۵ معبد معروف در شهرهای مختلف مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
۵ معبد معروف در شهرهای مختلف مالزی

مالزی یکی از بهترین کشورهای شرق آسیاست که با داشتن شهرهای مدرن و همینطور شهرهای سنتی‌ سالانه هزاران توریست را به خود جذب می‌کند و برای آنها خاطره‌های فراموش ناشدنی می‌سازد. کشوری که شهری مانند پنانگ را در خود دارد. شهری که به پایتخت غذاهای خیابانی در جهان مشهور است. کشوری که جزیره‌ای مانند لنکاوی را در خود دارد که یکی از بهترین نقاط شرق آسیا برای داشتن انواع تفریحات آبی است. در سفرتان با تور مالزی به شهرهای مختلف این کشور اگر به دنبال بازدید از معابدی زیبا و باشکوه در شرق آسیا هستید همراه ما باشید تا ۵ معبد فوق‌العاده‌ی این کشور را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- معبد Chin Swee

معبد Chin Swee یکی از زیباترین معابد شرق آسیا به شمار می‌آید که در ارتفاعات Genting قرار گرفته است. معبدی که در سال ۱۹۹۴ افتتاح شده است و کار ساخت آن ۱۸ سال به درازا کشیده است. معبدی که یک پاگودای ۹ طبقه‌ی نمادین در آن قرار دارد و با ۱۰ هزار لامپ رنگارنگ روشن می‌شود. لامپ‌هایی که در این سال‌های اخیر تنها ۲ هزارتای آن روشن می‌شود. این معبد یکی از مهمترین معابد مالزی به شمار می‌آید که افراد مذهبی از سرتاسر شرق آسیا، از کشورهایی مانند چین و تایلند و اندونزی، در تمامی روزهای سال از آن بازدید می‌کنند و به انجام مناسک مذهبی می‌پردازند. این معبد در بلندی قرار گرفته است و به همین دلیل چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به بازدیدکنندگانش ارائه می‌دهد. به خاطر موقعیت جغرافیایی خاصی که این معبد دارد کار ساخت آن با ابزارهایی ویژه و با ترفندهای منحصر به فرد انجام شده است و همین امر به جذابیت‌هایش اضافه کرده است.

 

سفر به زیباترین شهرهای مالزی

Chin Swee 

۲- معبد Ling sen tong

ابن معبد در ایپو واقع شده است و یکی از معابد زیبای مالزی به شمار می‌آید. معبدی که با بی‌شمار مجسمه تزئین شده است و بر روی یک تپه‌ی سنگی آهکی ساخته شده است. معنای نام این معبد صخره ارواح بهشتی است. تندیس‌های رنگارنگ این معبد سبب شده است یکی از بهترین عبادتگاه‌های مالزی برای عکاسان باشد. در سفرتان به مالزی همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر می‌توانید به بازدید از این معبد بروید و از نزدیک با نمادها و اسطوره‌های مذهبی مربوط به شرق آسیا آشنا بشوید. بازدید از این معبد رایگان است و همین باعث می‌شود یکی از عبادتگاه‌های شلوغ نزد گردشگران باشد.

Ling sen tong

۳- معبد Sam Poh Tong

در ایپو و در ۵ کیلومتری از مرکز شهر، معبدی واقع شده است که جدای از بنای زیبایش، به خاطر باغی که در اطرافش نیز دارد بسیار معروف است. معبدی که باغش در سال ۱۹۹۳ میلادی به عنوان بهترین باغ مالزی انتخاب شده است. جلوی این معبد یک برکه وجود دارد که زیستگاه‌های ماهی‌های زیباست. این معبد ۲۴۶ پله دارد که بالا رفتن از این پله‌ها سبب می‌شود چشم‌انداز زیبایی از همزیستی طبیعت و شهر مقابل دیدگان‌تان قرار بگیرد. مسیر رسیدن به این معبد یک غار فوق‌العاده دارد که در سال ۱۸۹۰ میلادی توسط راهبی که می‌خواست از این معبد به خانه‌اش راهی بیابد تاسیس شده است. اگر می‌خواهید زیبایی‌های طبیعی را در کنار یک عبادتگاه بودایی ببینید به شما توصیه می‌کنیم در سفرتان با تور مالزی برای بازدید از این معبد برنامه‌ریزی کنید.

 

۷ تفریح جذاب در سفر تنهایی به کوالالامپور

Sam Poh Tong

 ۴- معبد Arulmigu Balathandayuthapani

این معبد در جورج تاون پنانگ واقع شده است و هندوها برای برگزاری مراسم‌های مذهبی‌شان به آن مراجعه می‌کنند. معبدی که برای دستیابی به آن باید از ۵۱۳ پله بالا بروید. معبدی که چندین تالار و عبادتگاه دارد و یکی از بزرگترین معابد مالزی به شمار می‌آید. این معبد تندیس بزرگی از لرد شیوا به ارتفاعی نزدیک به هشت متر و نیم در خود دارد.

 

فعالیت‌های رایگان و ارزان در جورج تاون پنانگ

Arulmigu Balathandayuthapani

۵- معبد Thean Hou

این معبد در زمینی به مساحت نزدیک به ۷ هزار متر مربع در شهر کوالالامپور پایتخت کشور مالزی واقع شده است. معبدی که در سال ۱۹۸۹ میلادی افتتاح شده است. معبدی بسیار زیبا که مزین به نشانه‌‎هایی از آیین بودایی، تائوئیسم و کنفوسیانیسم است. معبدی که پاگوداهای مدرن بودایی و تالار بزرگ هشت ضلعی تنها گوشه‌هایی از زیبایی‌های آن هستند. این معبد در کنار خود یک باغ گیاهان دارویی دارد که بازدیدکنندگان معبد زمان زیادی را صرف گشت و گذار در این باغ زیبا می‌کنند و حسابی لذت می‌برند. این معبد در کنار معبد غار باتو از مشهورترین و محبوب‌ترین معابد کشور مالزی به شمار می‌آید که به شما توصیه می‌کنیم در سفر به کوالالامپور حتما از آن دیدن کنید.

 

فعالیت‌هایی برای سفری دو نفره به کوالالامپور

Thean Hou

۲۶ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران