میراث جهانی یونسکو در جنوب شرقی آسیا

اخبار
میراث جهانی یونسکو در جنوب شرقی آسیا

میراث جهانی دنیا که به یونسکو شناخته می‌شود با مطالعه دقیق و در نظر گرفتن فاکتورهایی میراث جهانی فرهنگی را برای ارج نهادن به تاریخ و فرهنگ‌های مختلف اعلام می‌کند. در حقیقت این سازمان سالانه چند نقطه میراث جهانی را در فهرست خود به ثبت می‌رساند و هدف از این کار را معرفی جاهای ارشمند دنیا به مردم می‌داند. ما در این مقاله قصد داریم در بین ده‌ها نقطه میراث جهانی به ثبت رسیده مکان‌های برتر را معرفی کنیم تا در سفرهای بعدی راهنمای شما باشد.

 

کامبوج، معبد آنگکور

وقتی قرار باشد چنین فهرستی را ردیف کنیم نمی‌توان هیچ موردی را جز معبد آنگکور در کامبوج اول فهرست قرار داد. معبد آنگکور در واقع متشکل از معابد مختلفی شامل معبد معروف آنگکور وات، معبد بایون در آنگکور تام و معبد تافرم فرو رفته در جنگل گرمسیری می‌شود. این مجموعه بازمانده دوره امپراطور خمر است که امروزه از اهمیت و ارزش بسیار بالایی از لحاظ زیبایی شناسی، معماری، هنر و صد البته اطلاعات برای تحقیق دارد. در واقع مجموعه معابد آنگکور وات توسط پادشاه سوریاورمان دوم ساخته شد و زمانی قلب تپنده تمدن آن زمان بود. آنگکور بین سال‌های ۱۱۳۰ و ۱۱۵۰ میلادی ساخته و هنوز با گذشت قرن‌ها به عنوان بزرگ‌ترین سازه مذهبی دنیا با مساحت  ۱۶۲.۶ هکتاری شناخته می‌شود. این معبد باشکوه دارای هنرهای ظریف و زیبایی در زمینه‌ها تراش سنگ،‌ کنده کاری، و نقاشی است که بر روی در و دیوارهایش خودنمایی می‌کنند. این معبد زمان خمرها وقف خدای ویشنو بود اما با قدرت گرفتن بودایی‌ها این معبد به بودایی‌ها اختصاص یافت. توسعه می‌کنیم با گروه و راهنمای انگلیسی زبان از این مجموعه بازدید کنید زیرا بدون توضیحات به سختی بتوان آن را درک کرد.

 

زیباترین قصرهای سلطنتی در آسیا

سنگاپور، باغ گیاه‌شناسی

باغ گیاه شناسی در اینجا اولین میراث جهانی یونسکو است که در این کشور به ثبت رسیده است. برجسته‌ترین ویژگی این باغ، قسمت باغ ملی ارکیده است که با بیش از ۶۰ هزار نمایش از گل‌های ارکیده بزرگترین نمایشگاه ارکیده دنیا محسوب می‌شود. اگر در سفری خانوادگی هستید خوشحال باشید زیرا فرزند خود را ساعتی برای نگه‌داری به باغ کودک Jacob Ballas می‌توانید تنها بگذارید. از آنجایی که اغلب مردم صبح تا عصر را در این باغ می‌گذرانند نیاز به چند رستوران و کافه است که خوشبختانه در دسترس قرار دارد.

 

سفری بهاری به بهترین مقاصد ساحلی آسیا

آدرس: 1 Cluny Rd, Singapore 259569

 

مالزی، جورج تاون و مالاکا

شهرهای تاریخی مالاکا و جورج تاون در مالزی که به عنوان نقاط تبادل تمدن غربی و شرقی توسعه یافته‌اند، بقایای زیبایی از میراث چند فرهنگی در تنگه‌های مالاکا را به نمایش می‌گذارند که به شدت جذاب و تماشایی هستند. در سفر با تور مالزی در هر دوی این شهرها شما به وضوح می‌توانید در چند فرهنگ مختلف شرقی و غربی را در نقاط تاریخی، معماری و اثرات فرهنگی ببینید. ساختمان‌های دولتی، کلیساها، میادین و استحکامات مالاکا مراحل اولیه این تاریخ را نشان می‌دهد که از قرن ۱۵ سلطنت مالایی آغاز شده است، و پس از آن دوره‌های کنترل پرتغالی و هلندی از اوایل قرن ۱۶ آغاز شد. جورج تاون نیز به وضوح نماینده دوره انگلیس از اواخر قرن هجدهم است و دارای ساختمان‌های مسکونی و تجاری از آن دوره است که آن را به یکی از غنی‌ترین میراث جهانی در جنوب شرقی آسیا تبدیل کرده است.

فیلیپین، کلیسای سن آگوستین

کلیسای سن آگوستین فیلیپین که در داخل شهر تاریخی و محصور شده Intramuros در مانیل واقع شده است، یکی از چشمگیرترین میراث جهانی در جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود. پینشهاد می‌کنیم در سفر با تور فیلیپین بازدید از این موزه را در راس کارهای خود قرار دهید. این یکی از برجسته‌ترین کلیساها در دوره اسپانیا بود که به عنوان منبع نفوذ سیاسی حکومت استعماری اسپانیا در فیلیپین عمل کرده است. این کلیسا که بین سال‌های ۱۵۸۷ و ۱۶۰۶ ساخته شده است، تنها بنایی است که پس از تخریب Intramuros در جنگ جهانی دوم سالم باقی مانده. در واقع کلیسای بزرگ سن آگوستین دارای فضای وسیعی در داخل است که با اشیا تاریخ و فرهنگی معتبر و ارزشمندی پر شده است. یکی از چیزهایی که در بازدید از این کلیسا باید به آن توجه کنید نقاشی‌های پر پیچ و خم و ظریف trompe l’oeil در سقف طاق‌دار کلیسا است.

تایلند، شهر تاریخی آیوتایا

شهر تاریخی آیوتایا در تایلند که در سال ۱۳۵۰ میلادی تاسیس شد، دومین پایتخت پادشاهی سیامی بود. این شهر تاریخی از قرن ۱۴ تا ۱۸ میلادی شکوفا شد و در این مدت به یکی از بزرگ‌ترین مناطق شهری جهان و مرکز دیپلماسی و تجارت جهانی تبدیل شد. البته در قرن ۱۸ توسط برمه‌ای‌ها ویران شد که بقایای صومعه‌ها و برج‌ها تصویری از گذشته را ارائه می‌دهد.

 

برترین مقاصد گردشگری صحرایی در دنیا

۱۵ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران