تجربه‌ی زیپ لاین در بهترین کشورهای جنوب شرقی آسیا

اخبار
تجربه‌ی زیپ لاین در بهترین کشورهای جنوب شرقی آسیا

زیپ لاین یکی از تجارب این روزهای دنیای گردشگری است که به شکل‌های مختلف در پارک‌های طبیعی، جنگلی، آسمان خراش‌ها و پل‌ها نمود پیدا کرده است. اگر از طرفداران هیجان هستید که می‌خواهید سرعت باد را در میان موهای‌تان حس کنید و بین زمین و هوا معلق باشید بی‌شک از این وسیله تفریحی هم لذت خواهید برد. آسیا با داشتن زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی و نقاط گردشی فراوان از بهترین قسمت‌های دنیا برای تجربه زیپ لاین است. ما در اینجا شما را با بهترین زیپ لاین‌ها در جنوب شرقی آسیا آشنا می‌کنیم.

 

 

لائوس،  The Gibbon Experience

یکی از تجارب شگفت‌انگیز زیپ لاین Gibbon Experience است که نه تنها به شما این فرصت را می‌دهد تا در خطی صاف از کلبه درختی و در ارتفاع ۴۰ متری از زمین معلق شوید بلکه، می‌توانید در این خانه‌های درختی اقامت هم کنید و چیزهایی درباره میمون‌های درازدست (Gibbon) که در شمال پارک ملی نام کان زندگی می‌کنند یاد بگیرید. زیپ لاین Gibbon Experience تنها وسیله‌ای برای سرگرمی نیست بلکه از آن برای بالا و پایین رفتن در مسیرهای صعود نیز استفاده می‌کنند. در سراسر این پارک بیش از ۱۵ کیلومتر زیپ لاین کشیده شده است. اگر از مسافرانی هستید که وقت کافی برای تجارب جدید دارید این زیپ لاین یکی از بهترین‌هایی‌ست که می‌توانید در جنوب شرقی آسیا پیدا کنید.

 

 بهترین مکان‌ها برای تجربه‌ی هیجان‌انگیز سقوط آزاد در آسیا

 

The Gibbon Experience

 

 

تایلند، چیانگ مای، Flight of the Gibbon

زیپ لاین Flight of the Gibbon در چیانگ مای بزرگ‌ترین تور آسیاست که زیپ لاین آن بر فراز ۸۰۰ متری زمین پرواز می‌کند. این محوطه با زیپ لاین، پل‌های معلق و مسیرهای صخره‌نوردی پر شده که اساسا شما را به چالش می‌کشند. در طول گردش دو راهنما شما را همراهی می‌کنند تا مسیرها و طناب‌ها را به شما نشان دهند. برای گروه‌های دوستانه و ماجراجو رفتن به این زیپ لاین تجربه‌ای به غایت شگفت‌انگیز و فوق‌العاده در تور تایلند خواهد بود. شما در این سفر ماجراجویانه به جز زیپ لاین شانس کسب تجارب دیگر را هم خواهید داشت.

 

 تجربه‌ی هیجان‌انگیز زیپ‌لاین در سفر به پوکت جزیره‌ی زیبایی‌ها

 

Flight of the Gibbon

 

 

کامبوج، سیم ریپ

سیم ریپ را تقریبا همه گردشگران به خاطر مجموعه عظیم معابدش می‌شناسند. اما حقیقت اینست که این شهر تاریخی چیزهای بیشتری برای عرضه نه ماجراجویان دارد. برخلاف چیانگ مای، زیپ لاین سیم ریپ به عنوان بخشی از پارک ملی آنگکور که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده، و به عنوان نقطه‌ای متفاوت فعالیت می‌کند. در این پارک ملی ۲۱ ایستگاه شامل ۱۰ مسیر زیپ لاین، ۴ پل معلق، و یک مسیر صخره‌نوردی ۵۰ متری می‌شود. خوبی رفتن به این پارک ملی و تفریح در آن اینست که شما مجبور نیستید نگران تهیه وسیله نقلیه و رفت و آمد به پارک باشید زیرا سرویس‌های شاتل برای جا به جایی بازدیدکنندگان تهیه و تدارک دیده شده است. لازم به ذکر است که چون این زیپ لاین در داخل پارک آنگکور واقع شده شما باید مبلغ ۲۰ دلار به عنوان ورودی پارک بپردازید تا بتوانید از ویژگی زیپ لاین آن استفاده کنید. پس چرا صبح را به سواری در زیپ لاین اختصاص ندهید و عصر را در پارک نگردید؟ در این صورت می‌توانید روزی پر از فعالیت را در این منطقه بگذرانید که ارزش هزینه‌ها را برای شما دارد.

 

 ۱۰ ماجراجویی هیجان‌انگیز در دنیا برای عاشقان آدرنالین

 

سیم ریپ

 

 

ویتنام، فونگ نها، Dark Cave Adventure

این یکی از مناطقی‌ست که خیلی سریع توانست در بین گردشگران ماجراجوی تور ویتنام به محبوبیت برسد. پارک ملی فونگ نها دارای بیش از ۳۰۰ غار مختلف است که قدمت بعضی از آن‌ها تا ۴۰۰ میلیون سال هم می‌رسد. این پارک کورس زیپ لاین ندارد اما شما می‌توانید در طی ماجراجویی‌تان از یک طرف رودخانه با زیپ لاینی ۴۰۰ متری به دهانه غار تاریک بروید. یک زیپ لاین کوچک دیگر هم وجود دارد که می‌توانید آن را نیز امتحان کنید.

 

 با این تفریح‌های هیجان‌انگیز در ویتنام آدرنالین خونتان را بالا ببرید

 

Dark Cave Adventure

 

 

لائوس، پاکسه، Tree Top Explorer

شاید اگر بدانید که می‌توانید در تور دو سه روزه زیپ لاین جنگلی را در لائوس تجربه کنید برای سفر بعدی به فکر برنامه‌ریزی بیافتید. در جنگل پیاده‌روی کنید، و در کلبه‌های درختی بخوابید. از حیات وحش بازدید کنید و در اطراف آبشارها خنک شوید. در نهایت عاشقان زیپ لاین در اینجا می‌توانند سوار سیستم زیپ لاین سه ایستگاهه شوند و بر فراز آبشارها و دره‌های تنگ و عمیق پرواز کنند. این زیپ لاین‌ها در اندازه‌های متفاوتی طراحی شده‌اند که بلندترین‌شان ۴۰۰ متر طول دارد. هیجان نهایی همگام بازگشت به روستاست که باید از طریق "ویا فراتا" طنابی کوهستانی مسیر رفته را برگردید. برای چنین تجارب هیجان‌انگیزی آماده هستید؟

 

 

Tree Top Explorer

۱۰ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران