سفر به زیباترین نقاط جنوب شرقی آسیا، ۲۰۲۲

اخبار
سفر به زیباترین نقاط جنوب شرقی آسیا، ۲۰۲۲

آسیای جنوب شرقی منطقه‌ای است که در دهه اخیر در عرصه گردشگری دنیا بسیار مد شده است. میلیون‌ها مسافر با هیجان بلیط هواپیما می‌خرند تا در سواحل ناشناخته، جنگل‌هایی با حیوانات عجیب و غریب و معابد مقدس صد ساله بگردند. محبوبیت این منطقه به دلیل تنوع بسیار زیاد مکان‌های مختلف آن است. تعداد آن‌ها به قدری زیاد است که انتخاب بهترین‌ها برای استفاده بهینه از وقت دشوار است! اینترنت مملو از وبلاگ‌ها، مقاله‌ها و نکات بی‌شماری است که در آسیای جنوب شرقی از چه چیزی بازدید کنید. به همین دلیل است که ما تصمیم گرفتیم لیستی از مکان‌های زیبا در جنوب شرقی آسیا را گردآوری کنیم.

 

فیلینپین، ال‌نیدو

ال نیدو که در جنوب جزایر پالاوان واقع شده، نه بهشت عکاسی محسوب می‌شود، بلکه مکانی ایده آل برای فعالیت‌های آبی مانند غواصی و سفرهای دریایی است که می‌توان در محل رزرو کرد. در اینجا شما در معرض زیباترین سواحل ماسه سفید با صخره‌های سبز و درختان ساحلی نخل قرار خواهید گرفت. اگرچه ال نیدو یکی از مقاصد توریستی و گران تور فیلیپین محسوب می‌شود اما باز هم به نسبت بسیاری از جاهای دیگر آسیا قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای ارائه می‌دهد.

 

اندونزی، بالی

یک موتور سیکلت کرایه کنید و به اعماق سواحل و آتشفشان‌های عجیب و غریب بالی بروید و در عین حال هر چند وقت یک بار توقف کرده و از بی‌نظیرترین مناظر چشم انداز جهان لذت ببرید. تور بالی همچنین مکانی باورنکردنی برای آشنایی با مردم محلی و آشنایی با فرهنگ متمایز آنهاست. فراموش نکنید که غذاهای غنی و فراوان اندونزیایی ارائه شده را بچشید، اما حتما مراقب میمون‌های شیطانی باشید که ممکن است سعی کنند از بشقاب شما غذا بدزدند و یا لوازم همراهتان را از چنگتان در بیاورند.

 

جذاب‌ترین زیپلاین‌های دنیا

سنگاپور

اگر بعد از سفر به مناطق همسایه به سنگاپور برسید، مطمئنا با تجربه تغییرات فرهنگی، شوک بزرگی خواهید داشت! تضاد بین سنگاپور و سایر نقاط در جنوب شرقی آسیا هیچگاه مثل امروز نمی‌تواند آشکار باشد، و شما به محض اینکه قدم در این ایالت خودمختار واقع در منتهی الیه جنوب مالزی گذاشتید متوجه این موضوع خواهید شد. این کشوری ثروتمند و مجلل با فضای شهری واقعا بی‌نظیر است که آن را به مکانی تبدیل می کند که اغلب مسافران میان رده از سفر به آن مخارجش هراس دارند. با این حال، چیزی وجود ندارد که یک هاستل ارزان قیمت خوب نتواند آن را برطرف کند! فراموش نکنید که در استخر بی نهایت معروف واقع در بالای مارینا بی سندز شیرجه بزنید و از مناظر آسمان خراش‌ها لذت ببرید. این یک نقطه عکاسی عالی است، بنابراین از آن نهایت استفاده را ببرید و دوربین خود را بیرون بیاورید!

کامبوج، Phnom Penh

اینجا پایتخت کامبوج است و مشخص است که پایتخت‌های آسیایی بسیار پویا هستند و کارهای بی‌شماری برای انجام دادن ارائه می‌دهند. اما تماشای معماری قدیمی فرانسوی و سبک استعماری قطعا یکی از نکات برجسته سفر به این شهر است که در همان دم نظر شما را به خود جلب می‌کند. البته این شهر در تاریخ شاهد رویداد غم انگیز نسل کشی خونینی بوده که هنوز داستان آن در کوچه و خیابان‌های شهر جاری است.

مالزی، پنانگ

مالزی، سرزمین ببرهای معروف مالزی و برج‌های پتروناس در کوالالامپور است. پنانگ تضاد با داشتن جامعه‌ای چند فرهنگی حس و حال متفاوتی ارائه می‌دهد که حتما باید از آن دیدن کنید. جورج تاون، محل سکونت اصلی شهری آن، با فرهنگ مدرن و فضای پر جنب و جوش، میزبان صحنه‌های هنری استثنایی و مجموعه‌ای از کارناوال‌های باورنکردنی است که نباید از دست داد.

تایلند، بانکوک

بانکوک پایتخت تایلند است و شهرت تور بانکوک نه تنها به دلیل فرهنگ خاص، مردم و غذاهای خیابانی آن است، بلکه به لطف توجه گسترده رسانه‌ها به آن است که در سال‌های اخیر با انواع فیلم، مستند و غیره در سراسر دنیا شیوع پیدا کرده است. این شهر پرهیاهو و تا حدودی متلاطم است، اما در عین حال تاریخ خود را از طریق معابد، سنت‌ها، غذا و فناوری حفظ کرده و ارائه می‌دهد.

 

۸ هتل برتر جهان که در سال ۲۰۲۲ افتتاح می‌شوند

میانمار، باگان

بسیاری می‌گویند باید باگان به عنوان یکی از عجایب جهان طبقه بندی شود، و برخی دیگر می‌گویند باید مقصدی باشد که عکس آن بر روی جلد مجلات و بروشورهای لوکس دنیا چاپ شود اما آنچه ما می‌دانیم این است که این شهر یکی از بهترین نقاط دیدنی دنیا است که یکی از زیباترین طلوع‌های خورشید در این سیاره را در خود جای داده است. می‌توانید با پای پیاده یا با دوچرخه این سایت را کاوش کنید، اما سعی کنید به بلندترین قله‌ها صعود کنید تا مناظر شگفت‌انگیز معابد و بتکده‌ها را مشاهده کنید.

تایلند، ترات

ترات فقط یک جزیره یا مقصد ناشناخته دیگر نیست. بلکه یکی از استان‌های تایلند است که در جنوب این کشور و در کنار همسایه خود کامبوج واقع شده. این منطقه مکانی ایده آل برای تجربه غذاهای خیابانی معروف تایلندی است. در غرفه‌های کوچک قدم بزنید و نودل‌های تند یا مرغ سوخاری را امتحان کنید و کودکان محلی را تماشا کنید که با سرعت کامل در اطراف شما دوچرخه‌سواری می‌کنند. این منطقه دارای زیبایی‌های طبیعی فراوان اما شلوغی گردشگری کم‌تری است و این یعنی شما فضای بیشتری برای خودتان خواهید داشت.

ویتنام، تام کوک

مزارع برنج، کانال‌های دیدنی، رودخانه‌های طولانی و صخره‌ها از ویژگی‌های طبیعی تام کوک هستند. ما سفرهای یک روزه را توصیه می‌کنیم تا واقعا این منطقه و فرهنگش را بشناسید. تام کوک به معنای سه غار در ۹۰ کیلومتری هانوی قرار دارد و چند سال پیش به یکی از بهترین مقصدهای کشور ویتنامی تبدیل شد. فراموش نکنیم که این مکان توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شده و بازدید از آن از ضروریات تور ویتنام است.

کامبوج، آنگکور وات

قدم زدن در معابد قدیمی کامبوج برای همه کوله گردهایی که در سراسر استان سیم ریپ سفر می‌کنند اجباری است. برخی می‌گویند این مانند سفری عقبگرد در زمان به قرن‌ها پیش است.

 

کشتی سواری در زیباترین روخانه‌های جهان

ویتنام، هانوی

هانوی، شهر پر هرج و مرج با بیش از ۸ میلیون نفر، آشنایی با فرهنگ ویتنامی را فراهم می‌کند، چیزی که در مناطق چند فرهنگی جنوب شرقی آسیا به سختی به دست می‌آید. اگر می‌خواهید با منظره‌ای تماشایی از شهر شروع کنید، توصیه می‌کنیم به لوته سنتر هانوی بروید، برجی باشکوه که منظره‌ای ۳۶۰ درجه از شهر دارد. سپس، برای استراحت می توانید به معبد ادبیات بروید و در مسیرهای شلوغ محبوب‌ترین محله هانوی، یعنی محله قدیمی قدم بزنید.

تایلند، جزایر فی فی

کوه فی فی جزیره مرکزی در این مجمع الجزایر متشکل از ۴ جزیره و همچنین تنها جزیره مسکونی است. این منطقه به دو قسمت ساحل تونسای و خلیج لو دالوم تقسیم شده است. بهترین چیز در مورد این مکان این است که کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. برخی از اصلی‌ترین مکان‌هایی که توصیه می‌کنیم بازدید کنید شامل ساحل مایا، فی فی لی و جزیره پشه می‌شود. در سواحل زیبای ماسه سفید قدم بزنید، در آب‌های اقیانوسی زلال شنا کرده و ماهی‌های رنگی را از نزدیک ببینید و اگر به دنبال هیجان بیشتری بودید سراغ تفریحات آبی لوکس‌تر بروید.

لائوس، Bolaven Plateau

لائوس واقعا کشوری عالی است، از هر نظر پر رونق و گرم و مهمان نواز است. شما نمی‌توانید ویلاهای روستاهای قدیمی و مزارع دانه قهوه را از دست بدهید، اما نگین پادشاهی آن باید آبشارهای زیبایی باشد که می‌توانید در اینجا پیدا کنید. همچنین توصیه می‌کنیم یک موتورسیکلت کرایه کنید و از پاسکه شروع کنید و در امتداد ۵۰۰ کیلومتر مسیر تازه و وحشی این کشور حرکت کنید. از رودخانه مکونگ عبور کنید و در طول مسیر توقف کنید تا عکس بگیرید همچنین مراقب گاوهایی باشید که ممکن است در طول راه با آنها برخورد کنید!

اندونزی، تانجونگ پوتینگ

پارک ملی تانجونگ برای همه مسافران کنجکاوی که تشنه مکان های عجیب و غریب به دنبال تجربیات مختلف هستند، انتخابی غیرقابل چشم پوشی است. این پارک که در کالیمانتان واقع شده است محل زندگی ده‌ها اورانگوتان بوده و دارای ارزش و اهمیت بالایی است. این میمون‌ها از بالای درختان بر جزیره حکومت می‌کنند و در میان تاک‌های ضخیم تاب می‌خورند و تسلط خود را در سراسر پارک زیبا نشان می‌دهند. مراقب غذایی که می‌آورید و دوربین هایتان باشید. اگر نمی‌خواهید چیزی را از دست بدهید مراقب دارایی‌های با ارزش‌تان باشید تا در دستتان نقاپند.

تایلند، پوکت

پوکت بزرگ‌ترین جزیره تایلند بوده و نکته جالب این است که تنها چند دهه پیش در واقع سرزمینی متروک بود که با سرعت غیر قابل باوری به شکل امروزی خود درآمده است. اکنون، به دلیل گردشگری پویا یک مجموعه کامل از اقامتگاه‌ها و مغازه‌های باورنکردنی بر روی آن ساخته شده است. در سفر با تور پوکت شما همه چیز از مناظر زیبا گرفته تا سواحل خیره کننده اقیانوسی، اقامتگاه‌های مجلل با مناظر گرمسیری، تفریحات آبی و ده‌ها چیز دیگر همه چیز را در دسترس خواهید داشت.

 

پرطرفدارترین هتل‌های دنیا از نظر گردشگران

مالزی، کوالالامپور

آخرین اما نه کم ‌اهمیت‌ترین مقصد ما تور کوالالامپور یکی دیگر از کلان‌شهرهای پر از ساختمان است، شهری که به لطف جریان دائمی چرخه اقتصادی پویایش که به این خیابان‌های مجلل سرازیر می‌شود، توسعه آن هرگز متوقف نمی‌شود. نکته جالب اینجا تنوع فرهنگی است که وجود دارد. اگرچه مسلمانان بر این قلمرو حکومت می‌کنند، یافتن جوامع دیگری مانند هندو یا بودایی‌ها کار سختی نیست. با برج‌های پتروناس سلفی بگیرید، از محله پر زرق و برق KLCC دیدن کنید یا به سادگی در مراکز خرید معروف با حیاط‌های بزرگ غذا پرسه بزنید که همه چیز از فست فودهای زنجیره‌ای معمولی گرفته تا غذاهای سنتی کشورهای اطراف را ارائه می‌دهند.

۱۲ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران