سوغات‌ کشورهای مختلف

اخبار
سوغات‌ کشورهای مختلف

وقتی به کشورهای مختلف جهان می‌روید، در هر جایی سوغات مخصوص آن کشور را مشاهده می‌کنید. خرید سوغات از جمله رسومات سفر برای تمامی مردم دنیا بوده و همه دوست دارند در مقاصد خود، چیزهایی مختلفی به یادگار تهیه کرده و با خود یادگار ببرند. اما معروف‌ترین سوغات کشورهای مختلف جهان و خواستنی‌ترین‌هایشان کدام هستند؟ این سوالی‌ست که در نوشته‌ی امروز به دنبال جوابش هستیم.

 

دلفتوار (Delftware)، هلند

این ظروف خاص سفید و آبی رنگ از قرن ۱۷ میلادی در شهرهای مختلف هلند تولید می‌شوند و افراد زیادی هم هستند که طرح‌های مختلف آن‌ها را کلکسیون می‌کنند. این ظروف زیبا، سوغاتی جذاب از سفر به هلند به حساب می‌آیند که هر بار که به آن‌ها نگاه می‌اندازید، خاطره‌ای از سفرتان برایتان زنده خواهد شد. بهترین شهرهای برای خرید دلفتوار در هلند، خود آمستردام است که فروشگاه‌های متعددی به این منظور پیدا خواهید کرد.

 

سفر به شهرهای برتر آسیایی

قهوه ترک (Turkish Coffee)، ترکیه

قهوه ترک به شکلی متفاوت نسبت به دیگر قهوه‌ها دم می‌شود و در پروسه آسیاب شدن، کاملا نرم می‌شود. این شکل قهوه به اوایل دوران عثمانی بر می‌گردد و همین حالا هم در اکثر کافه‌ها، مردم زیادی در ترکیه را می‌بینید که در حال نوشیدن آن هستند. تهیه قهوه‌ی ترک با کیفیت از خود کشور ترکیه، حتما ایده‌ی خوبی برای سوغات در سفر با تور استانبول یا دیگر شهرهای توریستی ترکیه خواهد بود.

شکلات (Chocolate)، سوییس

سفر به سوییس بدون چشیدن طعم شکلات‌های سوییسی خوشمزه به هیچ وجه کامل نخواهد بود. تهیه شکلات در سوییس یک هنر به حساب می‌آید و فروشگاه‌های زیادی را می‌بینید که شکلات‌هایی با طعم مختلف به فروش می‌رسانند. سوییس بهشتی برای عاشقان شکلات است و در زوریخ پایتخت این کشور، طعم‌هایی رویایی از این شیرینی محبوب را خواهید چشید.

 

پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا

بادبزن ژاپنی (Japanese Fan)، ژاپن

بادبزن ژاپنی یکی از تصاویری از است که از بانوان این کشور در ذهن ما گنجانده شده است. هر قشری در سفر به ژاپن، می‌توان سوغاتی خاص تهیه کند. آن‌ها که اهل انیمه‌های ژاپنی هستند، انبوهی از چیزهای مختلف را پیش رو دارند، عاشقان بازی‌های کامپیوتری نیز همین طور، اهل هنر به دنبال کارهای هنری خاص مردم این کشور هستند و اهل گجت‌های کامپیوتری نیز به بهشت خود سفر کرده‌اند، اما در نهایت، همه می‌توانند این بادبزن‌های ارزان و زیبا را به عنوان سوغاتی از صنایع دستی ژاپن خریداری نمایند.

کریستال بوهمیان (Bohemian Crystal)، جمهوری چک

یکی از چیزهایی که جمهوری چک به آن معروف است، کریستال‌ها و شیشه‌های با کیفتی است که با دست در این کشور تولید می‌شوند. این کریستال‌ها به شکل‌های مختلف از جمله ظروف، چهل‌چراغ یا حتی زیورآلات درست می‌شوند و به شدت نیز پرطرفدارند. طراحی منحصر به فرد، زیبایی خیره کننده و کیفیت عالی باعث شده‌اند تا کریستال بوهمیان، مهم‌ترین سوغات جمهوری چک باشد.

 

بهترین هتل‌های شناور جهان

نمک (Salt)، ایسلند

شاید برایتان عجیب باشد اما سوغات کشور بسیار زیبای ایسلند، نمک است! اما نه هر نمکی، شما می‌توانید انواع نمک از جمله نمک آتشفشانی، نمک ساحل سیاه، نمک خزه ایسلندی و خیلی مدل‌های دیگر را خریداری نمایید. این نمک‌‌ها همگی طبیعی هستند و همچنین برداشت آن‌ها نیز به گونه و اندازه‌ای انجام می‌شود که برای محیط زیست مضر نباشد.

حیوانات چوبی (Wooden animals)، کنیا

کنیا یکی از زیباترین کشورهای دنیا برای سفر به حساب می‌آید. کشوری با مردمی خون گرم که یکی از مهم‌ترین صنایع دستی آن‌ها حیوانات چوبی است که با دست می‌تراشند و به عنوان دکور مورد استفاده قرار می‌گیرند. اصل این حیوانات چوبی به یک قبیله معروف به نام ماسای در کنیا بر می‌گردد که تمامی آن‌ها را با چوب‌هایی خاص می‌تراشند. در کل پیشنهاد می‌کنیم، اگر فرصت سفر به کنیا را داشتید، به هیچ وجه خرید این سوغات ارزشمند را از دست ندهید.

 

گران‌ترین جاذبه‌های گردشگری در دنیا

چای سیلان (Ceylon tea)، سریلانکا

سریلانکا یکی از چند کشور معروف دنیا برای کشت چای است که البت هچای سیلان آن‌، از معروف‌ترین مدل‌های چای در جهان محسوب می‌شود. شما می‌توانید در تور سریلانکا، در کنار بازدید از سواحل زیبای سریلانکا و پارک‌های ملی سریلانکا، به دیدن مزارع چای بزرگ این کشور نیز بروید و از نمای جذاب باغ‌های دیدنی این کشور دیدن نمایید. البته در این بین، خریدن سوغات معروف سریلانکا یعنی چای سیلان را در جایی مثل نوارا الیا (Nuwara Eliya) نباید از یاد ببرید.

شربت افرا (Maple syrup)، کانادا

کانادا هم از آن کشورهایی است که می‌توان چیزهای زیادی از آن‌جا را به عنوان سوغات اسم برد اما شاید معروف‌ترین چیزی که در این کشور می‌توانید خرید کنید و همه‌ی دنیا هم آن را به اسم کانادا پیوند می‌نند، شرت افرا است. معروف‌ترین سوغات این کشور که در جاهای مختلف آن‌جا به مقدار بسیار زیاد تولید شده و به خیلی از کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود. توصیه می‌کنیم، اگر به کانادا سفر کردید، شربت افرا را در شیشه‌های به شکل برگ خریداری کنید تا سوغات خود را تکمیل کرده و با هر بار دیدنش به یاد این کشور بیفتید.

 

توریستی‌ترین شهرهای دنیا کدام‌ها هستند؟

سنگ‌های نوشیدنی، ایرلند

این سنگ‌های خاص برای این تولید می‌شوند تا چند نوع از نوشیدنی‌ها را بدون استفاده از یخ خنک کنند. جدا از زیبایی که این سنگ‌ها به لیوان نوشیدنی شما می‌بخشند، آب هم به لیوان اضافه نکرده و درنهایت ترکیب نوشیدنی را هم خراب نمی‌کند و دلیل اصلی استفاده از آن‌ها، همین است. سنگ‌های اصلی که از خود ایرلند خریداری می‌کنید، به هیچ وجه مضر نیستند و طعمی هم به نوشیدنی نمی‌دهند و برای سال‌ها نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

توری (Lace)، کرواسی

با این کرواسی به باغ‌های بزرگ اسطوخودوس و دهکده‌های زیبایش معروف است اما معروف‌ترین سوغات در این کشور که همه در طول سفر به آن‌جا از این محصول خریداری می‌کنند، توری‌های قلاب‌بافی شده است. این توری‌های سنتی با دست بافته می‌شوند و از آن‌ها در جاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. شهرهایی مثل پاگ، بپوگلاوا و هوار از جمله جاهایی هستند که به تولید این محصول معروف بوده و برای خرید پیشنهاد می‌شوند، با این حال توری‌های معروف کرواسی را در همه‌ی شهرهای این کشور پیدا خواهید کرد.

 

بزرگترین فرودگاه‌های جهان را بشناسیم

سرامیک (Ceramic)، مراکش

وقتی در بازارهای شلوغ و جذاب مراکش سفر می‌کنید، مسلما مغازه‌های متعددی را می‌بینید که به فروش محصولات سرامیکی معروف و محبوب این کشور می‌پردازند. محصولاتی رنگارنگ که دارای طرح‌های منحصر به فردی هستند و سلایق مختلفی را پوشش می‌‌دهند. این محصولات سرامیکی شامل بشقاب، کاسه، وسایل دکور و .. می‌شوند و عموما از رنگ‌های شاد و روشن درشان استفاهد شده است.

پاپریکا (Paprika)، مجارستان

مجارستان نیز مملو از زیبایی‌های مختلف است. اما یک چیزی که موقع سفر به این کشور بسیار آن را در بازارها مشاهده خواهید کرد، بسته‌های مختلف پاپریکا است که بسیاری از آن‌ها، طراحی سنتی خود را حفظ کرده‌اند. در بسیاری از غذاهای مجاری از پاپریکا استفاده می‌شود و تقریبا در همه‌ی خانه‌ها ظرفی بزرگ از این ادویه وجود دارد. به همین دلیل پاپریکا خواستنی‌ترین سوغات مجارستان به حساب می‌آید.

اود (incense sticks)، بالی

بالی نه تنها جزیره‌ی خدایان بلکه جزیره عطر‌ها نیز به حساب می‌آید. اودها در همه جای بالی دیده می‌شوند. از خانه‌های مردم گرفته تا معابد بالی و حتی فروشگاه‌ها، هر جا که بروید اودی روشن است. به همین دلیل است که اود، سوغات محبوب بالی به حساب می‌آید و می‌توان بسته‌های مختلف آن را به شکل‌ها و البته عطرهای مختلف و با قیمت بسیار پایین خریداری کرد. در تور بالی، پیشنهاد می‌کنیم به دانپاسار بروید و از بازار پاسار باندونگ، هر اودی که دوست داشتید را خریداری  نمایید، هر چند تقریبا به هر سمت که سر بچرخانید، جایی برای خرید آن‌ها پیدا خواهید کرد.

 

آشنایی با ۱۲ مکان ترسناک روی زمین

زیورآلات کهربایی (Amber jewellery)، لهستان

کهربا را به نوعی می‌توان طلای شمال اروپا به حساب آورد و از گذشته‌های دور مردم این کشورها به شدت به این سنگ‌های زیبا علاقه داشتند و سنت ساخت زیورآلات مختلف با سنگ کهربا، در این کشور تاریخی طولانی دارد. هنوز هم تعداد بسیار زیادی کارگاه وجود دارد که با ترکیب نفره و کهربا، جواهرات مختلف تولید کرده و از همین رو، آن‌ها به یک سوغات مهم و بسیار پرطرفدار تبدیل شده‌اند. از نظر قیمت البته این صوغات خیلی ارزان به حساب نمی‌آیند اما بدون شک، هدیه‌ای فراموش نشدنی به کسی که دوستش دارید، خواهند بود. وارسا بهترین مقصد در لهستان برای خرید این محصولات است.‌

اسب دالا (Dala horse)، سوئد

اسب‌های دالا نوعی عروسک چوبی هستند که در زمان بازدید از استکهلم یا باقی شهرهای سوئد، آن‌ها را در جاهای مختلف از جمله فروشگاه‌ها مشاهده خواهید کرد. اسب‌هایی که با رنگ‌های مختلف نقاشی شده و البته پرفروش‌ترین سوغات این کشور نیز به حساب می‌آیند. طرح کلی این اسب‌ها تقریبا یکی است و تنها اندازه و البته نقاشی‌شان با هم متفاوت خواهد بود. بیشترین رنگی که برای اسب دالا استفاده می‌شود، آبی، قرمز و سفید است که رنگ‌های کلاسیک و سنتی به حساب می‌آیند.

 

زیباترین پل‌های معلق جهان را بشناسید

شلوارهای فیلی (Elephant pants)، تایلند

اگر قبلا به تور تایلند رفته باشید، حتما می‌دانید که در این کشور، بازارهای بسیار زیادی وجود دارند و انواع سنایع دستی از مردم روستاها برای فروش به شهرهای بزرگ آورده می‌شوند. اما در این بین، این شلوارهای گشاد و راحت فیلی هستند که بیشترین فروش را در کشور تایلند دارند. شلوارهای فیلی از نوعی پارچه ارزان و مرغوب درست شده که بسیار خنک هستند و حتی در طول سفر به تایلند نیز می‌توانید آن‌ها را بپوشید تا از گزند گرمای هوا در امان بمانید و البته خب، این شلوارها سوغاتی عالی ارزان در تایلند به حساب می‌آیند.

منبع

 

۱۲ اسفند ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 30 آبان 1402)

نظرات کاربران