نقاط شگفت‌انگیز ناشناخته مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
نقاط شگفت‌انگیز ناشناخته مالزی

نقاط محبوب و شگفت‌انگیز شناخته شده‌ای در مالزی همچون A Famosa در ملاکا، پنانگ هیل در پنانگ و غارهای باتو در بیرون کوالالامپور که در بسیاری از سفرهای روزانه در تور مالزی جای دارند. مالزی کشوری بسیار غنی از انواع زیبایی‌های طبیعی مثل جنگل‌ها، دریا و رودخانه، آبشارها و کوه‌ها و جاهای پنهانی است که در طول گردش‌ها و تورهای تفریحی کشف می‌شوند. در مقابل تعداد معدودی نقاط شناخته شده و رایج جاهای متنوع زیادی وجود دارد که روح‌تان هم خبر ندارد اصلا وجود دارند.

 

معبد Kek Lok Si

معبد Kek Lok Si یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین معابد در جنوب شرقی آسیا و یکی از معروف‌ترین معابد مالزی است که فضای داخلی و بیرونی سالن‌های معبد، بتکده‌ها و طاق‌ها از حکاکی‌های تزئینی مجسمه‌ها و نقاشی‌های دیواری پوشیده شده که نمایانگر آموزه‌های بودایی و فرهنگ چینی و آیین‌های زندگی روزمره است. این معبد یکی از گنجینه‌های معبد یکی از بودیسم ماهایانا است. شما در بازدید از اینجا می‌توانید استخر لاکپشت‌ها و باغ‌های سرسبز اطراف آن دیدن کنید، قدم بزنید و از فضای جذاب آن دیدن کنید.

آدرس: 1000-L, Tingkat Lembah Ria 1, 11500 Ayer Itam, Pulau Pinang, Malaysia

 

جنگل بارانی بلوم

مانند تمنگور این جنگل بارانی ارزشمند ۱۳۰ میلیون سال قدمت داشته و یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های دنیا محسوب می‌شود. این جنگل بارانی محافظت شده که در کنار دیاچه تمنگور قرار دارد محل زندگی طیف گسترده‌ای از جانداران، گیاهان بومی و مردم محلی است. شما می‌توانید در تمنگور کروز دریاچه را تجربه کنید و یا در جنگل‌های بارانی بلوم به پیاده‌روی، کمپینگ و ماجراجویی بپردازید. به علاوه می‌توانید در رویال بلوم از پرندگان زیبا دیدن کنید و یا با معلق شدن از زیپ‌لاین آدرنالین‌تان را بالا ببرید و یا برای تجربه‌ای آرام‌تر در دریاچه به ماهی‌گیری مشغول شوید. برای صرف وقت در طبیعت و انجام چنین تفریحاتی در هتل تفریحی Rainforest Belum Resort اقامت کنید.

 

معرفی پارک‌ها و آبشارهای زیبای لنکاوی

آدرس: Belum Rainforest Resort: Pulau Banding, 33200 Gerik, Perak, Malaysia

 

سمپورنا

سمپورنا در بورنئو و در پارک تفریحی دریایی Tun Sakaran (مجمع الجزایر هشت جزیره) منتهی به پارک ملی سیپادان قرار گرفته است. این درست جایی است که کوه‌های چشم‌گیر، مرجان‌های زیبا و نقاط غواصی با هم تلاقی پیدا کرده و جایی بی‌نظیر را تشکیل می‌دهند. جامعه Bajau Laut، معروف به کولی‌های دریایی با خانه‌های سنتی خود بالای آب‌های شفاف زندگی می‌کنند. یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی در مالزی این مکان است که می توانید در آن به  بازدید از مرجان‌های رنگی و ماهی‌های زیبا و شگفت‌انگیز بپردازید. برای تماشای زیبایی‌های بهشتی و کم‌تر دیده از آب‌های شفاف، پرندگان و مناظر پانوراما در امتداد جزیره Bohey Dulang پیاده‌روی کنید.

جنگل حفاظت شده چمورونگ

با کاوش در ذخیره جنگلی Chemerong در Terengganu می‌توانید از آبشارها و استخرهای پر شده از آب‌های شفاف دیدن کنید. پیاده‌روی ۱.۵ ساعته‌تان را از در ورودی پارک شروع کرده و به سمت آبشار جادویی و زیبای آن ادامه دهید. گوشه و کنار آبشار را کاوش کرده و در کنار آن استراحت کنید. پاهایتان را در آبشار خیس کنید و روح‌تان را جلا ببخشید. از استخرهای توصیه شده می‌توانیم به Jeram Lesung و Bangan River اشاره کنیم.

 

تجربه ۵ اسپای لاکچری در سفر به کوالالامپور

آدرس: Forest Chemerong, Terengganu, Malaysia

 

کونداسانگ

کونداسانگ شهری کوچک پشت کوه کینابالو است. این شهر ایده‌ای عالی برای گذر از دره زیبا در امتداد جاده‌های پر پیچ و خم است. شما می‌توانید از کوتا کینابالو ماشین کرایه کنید و این سفر جذاب و دوست داشتنی را انجام دهید. در اینجا می‌توانید از مزارع، مراتع سرسبز زیبا دیدن کنید، پروسه تولید غذاها و فراورده‌های لبنی را در مزرعه یاد بگیرید و با خوردن بستنی‌های لذیذ با گرمای هوا مبارزه کنید. در اینجا می‌توانید از غذاهای متنوع محلی، نوشیدنی‌ها و پیتزاها نیز امتحان کنید.

 

راهنمای سفر مجردی به پنانگ

سکینچان

با یک ساعت ماشین‌سواری از کوالالامپور می‌توانید به سکینچان بروید و از غرق شدن در زندگی بومی و محلی مردم لذت ببرید و از مشاهده منظره گسترده‌ای از مزارع برنج سرسبز احساس آرامش کنید. در حالی که از تماشای مزارع لذت می‌برید برای خوردن وعده‌ای غذای خوشمزه در کافه N. 16 توقف کنید. برای لمس زندگی ماهیگیران منطقه به روستای ماهی‌گیری باگان بروید. حتما در این سفر از خوردن غذاهای دریایی ارزان هم لذت ببرید.

 

۶ کاری که در سفر به پنانگ باید انجام بدهید

آدرس: Sekinchan, 45400, Selangor, Malaysia

 

آبشار رین‌بو

در امتداد جنگل قدم بزنید و از یکی از زیباترین آبشارهای مالزی در پنانگ دیدن کنید. مخصوصا در اوایل صبح با تابش نور خورشید به آب‌های جاری، آبشار رین‌بو شدیدا سحرانگیز به نظر می‌رسد. به تورهای محلی ملحق شوید و با ماشین ۴۵ دقیقه در جنگل پیش بروید و ۴۵ دقیقه بعد را پیاده بروید. در نهایت با فرو بردن پاهایتان در آب‌های سرد آبشار ماجراجویی‌تان را تکمیل کنید.

آدرس: Rainbow Waterfall, Pahang, Malaysia

۲۹ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران