معرفی برترین سواحل آسیا (بخش اول)

اطلاعات مفید
معرفی برترین سواحل آسیا (بخش اول)

آسیا مملو از مقاصد گردشگری ساحلی است. زیباترین جزایر در قاره‌ی کهن قرار گرفته و خیلی از جذاب‌ترین سواحل دنیا نیز در این قاره واقع شده است. به همین خاطر وقتی می‌خواهیم لیستی از برترین سواحل را برایتان در یک پست بیاوریم، بسیاری از سواحل جذاب و دیدنی حتما جا می‌افتند. با این حال همراه باشید تا تا جای ممکن، زیباترین و بهترین سواحل قاره‌ی آسیا را به شما معرفی کنیم.

 

ساحل صورتی، پارک ملی کومودو، اندونزی

ساحل صورتی پارک ملی کومودو، یکی از هفت ساحل دنیاست که خاک صورتی دارد و دلیل آن نیز اورگنیزم‌های تک سلولی هستند که در مرجان‌های این پارک ملی زندگی می‌کنند و این منظره‌ی فوق‌العاده را پدید می‌آورند. جزیره کومودو را خیلی‌ها به خاطر جمعیت زیاد کومودوها می‌شناسند، اما این ساحل صورتی فوق‌العاده زیبا، فاصله چندانی از بالی نداشته و شما می‌توانید در سفر به این جزیره گردشگر پذیر، سری هم به این مکان بزنید. جالب است بدانید که جمعیت اژدهای کومودو در این پارک ملی ۲۵۰۰ عدد است، در صورتی که تنها ۲۰۰۰ نفر انسان در آن‌جا زندگی می‌کنند. البته ساحل صورتی، یک دنیای زیر آب جذاب نیز دارد که پیشنهاد می‌کنیم به صورت اسنورکلینگ، حتما از آن نیز دیدن کنید. اگر می‌خواهید یکی از عجیب‌ترین ساحل‌های دنیا را ببینید اینجا بهترین گزینه برای سفر است.

جزیره یائو یای، تایلند

این جزیره زیبا در خلیج فانگ نگا واقع شده و با قایق، فاصله‌ی بسیار کمی تا پوکت دارد و یکی از زیباترین جزایر تایلند است. ساحل اصلی این جزیره، یک ساحل بلند و شنی است که به داخل دریا کشیده شده و شما چند ده متر می‌توانید در آب قدم زده و به داخل دریا بروید، بدون این که سطح آب خیلی بالا بیاید. البته غیر از این ساحل بسیار زیبا و دیدنی، یائو یای سواحل کوچک و زیبای مختلفی دارد که محیط جنگلی فوق‌العاده زیبایی آن‌ها را فراگرفته و به جذابیت این جزیره‌ی نسبتا کوچک می‌افزاید.

 

سفر به زیباترین دریاچه‌های آسیا

ساحل رایلی، تایلند

تایلند مقاصد ساحلی بسیار متنوعی دارد و نباید تعجب کنید از این که خیلی از سواحل لیست ما از این کشور است. ساحل رایلی نیز در جهان معروف بوده و شما در تور کرابی می‌توانید به راحتی به این مکان رفته و از زیبایی محصور کننده‌اش دیدن نمایید و اقامت در بهترین هتل‌های ساحل رایلی را تجربه کنید. جایی که صخره‌ای آهکی به شکلی زیبا در جلویش نقش بسته و یک نمای دیدنی را به وجود آورده است. البته با توجه به محبوبیت بالای این جزیره، همیشه شما جمعیت زیادی را خواهید دید که مثل خودتان برای بازدید از رایلی به این بخش از تایلند آمده‌اند، پس برای تماشای زیبایی‌های ساحل رایلی به این جا بروید، نه برای بودن در یک ساحل آرام.

ساحل نیانگ نیانگ، بالی

ساحلی که بازدیدهای بسیار کم‌تری نسبت به سواحل معروف بالی دارد، اما از نظر زیبایی، دیدنی‌ترین ساحل این جزیره‌ی زیباست و به مسافران تور بالی پیشنهاد می‌شود. البته دلیل کم‌بازدید بودنش، مسیری است که باید از طریق تپه‌ها به آن‌جا طی کنید. جایی که حدودا ۲۰ دقیقا باید پای پیاده بروید و از راه‌های سنگی عبور کنید. اما به محض این که به خط ساحلی می‌رسید، متوجه می‌شوید که تمام این سختی‌ها ارزشش را داشته است. البته این جا خیلی برای شنا مناسب نیست و تنها برای دیدن شکوه و زیبایی نیانگ نیانگ و البته قدم زدن در ساحل و عکس‌ گرفتن عالی است. البته اگر اهل موج سواری هستید، این ساحل یک مکان رویایی برای شما خواهد بود.

 

رایج‌ترین اشتباهات مسافران در سفرهای جاده‌ای

ساحل جزیره میاکو، ژاپن

به خاطر اکوسیستم خاصی که در جزیره میاکو وجود دارد و مکان خاصی که در آن قرار گرفته و همچنین ساخت و ساز بسیار کمی که در آن انجام شده است، ساحل میاکو یکی از خاص‌ترین سواحل در ژاپن بوده که کم‌ترین آسیب را دیده است. ساحلی دیدنی با آبی کریستالی که در لحظه شما را عاشق خودش خواهد کرد. این مکان اگر چه در تیر رس گردشگران است، اما آنقدر شلوغ نمی‌شود که آرامشش بهم بخورد، پس برای لحظاتی آرام در طول سفر شلوغی که به ژاپن خواهید داشت عالی خواهد بود.

ال نیدو، فیلیپین

بعید است کسی فکر سفر به فیلیپین به ذهنش خطور کند و لحظه‌ای به بودن در پالاوان و ال‌ نیدوی زیبا نیفتد. سواحل این مکان رویایی با شن‌های رنگ روشن، آب کریستالی و صخره‌های سرسبز و زیبا تشکیل شده و جنگل‌های بارانی بسیار زیبا آن‌ها را احاطه کرده‌اند. به واقع نمی‌توان یکی از این ساحل‌ها را اسم برد و آن را به عنوان ساحل برتر ال‌ نیدو معرفی کرد. کافی است شما پا به این جزیره بگزارید و به هر جا نگاه کنید، زیبایی می‌بینید و زیبایی.

 

۱۵ مقصد گردشگری که همه آرزوی سفر به آن‌ها را دارند

۲۴ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران