چیزهایی که قبل از سفر به مالزی باید بدانید

جاذبه‌های گردشگری مالزی
چیزهایی که قبل از سفر به مالزی باید بدانید

مالزی کشوری زیبا و از متنوع است. یکی از کشورهایی که با سواحل متعدد، شهرهای زیبا، کوهستان‌های فوق‌العاده و محل‌های مختلف برای غواصی و دیگر فعالیت‌های آبی، گردشگران زیادی را در سال به خود می‌بیند. اما هر کشوری در نهایت شرایط و فرهنگ متفاوتِ خود را دارد و باید قبل از اینکه به جایی جدید بروید، نکاتی را در مورد آن‌جا بدانید. عازم سفر با تور مالزی هستید، حتما در ادامه همراه ما باشید تا ما نکاتی را در مورد این کشور به شما بگوییم که قبل از سفر حتما باید بدانید.


غذای ارزان و متنوع


تنوع فرهنگی، آب و هوای استوایی و داشتن سواحل متعدد باعث شده تا تنوع غذایی در مالزی حیرت آور باشد. غذاهای محلی مالزی در شهرهای مختلف به شکل‌های متفاوت سرو می‌شوند و از غذاهای خیابانی مالزی تا انواع غذاهای عالی در رستوران‌های گران‌قیمت را شامل خواهند شد. جالب اینکه شما در شهرهای مختلف غذاهای مختلفی پیدا خواهید کرد که باعث می‌شود سفر به هر بخشی از مالزی برایتان یادآور طعمی متفاوت باشد. نکته آخر اینکه در استانداردهای بسیاری از کشورهای دنیا، غذا در مالزی ارزان است و این خود باعق کم شدن هزینه‌های سفرتان خواهد شد.

 

بهترین غذاهای اسپانیایی را در سفر به کوالالامپور تجربه کنید

 

سفر به مالزی

 


وسایل نقلیه عمومی


وسایل نقلیه عمومی در شهرهای بزرگ مالزی واقعا عالی هستند. از مونوریل و مترو تا مسیرهای مختلف اتوبوس‌رانی که به راحتی شما را با هزینه‌ای بسیار کم به بخش‌های مختلف شهر می‌برند. در این بین سعی کنید تا حد امکان از تاکسی‌ها استفاده نکنید که هزینه‌ی بیشتری نسبت به دیگر وسایل نقلیه عمومی دارند و اگر به هر ترتیب نیاز بود که تاکسی بگیرید، اپلیکیشن Grab که برنامه‌ای برای گرفتن تاکسی آنلاین است را نصب کنید که هم ارزان‌تر است و هم هزینه‌ی سفر قبل از عزیمت برایتان نشان داده می‌شود.

 

آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی کوالالامپور

 

سفر به مالزی

 


آب و هوای استوایی


آب و هوای استوایی مالزی باعث شده تا این کشور تابستانی همیشگی داشته باشد. اما اگر به درجه‌ی هوا به صورت متوسط در کشور نگاه کنید عدد ۲۷ درجه را می‌بینید که در بعضی جاها کم‌تر و بعضی جاها بیشتر است. این عدد ممکن است از نگاه بسیاری زیاد نباشد، اما ترکیبش با رطوبت بالا احساس گرما را افزایش می‌‌دهد. از طرف دیگر، نباید فراموش کنید که کشورهای استوایی دارای دو فصل خشک و تر هستند و سفر به این کشور در فصل بارندگی، ممکن است در بعضی موارد شما را با سفری مواجه کند که همه‌ی روزهای شما را بارندگی شدید فرا بگیرد.

 

 

سفر به مالزی

 


ماشین‌ها در مالزی از سمت چپ رانندگی می‌کنند


اگر موتور کرایه می‌کنید یا می‌خواهید از خیابان رد شوید، در نظر بگیرید که ماشین‌ها در مالزی از سمت چپ جاده حرکت می‌کنند.


تقریبا همه انگلیسی صحبت می‌کنند


اصلا نگران اینکه مردم مالزی زبان بلد هستند یا خیر نباشید، تقریبا تمامی مردم این کشور در شهرهای بزرگ همچون کوالالامپور، پنانگ، ایپو یا بلندی‌های کامرون انگلیسی صحبت می‌کنند. علامت‌های جاده‌ای، بلیط‌ها یا بسیاری چیزهای دیگر در شهرهای گردشگرپذیر مالزی نیز دارای توضیحات انگلیسی است.

 

۶ اپلیکیشن کاربردی برای تسهیل سفر به کوالالامپور

 

سفر به مالزی

 


بهشتی برای خرید


سفر به مالزی یعنی سفر به شهری مملو از مراکز خرید لوکس و مدرندر کوالالامپور ، بازار‌های متعدد شبانه و هفتگی، محله‌ی چینی‌ها و پاساژ‌ها و فروشگاه‌های متعدد. شهرهای دیگر مالزی نیز به نحوه خود مراکز مهمی برای خرید هستند، پس قبل از سفر با تور مالزی حتما ساک خود را خلی نگه دارید چون احتمالا با چیزی خیلی بیشتر از آن‌چه سفر خود را شروع کرده‌اید، به خانه باز می‌گردید.

 

 ۱۰ رستوران چینی برتر پنانگ برای آنهایی که عاشق سوشی‌های درجه یک هستند 

 

سفر به مالزی

 


آب شیر را ننوشید


آب شیر لوله‌کشی در مالزی برای نوشیدن مناسب نیست، مگر اینکه شیر مورد نظر به فیلترهای تسویه آب مجهز باشد. شما باید از بطری‌های آب نوشیدنی در مالزی استفاده کنید که به ازای هر یک و نیم لیتر عمومی هزینه‌ی نیم دلاری دارد. اگر امکانش را داشتید از بطری‌های شیشه‌ای بخرید که بتوانید دوباره در کیوسک‌های مختلف آن‌ها را پر کنید، به این ترتیب هم محیط زیست را کم‌تر آلوده‌ کرده‌اید، هم هزینه‌ی کم‌تری برای آب پرداخت می‌کنید.

 

 

سفر به مالزی

 


لباس مناسب بپوشید


پارک‌های آبی کوالالامپور ، سواحل یا حتی جنگل و مراکز تفریحی، جاهایی هستند که شما می‌توانید لباس‌های راحت و مناسب آن محیط‌ها را بپوشید، اما این کشور متنوع مردمی با ادیان مختلف دارد. به همین خاطر بسیاری از نقاط دیدنی که شامل مراکز مذهبی می‌شوند، بسته به نوع مذهب لباس مناسب خود را دارند. در خود شهرها هم زنان نباید لباس‌های بیش از حد باز یا مردان با لباس‌های نا مناسب تردد کنند.

 

 

سفر به مالزی

 


اینترنت WiFi در بیشتر مراکز در دسترس است


اینترنت در مراکز خرید، کافه‌ها، هتل‌ها و بسیاری جاهای دیگر در مالزی به راحتی و رایگان در دسترس شما قرار دارد و در بیشتر موارد شما می‌توانید به راحتی به آن‌ها متصل شوید.

۲۳ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران