۱۰ شگفتی طبیعی مالزی که باید از آن‌ها دیدن کنید

جاذبه‌های گردشگری مالزی
۱۰ شگفتی طبیعی مالزی که باید از آن‌ها دیدن کنید

برای گردشگرانی که می‌خواهند یک تجربه منحصر به فرد از سفر داشته باشند، مالزی مسلما جایی متفاوت از دیگر کشورها برای سفر است. سفر با تور مالزی یعنی سفر به کوالالامپور، یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا، یعنی سفر به جزایر دیدنی، یعنی سفر به شگفتی‌های طبیعی که باورشان سخت است. اگر از علاقه‌مندان به طبیعت باشید، حتما از دیدن چنین شگفتی‌هایی لذت خواهید برد، پس بگذارید ۱۰ نمونه از برترین آن‌ها را برای شما برشماریم، شاید مثل ما مشتاق سفر به مالزی شدید.


۱- پارک ملی مولو، ساراواک


مولو، از معروف‌ترین پارک‌های ملی مالزی است که از سال ۱۹۷۴ منطقه‌ای محافظت شده در نظر گرفته شده و جایی است که شما می‌توانید بیشترین تعداد از جاذبه‌ها و شگفتی‌های طبیعی این منطقه را در آن ببینید. بازدید کنندگان از این پارک ملی به سراغ غار Deer می‌روند که بزرگ‌ترین مسیر غاری در تمام دنیا محسوب می‌شود. شب‌ها پرواز میلیون‌ها خفاش از دل این غارها تجربه‌ای است که در کم‌تر جایی در دنیا شاهدش خواهید بود. پارک ملی مولو همچنین نمایی زیبا از صخره‌های آهکی کوه آپی را نیز برایتان به تصویر می‌کشد که البته برای دیدن آن نیاز به برنامه‌ریزی بلند مدت است.

 

 

پارک ملی مولو

 


۲- غار باتو، سلانگور


غار باتو یکی از نزدیک‌ترین جاذبه‌های طبیعی در نزدیکی کوالالامپور است که در سفر به این شهر به راحتی و با وسایل نقلیه عمومی در دسترستان خواهد بود.اما تنها این نزدیکی باعث نشده که ما باتو را در لیستمان غرار دهیم، این غار که از سال‌های ۱۸۰۰ میلادی و به دست کاوشگران بریتانیایی کشف شده، یکی از نمادهای طبیعی در مالزی به حساب می‌آید. جایی که برای رسیدن به آن باید پلکان‌ها رنگی زیبا را طی کنید و از کنار یک تندیس غول پیکر طلایی گذر کنید و در نهایت، یکی از زیباترین غارهای کشور را به تماشا بنشینید.

 

۹ دلیل برای اینکه کوالالامپور باید مقصد بعدی سفر شما باشد

 

غار باتو

 


۳- صخره اسب شکلِ ساحل توسان، میری در ساراواک


ساحل زیبا و دنج توسان، برای بسیاری از گردشگران همچون جواهری پنهان است که هنوز کشف نشده. جدا از زیبایی‌های خیره کننده این ساحل، صخره‌ای در این مکان وجود دارد که همچون شمایل یک اسب است. اگر ساعات اولیه صبح به این مکان بروید، می‌توانید یکی از شگفت‌انگیزترین نماها از طلوع خورشید را به تماشا بنشینید. رفتن به این ساحل کمی زمان بر است، اگر در ساراواک باشید باید ماشین گرفته و حدود ۴۵ دقیقه از شهر دور شوید تا به ساحل برسید.

 

 

ساحل توسان

 


۴- کوه کینابالو، صباح


کینابالو به عنوان بلندترین کوه جنوب شرق آسیا شناخته می‌شود و بسیاری از کوه نوردان حرفه‌ای برای فتح آن به این منطقه می‌آیند. با این حال قرار نیست صخره نورد یا کوه نورد باشید تا از این مکان لذت ببرید، بلکه بسیاری از گردشگران در روزهای گرم سال، برای هوای عالی و خنک کوه کینابالو به صباح می‌آیند. پارک ملی این منطقه بسیار زیباست، تا حدی که در هر مسیر کوتاهی هم که وارد شوید، نقاط دیدنی بسیاری خواهید دید.

 

طبیعت‌گردی در دل پارک‌های ملی مالزی

 

 کوه کینابالو

 


۵- برج‌های پارک ملی مولو، ساراواک


همانطور که پیش‌تر گفتیم، پارک ملی مولو یکی از دیدنی‌ترین نقاط طبیعی مالزی محسوب می‌شود، اما این فرم‌های عجیب که در دل این پارک ملی نهفته، شایسته اشاره‌ی مجزا است. تعداد کمی از چنین صحنه‌هایی را می‌توانید در تمام دنیا مشاهده کنید که یکی از آن‌ها در مالزی قرار گرفته است.

 

 

 پارک ملی مولو

 


۶- جزیره سیپادان، صباح


سیپادان در روی آب، جزیره‌ای بسیار زیباست که فرصت‌های تفریحی و استراحت فراوانی برایتان همراه خواهد داشت. اما چیزی که این جزیره را یک شگفتی طبیعی می‌کند، آن‌چه است که در زیر آب دارد. سیپادان از آن جاهایی است که آرزوی هر غواصی در دنیا بوده و شما می‌توانید در سه سایت مجزای غواصی آن به وسیله تورهایی که برای این کار در نظر گرفته شده، به غواصی و دیدن دنیای زیر آب بپردازید. این مهم با هزینه کرد حدود ۱۰۰۰ رینگیت حتی برای مبتدیان قابل انجام بوده و شامل غواصی در هر سه نقطه می‌شد. حتی اگر دوست ندارید که به زیر آب بروید، کافی است یک عینک شنا به چشم بزنید و در نقاطی مشخص از سطح سرتان را به زیر آب ببرید تا ماهیان رنگارنگ را به تماشا بنشینید.

 

معرفی جزیره تیومان، زیبایی بی‌پایان در مالزی

 

جزیره سیپادان

 


۷- غارهای نیا، ساراواک


از جمله قدیمی‌ترین غارهای مالزی که تاریخ جذابش به دوره‌ی نو سنگی بر می‌گردد و شامل چندین غار در پارک ملی نیا بیرون شهر میری در ساراواک می‌شود. برای ماجراجویانی که به مالزی سفر می‌کنند، دیدن سه غار مهمی که در این لیست آورده‌ایم، مخصوصا غارهای نیا از واجبات است. عظمت این مکان در عکس‌هایی که خواهید گرفت کاملا آشکار بوده تا حدی که قامت یک انسان در مقابلش، کاملا ناچیز است.

 

 

غارهای نیا

 


۸- جنگل موسی، بلندی‌های کامرون در پاهانگ


برای اینکه یاد و خاطره فیلم ارباب حلقه‌ها را زنده کنید، سری به این جنگل زیبا بزنید که از جمله مناطق منحصر به فرد مالزی بوده که بخش‌هایی از آن فیلم در این‌جا فیلم‌برداری شده است. اگر همراه تورهای مختلفی که به صورت روزانی برای این محل برگزار می‌شود به این جنگل بروید، بعد از ۳۰ دقیقه مسیر از شهر، به جنگل رسیده و حدود دو ساعت در آن به گردش مشغول خواهید شد. یکی از نقاط جذاب طبیعی که می‌توانید عکس‌های زیادی در آن گرفته و به خوبی اینستاگرام خود را تغذیه کنید.

 

ارتفاعات کامرون مالزی، سرزمین سبز چای‌ها و توت فرنگی‌ها

 

جنگل موسی

 


۹- مالیائو باسین، صباح


یکی از مناطقی که به شدت محبوب محلی‌های مالزی نیست هست و کسانی که عاشق طبیعت زیبا، پیاده روی در جنگل، بودن در کنار رودخانه و حتی تماشای پرندگان هستند، می‌توانند از بودن در این مکان لذت بسیاری ببرند. جنگلی که در این مکان قرار گرفته، یک جنگل عالی با تنوع گیاهی بسیار بالا است که منطقه‌ای محافظت شده نیز محسوب شده و به همین دلیل جایی عالی برای تماشای جانوران مختلف مخصوصا پرندگان محسوب می‌شود. همچنین آبشار مالیائو نیز در راستای رودخانه قرار گرفته که از جمله زیباترین آبشارهای مالزی است.

 

 

 مالیائو باسین

 


۱۰- صخره ماه کبرا، پارک ملی باکو در ساراواک


همانطور که در عکس می‌بینید، چیزی که این صخره‌ را به یک شگفتی طبیعی تبدیل کرده، فرم آن است که کاملا شبیه به یک مار کبرا بوده که در دل آب به شما خره می‌شود. پارک ملی باکو زیبایی‌های بسیاری دارد و گردش‌های دریایی یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها در این منطقه بوده تا بتوانید به راحتی از زیبایی‌های آن لذت برده و بخش‌های مختلفش را مشاهده کنید.

 

بهترین نقاط کوالالامپور برای کمپ زدن و لذت بردن از طبیعت

 

صخره ماه کبرا

۲۰ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران