاتی فوق‌العاده در طبیعتی منحصر به فرد از سکوت و فضای باز گسترده و آرام لذت برد.

 

 

 کومودو

 

 

مالزی، جزایر پرهنتیان

این جزایر با داشتن آب‌های آبی، جنگل‌های سرسبز و ماسه‌های سفید ساحلی، رویایی گرمسیری را به حقیقت می‌رسانند. این جزایر در قسمت غرب مالزی حال و هوای جزایر تایلند را ارائه می‌دهند به طوری که حس می‌کنید به جای مالزی، به تایلند سفر کرده‌اید. کوله‌گردها باید به جزیره کسیل بروند که فوق‌العاده دیدنی و زیبا اما کم توسعه یافته است. اما بسار با داشتن استانداردهای اقامتی بالاتر و محیطی سرزنده‌تر بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

۱۰ شگفتی طبیعی مالزی که باید از آن‌ها دیدن کنید

 

جزایر پرهنتیان

۰۵ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران