چیزهایی که باید درباره فرهنگ مالزی بدانید

جاذبه‌های گردشگری مالزی
چیزهایی که باید درباره فرهنگ مالزی بدانید

مالزی کشوری در آسیای جنوب شرقی است که آب و هوایی گرمسیری، طبیعتی بسیار زیبا و سواحلی رویایی را ارائه می‌دهد. گرچه از لحاظ طبیعی این کشور چیزی کم از تایلند و ویتنام ندارد اما به لحاظ فرهنگی کاملا جوی تلفیقی از چینی‌ها، هندوها، مسلمانان و مسیحیان را در خود جای داده است. برای سفر به کشوری با گستره تاریخی و فرهنگی شناخت فرهنگ مردم ضروری است. در این مقاله دانستنی‌های فرهنگی ضروری در تور مالزی را بررسی می‌کنیم.

 

همه میلو می‌نوشند

نوزادان و بزرگسالان، مهاجران و افراد محلی همگی بر سر نوشیدنی میلو با هم اتفاق نظر دارند. این نوشیدنی شکلاتی آنقدر در مالزی مهم است که  فود کورت‌های محلی و کافی شاپ‌ها همه این نوشیدنی حیاتی را سرو می‌کنند. با این که میلو شکلاتی است اما نمی‌توان آن را هم رده شکلات داغ دانست. این نوشیدنی را می‌توانید به صورت ژله‌ای، یخ زده و کوکتل و یا اشکال دیگر پیدا کنید.

 

گردش در جذاب‌ترین غارهای مالزی

درک محلی‌ها از باران

چیزی که ممکن است از نظر بیشتر خارجی‌ها طوفان نامیده شود برای مالزیایی‌ها صرفا بارانی همیشگی قلمداد می‌شود. باران‌های مالزی شدید هستند و هر قطره آن می‌توانید بزرگ و پر باشد. طوفان‌ها نیز با باد و رعد و برق‌هایی همراه است که آسمان را دو نیم می‌کند. در چنین زمان‌هایی مردم مالزی در کمال خونسردی در مراکز خرید پناه می‌گیرند. در حالی که گردشگران در اغلب مواقع دچار وحشت و سردر گمی می‌شوند.

بیشتر مردم به انگلیسی صحبت می‌کنند

مالزی برای بیش از ۱۰۰ سال زیر سلطه انگلیس بوده و از سال ۱۹۵۷ همچنان بخشی از کشورهای مشترک المنافع بوده است. پرواضح است که مردم به انگلیسی روانی صحبت می‌کنند و از همان ابتدا زبان انگلیسی را به طور جدی می‌آموزند. به علاوه این کشور چند فرهنگی و توریستی میزبان اقوام مختلف آسیایی است که ملزم به داشتن ارتباط مستمر بوده‌اند و چه چیزی به جز زبان مشترک می‌توانسته به این پیوند کمک کند؟

 

معرفی ۴ منطقه دیدنی و زیبای مالزی

غافلگیر کننده است

در مالزی هر چیزی از بلندترین، بزرگ‌ترین، مرتفع‌ترین و طولانی‌ترین را می‌توان پیدا کرد. از بلندترین برج‌های دوقلوی و سومین بودای لمیده گرفته، تا طولانی‌ترین پل و مرتفع‌ترین کوه در جنوب شرقی آسیا آمارهای منحصر به فرد زیادی در این کشور وجود دارد که می‌توانید در تورهای گردشی از هر کدام‌شان بازدید کنید. حتی مهم نیست که سرعت اینترنت مالزی کندتر از هند است زیرا این کشور هفتمین برج ارتباطات دنیا را دارد.

همنشینی فرهنگ‌های مختلف غذایی

مالزی در تمام دنیا به همنشینی فرهنگ‌های مختلف در کنار هم و نوعی سازگار عجیب شهرت دارد و غذا نمونه جذاب و واضحی بر این ادعا است. از غذاهای Nyonya (ترکیبی از طعم‌های چینی و مالایی از فرهنگ Peranakan ) گرفته تا غذای mamak  (ترکیبی از غذاهای هند و مالایی)، طعم‌ها و گزینه‌های مختلف اصیل و ترکیبی برای امتحان کردن وجود دارد.

 

بهترین رستوران‌های محلی و بین‌المللی کوالالامپور مالزی

خرید فراوان

به معنای واقعی کلمه در اینجا می‌توان خرید کرد. شما می‌توانید انقدر در مالزی خرید کنید که در نهایت از خستگی بیهوش شوید اما موقعیت‌های خرید تمام نشود. مراکز خرید به طور معمول تا ساعت ۱۰ شب باز هستند و در آخرهفته‌ها می‌توان مراکز خرید و بازارهایی را یافت که تا نیمه شب هم فعال هستند. این امر حتی در مورد کافه‌ها و کافی شاپ‌ها نیز صادق است زیرا مردم مالزی عادت دارند بدون توجه به ساعت میلو سفارش دهند و بنوشند.

صداقت در همه چیز

به طور کلی مالزی کشوری امن و دوستانه است و مردم روراستی دارد. اما این بدان معنا نیست که برخی از فروشندگان مواد غذایی نخواهند به خاطر این که توریست هستید سرتان را کلاه بگذارند. بنابراین هوشیار باشید و سعی کنید قیمت حدودی موارد ضروری که با آن‌ها زیاد سر و کار دارید را بدانید.

 

۵ نقطه بسیار عالی برا غواصی در دنیای زیر آب مالزی

بدون کفش داخل شوید

در اغلب کشورهای آسیایی با کفش وارد منزل نمی‌شوند. در کشورهای جنوب شرقی آسیا حتی این وسواس و سبک زندگی به طور مداومی همچنان جریان دارد. اگر کسی با کفش وارد منزل مالزیایی‌ها شود حکم توهین و بی‌احترامی را برای آن‌ها دارد.

صمیمی رفتار نکنید

مالزی کشوری آزاد و گرمسیری است اما جو آن با جایی مثل تایلند زمین تا آسمان فرق می‌کند. در این کشور زوج‌ها در بیرون از محیط خصوصی خود و در انظار عمومی رفتارهای عاشقانه‌ای از خودشان بروز نمی‌دهند. در اینجا شما نهایتا بتوانید دست یکدیگر را بگیرید. رفتارهای بیشتر موجب واکنش مردم شده و حتی در مواردی ممکن است با مداخله پلیس روبرو شوید. بنابراین مراقب باشید تا با تذکرهای جدی روبرو نشوید.

 

برترین غذاهای خیابانی جورج تاون، پایتخت غذای مالزی

۱۵ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران