پربازدیدترین شهرهای اروپا را بشناسید

اخبار
پربازدیدترین شهرهای اروپا را بشناسید

اروپا در خود چند شهر مهم برای صنعت گردشگری را میزبانی می‌کند که جزو مهم‌ترین مقاصد توریستی به شمار می‌روند. شهرهایی که از گذشته، همیشه تعداد بسیار زیادی از مسافران جهان را پذیرا بودند و روز به روز نیز به این آمار اضافه می‌کنند. اگر برایتان سوال پیش آمده که پربازدیدتری شهرهای اروپایی کدام‌ها هستند، باید در نوشته‌ی امروز ما به دنبال این جواب باشید. البته آمارهایی که ما از آن‌ها استفاده کرده‌ایم، مربوط به دوران قبل از کرونا می‌شود و دو سال اخیر را شامل نخواهد شد.

 

لندن، انگلستان

با توجه به آمار، لندن با ۱۹.۶ میلیون بازدید کننده، پربازدیدترین شهر در تمام اروپا محسوب می‌شود و هر سال به آمار کسانی که به این شهر می‌روند تا از جاذبه‌های خاص پایتخت انگلستان بازدید کنند، بیشتر هم می‌شود. فرودگاه‌ بزرگ و سیستم حمل و نقل عمومی گسترده انگلستان، همیشه این شهر را در میان پربازدیدترین‌ها در دنیا باقی نگه می‌دارد و جاذبه‌های شهری متعدد لندن نیز، از جمله مهم‌ترین دلایل برای کشیدن گردشگران به این شهر است.

با توجه به همین آمار در سال ۲۰۱۹ تنها شهرهایی مثل هنگ کنگ، تور بانکوک، ماکائو و سنگاپور بودند که جمعیت بیشتری را به سمت خود جذب کردند که خب این شهرها هر کدام در صنعت گردشگری از مهم‌ترین‌ها به حساب می‌آیند. البته ممکن است به خاطر جدا شدن انگلستان از اتحادیه اروپا، حتی با بهتر شدن اوضاع کرونا، باز هم تعداد گردشگران این شهر به حالت قبل باز نگردد چون بخش زیادی از توریست‌هایی که به لندن می‌آمدند، از خود اروپا بودند.‌

پاریس

یکی از بهترین شهر های اروپا برای سفر پاریس است که امکان ندارد وصف زیبایی آن را نشنیده باشید. شهر عشاق قاره اروپا که با کلیساهای قدیمی، جاذبه های طبیعی فوق العاده، پل های زیبا و تماشایی، شانزلیزه رویایی، برج ایفل معروف و حال و هوایی جذاب و به یادماندنی رویای هر گردشگری در دنیا محسوب می شود.

شهر شعرا و نویسندگانی چون موپاسان، ویکتور هوگو، امیل زولا، ژان پل سارتر و الکساندر دوما که با حال و هوایی شاعرانه و رمانتیک می تواند میزبانی فوق العاده برای بهترین خاطرات زندگی شما باشد. اگر به این شهر شگفت انگیز قاره اروپا سفر کردید علاوه بر برج ایفل و موزه لوور که امکان ندارد به پاریس رفت و از آن ها دیدن نکرد، تماشای جاذبه هایی فوق العاده ای چون طاق پیروزی، کلیسای نوتردام، پانتئون، میدان باستیل، قبرستان پرلاشز، باغ لوکزامبورگ و دیپر جاذبه های معروف و به یادماندنی این شهر را هم از دست ندهید.

 

سفری به پربازدیدترین تم‌پارک‌های جهان

استانبول

استانبول شهری مشهور به هفت تپه پرجمعیت ترین و اقتصادی ترین شهر ترکیه بوده و  رتبه سی و چهارم از نظرکلان شهر اقتصادی جهان را دارد و پر جمعیت ترین شهر اروپا شناخته می شود. استانبول در شمال غربی کشور ترکیه و در امتداد ساحل دریای مرمره و تنگه بسفر واقع شده است. تعداد گردشگران تور استانبول به حالت قبل باز نگردد چون بخش زیادی از توریست‌هایی که به لندن می‌آمدند، از خود اروپا بودند.‌ به طوری که خلیج شاخ طلایی را درقلب شهر احاطه کرده است.

این شهر بین دو قاره واقع شده که قسمتی از آن در قاره اروپا و قسمتی دیگر در قاره آسیا (آناتولی) قرار گرفته است . تاریخ کلی شهر استانبول با قدمت شهری تقریباً ۳۰۰۰ ساله و قدمت پایتختی آن که به ۱۶۰۰ سال می رسد جزو قدیمی ترین شهر های جهان شناخته می شود. در سده های مختلف این شهر, میزبان تمدن ها و فرهنگ های مختلف بوده و به عنوان شهری که مردم، ادیان، زبان‌ها و نژادهای مختلف قرن ها در کنار هم زندگی می کردند شناخته می شود و به یک موزائیک بی نظیر در گذشت تاریخ تبدیل شده است. استانبول که یکی از شهر های نادر جهان است توانسته درهمه دوران برای مدت طولانی در قدرت بماند.

آنتالیا

این شهر ساحلی زیبا با منظره دریای مدیترانه، نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. باید تاکید کرد که انجام هر گونه سفری منوط به صدور مجوز ستاد ملی مبارزه با کروناست. آنتالیا شهری پر جنب و جوش با چندین هتل، رستوران، کوهستان‌های سرسبز و جاذبه‌های تاریخی، خود به تنهایی یک هدف عالی برای گردش چند روزه است.

دو یار قدیمی شهر، دروازه هادریان (Hadrian Kapısı)، برج ساعت و چندین خیابان مدرن و مکان‌های دیگر می‌تواند چندین روز شما را مشغول نگه دارد. ولی ما در این متن قصد داریم تا شما را با پنج جاذبه مهم گردشگری آنتالیا آشنا کنیم تا در سفر به این شهر زیبا از این اماکن مهم گردشگری دیدن نمایید.

 

۱۲ ساحل برتر صورتی در دنیا را بشناسید

رم

یکی از دیدنی ترین شهرهای اروپا، شهر زیبا و دیدنی رم است جایی که تاریخ را در میان تمام خیابان های سنگفرش شده و شگفت انگیزش پنهان کرده است. شهری با قدمت ۲۵۰۰ ساله که چهره ای تاریخی و منحصر به فرد به این شهر زیبای کشور ایتالیا بخشیده اند. این شهر میزبان جاذبه های گردشگری بی نظیری چون کولوسئوم، فواره تروی، موزه واتیکان، معبد پانتئون، رومن فروم و … بوده که با زیبایی و شکوه تاریخی بی نظیرشان نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کنند. پایتخت زیبای کشور استرالیا با حال و هوای جذاب و فوق العاده اش جایی است که بازدید از آن را تا همیشه در یاد خواهید داشت.

بارسلونا

بارسلونا یکی از زیباترین و خاص ترین شهرهای قاره اروپا است، شهری با خیابان‌های بسیار زیبا و دیدنی و بناهایی با معماری فوق العاده و گاها عجیب و غریب که نظر هر گردشگری را به خود جلب می کنند. بارسلونا شهر آنتونی گائودی معروف است، معماری که خلاقیت نقطه برجسته تمام ساختمان هایی است که از او به یادگار مانده اند.

کلیسای ساگرادا فامیلیا، خیابان لارامبلا، کاسا میلا، باری گوتیک، پارک گوئل، پارک مون‌ جوییک و … از مهم ترین جاذبه های این شهر زیبا و دیدنی قاره اروپا به شمار می روند. بارسلونا را این روزها به تیم فوتبال معروفش هم می شناسند. ورزشگاه و موزه نیوکمپ بارسلون هم از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر زیبای قاره اروپا محسوب می شود که هر ساله علاقه مندان بسیاری از سراسر دنیا به بهانه دیدن این ورزشگاه و قدم زدن در مکانی که بزرگانی چون لیونل مسی در آن پای گذاشته اند به بارسلونا سفر می کنند.

آتن

نمی شود از زیباترین شهرهای اروپا حرف زد و به سراغ زادگاه ارسطو، افلاطون و سقراط و زادگاه اندیشه و تمدن نرفت. پایتخت زیبای یونان، شهر تماشایی آتن جایی است که شما را به سفری فوق العاده در دل تاریخ میهمان کرده و با جاذبه های منحصر به فرد و و فوق العاده خود تا همیشه در خاطرتان ثبت خواهد شد.

آکروپولیس، پارتنون، تئاتر دیونیسوس، موزه ملی باستان‌شناسی، تپه فیلوپاپوس، موزه آکروپلیس و … از جمله جاذبه های معروف و شناخته شده این شهر زیبا و دیدنی قاره اروپا هستند که حتی اگر به تاریخ و دیدن آثار باستانی علاقه نداشته باشید هم با زیبایی خیره کننده خود غافلگیرتان می کنند.

 

فلورانس

پایتخت ناحیه توسکانی ایتالیا، شهر زیبا و تاریخی فلورانس یکی دیگر از شهرهای تماشایی قاره اروپاست که با بافت قدیمی و جذاب، گالری‌های هنری بسیار زیبا و جاذبه‌های تاریخی فوق العاده، میزبانی بی نظیر برای گردشگرانی محسوب می شود که این شهر تاریخی و دیدنی‌های کشور ایتالیا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند.

این شهر خاستگاه رنسانس در ایتالیا بوده و با حال و هوای هنری و جذاب، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می کند. زادگاه میکل آنژ و دانته که از مهم ترین جاذبه‌های آن می توان به کلیسای جامع سانتا ماریا، تعمید‌گاه سنت جان، قلعه قدیمی فلورانس، میدان سینیوریا، کلیسای سانتا ماریا نوولا و … اشاره کرد. در فلوارنس غذاهای بسیار خوش طعمی را هم می توانید امتحان کنید که سفر به این شهر زیبای کشور ایتالیا را تا همیشه در ذهنتان ماندگار خواهند کرد.

 

۲۰ پل زیبای جهان را بشناسید

 

وین

وین را شهر موسیقی یا شهر رویاها می نامند. پایتخت تماشایی کشور اتریش که در کنار رود زیبای دانوب قرار گرفته و هر ساله میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا از آن دیدن می کنند. از مهم ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا و فوق العاده دیدنی قاره اروپا هم می‌توان به قصر هافبورگ، وینر راتائوس، کلیسای جامع سنت استفان، مدرسه سوارکاری اسپانیایی، کاخ شونبرون، خانه اپرای وین و … اشاره کرد.

برلین

برلین یکی دیگر از شهرهای توریستی قاره اروپاست که هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا بوده و با جاذبه های طبیعی و تاریخی بی نظیر نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. این روزها به تیم فوتبال معروفش هم می شناسند. ورزشگاه و موزه نیوکمپ بارسلون هم از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبای قاره اروپا محسوب می شود که هر ساله علاقه مندان بسیاری از سراسر دنیا به بهانه دیدن این ورزشگاه و قدم زدن در مکانی که بزرگانی چون لیونل مسی در آن پای گذاشته اند به بارسلونا سفر می کنند.

پایتخت تماشایی کشور آلمان که روزهای پرفراز و نشیب بسیاری را در طول تاریخ پشت سر گذاشته است. این شهر امروزه میزبان جاذبه های طبیعی و تاریخی بی نظیری چون دروازه براندنبورگ، یادبود دیوار برلین، جنگل گرون والد، کلیسای یادبود پرنس ویلهلم، گروسر تیر گارتن و ستون پیروزی بوده و یکی از محبوب ترین شهرهای اروپا در میان گردشگران به شمار می رود.

 

کشتی سواری در زیباترین روخانه‌های جهان

 

۲۲ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران