معرفی زیباترین سواحل آسیا

اخبار
معرفی زیباترین سواحل آسیا

چه هوس یک غروب آرام، بردن انگشتان پا در شن‌های داغ باشد یا چتربازی در تعطیلات یا کایاک سواری در آب‌های فیروزه‌ای، احتمالا مقصدی برای تعطیلات ساحلی با نام شما در جایی در آسیا وجود دارد. در حالی که آسیای جنوب شرقی همیشه بهشت گرمسیری در نظر گرفته می‌شود، سواحل شگفت‌انگیزی در دیگر بخش‌های غیرمنتظره‌تر آسیا نیز وجود دارد. حتی بهتر از آن، برخی از این مقاصد هنوز جواهرات پنهانی هستند و هر سال تعداد محدودی گردشگر را پذیرا می‌شوند، مکانی که در آن می‌توانید مناظر وسیع ساحلی را تقریبا برای خود داشته باشید. اگر به دنبال یافتن مقصدی جذاب برای سفری ساحلی در آسیا هستید و نمی‌دانید کجا بروید در ادامه برخی از بهترین مقاصد آسیا را آورده‌ایم.

 

اندونزی، پارک ملی کومودو، ساحل صورتی

پانتای مرا که به ساحل صورتی شناخته می‌شود یکی از تنها هفت ساحل در جهان با شن و ماسه صورتی است. رنگ چشمگیر این ساحل نتیجه حضور روزن داران، موجودات تک سلولی است که در صخره‌های مرجانی محلی زندگی می‌کنند و رنگدانه‌ای مایل به قرمز بر روی پوسته خود دارند و در کنار ساحل جایی که آفتاب‌گیران با قایق‌رانان و کوهنوردان در حال کاوش در جنگل‌های حرا در اطراف هستند، میچرخند و منظره‌ای بی‌نهایت دیدنی خلق می‌کنند. تقابل آبی فیروزه‌ای و صورتی. ساحل صورتی فقط با یک پرواز کوتاه و با قایق تندرو دورتر از بالی و در محدوده پارک ملی کومودو قرار دارد. این جزیره ساکت جمعیتی حدود ۲۵۰۰ اژدهای کومودو را در مقابل ۲۰۰۰ یا بیشتر انسان در خود جای داده به طوری که انگار به جزیره در تسلط آنان قرار دارد به همین دلیل نام پارک ملی نیز از همین مارمولک‌های غول پیکر گرفته شده است. با این حال، جذابیت واقعی اینجا زندگی زیر آب است از مرجان‌های رنگارنگ مملو از ماهی‌های استوایی گرفته تا بستر علف‌های دریایی و سفره ماهی‌ها به علاوه این پارک یکی از بهترین مکان‌های جهان برای غواصی است.

 

پربازدیدترین شهرهای اروپا را بشناسید

تایلند، کوه یائو یای

در تایلند، کو یائو گروهی متشکل از دو جزیره است که در خلیج فانگ نگا قرار دارند، فقط با یک قایق سواری سریع از پوکت فاصله دارند. اگر بخش‌های شلوغ و طولانی شنی که در تور پوکت پیدا می‌کنید باب میل شما نیست، کو یائو با ماسه‌های سفید بادگیر و چشم‌اندازهای باز از سراسر خلیج، یک تعطیلات فراموش نشدنی را به شما هدیه می‌دهد. جزایر کو یائو دارای چندین سواحل کوچک هستند که همگی نسبتا آرام و بیشتر آن‌ها پس از پیاده‌روی در جاده‌های خاکی بدون هیچ نشانه ای از تمدن در اطراف به دست می‌آیند. ساحل لائم هاد شاید شناخته شده‌ترین ساحل اینجا باشد، منطقه‌ای به ندرت شلوغ از شن‌های سفید که فرصت شنای عالی و برخی از بهترین غواصی‌های کشور را ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، ساحل Tha Khao Bay مکانی برای استراحت و خلوت است که هیچ فعالیت ورزشی در آن وجود نداشته و تعداد کمی از بازدیدکننندگان به آن می‌روند. در این ساحل تنها چیزی که می‌بینید تکان خوردن قایق‌های دم بلندی است که امواج به آنان می‌کوبد.

تایلند، ساحل رایلی

ساحل رایلی شاید جزیره‌ای واقعی نباشد، اما صخره‌های آهکی بلندی که اطراف آن را احاطه کرده‌اند، دسترسی به سرزمین اصلی را قطع می‌کنند و این یعنی تنها راه رسیدن به رایلی قایق است. در نتیجه، رایلی بسیار آرام است، مکانی که میمون‌ها در اطراف بازدیدکنندگان ساحلی و صخره‌نوردان زیادی که به اینجا می‌آیند، شادی می‌کنند. محیط منحصر به فرد این ساحل آن را به یکی از بهترین سواحل تایلند تبدیل کرده است. بخش‌هایی از ساحل رایلی پوشیده از درختان مانگروی انبوهی است که آب را برای شنا نامناسب می‌کند. با این حال، این مناطق فرصت‌های زیادی برای پیاده‌روی و گشت زنی در غارهای عمیق یا بالای صخره‌ها با چشم اندازهای باز باورنکردنی بر فراز آب های فیروزه‌ای دارند. ساحل رایلی تنها ۱۵ دقیقه با قایق دم بلند از آئو نانگ، یکی از محبوب‌ترین سواحل کرابی فاصله دارد.

بالی، ساحل نیانگ نیانگ

کم بازدیدترین ساحل تور بالی نیز یکی از خیره کننده‌ترین سواحل آن است. ساحل نیانگ نیانگ که در پشت صخره‌های سرسبز پنهان شده و پس از ۲۰ دقیقه پیاده روی در پایین تپه سنگی شیب‌دار در دسترس قرار می‌گیرد، ارزش بازدید را دارد. به محض نزدیک شدن به این ساحل منظره‌ای باز از خط ساحلی کف‌آلود زیر را دریافت خواهید کرد از جمله کشتی‌های غرق‌شده که روی شن‌های طلایی و رنگ‌های چشمگیر صخره‌ها قرار گرفته‌اند. اگرچه نیانگ نیانگ به خاطر جریان‌های قوی آب برای شنا مناسب نیست اما برای موج سواران باتجربه یا کسانی که فقط می‌خواهند بر روی شن و ماسه پودری و سفید دراز بکشند و استراحت کنند بسیار مناسب است.

 

معرفی ۱۵ لباس سنتی که باید در سفر ببینید

ژاپن، جزیره میاکو

سواحل جزیره میاکو به خاطر موقعیت دورافتاده و اکوسیستم منحصربه‌فردشان، بدون رودخانه‌های داخلی که زمین را فرسایش می‌دهند و به صخره‌های مرجانی آسیب می‌رسانند، یکی از بکرترین سواحل روی کره زمین هستند. سواحل میاکو نیز آرام و نامتعارف هستند، استراحتی شیرین و دور از هرج و مرج که معمولا در سواحل استوایی پیدا می‌کنید. این جزیره که هنوز برای بسیاری از بازدیدکنندگان ژاپن ناشناخته است، راهی برای تعطیلاتی دور از جمعیت و استراحت در شن‌های سفید ساحلی را ارائه می‌دهد. همچنین Maehama با آب‌های آبی فیروزه‌ای و تپه‌های شنی نرم، بزرگ‌ترین ساحل جزیره و یکی از خیره‌کننده‌ترین ساحل‌ها است. Maehama در میان شناگران و محلی‌هایی که می‌خواهند غروب خورشید را بر فراز امواج تماشا کنند بسیار محبوب است. یکی دیگر از سواحل زیبای این جزیره، یوشینو کایگان است که به خاطر صخره‌های مرجانی عظیم و آبزیان رنگارنگ، یک مقصد محبوب غواصی است.

فیلیپین، ال نیدو

ال نیدو، شمالی‌ترین قسمت سرزمین اصلی پالاوان، یک منطقه طبیعی حفاظت شده و بزرگ‌ترین پناهگاه دریایی در تور فیلیپین است. این جزیره که توسط صخره‌های آهکی ناهموار، غارهای ماقبل تاریخ، و جنگل‌های انبوه مانگرو احاطه شده، به شدت در سراسر دنیا شهرت یافته است. سواحل سفید و پودری ال نیدو و خط ساحلی آن به خلیج باکویت، جایی که بسیاری از جزایر و جزایر کوچک را می‌توان در افق مشاهده کرد می‌رسد . بیشتر این جزایر مسکونی و غنی از حیات وحش هستند و چون فقط با قایق قابل دسترسی هستند، بازدیدکنندگان کمی به جز غواصان به آن‌ها سر می‌زنند. اگر بتوانید در یکی از آن‌ها سوار شوید، به احتمال زیاد کل ساحل را برای خود خواهید داشت. جزیره کادلائو، درست روبروی ال نیدو، یکی از بزرگ‌ترین سواحل منطقه و یک ورودی مخفی آب شور به نام تالاب ماکامو دارد. با این حال، هیچ سواحلی در جهان نمی‌تواند ساحلی را که در جزیره ماتینلوک یافت می‌شود شکست دهد، که تنها با شنا کردن در زیر آب از طریق شکاف روی دیواره‌ای سنگی شیب‌دار قابل دسترسی است یعنی هیچ قایق یا خشکی دیگری به این بخش از شن‌های سفید شیرین دسترسی ندارد.

مالزی، جزیره پوم پوم

جزیره پوم پوم که در دریای سلبس واقع شده، دارای یکی از بالاترین تنوع زیستی دریایی در جهان است. نه تنها این جزیره کوچک (آنقدر کوچک که می‌توانید کل جزیره را در حدود یک ساعت پیاده‌روی کنید) خانه بیش از ۵۰۰ گونه مرجانی است، بلکه محل لانه‌سازی لاک‌پشت‌های دریایی پوزه عقابی گونه‌ای در خطر انقراض هم هست. از آنجایی که این جزیره توسعه نیافته است بازدیدکنندگان معمولا آرامش بی‌نظیری از شن‌های نرم و دریاهای آبی خلوت را می‌گیرند. سواحل این جزیره مکانی عالی برای گردش و لذت بردن از غروب خورشید هستند. همچنین پوم پوم به خاطر فرصت غواصی غنی و قابل توجهش مشهور است. این جزیره دارای صخره‌هایی که در برخی مناطق عمق آن به ۱۳۰ متر می‌رسد است. جریان‌های قوی این مکان را برای شنا  یا غواصی مبتدی نامناسب کرده اما برای غواصان باتجربه، اینجا بهشت غواصی است.

 

۱۲ ساحل برتر صورتی در دنیا را بشناسید

ویتنام، جزیره کت با

اگرچه این جزیره گاهی اوقات به‌عنوان ایستگاه دریایی در مسیر خلیج معروف ها لونگ در نظر گرفته می‌شود، اما از لحاظ تاریخی گردشگری بین‌المللی کمی داشته است هرچند که این وضعیت اکنون در حال تغییر است و افراد بیشتری مسیرهای پیاده‌روی، غارهای عمیق و صخره‌های ناهموار را که برای صخره‌نوردی مناسب هستند، کاوش می‌کنند. خیره کننده‌ترین ساحل جزیره، Cat Co 3 در کنار صخره قرار دارد که منظره‌ای باز از خلیج و شن‌های سفید عالی را ارائه می‌دهد. همچنین Cat Co 3  ساحلی باریک است که آب‌های اطراف آن کم عمق هستند بنابراین برای غواصی اصل شرایط ایده آلی ندارد اما منظره غروب ساحل و این واقعیت که فضا هرگز شلوغ نمی‌شود، این مکان را به مقصدی خیره کننده در تور ویتنام تبدیل کرده است.

بالی، ساحل کلینگکینگ

ساحل کلینگکینگ که توسط صخره های انبوه شیب دار احاطه شده ساحلی منزوی است که از مکان‌های پنهان بالی برای فرار از شلوغی است که اکثر گردشگران هرگز آن را نمی‌بینند. چون صخره‌های سبز رنگی که بر روی آب امتداد یافته‌اند، شبیه سر تیرانوزاروس رکس با دهانی باز است، به عنوان خلیج تی رکس شناخته می‌شود. این ساحل مناظر وسیعی از آب‌های آبی عمیق نیز ارائه می‌دهد. برای رسیدن به ساحل کلینگکینگ باید از مسیری شیب دار از روی صخره‌های آهکی لغزنده پایین بروید که توسط ریل‌های بامبوی لرزان محافظت می‌شود. با این همه به خاطر مناظر زیبای اطراف و محیط آرام ساحل ارزش طی کردن این مسیر صخره‌ای را دارد.

مالزی، جزایر پرهنتیان

دو جزیره که جزیره پرهنتیان را تشکیل می‌دهند، درست در سواحل مالزی واقع شده اند. بسار، بزرگ‌تر و جایی است که استراحتگاه‌ها و زیرساخت‌های اصلی، با تعداد زیادی سواحل سفید با حاشیه نخل‌ها در آن قرار دارد و کسیل کوچک‌تر امکانات توسعه یافته کمتری دارد، به این معنی که مکان‌های ساده‌تر و کوچکتر برای استراحت شبانه، و همچنین سواحل خلوت‌تر و قیمت‌های مقرون به صرفه‌تر ارائه می‌دهد. در بسار، ساحل لاک پشت وجود دارد که فقط با قایق می‌توان به آن رسید، منطقه حفاظت‌شده‌ای که در آن لاک‌پشت‌های دریایی لانه می‌کنند. ماسه‌های طلایی اینجا برای استراحت ساخته شده‌اند بنابراین کارهای مختلفی مثل آفتاب گرفتن، پیک‌نیک، و سپس پریدن در آب‌های آبی برای غواصی از فعالیت‌های محبوب جزیره محسوب می‌شود. پرهنتیان همچنین به خاطر مسیرهای بسیاری که به جنگل‌های انبوه و سرسبزی که مرکز جزایر را پوشانده است، معروف هستند. در طول مسیر، حیات وحش زیادی را مشاهده خواهید کرد، از جمله ماکاک‌های دم دراز، مارمولک‌های غول پیکر مانیتور، سنجاب‌های پرنده و لنگورها.

 

۸ هتل برتر جهان که در سال ۲۰۲۲ افتتاح می‌شوند

۲۰ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران