مالزی چه ویژگی‌‌هایی دارد و چرا باید به آن سفر کرد؟

جاذبه‌های گردشگری مالزی
مالزی چه ویژگی‌‌هایی دارد و چرا باید به آن سفر کرد؟

مالزی به عنوان یکی از زیباترین کشورهای قاره آسیا، مکانی است که هر گردشگری یک بار هم که شده باشد باید از آن دیدن کند. مالزی کشوری چند فرهنگی بوده و با سفر به آن می‌توانید نیم نگاهی به فرهنگ‌ها و سنت‌های چینی‌ها، هندی‌ها، سریلانکا و سایر کشورهای آسیایی را نیز داشته باشید. علاوه بر آن این کشور زیبا از نظر چشم‌اندازهای طبیعی نیز کاملا غنی بوده و در سایه وجود سواحل، تپه‌ها و مناظر درخشان شهری مانند کوالالامپور هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کند. در کنار تمامی این موارد غذاهای محلی لذیذ مالزی مورد پسند گردشگران از نقاط مختلف دنیا بوده و مقصد گردشگری تمام و کمال به تمام معنا می‌باشد. اگر می‌خواهید با جزئیات ویژگی‌های مالزی آشنا شده و با مهم‌ترین دلایلی که گردشگران را ترغیب به رزرو تور مالزی می‌کنند آشنا شوید تا انتهای مقاله با ما باشید.

 

مالزی یک مقصد گردشگری بی‌نظیر برای تمامی بودجه‌ها است

فرقی نمی‌کند بودجه کمی برای سفر داشته باشید یا به دنبال یک تعطیلات لاکچری بگردید. در هر صورت تور مالزی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. چرا که در این سفر می‌توانید در یک هاستل باکیفیت و ارزان اقامت داشته یا یک هتل مجلل با تمام امکانات مدرن را انتخاب کنید. بیشتر جاذبه‌های گردشگری مالزی هزینه ورودی مناسبی دارند. همچنین می‌توانید با انتخاب وسایل حمل و نقل عمومی متنوع در هزینه‌های رفت و آمد خود صرفه جویی کنید. یا اگر به دنبال تجربه یک سفر لوکس هستید، یک لیموزین کرایه کرده و مثل پادشاهان سفر کنید.

 

مالزی شما را با تفریحات ساحلی خیره کننده مجذوب خود خواهد کرد

تقریبا همه کسانی که تمایل برای سفر به مالزی دارند در مورد سواحل زیبای آن چیزهایی شنیده‌اند. به خصوص لنکاوی بهترین مقصد گردشگری برای عاشقان دریا و ساحل می‌باشد. علاوه بر آن می‌توانید در تور مالزی خود از تعدادی مجمع الجزایر که در آن واقع شده‌اند دیدن کرده و هر آنچه را که از یک سفر دریایی انتظار دارید را برآورده کنید. بهترین تفریحات ساحلی و جزیره‌ای در مالزی را می‌توانید در لنکاوی، جزیره پرهنتیان، جزیره تیومان، جزیره ردانگ و بورنئو پیدا کنید.

 

معرفی برج‌های معروف مالزی

 

مالزی بهترین انتخاب برای کشف حیات وحش غنی در آسیا است

اگر اهل طبیعت‌گردی بوده و به حیات وحش علاقه دارید، حتما باید سفر به مالزی را در لیست برنامه‌های گردشگری خود قرار دهید. بهتر است بدانید که تقریبا دو سوم این کشور را جنگل‌های بارانی پوشانده و زیستگاه بیست درصد گونه‌های جانوری جهان هستند. کوهنوردان و علاقه‌مندان به حیات وحش و پرندگان از سرتاسر جهان خود را به این کشور می‌رسانند تا از زیبایی حیات وحش و طبیعت آن نهایت لذت را ببرند. طبیعت گردی در مالزی با هر سلیقه‌ای مطابق بوده و علاقه‌مندان به سفر لوکس می‌توانند اقامتی بی‌نظیر در استراحتگاه‌های لاکچری واقع در طبیعت را داشته باشند. از طرفی دیگر اگر بودجه محدود دارید، امکان همراه شدن با کمپ‌های طبیعت‌گردی برای شما فراهم است. از جمله بهترین مکان‌ها در مالزی برای لذت بردن از طبیعت و حیات وحش بی‌نظیر آن می‌توان پارک ملی تامان نگارا، پارک ملی کینابالو و پارک ملی گونونگ مولو را نام برد.

 

مالزی بهشتی بی‌نظیر برای لذت بردن از تفریحات هیجان‌انگیز می‌باشد

سفر به مالزی تنها به گشت و گذار در طبیعت و سواحل آن محدود نمی‌شود. به طوری که شما رد این سفر گزینه‌های تفریحی متنوعی را برای به اوج رساندن آدرنالین خود خواهید داشت. غواصی، چتربازی، رفتینگ در آب‌های زلال، پاراگلایدر، پاراسلینگ، بانجی جامپینگ و جنگل نوردی تنها نمونه کوچکی از کارهای لذت بخشی است که در مالزی می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. مکان‌های برتر مالزی برای علاقه‌مندان به این قبیل از تفریحات عبارتند از: تور کوالالامپور، لنکاوی، سلانگور و کوتا کینابالو.

 

۱۰ هتل عالی در کوالالامپور رو به پتروناس

 

مالزی بهترین مقصد گردشگری برای کشف فرهنگ‌ها و سبک‌های معماری جذاب تاریخی است

همانطور که در خیابان‌های مالزی پرسه می‌زنید، متوجه خواهید شد که صرفا افراد مالاییایی مردم این سرزمین را تشکیل نمی‌دهند. به طوری که این کشور متعلق به قوم‌های مختلف نظیر هندی‌ها، چینی‌ها، سریلانکایی‌ها و ... نیز است. بنابراین اگر دوست دارید تا فرهنگ‌های متنوع سراسر جهان را در یک سفر کشف کنید، حتما باید سفر به مالزی را در الویت‌های خود قرار دهید. کشور مالزی بناهای تاریخی و فرهنگی متعددی را در خود جای داده است که موفق شده‌اند نام خود را در لیست میراث جهانی یونسکو بگنجانند. بهترین مکان‌ها در مالزی برای علاقه‌مندان به چنین جاهایی مالاکا، کوالالامپور، جورج تاون، ایپوه و پوتراجایا هستند.

 

کوالالامپور به عنوان پایتخت، یک شهر جهانی با جاذبه‌های متنوع برای تمام سنین است

کوالالامپور به عنوان پایتخت مالزی، شهری زیبا با انواع مختلفی از جاذبه‌ها و تفریحات متنوع است که سالانه از میلیون‌های گردشگر از نقاط مختلف دنیا میزبانی می‌کند. مهم نیست که قصد سفر تنهایی به مالزی را دارید و یا به دنبال مقصدی بی‌نظیر برای سفر خانوادگی هستید. در هر صورت تور کوالالامپور بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. کوالالامپور یکی از دروازه‌های اصلی این کشور برای کشف تاریخ، تمدن و فرهنگ مالیایی است. از مرکز خریدهای لوکس و مدرن گرفته تا بازارهای سنتی، مساجد تا معابد باشکوه و ... چیزهایی هستند که در شهر زیبای کوالالامپور منتظر شما می‌باشند. از جمله بهترین جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور می‌توان به برج پتروناس، پارک پرندگان کوالالامپور، میدان مردکا، آکواریوم KLCC، خیابان پتالینگ و مسجد ملی مالزی اشاره کرد.

 

مالزی با داشتن مراکز خرید و بازارهای متنوع عاشقان خرید را غرق خود خواهد کرد

مهم نیست که به دنبال بوتیک‌های بسیار شیک و لاکچری گران‌قیمت هستید یا قصد خرید در بازارهای محلی را برای تهیه اجناس قیمت مناسب به عنوان سوغاتی دارید. در هر صورت مالزی پاسخگوی تمامی نیازهای شما از این قبیل خواهد بود. به طوری که به نظر بسیاری از گردشگران مالزی بهشتی برای عاشقان خرید است بنابراین پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای کامل خرید در مالزی را نیز مطالعه فرمایید. از جمله شهرهایی که مراکز خرید لوکس را در کنار بازارهای محلی به گردشگران عرضه می‌کنند می‌توان به ایپو، جورج تاون و کوالالامپور اشاره کرد. در مراکز خرید این شهرها فرصت تهیه برندهایی مانند زارا، آرمانی و گوچی را خواهید داشت. در حالی که تنها در چند قدم آن طرف‌تر می‌توانید یک بازار محلی پیدا کرده و از گشت وگذار در آن و خرید انواع صنایع دستی محلی و غیره لذت ببرید.

 

معرفی ۱۰ معبد باشکوه‌ مالزی

 

غذاهای خیابانی مالزی شما را عاشق خود خواهند کرد

یکی از تفریحاتی که در سفر به هر مقصد گردشگری باید انجام داد، گشت و گذار در خیابان‌ها و مزه کردن غذاهای خیابانی آن منطقه است. در سفر با تور مالزی فرصت چنین کاری تمام و کمال برای شما مقدور خواهد بود. چرا که این کشور با داشتن فرهنگ غنی و متنوع انواع مختلفی از غذاها را برای گردشگران عرضه می‌کند. رشته فرنگی، برنج مخصوص مالزی و انواع سوپ‌های خوشمزه از اصلی‌ترین غذاهایی هستند که در مالزی فرصت خوردن آن‌ها را خواهید داشت. اگر رژیم غذایی وگان دارید نیز اصلا در سفر خود به مالزی نگران نباشید؛ چرا که غذاهای متنوعی را متناسب با سلیقه خود در این مقصد گردشگری پیدا خواهید کرد. از جمله معروف‌ترین غذاهای محلی مالزی و غذاهای خیابانی مالزی عبارتند از: آسام لاکسا (Assam Laksa)، روجاک (Rojak)، کوآی چیاپ (Koay Chiap)، چی چئونگ فان (Chee Cheong Fun) و ... .

 

مالزی مردم محلی بسیار صمیمی و خوش برخوردی دارد

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باعث می‌شود گردشگران از یک مقصد گردشگری خوششان بیاید یا نه برخورد بومیان منطقه با آن‌ها است. پس اگر این موضوع برای شما نیز تا این حد اهمیت دارد قطعا سفر با تور مالزی را باید در لیست برنامه‌های سفر خود قرار دهید. چرا که مردم مالزی بسیار خوش برخورد بوده و در هر زمینه‌ای که نیاز باشد به شما کمک خواهند کرد. فروشندگان، راننده تاکسی و ... سعی می‌کنند تا مسافران خاطرات خوشی را از سفر خود به مالزی داشته باشند.

 

مالزی مقصد گردشگری ایده‌آل برای سفر در تمامی فصل‌های سال است

اگر به دنبال مکانی مناسب برای سفر در هر روز سال می‌گردید، تور مالزی را هرگز از دست ندهید. چرا که این کشور به لطف آب و هوای مطلوبی که دارد در هر فصل از سال میزبان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا است. مالزی تقریبا در تمام طول سال شرایط آب و هوایی مطلوبی را تجربه می‌کند و از آنجایی که بیشتر قسمت‌های کشور پوشیده از جنگل‌های بارانی و استوایی هستند، شما واقعا در سفر خود به این مقصد گردشگری از آب و هوای دلپذیر آن لذت خواهید برد.

 

بهترین آپارتمان‌های اجاره‌ای در کوالالامپور

 

معماری مدرن در کنار بافت قدیمی را در مالزی مشاهده کنید

یکی از برترین شهرهای دنیا برای کشف بافت تاریخی در میان سبک معماری مدرن آن، کوالالامپور است که پایتخت این کشور زیبا می‌باشد. شهر کوالالامپور مکانی فوق‌العاده برای تحسین معماری مدرن‌ است که با آسمان‌خراش‌های بی‌نظیر هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. به طوری که امروزه برج‌های دوقلو کوالالامپور که با نام برج‌های پتروناس شناخته می‌شوند، به یکی از نمادین‌ترین بناها در مالزی و حتی آسیا تبدیل شده‌اند. برج‌های دوقلوی پتروناس که زمانی بلندترین ساختمان‌های جهان بودند و امروزه با یک پل آسمانی به هم متصل شده‌اند مکانی منحصر به فرد برای لذت بردن از منظره زیبای شهر کوالالامپور با چشم‌انداز پانورامایی هستند.

 

در واقع هزاران دلیل وجود دارد که مالزی را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل می‌کند. در این مقاله سعی کردیم تا به صورت خلاصه‌وار به اصلی‌ترین ویژگی‌های مالزی اشاره کنیم تا با دید بهترین سفر به این کشور را در الویت‌های برنامه مسافرتی خود قرار دهید.

۰۸ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران