جرات به خرج دهید و در سفر به مالزی از این نقاط جن زده دیدن کنید

جاذبه‌های گردشگری مالزی
جرات به خرج دهید و در سفر به مالزی از این نقاط جن زده دیدن کنید

همه‌ی کشورهای دنیا جاهایی دارند که شب‌ها صدایی غریبه در راهروهایش می‌پیچد، زنی پیر در بالکنش دیده می‌شود و یا چیزی در خاک‌هایش رشد نمی‌کند. جاهایی که به همین واسطه همیشه رها شده‌اند و کسی جرعت نمی‌کند که در آن‌ها زندگی کند. چه معتقد به این باشید که موجوداتی فراطبیعی وجود دارند چه نه، فرقی برایتان نخواهد کرد، در هر صورت باید جرعت به خرج دهید تا در عمق چنین محل‌هایی رفته و از آن‌ها دیدن کنید. جالب اینکه هستند کسانی که به قصد دیدن محل‌های جن زده یا رها شده به جایی سفر می‌کنند و این کار را جذاب می‌دانند! در مجموع برای خواندن یا تجربه این محله‌ها، ما ۶ مورد از معروف‌ترین محل‌های جن زده مالزی را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر شما هم جزو آن دسته از افراد ماجراجو هستید در سفر با تور مالزی از این مکان‌ها دیدن کنید.

 


بزرگراه کاراک


شاید برای طی مسیری مجبور شوید به این بزرگراه بروید، اما وقتی از این خیابان که در بخش‌هایی جنگلی و تاریک می‌شود عبور می‌کنید، بد نیست داستان‌های پیرامون آن را بدانید. با اینکه این خیابان از هر نظر مدرن و دارای استاندارد است، اما تصادفاتی در آن گزارش شده که غیر طبیعی بوده‌اند و بازماندگان این حوادث از روحی می‌گویند که به پونتیاناک معروف است، زنی که محلی‌ها را به یک فولکس واگن زرد رنگ به دام مرگ می‌کشاند! حتی فیلمی هم برای این مسیر با نام arak: Laluan Puaka نیز ساخته شده و در آن به همین موضوع می‌پردازند.

 

بیشترین‌ سفرها به کدام مقاصد مالزی صورت می‌گیرد؟

 

 

بزرگراه کاراک

 


مدرسه شیه چونگ


در حوالی ‌ Lebuh Farquhar که بسیار به پنانگ نزدیک است، مدرسه‌ای با نام شیه چونگ وجود دارد. داستان‌هایی که در این مدرسه شکل گرفته و تا به امروز آن را گرفتار کرده، به زمان تصرف این منطقه توسط ژاپنی‌ها بر می‌گردد. در این ایام سربازان ژاپنی افراد زیادی را در این مکان شکنجه می‌کردند و به شکلی وحشیانه به قتل می‌رساندند. بعدها همان سربازان ژاپنی صداهایی از راهروهای این ساختمان می‌شنیدند و بعدها آن را ترک کرده و مدت‌هاست دیگر کسی در آن زندگی نمی‌کند. حالا بسیاری معتقدند وقتی وارد این مکان که می‌شوید صدای همهمه می‌شنوید گاهی حمله‌های اسبی بهشان دست می‌دهد. در مجموع مردم محلی مدرسه شیه چونگ را مکانی تاریک می‌دانند که بهتر است همینطور دست نخورده در جایی باقی بماند.

 

 

 مدرسه شیه چونگ

 


آپارتمان ریا


اگر به بلندی‌های گنتینگ بروید، آپارتمان غول پیکری را خواهید دید که در مالزی خیلی معروف است و کسانی که در آن مهمان بوده‌اند، مکررا داستان‌هایی از صداهایی عجیب و همهمه‌های شبانه را گزارش کرده‌اند. تا این حد که بسیاری از محلی‌های خود این کشور کاملا این داستان را باور دارند. هیچ داستانی از اینکه چرا در این آپارتمان که در پاهانگ واقع شده چنین صداهایی شنیده می‌شود گفته نشده، اما بد نیست برای یک شب اسرار آمیز شما هم مهمان طبقاتی از این هتل شوید که بیشترین روایات از آن شنیده شده است.

 

معرفی هتل‌های تاریخی فوق‌‌العاده‌ای که در سفر به مالزی می‌توانید مهمانشان شوید

 

 

 آپارتمان ریا

 


برج‌های Highland


اگر از هر کس در کوالالامپور در مورد این برج‌ها بپرسید، سریعا برایتان توضیح می‌دهد که اتفاقات دلخراشی که به واسطه ریزش بخش‌هایی از این ساختمان به انجام رسیده بود، این مجموعه تسخیر شده است. مردم محلی بارها گفته‌اند که در خانه‌های متروکه این مجتمع صدای جیغ‌های بلند می‌شنوند و شب‌ها نیز صدای ناله‌هایی از دل آجرهای آن به بیرون درز پیدا می‌کند. همین داستان‌هایی که پیرامون این ساختمان‌ها گفته می‌شود، باعث شده بسیاری از شکارچیان روح و آن‌ها که به داستان‌های ماورایی علاقه‌مند هستند به سفر کوالالامپور آمده تا از نزدیک، این ساختمان را ببینند و در اتاق‌هایش کنجکاوی کنند.

 

 

 برج‌های Highland

 


قلعه کلی


شاید باورش سخت باشد، اما قلعه‌ای که ساختش با مشکل مواجه شد و بسیاری در آن جان سپردند، یکی از جاذبه‌های گردشگری مالزی به حساب می‌آید. دستور ساخت این قلعه را ویلیام کلی در سال ۱۹۱۵ برای همسرش داد. در زمان ساخت این قلعه چندین نفر از کارگرها به واسطه ابتلا به تب اسپانیایی جان سپردند و خود صاحب بنا نیز در نهایت در ۱۹۲۶ از زات‌الریه جان سپرد. حالا اما خیلی‌ها عقیده دارند که صداهایی که در خرابه‌های این قلعه شنیده می‌شود، صدای ویلیام کلی است که هنوز می‌خواهد کارگران مرده را به کار بگیرد. به همین دلیل جدا از بازدیدکنندگانی که از سر کنجاکوی به قلعه کلی می‌آیند، هستند شکارچیان روحی که ساعت‌ها در این مکان مشغول بودند.

 

۸ جزیره‌ی زیبای مالزی که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید

 

 

 قلعه کلی

۱۵ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران