پربازدیدترین نقاط مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
پربازدیدترین نقاط مالزی

صرف نظر بودجه و طیف وسیع سرگرمی‌هایی که در تور مالزی در دسترس است این کشوری چند فرهنگی است که چیزهای بسیار زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان خود دارد. کوالالامپور پایتخت این کشور، شهری بین‌المللی با فرصت‌های خرید شگفت‌انگیز و معماری خیره‌کننده است که در داخل بلوک‌ها، هم برج‌های فوق مدرن پتروناس و هم تعدادی کاخ و ساختمان استعماری را خواهید دید. در فاصله کوتاهی از پایتخت، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، از جزایر، کوه‌ها، و غارهای بی‌همتا گرفته تا معابد بی‌شمار و فرصتی بی‌نظیر برای کاوش در جنگل غنی از جانوران بورنئو. مالزی همچنین یک مقصد محبوب برای غواصی و اسنورکلینگ است، با صخره‌های مرجانی زیبا و سواحل شنی نرم که مرتبا در فهرست بهترین مقاصد قرار می‌گیرند.

 

کوالالامپور، برج‌های دوقلوی پتروناس

پتروناش مرتفع‌ترین برج‌های دوقلوی جهان است که ارتفاع شگفت‌انگیز آن‌ها ۴۵۲ متری در میان ابرها می‌رسند. این برج ها دارای ۸۸ طبقه ارتفاع و مجموعا ۷۶ آسانسور هستند. برج‌های دوقلوی پتروناس با استفاده از بتن مستحکم شده، فولاد و شیشه ساخته شده اند، توسط یک پل آسمانی دوتایی در طبقات ۴۱ و ۴۲ به یکدیگر متصل شده‌اند. بازدیدکنندگان تور کوالالامپور معمولا برای تماشای مناظر خیره‌کننده از پارک KL و پارک ۶.۹ هکتاری KLCC در زیر برج به اینجا می‌روند. این مناظر به‌ویژه در شب چشم‌گیر هستند. در حالی که طبقات بالایی رج بیشتر واحدهای تجاری هستند که شرکت‌های بزرگی همچون IBM، مایکروسافت، و Huawei Technologies اجاره داده شده‌اند اما طبقات پایین برج‌ها برای Suria KLCC، یکی از بزرگترین مراکز خرید در مالزی در نظر گرفته شده است. این فضای خرده فروشی و سرگرمی با بیش از ۳۰۰ فروشگاه، یک گالری هنری و حتی فضایی برای سالن فیلارمونیک، بازدیدکنندگان را ساعت‌ها درگیر خود می‌کند.

آدرس: Concourse Level, Petronas Twin Tower, Lower Ground, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Malaysia

 

سلانگور، غارهای باتو

مجموعه غارهای باتو که کمتر از یک ساعت خارج از کوالالامپور قرار دارد، از سه غار اصلی به اضافه یک سری غار کوچکتر تشکیل شده است که بیشتر آن‌ها شامل مجسمه‌ها و زیارتگاه‌های ۱۰۰ ساله‌ای است که به خدایان هندو اختصاص داده شده است. غار اصلی، معروف به غار کلیسای جامع، در بالای یک پلکان رنگارنگ عظیم قرار دارد که برای رسیدن به آن باید ۲۷۲ پله را بالا بروید و فضایی خواهید دید که با مجسمه‌ها، محراب‌ها و چراغ‌ها تزئین شده است. همچنین در پایین پله‌ها، مجسمه طلایی لرد موروگان به ارتفاع ۴۳ متر پذیرای بازدیدکنندگان است. بازدیدکنندگان می‌توانند به تنهایی غارها را کاوش کنند یا می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد غارها به یک تور راهنما بپیوندند. در طول جشنواره هندو تایپوسام در ژانویه، هزاران نفر برای جشن به غار می‌روند که تقریبا شلوغ‌ترین زمان برای بازدید از اینجاست.

 

۸ مقصد پربازدید در کشور مالزی

آدرس: Gombak, 68100 Batu Caves, Selangor, Malaysia

 

سباح، کوه کینابالو

کوه کینابالو با بیش از ۴۰۰۰ متر ارتفاع، بلندترین کوه مالزی است. این کوه بخشی از پارک کینابالو، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی مالزی و میراث جهانی یونسکو است. کینابالو به دلیل اکوسیستم منحصربه‌فردش که مراتع، چمن‌زارها و بوته‌زارهای آلپی را در هم می‌آمیزد، خانه طیف چشمگیری از گونه‌های گیاهی و جانوری، از جمله اورانگوتان‌های در معرض خطر است. همچنین کوه کینابالو مقصد اصلی کوهنوردان است اگرچه صعود به قله در اینجا می‌تواند مشکل باشد. روزانه تنها ۱۸۵ مجوز صعود توسط این پارک صادر می‌شود و بازدیدکنندگان باید از قبل محل اقامت خود را رزرو کرده و راهنمای کوهستان استخدام کنند تا بتوانند از مسیرها عبور کنند. اگرچه افراد زیر ۱۶ سال مجاز به پیوستن به گروه‌های کوهنوردی هستند، اما محدودیت‌هایی وجود دارد. کوهنوردان باید قبل از تلاش برای صعود، برای اقامت در پارک ملی کینابالو را برنامه ریزی کنند و از آنجایی که خود پارک در ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متری قرار دارد، این امکان را فراهم می‌کند تا قبل از تلاش برای رسیدن به قله، بدن خود را برای این صعود سازگار کنند.

 

۷ فعالیت‌ هیجان‌انگیز در لنکاوی

آدرس: Ranau, West Coast Division, Sabah, Malaysia

 

جزایر پرهنتیان

این گروه از جزایر کوچک که زمانی مقصد محبوب تاجرانی بود که در اطراف جنوب شرقی آسیا سفر می‌کردند، بخشی از یک پارک دریایی است که امروزه به یک مقصد گردشگری اصلی در شمال شرقی مالزی تبدیل شده است. دسترسی به بیشتر جزایر با کشتی یا قایق‌های موتوری کوچک امکان‌پذیر است، اگرچه تنها دو جزیره بزرگ‌تر دارای امکانات اقامتی، فروشگاه‌ها و امکانات رفاهی هستند، از این رو Pulau Perhentian Besar بیشتر میزبان کوله‌گردها است در حالی که Pulau Perhentian Kecil کوچک‌تر، مجلل تر و خانواده محورتر است. در حالی که می‌توانید برای حرکت از یک ساحل به ساحل دیگر سوار تاکسی آبی شوید، به جای آن می‌توانید مسیرهای پیاده‌روی جزیره را دنبال کنید و در مسیرهای جنگل قدم بزنید و به تماشای مناظر خیره‌کننده‌ای از اقیانوس بپردازید. اگرچه غواصی، اسنورکلینگ، و کایاک سواری در اینجا فعالیت‌های محبوبی هستند، اما بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند در برنامه‌های حفاظت از لاک‌پشت‌ها داوطلب شوند و به مناطقی که لاک‌پشت‌ها برای تخم‌گذاری می‌آیند، دسترسی بی‌نظیری داشته باشند.

جزیره سیپادان

جزیره سیپادان و آب‌های اقیانوسی اطراف آن بخشی از غنی‌ترین زیستگاه دریایی جهان است که لاک‌پشت‌های پوزه عقابی در خطر انقراض، کوسه‌های نهنگ، مارمولک‌های عجیب و صدها گونه مرجانی را در خود جای داده است. این جزیره همچنین یکی از بهترین مقاصد غواصی در جهان محسوب می‌شود و به شدت تحت محافظت و نظارت قرار دارد بنابراین بازدید از آن نیاز به مجوز از قبل دارد و تنها ۱۲۰ مجوز در روز صادر می‌شود. رسیدن به جزیره مستلزم یک ساعت سواری با قایق تندرو است. زمانی که به اینجا رسیدید، جزیره را می‌توان به راحتی با پای پیاده، با سواحل مختلف و مکان‌های صخره‌ای در عرض چند دقیقه از یکدیگر کاوش کرد. از آنجایی که به دلیل قوانین حفاظت از محیط زیست دیگر امکان اقامت در جزیره وجود ندارد (جزیره مابول در نزدیکی محل اقامت ارائه می دهد)، بازدیدکنندگان معمولا صبح زود به عنوان بخشی از تورهای غواصی و اسنورکلینگ به اینجا می‌آیند و همه آن‌ها تا ساعت ۳ بعد از ظهر جزیره را ترک می‌کنند.

 

بهترین رستوران‌های لیتل ایندیا در کوالالامپور

ساراواک، پارک ملی گونونگ مولو

اگرچه این سایت میراث جهانی یونسکو بیشتر به خاطر قله‌های آهکی کارست برجسته‌اش که شبیه افرادی غول‌پیکر ایستاده‌ است مشهور باشد، اما غارهای عظیم آن نیز به همان اندازه خیره‌کننده هستند. جنگل‌های بارانی انبوه بیشتر قسمت‌های پارک را پوشانده و دسترسی به برخی مناطق را دشوار می‌کند  یکی از دلایلی که برخی از غارهای اینجا تا دهه ۱۹۷۰ واقعا کاوش نشده بودند. دلیل دیگر این است که سیستم‌های غار این پارک بسیار عظیم بوده و هم بزرگترین گذرگاه و هم بزرگترین اتاق زیرزمینی جهان را در خود جای داده‌اند. یکی از غارهایی که اینجا باید ببینید غار گوزن بسیار زیبا است، سقف‌هایی به ارتفاع بیش از ۱۲۲ متر داشته، آبشارهایی که از میان صخره‌ها می‌ریزند و دهانه‌ای روی یک فروچاله به عرض بیش از یک کیلومتر است.

تپه پنانگ

از طریق راه‌آهن پنانگ هیل که یک فونیکولار مجهز به تهویه هوا است می‌توان به بالای تپه پنانگ رسید، این فونیکلار طی پنج تا ۱۰ دقیقه ۲۰۰۷ متر را به سمت بالا می‌رود. اگرچه ایستگاه‌های میانی بین ایستگاه پایه و بالاترین نقطه وجود دارد، اما این توقف‌ها فقط در صورت درخواست انجام می‌شوند و بیشتر توسط ساکنانی که در آن ایستگاه‌ها زندگی می‌کنند استفاده می‌شوند. بالای تپه پنانگ مناظر سبز زیبایی از شهر را ارائه می‌دهد و تپه هبیتات پنانگ با یک مسیر طبیعی ۱.۶ کیلومتری که جنگل بارانی و تعدادی باغ گرمسیری را قطع می‌کند، در خود جای داده است. یک سایبان به ارتفاع ۴۰ متر در آسمان، زیپ لاین، و Skyway که سه عرشه دید و منظره ۳۶۰ درجه از خلیج و جزایر را ارائه می‌دهد.

کداح، تله کابین لنکاوی

تله کابین لنکاوی یک سفر ۲.۲ کیلومتری بین ایستگاه پایه و بالای کوه Gunung Machinchang انجام می‌دهد، جایی که تعدادی از جاذبه‌ها از جمله پل آسمان عابر پیاده واقع شده است. همچنین یک ایستگاه میانی وجود دارد که مسافران می‌توانند برای دسترسی به سکوی تماشا از آنجا پیاده شوند.  سفر به قله، در گوندولاهای کف شیشه‌ای، حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و مناظر وسیعی از خلیج، آبشار Telaga Tujuh، و آب‌های فیروزه‌ای اطراف جزیره لنکاوی را ارائه می‌دهد. علاوه بر پل آسمان، ایستگاه بالا همچنین تعدادی امکانات رفاهی، دو سکوی دید اضافی و مسیری را ارائه می‌کند که از طریق جنگل همیشه سبز تا ایستگاه میانی فرود می‌آید.

 

شگفتی‌های طبیعت مالزی

بورنئو، پارک ملی باکو

پارک ملی باکو درست در مقابل آب، سواحل شنی، و صخره‌های ماسه سنگی شیب‌دار اطراف جنگل‌های مانگروی زیبا و باتلاق ذغال سنگ قرار دارد. برای رسیدن به پارک نیاز به یک اتوبوس سواری دارید و سپس ۲۰ دقیقه سوار قایق موتوری کوچکی می‌شوید که برای هر کسی با بیماری‌های زمینه‌ای و بدن ضعیف مناسب نیست. هنگامی که به ساحل رسیدید، می‌توانید هر یک از ۱۶ مسیر مشخص شده در جزیره را که خواستید برای کاوش دنبال کنید زیرا هیچ وسیله نقلیه‌ای در پارک وجود ندارد و امیدواریم که چشم انداز گیاهان و جانوران محلی غیرمعمول، که شامل گیاهان گوشتخوار، میمون‌های پروبوسیس در حال انقراض است را ببینید. دو تا از بهترین مسیرها عبارتند از لینتانگ لوپ برای گشت و گذار عالی در زمین‌های نسبتا آسان و مسیر تاجور که شما را به یک آبشار و استخرهایی می‌برد که می‌توانید در آن شنا کنید. برای درک بهتر زیبایی پارک، اقامتی شبانه را در نظر بگیرید، زیرا بیشتر حیوانات تنها زمانی که خورشید غروب می‌کند بیرون می‌آیند. خانه‌های ییلاقی برای اجاره و همچنین یک کمپ مشخص در دفتر مرکزی پارک وجود دارد که می‌توانید هر کدام را که خواستید برای اقامت انتخاب کرده و رزرو کنید.

۲۴ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران