معرفی نقاط حماسی و ناشناخته مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
معرفی نقاط حماسی و ناشناخته مالزی

مالزی مقصدی گرمسیری با آب و هوایی مطلوب و شرجی است که به دلیل زیبایی‌های طبیعی و بناهای پراکنده در سراسر کشور ارزش بازدید را دارد. مالزی با شهرهای مدرن، در حال توسعه و سنتی پر شده و دارای جاذبه‌های مذهبی و طبیعی زیادی است. با توجه به این گستردگی خیلی طبیعی است که برخی از جاهای منحصر به فرد بین محلی‌ها شناخته شده نباشد چه برسد به گردشگران. ما در اینجا نقاط حماسی این کشور که باید در تور مالزی حداقل یک بار هم که شده از آن‌ها دیدن کنید را معرفی خواهیم کرد.

 

پنانگ، Pulau Jerejak

این جزیره که در پنانگ واقع شده به خاطر سابقه ناخوشایندی که دارد بین مردم محلی آنچنان محبوب نیست، اما پر از جنگل‌های انبوه و سرسبزی است که در اعماقشان ویرانه‌های قدیمی پراکنده شده‌اند. این جزیره در اوج دوره استعماری انگلیس برای نگه داری بیماران سل، جزام، محل استراحت تشریفاتی برای سربازان نیروی دریایی گم شده در دنیای هند بود. به علاوه این جزیره دارای یک منطقه قرنطینه و یک زندان که تا سال ۱۹۹۳ مورد استفاده قرار می‌گرفت هم می‌شود که البته یک هتل و اسپا جای آن را گرفته که به خاطر گذشته تاریکش زیاد طرفدار ندارد. این جزیره که برای کاوشگران و دوستداران طبیعت بسیار مناسب است، اسرار بسیاری برای افراد شجاع در خود نهان کرده که باید کشف شوند.

 

۵ مدرسه‌ی غواصی پنانگ برای دیدن جهان زیر آب

گونونگ داتوک

این قله‌ای جذاب و زیبا است که نمای خیره کننده‌ای به جنگل‌های اطراف و نزدیکی ملاکا ارائه می‌دهد ولی جای تعجب است که چرا مانند قله‌های شناخته شده دیگر در مالزی محبوب نیست. این ناحیه پر از فرهنگ محلی و تاریخ غنی بوده و این کوه قدیمی نیز دست نخورده باقی مانده است. در این خطه جنگلی سنگ‌های قدیمی و درختان غول پیکر بدون مزاحمت در کنار هم قرار دارند و زندگی بی‌نظیر جنگل را برای قرون آینده حفظ کرده‌اند. مسیرهای مشابه و پر پیچ و خم زیادی وجود دارد بنابراین برای صعود حتم علامت‌ها را دنبال کرده و برای کاوشی جذاب حتما غذا بسته‌بندی کنید و با خودتان ببرید تا انرژی کافی داشته باشید.

 

طبیعت‌گردی در دل پارک‌های ملی مالزی

جزایر سیپادان

جزایر سیپادان که نه تنها به عنوان یکی از بهترین نقاط غواصی در مالزی بلکه در جهان شناخته می‌شود، برای فعالیت‌های دریایی و زیر آب چیزهای زیادی برای ارائه دارد. اگرچه چنین ویژگی برجسته‌ای ممکن است آن را به یک هدف خاص برای علاقه مندان به اقیانوس تبدیل کند، اما هنوز هم سرگرمی برای غواصان غیر غواص وجود دارد. شما می‌توانید در سکوت سواحل شنی و جنگل کوچک جزیره‌ای که پرندگان وحشی و سایر حیوانات وحشی بدون تأثیر از نفوذ انسان در آن زندگی می‌کنند، از استراحت و انزوای‌تان لذت ببرید.

آبشار Lepoh

این آبشار کوچک اما زیبا در مسیر تپه‌های هولو لانگات، با کمی فاصله از گونونگ نوانگ پنهان شده است. برای رسیدن به آبشار باید یک سفر جاده‌ای کوچک را از کوالالامپور تحمل کنید. توصیه می‌کنیم از تماشای مناظر دیدنی روستاهای عجیب مالایی در طول مسیر لذت ببرید. آبشارهای Lepoh به دلیل آب خنک کوهستانی شناخته شده است. دو مورد از آن‌ها آب را به یک استخر احاطه شده با فضای سرسبز هدایت می‌کنند که برای رسیدن به آن دو ساعت پیاده روی لازم است. قالب بازدیدکنندگان این آبشار افراد محلی همان منطقه و توریست‌های گاه و بی‌گاهی هستند که سر از اینجا در می‌آورند. بنابراین بهتر است کمی زودتر بروید و بهترین مکان‌ها برای پیک نیک را شناسایی کنید.

مزرعه Desa Diary

زیبایی یک مزرعه لبنیاتی که در دامنه کوهی بزرگ قرار گرفته ممکن است از آنچه که پیش بینی می‌کنید هم بیشتر باشد. با رفتن به این مزرعه که در کونداسانگ صباح، جایی که گاوهای سیاه و سفید چاق در آب و هوای خنک همراه با چند بز چرا می‌کنند، سفر به هلند یا نیوزیلند را در دل مالزی تجربه خواهید کرد. آن‌ها بر تغذیه و نحوه نگه‌داری دام‌ها حساسیت زیادی دارند تامزه و کیفیت شیر همانی باشد که باید باشد، طبیعی و ارگانیک.

 

لنکاوی، مقصدی برای آن‌ها که عاشق طبیعت ‌گردی‌اند

جزیره جم

این جزیره خصوصی، نهایی‌ترین سفر به انزوا را به شما تقدیم می‌کند. این تنها استراحتگاه جزیره‌ای است که با تکیه بر روش‌های سازگار با محیط زیست برای انرژی و آب، بازدیدکنندگان را ترغیب می‌کند که زمان بیشتری را در فضای بازو در آب‌های زیبای آبی سپری کنند. اگر خوش شانس باشید و زمان بازدید شما با فصل تخمگذاری لاک پشت همزمان شود تجربه‌ای خارق‌العاده خواهید داشت. به دور از جمعیت انبوه سفرهای ماه عسل و خانواده‌ها استراحت کنید و در این "جواهر" پنهان از یک تعطیلات ساحلی ساده و در عین حال مجلل لذت ببرید و از اینترنت و دنیای پراسترس بیرون جدا شوید.

۰۳ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران