معرفی ۱۰ مرکز خرید بزرگ در آسیا

اطلاعات مفید
 معرفی ۱۰ مرکز خرید بزرگ در آسیا

بزرگ‌تر بودن هیچ وقت در مورد یک مرکز خرید اصلی‌ترین ویژگی محسوب نمی‌شود، اما بد نیست بدانیم که در آسیا، بزرگ‌ترین مراکز خرید آیا همان بهترین‌ها هستند یا خیر. پس بدون مقدمه به معرفی ۱۰ مرکز خرید بزرگ در آسیا خواهیم پرداخت.

 


۱- New South China Mall، دانگوان، چین


این مرکز خرید نه تنها به عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید آسیا، بلکه به عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا شناخته می‌شود. طراحی خاصی برای آن در نظر گرفته شده که شامل ۷ بخش متفاوت با حال و هوای شهرها و کشورهای مختلف می‌شود؛ پاریس، رم، آمستردام، ونیز، مصر، کالیفرنیا و کارائیب. با داشتن چندین مارکت بسیار زیبا، یک پارک بازی عالی و ترن هوایی بیرونی این مرکز خرید می‌توانست بهترین در تمام دنیا باشد، اما متاسفانه با تمام زیبایی‌ها و نوآوری‌هایی که دارد، با توجه به اشتباهات بازاریابی، حالا بخش بسیار بزرگی از آن خالی و تعطیل است و کسی رقبت به بازگشایی فروشگاهی جدید در آن ندارد.

 

  ۷ جاذبه‌ی گردشگری رایگان در پکن برای آشنایی با فرهنگ چین 

 

 

 New South China Mall

 

 

تعداد فروشگاه‌ها: بیش از ۲۳۵۰
مساحت: ۲،۱۶۴،۰۸۰ مترمربع

 


۲- Golden Resources Mall ، پکن، چین


دومین مرکز خرید بزرگ دنیا نیز در شلوغ‌ترین کشور جهان واقع شده است، با این تفاوت که Golden Resources Mall نه تنها مرکزی متروکه نیست، بلکه بسیار پر جنب و جوش و همیشه پر از خریدار است. این مرکز خرید جایی است که روزانه بیش از ۵۰ هزار مشتری و گردشگرانی که با تور چین به این شهر سفر کرده‌اند را به خود می‌بیند در این مکان از سوزن تا پیانو را می‌توانید بخرید. انواع مراکز تفریحی، سینماها، رستوران‌ها و کافه‌ها و هر چه که فکر کنید در این مجموعه وجود دارد. از عظمت این مکان می‌توان به وجود ۲۳ پله‌برقی و آسانسور اشاره کرد که بتواند این تعداد مردمی که به آن مراجعه می‌کند را میزبانی کند.

 

 غذاهای اصیل چینی را در کدام رستوران‌های پکن بخوریم؟ 

 

 

Golden Resources Mall

 

 

تعداد فروشگاه‌ها: بیش از ۱۰۰۰
مساحت: ۱،۸۲۸،۸۰۰ متر مربع

 


۳- SM Megamall، مانیل، فیلیپین


مانیل شهر بسیار پیشرفته‌ای است و وجود چنین مرکز خرید بزرگ و مدرنی در میان آن، این مکان را به یکی از نمادهای پایتخت فیلیپین تبدیل کرده است. این مرکز خرید همه چیز در خود دارد، از جمله چندین سالن سینما شامل سالن‌های IMAX، سه بعدی، دو بعدی، VIP و کلاب سینما! تقریبا تمامی برندهای معروف دنیا در این محل حاضرند و با توجه به طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌ها که از اجناس نسبتا ارزان تا برندهای بسیار گرانقیمت را نیز شامل می‌شوند، می‌توانید در سفر با تور فیلیپین در این مرکز با هر سلیقه و با هر بودجه‌ای سوغاتی‌های زیبا تهیه کنید .

 

 معرفی هیجان‌انگیزترین ماجراجویی‌هایی که می‌توانید در فیلیپین تجربه کنید 

 

 

 SM Megamall

 

 

تعداد فروشگاه‌ها: ۱۲۲۰
مساحت: ۱،۶۶۱،۵۳۱ متر مربع

 


۴- SM City North EDSA، کزون، فیلیپین


با داشتن یک سینمای IMAX با تکنولوژی بسیار پیشرفته، باغی بزرگ، مرکز ۳۰۰ متری life style و فروشگاه‌هایی متنوع که همه چیز را شامل می‌شوند، حال و هوای خاص و متفاوت با دیگر مراکز خرید دارد. این‌ها را بگذارید در کنار پارک‌های تفریحی، مراکز جذاب بازی‌های کامپیوتری و هایپرمارکت‌های بزرگ و مجهز، تا به عظمت و فوق‌العاده بودن EDSA پی ببرید.

 

 

 SM City North EDSA

 


تعداد فروشگاه‌ها: بیش از ۱۱۰۰
مساحت: ۱،۵۸۴،۲۴۶ متر مربع

 


۵- Utama، کوالالامپور، مالزی


کوالالامپور تعداد بسیار زیادی مراکز خرید مهم دارد که شاید اگر بخواهیم بهترینشان را نام ببریم، Utama در صدر قرار نگیرد، اما این مرکز خرید بزرگ‌ترین مرکز تجاری کوالالامپوری است که با داشتن ۶ طبقه مملو از انواع فروشگاه‌ها مانند بهشتی برای خرید محسوب می‌شود. در قلب این مرکز خرید یک پارک نسبتا آرام نیز در نظر گرفته شده که با فضا سازی سبز جلایی فوق‌العاده به Utama می‌دهد. این مرکز خرید نیز با انواع و اقسام محل‌های تفریحی پر شده و از این نظر با دیگر نمونه‌ها برابری می‌کند.

 

 برترین فروشگاه‌های لباس مد روز مخصوص نوزاد تا نوجوان در کوالالامپور 

 

 

 Utama

 

 

تعداد فروشگاه‌ها: بیش از ۷۰۰
مساحت: ۱،۵۲۵،۵۹۰ متر مربع

 


۶- مجتمع خلیج فارس، شیراز، ایران


بزرگ‌ترین مرکز خرید ایران با سازه‌ی بسیار زیبایش که برگرفته از معماری گذشته ایرانی است، از جمله معروف‌ترین مراکز خرید ایران در دنیا محسوب می‌شود. مجتمع خلیج فارس با داشتن یک مرکز بازی داخلی و خارجی، سالن بزی‌های کامپیوتری و سه سالن بیلیارد از نظر مراکز تفریحی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و بخش فروشگاه‌هایش با تعداد بسیار بالا غرفه‌ها، تنوع کم‌نظیری را ایجاد کرده است.

 

 

 مجتمع خلیج فارس

 

 

تعداد فروشگاه‌ها: ۲۵۰۰
مساحت: ۱،۴۶۳،۰۴۰ متر مربع

 


۷- Central World، بانکوک، تایلند


بزرگ‌ترین مرکز خرید تایلند با داشتن چندین فواره زیبا در بیرون از آن، جدا از ۶ طبقه ساختمانی بسیار زیبا، محیط بیرونی جذابی هم دارد. با اینکه مساحت کلی مرکز خرید بسیار زیاد است، اما وجود سالن‌های تفریحی زیاد و تخصیص فضای بزرگ به هر فروشگاه، تعداد فروشگاه‌ها کم شده است. اما در نهایت باید آن را به عنوان یک مرکز خرید لوکس در نظر گرفته که مراکز تفریحی محشری وهمچنین مجموعه‌ای سینمایی با ۱۵ پرده متفاوت در خود دارد.

 

 ۵ مرکز خرید مقرون به صرفه در بانکوک برای عاشقان خرید 

 

 

 Central World

 

 

تعداد فروشگاه‌ها: ۴۹۵
مساحت: ۱،۴۰۱،۰۲۰ متر مربع

 


۸- سیتی‌سنتر اصفهان، ایران


دومین نماینده ایران در شهر توریستی اصفهان قرار دارد. یکی از معدود مراکز خرید دنیا که در دل خود یک موزه دارد و به این واسطه در جهان شهرت پیدا کرده است. ۷ سالن سینما، هتلی پنج ستاره در بالایش، بیش از ۷۵۰ فروشگاه، مرکز تجاری و چندین سالن تفریحی از سیتی‌سنتر اصفهان مرکزی بسیار ارزشمند ساخته است.

 

 

 سیتی‌سنتر اصفهان

 


تعداد فروشگاه‌ها: بیش از ۷۵۰
مساحت: ۱،۳۷۱،۶۰۰ متر مربع

 


۹- Mid Valley Megamall، کوالالامپور، مالزی


این مرکز خرید اگر چه مکانی بسیار عالی برای خرید است، اما به واسطه مجموعه کلی‌اش در کوالالامپور شهرت دارد. با این حال جدا از هتل، مرکز تجاری و بسیاری مراکز دیگر در کل سازه، مرکز خرید ۴۳۰ فروشگاهی‌اش به عنوان یک مرکز خرید لوکس جایی عالی برای خرید از برند‌های معروف دنیا در سفر با تور مالزی محسوب می‌شود. جدا از یک سینمای بسیار با کیفیت، خیلی نباید در Mid Valley به دنبال مراکز تفریحی بود، این مرکز برای خرید ساخته شده و کسانی که به این قصد واردش شوند از اجناس با کیفیت و فروشگاه‌های زیبایش شگفت‌زده می‌شوند.

 

 برای خرید ارزان قیمت در کوالالامپور این مراکز خرید را امتحان کنید 

 

 

Mid Valley Megamall

 

 

تعداد فروشگاه‌ها: ۴۳۰
مساحت: ۱،۳۶۰،۰۰۰ متر مربع

 


۱۰- SM mall of Asia ، پاسای، فیلیپین


SM mall of Asia مجموعه‌ای از ۴ بنای مختلف است که به هم متصل شده‌اند. طراحی زیبای این مرکز خرید یکی از چیزهایی است که به محض ورود به آن چشمتان را خواهد گرفت، با این حال نکته مهم در مورد این مکان این است که SM mall of Asia در واقع یک محیط خانوادگی عالی دارد. برندهای مختلف از جنس‌هایی با قیمت پایین تا قیمت‌های بسیار بالا را در آن به فروش می‌رسانند و در این بین تعداد بسیار زیبایی فود کورت در این مکان وجود دارد که بیش از نیاز تعداد کسانی است که به آن مراجعه می‌کنند. مرکز تفریحی و چندین سالن سینمای نیز تمامی این امکانات عالی را کامل می‌کند.

 

 

 SM mall of Asia

 

 

تعداد فروشگاه‌ها: بیش از ۱۰۰۰
مساحت: مساحت: ۱،۳۰۰،۰۰۰ متر مربع


در مجموع چیزی که مشخص است، اکثر مراکز خرید بزرگ، مراکز خرید بسیار خوبی هستند اما در نهایت بهترین‌ها نیستند! در بسیاری از موارد مراکز خرید بسیار خوب در آسیا از قافله این لیست عقب مانده‌اند.

۰۸ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران