زیباترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان را بشناسید

اخبار
زیباترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان را بشناسید

باغ‌های گیاه‌شناسی جایی برای جمع‌آوری گونه‌های مختلف گیاهی، حفظ و نگه‌داری، و همچنین تحقیق بر روی آن‌هاست. به همین دلیل هم هست که بیشتر این باغ‌ها متعلق به دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی هستند. در سراسر دنیا بیش از ۱۷۷۵ باغ گیاه‌شناسی وجود دارد که در حفظ و پرورش گیاهان می‌کوشند و با بخش‌های آموزشی سعی می‌کنند مردم را با این موجودات زیبا بیشتر آشنا کنند. انتخاب زیباترین باغ‌ها در چنین طیف عظیمی اصلا کار آسانی نبود اما ما در اینجا به معرفی برخی از زیباترین‌ها می‌پردازیم.

 

 

آفریقای جنوبی، کیپ تاون، باغ گیاه‌شناسی کایرستن بوش

باغ ملی گیاه‌شناسی کایرستن بوش که در دامنه شرقی کوه تیبل (Table) در کیپ تاون واقع شده از بزرگ‌ترین و زیباترین باغ‌های دنیا شناخته می‌شود. این باغ که عنوان زیباترین باغ گیاه‌شناسی سراسر آفریقا را به خود گرفته است یکی از توصیه شده‌ترین جاهایی است که حتما باید طی سفر به آفریقای جنوبی از آن دیدن کنید. عظمت و زیبایی این باغ تا جاییست که تنها تعداد معدودی می‌توانند در سراسر دنیا با آن مقابله کنند. شما می‌توانید در این باغ از بخش‌های مختلف گیاهی دیدن کنید و تمام سبک‌ها را از نزدیک و با چشم خودتان بررسی کرده و اطلاعاتی راجب هر کدام به دست بیاورید.

 

زیباترین باغ‌های گیاهی جهان را بشناسید

 

 

باغ گیاه‌شناسی کایرستن بوش

 

 

سنگاپور، باغ گیاه‌شناسی سنگاپور

باغ گیاه‌شناسی سنگاپور بیش از ۱۵۰ سال قدمت داشته و به ثبت میراث جهانی یونسکو نیز رسیده است. این باغ یکی از پر بازدیدترین باغ‌های گیاه‌شناسی دنیا نیز محسوب می‌شود. در این مجموعه شما با بخش‌ها و جاذبه‌های مختلف گل و گیاهی روبرو خواهید شدکه حدود ۲۰ هزار گونه را پوشش می‌دهند. حتی در این باغ بعضی از نمونه‌هایی که در دنیا کمیاب هستند نیز به خوبی نگه داری و مراقبت می‌شوند. خوشبختانه باغ گیاه‌شناسی سنگاپور بزرگ، زیبا و با بخش‌‌های جذاب متنوعی است که لذت یک روز گردش خانوادگی و یا دوستانه در هوایی لطیف و تمیز را ارائه می‌دهد. به علاوه تنها باغ گیاه‌شناسی دنیاست که از ساعت ۵ صبح تا ۱۲ شب باز بوده و امکان بازدید از آن در این ساعات وجود دارد. با تمامی اوصافی که نام بردیم هیچ هزینه‌ای برای ورودی دریافت نمی‌شود.

 

۷ دیدنی جدید سنگاپور که دنیای شما را تغییر می‌دهد!

 

 

باغ گیاه‌شناسی سنگاپور

 

 

تایلند، پاتایا، باغ گیاه‌شناسی نونگ نوچ

باغ گیاه‌شناسی نونگ نوچ در پاتایا با منظره‌ای زیبا و دیدنی در زمره گردش‌های روزانه خانوادگی  در سفر با تور تایلند قرار دارد. این باغ با داشتن امکاناتی همچون اجراهای روزانه فرهنگی، رستوران‌ها و محل اقامت بیشتر شبیه به پارک تفریحی است. اما با وجود تمام این ویژگی‌ها نمی‌توان از زیبایی و گستردگی باغ آن چشم‌پوشی کرد. شما می‌توانید با قدم زدن در سراسر این باغ و بازدید از بخش‌های مختلف مثل باغ فرانسوی قرن ۱۷امی، استون‌هنج و باغ رنسانس اروپایی سراسر دنیا را در یک روز بگردید. به این ترتیب بخش‌های جذاب دیگری همچون باغ کاکتوس، و گیاهان ساحلی، گلخانه ارکیده، باغ نخل گرمسیری، بونسای و باغ گیلاس نیز در این مجموعه گنجانده شده‌اند.

 

زیباترین و معروف‌ترین معابد پاتایا با معماری شگفت‌انگیز

 

 

باغ گیاه‌شناسی نونگ نوچ

 

 

آمریکا، کلورادو، باغ گیاه‌شناسی دنور

نه تنها این باغ گیاه‌شناسی بزرگ‌ترین مجموعه گونه‌های گیاهی آمریکای شمالی را در خود جای داده است بلکه بلکه دارای یک آمفی تئاتر هم هست که تابستان‌ها در آن کنسرت‌های جذابی برگزار می‌شود. یکی از بخش‌هایی که توصیه می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید باغ گل‌های وحشی منطقه آلپ است که نمایی بسیار زیبا و دل‌انگیز ارائه می‌دهد. این باغ ۲۳ هکتاری که بالای تپه قرار گرفته چشم‌انداز بسیار زیبایی هم ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از بخش‌های مختلف و زیبای آن دیدن کرده و روز جذابی را در کنار عزیزانتان سپری کنید.

 

 

باغ گیاه‌شناسی دنور

 

 

دبی، باغ میراکل

آیا هیچ وقت به بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی کویری فکر کرده بودید؟ باغ معجزه یا همان میراکل در وسط بیابان‌های کویری امارات با مساحتی ۷۲ هزار متر مربعی جایی بی‌نظیر و شگفت‌انگیز برای گشت و گذار‌های خانوادگی و قرارهای عاشقانه شناخته می‌شود. این باغ با میزبانی از ۴۵ میلیون گل کاشته شده، بزرگ‌ترین باغ گل طبیعی شناخته می‌شود. این مجموعه به غیر از محوطه گل‌گاری شده، از بخش‌های دیگری با امکانات تفریحی و رفاهی نیز برخوردار است.

 

 

باغ میراکل

 

 

آلمان، برلین، باغ گیاه‌شناسی برلین

باغ گیاه‌شناسی برلین با نگه‌داری و پرورش ۲۲ هزار گونه گیاهی در رده سه باغ گیاه‌شناسی برتر دنیا قرار دارد. این باغ گسترده در مجموع از سه بخش اصلی باغ کشاورزی (شامل انواع درختان و رزها)، منطقه نمایشگاهی با ارائه گونه‌های مختلف گیاهی از سراسر دنیا و همچنین مجموعه‌ای از ۱۵۰۰ نوع گیاه که به طور سیستماتیک طبقه‌بندی شده‌اند تشکیل شده است. در اینجا باغی بزرگ با امکان لمس کردن، بوییدن و عبور صندلی‌های چرخ‌دار برای افراد با ناتوانی‌های جسمی وجود دارد. به علاوه ۱۵ گلخانه در قسمت شرقی با اشکال هندسی از جمله یک گلخانه گرمسیری وجود دارد.

 

 

باغ گیاه‌شناسی برلین

 

 

۰۸ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران