تماشای ستاره‌ها در بهترین نقاط مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
تماشای ستاره‌ها در بهترین نقاط مالزی

در سال‌های اخیر علاقه به تماشای ستارگان و عکاسی از آسمان شب، از عده‌ای محدود به جمعیت زیادی از مردم سرایت کرده است. خیلی‌ها دوست دارند به نقاطی خاص از دنیا سفر کرده و در جاهایی که برای اینکار بهترین است، آسمان شب را به تماشا بنشینند. اگر شما هم به این کار علاقه دارید و قصد سفر با تور مالزی را هم دارید، ما بهترین نقاط برای تماشای آسمان شب در این کشور را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

تپه کانادا (میری، ساراواک)

بر خلاف اسمش، این تپه نه در کانادا، بلکه در شرق مالزی واقع شده است. منظره‌ای که از کوهستان این منطقه تماشا می‌کنید، اولین جایی است که در مالزی نفت استخراج شده. اما دلیلی که ما تپه کانادا را در لیستمان قرار دادیم، باران‌هایی است که در این منطقه می‌بارد و بعد از باران یکی از تمیزترین و بهترین جاها برای تماشای ستارگان در این تپه شکل می‌گیرد. بسیاری از علاقه‌مندان مالزیایی، برای تماشای ستارگان در شب، کمپ‌هایی را در این منطقه برپا می‌کنند.

 

میدان عقاب نماد جزیره لنکاوی در مالزی

جزیره پرهنتیان (ترنگانو)

اگر قصد رفتن به تور مالزی را دارید، جزیره پرهنتیان فارغ از این که جایی ایده‌آل برای تماشای آسمان شب و رصد ستارگان است، یکی از زیباترین و استثنایی‌ترین نقاط این کشور نیز به حساب می‌آید. اما به طور کلی با توجه به کم بودن آلودگی نوری در این جزیره، پرهنتیان جایگاهی ویژه در میان علاقه‌مندان به تصویربرداری از ستارگان دارد.

کوالا کوبو بارو (سلانگور)

این مکان در بالای تپه هولو در سلانگور واقع شده است. در گذشته دهکده‌ای در این محل وجود داشت که سال ۱۸۸۳ میلادی بر اثر سیل از بین رفت. به همین دلیل در آخر اسم این مکان بارو آمده که در زبان مالزیایی به معنای جدید است. جدا از این تاریخچه‌ی جالب و البته غم‌انگیز و همچنین زیبایی خیره‌کننده این منطقه کوهستانی، به خاطر ارتفاع، تمیزی هوا و همچنین کم بودن آلودگی نوری، کوالا کوبو بارو برای تماشای آسمان شب و همچنین عکس‌برداری از ستارگان، فوق‌العاده عالی خواهد بود. همچنین با توجه به این که این مکان تا کوالالامپور کم‌تر از یک ساعت فاصله دارد، به راحتی در تور کوالالامپور می‌توانید از آن‌جا بازدید به عمل آورده یا برای تماشای آسمان شب، شب را به کمپ زدن در این مکان بپردازید.

 

معرفی بهترین بوتیک هتل‌های کوالالامپور

اقامتگاه Wind Paradise (صباح)

اقامتگاه "بهشت باد" در یک منطقه کوهستانی بسیار زیبا در صباح واقع شده است. یک مکانی توریستی بسیار جذاب که به گردشگران اجازه می‌دهد تا حد زیادی اقامت به سبک مغول‌ها را در قلب کوهستان مالزی تجربه کنند. همین امر باعث شده تا در شب‌ها، این اقامتگاه و اطراف آن کم‌ترین آلودگی نوری را ایجاد کنند. در مجموع اقامت در این مکان هم تجربه‌ای جذاب است و هم برای کسانی که قصد دارند جایی عالی برای تماشای ستارگان را انتخاب کنند، محلی مناسب خواهد بود.

اولو یام (سلانگور)

سلانگور مراکز دیدنی بی‌شماری دارد. بودن در این محل می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و بسیار عالی از تور مالزی برایتان بسازد. یکی از این جاها، اولو یام است که جزو محل‌های بسیار پرطرفدار در میان کوله‌گردهایی محسوب می‌شوند که به مالزی سفر می‌کنند. حتی خود محلی‌ها هم این محل را برای گردش و سفر خیلی می‌پسندند. اما شب‌های پر ستاره و مناسب برای عکاسی از آسمان، دلیل مهم‌تری است که ما اولو یام را در لیستمان آورده‌ایم.

 

معرفی ۷ رستوران حلال در پنانگ

پارک ملی پنانگ

تور پنانگ یکی از پرطرفدارترین سفرها به مالزی است. جایی که مسافران ایرانی نیز آن را بسیار انتخاب می‌کنند. اگر شما هم علاقه مند به رصد ستارگان و عکاسی از آسمان شب هستید و قصد سفر به پنانگ را دارید، می‌توانید در بخش‌هایی از این پارک ملی که برای کمپ زدن هستند در نظر گرفته شده است، شبی را در این محل سر کرده و آسمان پر ستاره‌ی این محل را تجربه کنید. لازم به ذکر است که در سفر با این تور نباید بهترین پارک‌های پنانگ را از دست بدهید و حتما زمانی را برای گشت و گذار در این پارک‌ها اختصاص دهید.

تپه بروگا (سلانگور)

آخرین انتخاب ما در مالزی برای رصد آسمان شب نیز در سلانگور است. یکی دیگر از بلندی‌های این منطقه که مناظر بسیار دیدنی داشته و با دهکده‌هایی که در اطرافش وجود دارد، جایی عالی برای گردش در طبیعتی زیبا محسوب می‌شود. این مکان نیز خصوصیات کامل برای رصد ستارگان را داشته و جایی عالی برای کمپ زدن نیز به حساب می‌آید.

 

نقاط شگفت‌انگیز ناشناخته مالزی

۰۶ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران