کوچکترین و زیباترین شهرهای دنیا را بشناسید

اخبار
کوچکترین و زیباترین شهرهای دنیا را بشناسید

وقتی به دنبال انتخاب مکانی برای سفر رفتن می‌گردیم عموما به شهرهای ساحلی، بزرگ، مراکز خرید و یا لوکس‌ترین ویژگی‌ها توجه می‌کنیم. فارغ از این که شهرهای بسیار زیبا و تمیزی در سراسر دنیا پراکنده شده‌اند که با وجود وسعت و جمعیت کم‌شان از بهترین مقاصد برای سفری آرامشبخش محسوب می‌شوند. ما ینجا تعدادی از زیباترین شهرهای کوچک دنیا را برای سفر بعدی شما معرفی می‌کنیم.

 

فرانسه، کلمار

این شهر عجیب و غریب که در منطقه آلزاس فرانسه واقع شده به دلیل خانه‌های جوراجور رنگی و خیابان‌های سنگفرش شده شهرت یافته است. این شهر کوچک جذاب و افسانه‌ای دارای جاذبه‌هایی همچون کلیسای گرند سنت مارتین که قدمت آن به سال ۱۲۳۵ باز می‌گردد و همچنین موزه تاریخی Unterlinden است که باید از آن‌ها بازدید کرد.

 

عاشقانه‌ترین مکان‌های روی زمین برای سفری دو نفره

کلمار

 

ترکیه، گورمه

گورمه شهری شگفت‌انگیز است که مستقیما می‌تواند منبع خیلی از داستان‌ها باشد. بهترین راه رفتن به گورمه از راه هوایی است. در سفر با تور ترکیه به این شهر منحصر به فرد باید سوار بالن‌های هوای گرم شوید و مناظر باورنکردنی اطراف را مشاهده کنید. در بالن سواری از گورمه شما می‌توانید کاپادوکیا و دودکش‌های پری را هم شاهد باشید.

 

گورمه

 

مراکش، Essaouira

Essaouira یکی از بهترین مکان‌ها برای جاده‌های پر گرد و غبار مراکش و زمین‌های بیابانی آن است. در اینجا شما می‌توانید به منظره زیبای قایق‌های موتوری آبی نگاه کنید، در خیابان‌های پر پیچ و خم سرگردان شوید و همچون محلی‌ها بین مغازه‌ها و دستفروشان به دنبال اجناسی با قیمت‌های مناسب شوید.

 

Essaouira

 

کانادا، نوا اسکوشیا، لوننبرگ

شهر زیبا و بندری لوننبرگ گذشته پرفراز و نشیب و جالبی دارد که می‌توانید داستان‌های آن را در موزه دریایی شهر جستجو کرده و اطلاعات جالبی به دست بیاورید. در خیابان‌ها قدم بزنید و از خانه‌های رنگارنگ جذاب دیدن کنید، از گوشه و کنار شهر عکس‌های جذاب بگیرید و در نهایت به یکی از رستوران‌های خانوادگی صمیمی بروید.

 

۱۰ کشور عالی برای سفر در هوای تابستان

  نوا اسکوشیا

 

ژاپن، شیراکاواگو

شیراکاواگو که به خاطر سبک معماری منحصر به فرد Gassho-zukuri، خانه‌های چوبی با سقف‌های شیب‌دار شهرت دارد از زیباترین و جالب‌ترین روستاهای ژاپن است که هنوز به وسیله توریست‌ها مورد تغییر و تحول و شلوغی واقع نشده است. در واقع سفر به این روستا نه فقط شما را در معرض طبیعتی کم‌نظیر قرار می‌دهد بلکه چشم‌اندازی روشن از سبک زندگی بومی مردم این کشور نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

 شیراکاواگو

 

لائوس، لوآنگ پرابانگ

لوآنگ پرابانگ در محل تلاقی رودخانه‌های مکونگ و نام خان در شمال لائوس واقع شده است. این منطقه به لطف فرهنگ و تاریخ غنی راهبان و زیبایی‌های طبیعی حیرت‌انگیزش از جذاب‌ترین مکان‌هایی‌ست که می‌توانید در لائوس پیدا کنید. به علاوه از لحاظ معماری نیز شهر با ترکیبی از خانه‌های چوبی بی‌آلایش، کلیساهای سنگی و ساختمان‌های دوره استعماری از جذابیت خاصی برخوردار است.

 

 لوآنگ پرابانگ

 

هند، مانالی

مانالی یکی از خاص‌ترین نقاط مسکونی هند با مناظر بی‌نظیر و بهشتی است. این شهر که در ارتفاع ۱۸۳۰ متری از سطح دریا در هیمالیا واقع شده دارای آب و هوایی پاک، طبیعتی بکر و رودخانه‌ای در جوارش است. این منطقه برای کوه‌نوردان و اسکی‌بازان پناهگاهی غیرقابل چشم‌پوشی محسوب می‌شود.

 

با مناطق توریستی سردسیر هند آشنا شویم

مانالی

 

استرالیا، بندر پری

بندر فری یا بندر پری دهکده‌ای زیبا و ماهیگیری است که در امتداد جاده گریت اوشن واقع شده و میزبان یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های موسیقی کشور یعنی Port Fairy Folk Festival است. اگر طرفدار موسیقی و شلوغی نیستید نگران نباشید، می‌توانید در مغازه‌های عتیقه فروشی سرگردان شوید، از موزه دیدن کنید و یا در طبیعت زیبای منطقه کاوش کنید.

 

بندر پری

 

چین، ژوژوانگ

این شهر کوچک که لقب ونیز چین را به آن داده‌اند به خاطر کانال‌های آبی‌اش شهرت زیادی دارد. برای گردشی به یادماندنی در این شهر روی آب، سوار یکی از قایق‌های سنتی شوید و با عبور از کانال‌ها شهر و ساختمان‌های منحصر به فردش را از نظر بگذرانید. مخصوصا منظره غروب در این کانال‌ها جادویی بوده و لحظاتی به یادماندنی را به شما هدیه می‌دهد مخصوصا اگر در سفری عاشقانه با تور چین باشید.

 

چگونه از پارک جنگلی ژانگجیاجی بازدید کنیم

 ژوژوانگ

 

ایتالیا، مانارولا

مانارولا یکی از زیباترین و محبوب‌ترین نقاط ایتالیا برای سفرهای آرامشبخش و روح‌نواز است. این شهر ساحلی که در جوار دره‌ها و شیب‌های تند کوهستانی و تپه‌ای واقع شده شبیه به بهمنی از ساختمان‌هاست که در آب فرو می‌ریزد. شما می‌توانید در سفر به این شهر اروپایی کوچک و زیبا از تماشای غروب آفتاب و طبیعت سحرانگیزش لذت ببرید در حالی که در کنار عزیزان‌تان نوشیدنی می‌نوشید. اگر قصد دارید سفری به دور از هیاهو داشته باشید و مقصدی متفاوت را امتحان کنید مانارولا بی‌شک مقصد مناسب شما خواهد بود.

 

مانارولا

۰۲ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران