نظر بلاگرهای معروف درباره مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
نظر بلاگرهای معروف درباره مالزی

هر چند بار هم که به تور مالزی برویم، باز هم بسیاری زیبایی‌های این کشور از نظر ما پنهان می‌مانند و به همین دلیل است که بلاگرهایی که در زمینه سفر فعالیت دارند را دنبال می‌کنیم تا عکس‌ها و فیلم‌هایشان در مورد این کشور یا نقاط مختلف جهان را ببینیم. اما یکی از سایت‌های معروف گردشگری به تازگی از معروف‌ترین بلاگرهایی که در این زمینه فعالیت دارند، درباره زیباترین نقاط و جذاب‌ترین سواحل مالزی پرسیده که جوابشان را در این نوشته برایتان گرد آورده‌ایم:

 

سوال‌های به صورت دقیق به این شکل بوده است:

  • زیباترین شهرها و نقاط مالزی که نباید در سفر به این کشور از دست بدهید، کدام‌ها هستند؟
  • زیباترین سواحل مالزی که برایتان استثنا بوده و از بودن در آن‌ها لذت می‌برید را اسم ببرید.

 

پاتریک از 101 Places و  Healthy Habits

در جواب سوال اول او از بلندی‌های کامرون نام برده و می‌گوید، هر کس که به مالزی سفر می‌کند باید به دیدن این نقطه‌ی زیبا برود و چند روزی را در آن‌جا سر کند. او در مورد سفر به بلندی‌های کامرون، می‌گوید که ابتدا به تانا راتا رفته و سپس از چندین مسیر مختلف کوه‌پیمایی را تجربه و از باغ‌های چای بوه (Boh) و چندین نقطه‌ی زیبای این منطقه دیدن کرده است.

اما وقتی صحبت از سواحل مالزی می‌شود، جوابش جالب است. او ساحل جزیره‌ی کوچک راوا را بهترین در مالزی می‌داند و از آن‌جا به عنوان بهشتی کوچک در جنوب شرق این کشور یاد می‌کند. وجود سواحل فوق‌العاده زیبا با ماسه‌های سفید رنگ، آب کریستالی و همچنین کلبه‌های چوبی زیبا، جاهای مناسب برای شنا، والیبال بازی کردن با دیگر مسافران و خیلی چیزهای دیگر باعث چنین انتخابی شده است.

 

خرید در ۸ بازار جذاب کوالالامپور

کلمنس از Anekdotique

اگر می‌خواهید زیبایی طبیعی واقعی مالزی را ببینید، باید به گفته کلمنس به بورنئو رفته، از ساراواک و کوتا کینابالو در شمال شرقی جزیره صباح دیدن کنید. وقتی به این شهرها می‌روید، از آن‌جا امکان شرکت در تورهای طبیعت گردی و دیدن اورانگوتان‌ها را در طبیعت وحشی داشته و می‌توانید از مناطق جنگلی فوق‌العاده زیبایی دیدن کنید که در کم‌تر جایی از سفرهایتان با آن‌ها مواجه خواهید شد.

کلمنس البته به گفته خودش، بیشتر سفرهای خود به مالزی را به حضور در شهرهای بزرگ و مناطق جنگلی اختصاص داده اما با این حال برای یک سفر ساحلی، تور پنانگ را پیشنهاد می‌کند و از ساحل زیبای تانجونگ بونگا اسم می‌برد. البته پیشنهاد او این است که برای لذت بردن از زیبایی ساحل، خیلی زود و قبل از این که خیل جمعیت به آن‌جا برسد، به سراغش بروید.

استفان از Faszination Südostasien

یکی دیگر از کسانی که از زیباترین نقاط مالزی از پنانگ نام می‌برد، استفان است. او جورج تاون را یکی از زیباترین نقاط مالزی می‌داند و از طرفی لنکاوی و بلندی‌های کامرون را هم جزو جذاب‌ترین جاهایی که در این کشور، می‌توانید به دیدنشان بروید بر می‌شمارد. تماشای فرهنگ‌های مختلف و مذاهب متفاوت در کنار هم و همچنین بازدید از مراکز مختلفی که جزو میراث جهانی یونسکو هستند و همچنین جاذبه‌های طبیعی متعدد را دلیل انتخاب‌های می‌داند. یکی از ویژگی‌های استفان که پنانگ را به مقصد اول او در مالزی بدل می‌کند، تنوع بسیار بالای جاذبه‌های گردشگری در این منطقه از مالزی است.

استفان که بارها و بارها به مالزی سفر کرده انتخاب زیباترین ساحل را ناممکن می‌داند، چون مالزی مملو از سواحل زیبا است. او ابتدا از سواحل کوالالا ترنگانو و جزیره کوتا بارو اسم برده و سپس به مرسینگ می‌رسد اما در نهایت می‌گوید که بعضی از سواحل خاص لانکاوی، او را شیفته خود می‌کنند. با این حال پیشنهادات استفان تنها به همین جا ختم نشده و در ادامه از صباح اسم برده و جزایر پرهنتیان را نیز به عنوان یکی از بهترین مقاصد ساحلی مالزی انتخاب می‌کند.

سارا از Rapunzel will raus

سارا قبل از هر جای دیگری به تور کوالالامپور می‌پردازد و این کلان شهر بزرگ را جذاب‌ترین مقصد سفر در تور مالزی به حساب می‌آورد. اما در مورد زیباترین نقطه در مالزی، بورنئو و جنگل‌های جذابش را انتخاب می‌کند و می‌گوید که اگر اهل خوردن غذاهای خوشمزه و بازدید از مراکز فرهنگی هستید، حتما باید به پنانگ بروید. سارا مطالب بسیار زیادی در مورد مالزی نوشته و از مشکلات جزایر این کشور به خاطر حجم بالای گردشگران می‌گوید و از جمله بلاگرهای مطرح این روزها به حساب می‌آید که البته مطالبش را به زبان آلمانی منتشر می‌کند.

او در مورد زیباترین ساحل مالزی، سریعا به کودات اشاره می‌کند که در بورنئو واقع شده است. این شهر که در واقع یک شبه جزیره است، دارای سواحلی فوق‌العاده زیباست و با توجه به این که جمعیت گردشگران بسیار کم‌تری نسبت به خیلی از مقاصد محبوب مالزی به آن‌جا می‌روند، دنج و ساکت‌تر است. پیشنهاد سارا این است که اگر به دنبال یک تعطیلات یک هفته‌ای دنج در منطقه‌ای بسیار زیبا در مالزی هستید، حتما به سراغ کودات بروید.

 

گشت و گذار در محله بریکفلدز کوالالامپور

تانجا از Reiseaufnahmen

تانجا هم کوالالامپور را بهترین نقطه برای سفر به مالزی می‌داند و می‌گوید، حتی اگر از کلان‌شهرهای این چنینی متنفر باشید، باز هم انبوه جاذبه‌های گردشگری و تنوع مناطق کوالالامپور، زیبایی منحصر به فردی به این شهر داده است. وجود مراکز تفریحی مختلف، جنگلی زیبا، بازارهای مختلف و مراکز فرهنگی متنوع در کنار محله چینی‌ها و غذاهای خیابانی متنوع، مهم‌ترین دلایل تانجا برای سفر به کوالالامپور به حساب می‌آید.

 اما برای زیباترین سواحل مالزی، تانجا جزایر پرهنتیان را انتخاب می‌کند. اما پیشنهاد تانجا این است که اگر قصد سفر به دو جزیره پرهنتیان را دارید، حتما چند روزی را به آن‌جا اختصاص دهید تا بتوانید از سواحل و نقاط دیدنی‌اش بازدید کرده، برای غواصی و اسنورکلینگ نیز زمان بگذارید. مخصوصا خلیج لاکپشت که لاکپشت‌های دریایی در آن‌جا زندگی می‌کنند و همان جا می‌تواند نقطه عطفی در سفر شما باشد. جزایر پرهنتیان از جمله مقاصد محبوب ساحلی در مالزی است و فعالیت‌های تفریحی متنوعی را در این محل می‌توان به انجام رساند.

 فلوریان و کورینا از Travel Pins

این دو بلاگر بسیار معروف که مطالب متنوعی از مالزی منتشر کرده‌اند نیز، زیباترین و بهترین مکان برای سفر به این کشور را پنانگ و البته جورج تاون می‌دانند. با این که پنانگ شهری ساحلی است اما به گفته این دو نفر، خیلی از کوله‌ گردها بر خلاف لنکاوی، برای گشت و گذار در سواحل به پنانگ نمی‌آیند و دوست دارند از مناطق جنگلی و جورج تاون بازدید کنند و در شهر بگردند. شهری که به غذاهای خیابانی و همچنین آثار هنری خیابانی‌اش معروف بوده و از جمله شهرهای بسیار پرطرفدار در میان مسافران خارجی است.

برای سفر به مناطق ساحلی نیز، فلوریان و کورینا لنکاوی را پیشنهاد می‌کنند. البته آن‌ها ترجیح می‌دهند که به سراغ جزایر کوچک این مجمع‌الجزایر رفته و در سواحل دنج و خاص شنا کنند و تفریحات آبی مورد علاقه‌شان نیز، شنا، اسنورکلینگ و غواصی است و بخش زیادی از زمان خود در لنکاوی را به عکاسی در طبیعت می‌پردازند.

 

آشنایی با موزه ملی مالزی در کوالالامپور

آنجا از Travel on Toast

آن‌جا نیز از آن بلاگرهای معروفی است که بارها و بارها به مالزی سفر کرده و از بازگو کردن یک مقصد خاص طفره می‌رود و به عنوان مقاصد محبوبش، کوالالامپور، جورج تاون، بلندی‌های کامرون، لنکاوی و جزیره پانگکور را انتخاب می‌کند، با این حال از نظر او، پانگکور و لنکاوی از زیباترین نقاط مالزی به حساب می‌آیند. دلایل او برای سفر به نقاط مختلف مالزی، متنوع است. برای مثال، خرید کردن در کوالالامپور را می‌پسندند و ترجیح می‌دهد برای غذاهای خیابانی به پنانگ برود یا در جورج تاون و بلندی‌های کامرون به طبیعت گردی بپردازد.

اما وقتی صحبت از سواحل زیبا به میان می‌آید، تنها جواب او لنکاوی است و مشخصا ساحل سنانگ را بهترین می‌داند. هر چند به همه پیشنهاد می‌کند که در سفر به لنکاوی، حتما جزیره گردی و بازدید از نقاط مختلف این منطقه را فراموش نکنند.

دنیل از Unterwegz

دنیل نیز جواب قطعی در مورد زیباترین و بهترین جا برای سفر به تور مالزی دارد و آن هم پنانگ است. جایی ارزان برای سفر که انواع غذاهای خوشمزه را می‌توانید میل کنید و از مراکز طبیعی و فرهنگی مختلف می‌توانید بازدید کنید. او خیلی از معبد بودایی کک لوک سی و معبد چینی خو کونگسی تعریف کرده و زیبایی آن‌ها را خیره کننده می‌داند. همچنین به هر کس که به آن‌جا می‌رود، پیشنهاد کرده که حتما به سراغ پارک ملی پنانگ رفته و از این منطقه طبیعی نیز دیدن کنند.

جواب او درباره زیباترین سواحل مالزی نیز جال است تلوک نیپا و پولائو پانگور گزینه‌های جذاب او برای بودن در سواحل مالزی به حساب می‌آیند که هم زیبایی خیره‌کننده داشته و هم سواحل دنجی دارند که جمعیت گردشگران کمی‌تری به آن‌جاها مراجعه می‌کنند.

اولیویا از weltreiseforum

اولیویا بر خلاف دیگر کسانی که در لیستمان از آن‌ها اسم بردیم، پوتراجایا در فاصله‌ی نیم ساعته از جنوب کوالالامپور را به عنوان مقصد محبوب خود در مالزی انتخاب می‌کند که البته شهری بسیار زیبا با جاذبه‌های گردشگری فراوان است .

او البته به طور کلی خیلی اهل سواحل نیست و خیلی اوقات، ترجیح می‌دهد، سفر خود در مناطق شهری و در طبیعت جنگلی باشد. با این حال جزیره‌ی کوچک کاپاش و سواحل فوق‌العاده دیدنی آن‌جا را به بهترین مقصد ساحلی در مالزی به حساب می‌آورد. او نیز دنج بودن و همچنین زیبایی این بهشت کوچک را دلیل انتخابش به حساب می‌آورد و همچنین فضای شاد و مفرحی که این جزیره برای گردشگران به همراه خواهد داشت.

 

۱۱ کافه و رستوران‌ برای کودکان در کوالالامپور

۳۱ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران