با شگفت‌انگیزترین باغ وحش‌های جنوب شرقی آسیا آشنا شوید

اخبار
با شگفت‌انگیزترین باغ وحش‌های جنوب شرقی آسیا آشنا شوید

آیا به دنبال سفر به جنوب شرق آسیا هستید؟ و آیا هرگز درباره بازدید از حیوان‌های عجیب و شگفت‌انگیز فکر کرده‌اید؟ شما می‌توانید به یکی از برترین باغ وحش‌های این منطقه بروید و با حیواناتی که در آن‌ها زندگی می‌کنند ارتباط برقرار کنید. این باغ وحش‌ها معمولا دارای بخش‌های متنوعی بوده و برای خانواده‌های دارای فرزند انتخابی عالی در نظر گرفته می‌شوند. ما در این پست چند نمونه از باغ وحش‌های برجسته جنوب شرقی آسیا را معرفی خواهیم کرد.

 

 

اندونزی، پارک ملی کومودو

پارک ملی کومودو در سال ۱۹۸۰ برای محافظت از اژدهای ترسناک کومودو برای مبارزه با خطر انقراض‌شان تاسیس شد. گردشگران می‌توانند در دو جزیره بزرگ کومودو و رینکا به تماشای مارمولک‌های بزرگ بروند و با شرکت در تورهای گردشی اوقات هیجان‌انگیزی را تجربه کنند. جزیره رینکا گردشی یک ساعته ارائه می‌دهد که در طی آن می‌توان به تماشای مارمولک‌های بزرگ باستانی رفت. بیش از ۲۵۰۰ اژدهای کومودو سالم زندگی می‌کنند. شما در این جزیره به جز کومودوها می‌توانید میمون‌ها، گوزن‌ها و گرازهای وحشی را ببینید که به زندگی حیات وحش خود مشغولند. به طور کلی جزیره جایی برای اقامت نداشته و فقط چند روستای کوچک ماهیگیری وجود دارد که حتی آن‌ها هم به خاطر کومودوها امنیت ندارند.

 

 

 پارک ملی کومودو

 

 

سنگاپور، باغ وحش سنگاپور

باغ وحش سنگاپور یک پارک فضای باز است و این بدان معناست که بازدیدکنندگان و حیوانات بدون وجود هیچ میله و قفسی با یک دیگر در فضایی آزاد به تعامل می‌پردازند. عالی‌ترین حالت این تعامل را می‌توان زمان غذا دادن دید که بازدیدکنندگان می‌توانند برخی از خوراکی‌های خاص را به این حیوانات بدهند تا بخورند. اگر به این باغ وحش می‌روید، می‌توانید ۴۰ هکتار مساحت آن را با پای پیاده بگردید و یا سوار ترموای باغ وحش شده و نگاهی اجمالی از نقاط مختلف آن داشته باشید. در این ۴۰ هکتار ۱۱ منطقه زیستی با حیوانات مختلفی زندگی می‌کنند که می‌توانید با ردیابی مسیر از آن‌ها بازدید کنید.

 

 سنگاپور را پیش از دیدن جذاب‌ترین باغ‌وحش دنیا ترک نکنید! 

 

 

 باغ وحش سنگاپور

 

 

فیلیپین، داوائو، مرکز عقاب فیلیپین

بر ارتفاعات کوه آپو و در فاصله یک ساعات رانندگی از شهر داوا یک مرکز عقاب برای نگه‌داری از عقاب‌های فیلیپین ایجاد شده تا از انقراض این عقاب‌های نادر جلوگیری کند. این مرکز نگه‌داری در دهه ۸۰ با برنامه افزایش تولید مثل ایجاد شده و حالا در قالب پارک، باغ وحش و همچنین مرکز تولید مثل عقاب‌های فیلیپین و همچنین افزایش سطح آگاهی از وضعیت بد این گونه‌ی نادر فعالیت می‌کند. این پارک که در ۸ هکتار از جنگل‌های بارانی گسترده شده در حال حاضر میزبان چندین عقاب و تعدادی از حیوانات بومی فیلیپین است. شما می‌توانید از گونه‌های مختلف پرندگان و خزندگان این پارک در سفر با تور فیلیپین دیدن کنید.

 

معرفی هیجان‌انگیزترین ماجراجویی‌هایی که می‌توانید در فیلیپین تجربه کنید

 

 

 مرکز عقاب فیلیپین

 

 

مالزی، صاباح، مرکز توانبخشی اورانگوتان سپیلوک

اورانگوتان تنها میمون بزرگ بومی آسیاست که برای جلوگیری از انقراض و شکار بی‌رویه در مرکز Sepilok Orangutan صاباح نگه‌داری می‌شوند و این پارک توانبخشی در ۵۵۲۹ هکتار گسترده و از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. کلینیک حیوانات، مرکز اطلاعات، اقامتگاه جنگلی و جایگاه‌های تماشا که از طریق آن‌ها می‌توان خدمه پارک را تماشا کرد که چطور به اورانگوتان‌ها آموزش می‌دهند در حیات وحش دوام بیاورند و زنده بمانند، از جمله بخش‌های اصلی این مرکز محسوب می‌شود. تغذیه در ساعت ۱۰ صبح و ۲:۳۰ ظهر به آن‌ها داده می‌شود و این امکان را فراهم می‌آورد تا مهمانان بتوانند در صلح به میمون‌های بزرگ غذا بدهند.

 

باغ وحش نگارا یا باغ وحش ملی در نزدیکی کوالالامپور

 

 

 مرکز توانبخشی اورانگوتان سپیلوک

 

 

اندونزی، بالی، پارک پرنده تامان بورونگ بالی

پارک پرنده بالی در زمینی به وسعت دو هکتار در مرکز این جزیره گسترده شده و از ۲۵۰ گونه پرنده بومی، آمریکای جنوبی و آفریقا نگه‌داری می‌کند. در این پارک خانه طبیعی هر نوع پرنده‌ای بازسازی شده تا همان حس و حال را برای آن‌ها ایجاد کرده باشد. با این که این پارک در اصل باغ پرندگان است اما در محوظه‌ای شیشه‌ای می‌توانید مارمولک‌های بزرگ کومودو را هم شاهد باشید.

 

 

 پارک پرنده تامان بورونگ بالی

 

 

مالزی، صاباح، مرکز نگه‌داری پوزه دراز خلیج لابوک

پناهگاه میمون لابوک مهمانان را به دید جامعه‌ای از میمون‌های عجیب پوزه دراز خلیج لابوک دعوت می‌کند. از جایگاه‌های تماشا شما می‌توانید میمون‌ها را هنگام جهش بین درختان تماشا کرده و به نحوه غذا دادن کارکنان و ارتباط برقرار کردن آن‌ها با هم دقت کنید. در حال حاضر بیش از ۶۰ میمون در این پناهگاه در دسته‌های مختلف نگه‌داری می‌شوند. معمولا پکیج بازدید از این پناهگاه همراه با جاذبه‌ای که در نزدیکی آن قرار گرفته یعنی مرکز توانبخشی اوینگوتان سپیلوک ارائه می‌گردد. شما می‌توانید از این پارک جنگلی قبل و یا بعد اینجا دیدن کنید.

 

تور مالزی فرصتی برای بازدید از باغ‌وحش مالاکا و مزرعه کروکودیل‌ها

 

 

  مرکز نگه‌داری پوزه دراز خلیج لابوک

 

۰۷ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران