زیباترین کلیساهای دنیا با معماری خارق‌العاده

اخبار
زیباترین کلیساهای دنیا با معماری خارق‌العاده

عبادتگاه‌های سراسر دنیا فارغ از این که متعلق به چه گروه و مذهبی‌ست عموما به خاطر پرستش خداوند با هنر و ذوق فراوانی ساخته می‌شوند. اینست که حتی از طریق مطالعه آن‌ها می‌توان به تاریخ و دوره آنان هم پی برد. در سراسر دنیا کلیساهای زیادی وجود دارد که هر کدام به دلیلی مورد توجه هستند. ما در اینجا به معرفی زیباترین کلیساهای دنیا می‌پردازیم تا هدف بعدی سفرتان مشخص شود.

 

ایتالیا، رم، سنت پیتر باسیلیکا

هیچ فهرستی از زیباتین کلیساهای دنیا بدون نام بردن از سنت پیتر رم کامل نخواهد بود. در این کلیسا اولین چیزی که به چشم می‌آید شکوه و عظمت ظرافت‌های معماری آن است. این کلیسا نه تنها از دیدنی‌ترین جاهای رم به شمار می‌رود بلکه مایه غرور و افتخار ایتالیا است. این کلیسا در واقع به جا مانده از دوره رنسانس و از بزرگ‌ترین کلیساها دنیاست. در این کلیسا یکی از آثار میکل آنژ از مریم مقدس هم نگهداری می‌شود. گرچه این کلیسا به دلیل هجوم همیشگی توریست‌ها شلوغ است اما به شدت دیدنی است.

 

معروف‌ترین برج‌ها در گوشه گوشه‌ی جهان را بشناسید

 

 سنت پیتر باسیلیکا

 

 

فرانسه، پاریس، The Basilica of The Sacred Heart of Paris

 

کلیسای قلب مقدس پاریس که به عنوان Sacre-Coeur نیز شناخته می‌شود بعد از برج ایفل بلندترین سازه شهر است. این کلیسا که بر روی تپه‌ای ۱۳۰ متری واقع شده مناظر پانورامای زیبایی از شهر را ارائه می‌دهد. کلیسای سفید رنگ قلب مقدس پاریس به دلیل رنگ یک‌سر روشنش از دور همچون نگینی بر روی تپه می‌درخشد و معماری سبک رومی بیزانسش را به نمایش می‌گذارد. با حدود ۱۲ میلیون بازدیدکننده در سال این کلیسا یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های پاریش شمرده می‌شود که در تورهای پاریس‌گردی هم رفتن به آن لحاظ می‌شود.

 

 شگفت‌انگیزترین نقاط دنیا که از وجودشان بی‌خبرید 

 

 The Basilica of The Sacred Heart

 

 

ترکیه، استانبول، ایاصوفیه

ایاصوفیه که امروزه به عنوان مسجد شناخته می‌شود در ابتدا به عنوان کلیسای جامع پدرسالاری مسیحی ارتدوکس یونان ساخته شده بود. این کلیسا در سال ۵۳۲ میلادی به دستور امپراطور بیزانس ژوستین یکم ساخته شد اما بعدها با وی کار آمدن امپراطوری عثمانی و فتح قسطنطنیه توسط سلطام محمد دوم این کلیسا به مسجد تبدیل شد. البته با پیروزی جمهوری ترکیه کشمکش‌ها بر سر این کلیسا تمام شد و به دستور دولت ایاصوفیه تبدیل به موزه‌ای توریستی و تاریخی گردید. این مسجد با گند بزرگ مرکزی و گنبدهای پلکانی کوچک‌ترش یکی از شناخته شده‌ترین و منحصر به فردترین کلیساهای دنیاست که می‌توانید ببینید.

 

تور شبگردی استانبول برای تماشای این شهر زیر نور مهتاب

 

 ایاصوفیه

 

 

انگلیس، لندن، کلیسای وست‌مینستر

این کلیسا که به ثبت میراث جهانی یونسکو در آمده و در قلب شهر لندن واقع شده است در اصل جایی برای برگزاری مراسم‌های سمی سلطنتی همچون ازدواج ، تاج گذاری و مراسم‌های تدفین است. این کلیسا با سبک معماری گوتیک به راحتی در مرکز شهر تمامی نظرها را به سمت خود جلب می‌کند. برج‌های بلند این کلیسا ۶۹ متر ارتفاع داشته و دور قابل تشخیص هستند.

 

 

 کلیسای وست‌مینستر

 

 

آلمان، کلن، کلیسای جامع کلن

ساخت این کلیسا که در واقع بزرگ‌ترین کلیسای دنیاست از سال ۱۲۴۷ تا ۱۸۸۰ به طول انجامید و وقتی از آن بازدید کنید به خوبی علتش را متوجه خواهید شد. در واقع در ۶۰۰ سال ساخت و ساز هیچ عجیب نیست اگر بعضی از قسمت‌های آن دچار تخریب شده باشد مخصوصا اینکه کلیسا از ۷۰ بمب باران آلمان جان سالم به در برده است. این کلیسا با ۱۵۷ متر ارتفاع دومین کلیسای بلند آلمان و سومین در دنیا است. کلیسای جامع کلن حالا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

 

۷ صحرای بسیار زیبا در دنیا که کم‌تر شناخته شده هستند

 

 کلیسای وست‌مینستر

 

 

کلمبیا، کلیسای لاس لاجاس

لاس جالاس یکی از زیباترین کلیساهای کلمبیاست که در شهر ایمپالس در جنوب کلمبیا و در دل طبیعت واقع شده است. این کلیسا که در ارتفاع ۱۰۰ متری از سطح زمین و در بالای رود گویاتارا بنا شده و با یک پل سنگی در دسترس قرار گرفته است. طبق افسانه‌ها در روزی بارانی دختری ناشنوا به نام رزا همراه مادرش به غاری در این محل پناه می‌برند و بعد دختر توسط مریم مقدس شفا پیدا می‌کند. سپس این کلیسا در محل غار ساخته می‌شود.

 

 

 کلیسای لاس لاجاس

 

 

روسیه، موسکو، کلیسای جامع سنت باسیل

جتی اگر اسم این کلیسا را ندانید هم بارها عکس‌ آن را دیده‌اید. این کلیسای سنت باسیل با گنبدهای منحصر به فرد پیازی‌اش یکی از شناخته شده‌ترین کلیساهای دنیاست که از جاذبه‌های توریستی اصلی مسکو هم محسوب می‌شود. این کلیسای زیبا در میدان سرخ مسکو به دستور ایوان مخوف ساخته شد. این کلیسای رنگی و چشمگیر که در زمستان‌های سفید و پوشیده از برف مسکو به شدت خودنمایی می‌کند تا سال ۱۶۰۰ میلادی به عنوان بلندترین سازه شهر شناخته می‌شد. داستان‌ها می‌گویند ایوان دستور داد تا چشم‌های معمار آن، پوستنیک یاکلووف را کور کنند تا دیگر نتواند هیچ جای دیگری سازه‌ای آنقدر زیبا بسازد تا رقیب این کلیسا شود.

 

معرفی ارزان‌ترین هتل‌های مسکو برای اقامتی مقرون به صرفه

 

کلیسای جامع سنت باسیل

۰۳ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران