با برترین و معروف‌ترین تم‌پارک‌های مالزی آشنا شوید

جاذبه‌های گردشگری مالزی
با برترین و معروف‌ترین تم‌پارک‌های مالزی آشنا شوید

مالزی یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا، برای یک سفر تفریحی فوق‌العاده است. مراکز دیدنی بسیاری دارد و نقاط مختلفی که هر کدامشان آرزوی بسیاری از مسافران دنیاست. با این حال اگر با فرندان خود با تور مالزی سفر کرده باشید و به دنیال جایی برای تجربه بهترین‌ها باشید، بدون شک رفتن به تم‌پارک‌های بزرگ بهترین گزینه برای شما و خانواده‌تان خواهد بود. با توجه به اینکه چند مورد از بهترین این پارک‌ها در مالزی وجود دارد، به معرفی برترین‌هایشان خواهیم پرداخت.

 


۱- لگولند مالزی


پارک‌های بازی لگولند در تمام دنیا معروفند و یکی از شعبه‌های آن‌ها نیز در گوشه‌ای از مالزی جا خوش کرده، پارکی بزرگ و مفرح که بازی‌هایش همه مملو از تکه‌های لگویی هستند و مجموعه‌ای متنوع از انواع سواری‌ها، سالن‌های بازی و تفریحات مختلف را در پی دارد. پارک برای تمامی سنین مناسب است، اما برای بچه‌ها مسلما شور و هیجان متفاوتی خواهد داشت.

 

 ۷ جاذبه‌ی گردشگری کوالالامپور؛ ابرشهر توریستی مالزی 

 

 

  لگولند مالزی

 


محل: Iskandar Puteri
ورودی: بلیط ورودی یک روز کامل برای بزرگسالان ۲۲۵ رینگیت خواهد بود و برای کودکان و نوجوانان ۱۸۰ رینگیت
ساعات فعالیت: ۱۰ صبح هر روز تا ۷ بعد از ظهر

 


۲- Sunway Lagoon


اگر به دنبال یک روز پر هیجان در میان بیش از ۸۰ فعالیت مختلف در پارکی بزرگ و مجهز هستید، Sunway Lagoon جایی عالی‌ست که نباید به هیچ وجه از دستش داد. کل پارک به پنج بخش تقسیم شده است: پارک آبی، پارک بازی، پارک حیات وحش، پارک فعالیت‌های هیجان انگیز و پارک ترسناک. این پارک تنها ۱۵ کیلومتر از پایتخت فاصله دارد و به راحتی در هنگام تور کوالالامپور در دسترس شما خواهد بود.

 

 

 Sunway Lagoon

 


محل: Petaling Jaya
ورودی: افراد بزرگ‌سال با ۱۵۰ رینگیت و کودکان و نوجوانان با ۱۲۰ رینگیت می‌توانند وارد پارک شوند، اما بازی‌هایی همچون بانجی جامپینگ، جی فورس، کارتینگ و از این دست شامل هزینه‌های اضافی خواهند شد.
ساعات فعالیت: ۱۰ صبح هر روز تا ۶ بعد از ظهر

 


۳- Genting Highlands


Genting Highlands یکی از شرکت‌های معروف در زمینه پارک‌های بازی بزرگ است که در دنیا اسم و رسم خاصی برای خود دست و پا کردن و شعبه مالزی خود را در پاهانگ بنا کرده است. پارکی بسیار بزرگ با انواع بازی‌ها که همگی کیفیتی فوق‌العاده دارند. سواری‌های متعددی در کل پارک وجود دارد که هر کدامشان برای یک رده سنی خاص مناسب هستند، پس کل خانواده چیزی برای بازی و تفریح پیدا خواهند کرد. فضای بخش زیادی از پارک سبز است و با وجود رستوران‌های متعدد، همه چیز در آن مهیاست.

 

 

Genting Highlands

 


محل: پاهانگ
ورودی: هزینه ورودی برای بزرگ‌سالان ۲۹.۷۰ رینگیت و برای کوچک‌ترها ۳۱.۸۰ رینگیت است، اما نباید فراموش کرد که بخش زیادی از بازی‌ها و سواری‌ها هزینه‌هایی حول محور ۸.۵ رینگیت خواهند داشت.
ساعات فعالیت: پارک از دو شنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا نیمه شب فعال است، در روزهای شنبه و یکشنبه ۹ صبح درها گشوده می‌شود و به ترتیب ۱ صبح و ۱۲ شب پارک تعطیل می‌شود.

 


۴- Lost World Tambun


اگر می‌خواهید به پارکی مملو از بازی‌های متنوع در فضایی واقعا زیبا و سرسبز بروید، Lost World Tambun با فاصله دو و نیم ساعته از کوالالامپور می‌تواند مقصدی ویژه برای شما باشد. پارک بازی‌های متنوع آبی و غیر آبی دارد که با دکور بندی بسیار جذاب و الهام گرفته از سازه‌های قدیمی مالزی ساخته شده‌اند. با این حال تفاوت اصلی کار در جایی‌ست که پارک واقع شده. محلی زیبا در میان صخره‌هایی جنگلی که فضایی متفاوت و بسیار جذاب پدید می‌آورد. Lost World Tambun به چند بخش تقسیم شده: پارک بازی، پارک آبی، باغ وحش، دره‌ باریک، دره‌ی ببرها و پارک ماجراجویی. جایی فوق‌العاده برای تمامی خانواده برای یک سفر یک روزه عالی از پایتخت.

 

 ۷ مکان شگفت‌انگیز در مالزی که دنیای شمار ا تغییر می‌دهد

 

 

 Lost World Tambun

 


محل: Sunway City Ipoh
ورودی: برای یک روز کامل هزینه هر نفر ۴۹ رینگیت خواهد بود.
ساعات فعالیت: ۱۱ صبح هر روز تا ۶ عصر. سه شنبه‌ها غیر از جشن‌های مهم، پارک تعطیل خواهد بود.

 


۵- Escape


آن‌هایی که به پنانگ سفر کرده باشند می‌دانند این پارک ماجراجویانه چقدر معروف است. "فرار" شبیه به پارک‌های معمولی نیست و بازی‌های آن در دل طبیعت ساخته شده‌اند. از بالا رفتن از طناب‌های پر پیچ و خم تا زیپ‌لاین و بانجی جامپینگ همه چیز در این تم پارک خاص مهیاست. نگران کوچکترها هم نباشید، بازی‌های متنوع این پارک برای سنین مختلف تهیه شده‌اند و می‌توانید به همراه فرزندانتان هم به آن مراجعه کنید.

 

 

 Escape

 


محل: پنانگ
ورودی: برا افراد ۴ تا ۱۲ سال ۵۰ رینگیت، ۱۳ تا ۶۰ سال ۷۲ رینگیت و زیر سه سال رایگان.
ساعات فعالیت: ۹ صبح هر روز تا ۶ بعد از ظهر. دو شنبه‌ها غیر از جشن‌های مهم، پارک تعطیل خواهد بود.

 


۶- سرزمین هلو کیتی


اگر دوست دارید فرزندانتان روزی را در یک سرزمین جادویی سر کنند، حتما آن‌ها را به این تم‌پارک عالی ببرید. جدا از بازی‌های متنوع و عالی که در پارک تدارک دیده شده، فعالیت‌ها جذاب دیگری همچون رقص، بازی‌های گروهی و حتی آشپزی نیز در آن وجود دارد که همگی با همراهی مربیانی مجرب انجام می‌شود. نمونه‌ی این پارک ابتدا در ژاپن ساخته شده بود و سپس شعبه دوم، در این نقطه از مالزی افتتاح شد.

 

 

سرزمین هلو کیتی

 


محل: Puteri Selatan
ورودی: هزینه ورود در زمان‌های مختلف سال متفاوت است و از ۴۶ تا ۵۰ رینگیت متغیر خواهد بود.
ساعات فعالیت: هر روز هفته بین ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر.

 


۷- پارک آبی Wet World Shah Alam


اگر چه پارک‌های زیادی در مالزی وجود دارند که هم پارک بازی هستند و هم پارک آبی، اما به عنوان یک پارک آبی صرف، "سرزمین خیس" بدون شک بهترین و پرطرفردارترین در تمام این کشور هب حساب می‌آید. جوایز زیادی در این سال‌ها به این پارک داده شده یک یکی از آن‌ها برترین پارک سبز دنیا و دیگری بهترین پارک آبی کوچک بوده است. پارک بخش‌های متنوع، بازی‌های بسیار و استخر‌های متفاوتی دارد و برای هر سنی چیزی برای عرضه دارد. "سرزمین خیس" در محلی بسیار خوب واقع شده، تنها یک ساعت با کوالالامپور فاصله دارد و امکانات و رستوران‌های زیادی در اطرافش قرار داده شده تا گردشگران بتوانند به راحتی یک روز کامل را در آن سر کنند.

 

  زیباترین پارک‌های ملی مالزی که باید از آن‌ها بازدید کنید 

 

 

 Wet World Shah Alam

 


محل: Sha Alam
ورودی: ۲۰ و ۲۵ رینگیت برای کودکان و بزرگ‌سالان. کودکان زیر ۹۰ سانت رایگان وارد پارک می‌شوند.
ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر هر روز، غیر از چهارشنبه‌ها که تعطیل است.

۲۲ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران