بهترین سایت‌های غواصی مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
بهترین سایت‌های غواصی مالزی

مالزی سرزمینی با جاذبه‌های متنوع، با آسمان خراش‌های سر به فلک کشیده، بازارهای پر جنب و جوش، غذاهای لذیذ، سواحل بکر و جنگل‌های بارانی سرسبز است. همچنین قرار گرفتن آن در مثلث مرجانی، آن را به یکی از دیدنی‌ترین و با ارزش‌ترین مکان‌های غواصی در این سیاره تبدیل کرده است. غواصی در مالزی به شما فرصتی می‌دهد تا اسرار دنیای دریا را که در زیر اقیانوس‌های آن در حال رشد است، کشف کنید. همین موضوع سبب شده تا سالانه توریست‌های بسیاری صرفا برای غواصی مسیر این کشور زیبا را در پیش بگیرند. شما در سفر با تور مالزی شاهد وجود سایت‌های غواصی متنوعی خواهید بود که هر کدام از آن‌ها در نوع خود بی‌نظیر هستند. چنانچه ایده غواصی در این کشور برای شما جذاب و وسوسه‌انگیز است در این مقاله همراه ما باشید تا با بهترین سایت‌های غواصی مالزی آشنا شوید.

 

جزیره سیپادان مالزی (Sipadan Island, Malaysia)

جزیره سیپادان با مرجان‌های گسترده‌ خود به بهشتی برای غواصان در مالزی تبدیل شده است. همچنین این جزیره باشکوه با شرایط عالی غواصی و طیف بی‌نظیری از گونه‌های دریایی برای کشف، مکان مناسبی برای تجربه بهترین غواصی در این کشور است. جزیره سیپادان یک مکان غواصی فوق‌العاده با مکان‌های برتر مانند باراکودا پوینت، باغ مرجانی، باغ معلق و غیره است که نمایشی باورنکردنی از زندگی زیر آب را به نمایش می‌گذارند. غواصی سیپادان در مالزی به شما این امکان را می‌دهد تا شاهد لاک پشت‌ها، کوسه‌های صخره‌ای، کوسه‌های خاکستری و همچنین تعداد زیادی ماهی‌های بزرگ و متنوع و همچنین اسب دریایی باشید.

  • بهترین زمان برای بازدید: مارس تا اکتبر (اسفند تا مهر)
  • بهترین زمان برای غواصی: آوریل تا دسامبر (فروردین تا آذر)

 

رمانتیک‌ترین اقامتگاه‌های مالزی

 

جزایر مابول و کاپالای مالزی(Islands Of Mabul & Kapalai, Malaysia)

غواصی جزایر مابول و کاپالای در مالزی به شما این فرصت را فراهم می‌کند تا در یکی از بهترین نقاط جهان غواصی را تجربه کنید. گونه‌های ماکرو از اصلی‌ترین چیزهایی هستند که در حین غواصی در این محدوده شاهد آن خواهید بود. البته که همه چیز محدود به این مورد نبوده و شما در سایت‌های غواصی جزایر مابول و کاپالای می‌توانید برخی از گونه‌های کمیاب نودی‌برانچ، کوتل‌ماهی و اختاپوس حلقه‌ای را از نزدیک ببینید. بزرگترین امتیاز این مکان دارا بودن هتل‌های مجلل ۵ ستاره و باشکوه است که اقامتی رویایی برای مسافران تور مالزی به ارمغان می‌آورند. جزیره کاپالای نیز با نقاط کم عمق غواصی بهشتی برای عکاسی زیر آب و همچنین غواصی در شب است.

  • بهترین زمان برای بازدید: مارس تا اکتبر (اسفند تا مهر)
  • بهترین زمان برای غواصی: جولای و آگوست (تیر و مرداد)

 

جزیره لانکایان مالزی (Lankayan Island, Malaysia)

پس از سیپادان، احتمالا جزیره لانکایان بهترین سایت غواصی در مالزی به شمار می‌آید. این جزیره زیبا با حدود ۳۰ مکان غواصی فرصتی نادر برای لذت بردن از مرجان‌های زیبا و کشف دنیای زیر آب است. آموزش‌های لازم قبل از غواصی داده شده و تمامی تجهیزات مورد نیاز در اختیار شما قرار داده خواهد شد. جزیره لانکایان نیز یک هتل لوکس و مجلل را دارا بوده و گردشگران در صورت تمایل می‌توانند سفری لاکچری و به یادماندنی در آن داشته باشند. در سایت‌های غواصی این جزیره به راحتی می‌توانید گونه‌های متنوع ماهی‌های بزرگ و همچنین باراکودا و تروالی را پیدا کرده و با آن‌ها شنا کنید.

  • بهترین زمان برای بازدید: ژوئن و سپتامبر (خرداد و شهریور)
  • بهترین زمان برای غواصی: ژوئن تا سپتامبر (خرداد تا شهریور)

 

معرفی برترین مراکز خرید کوالالامپور

 

جزیره لایانگ - لایانگ مالزی (Layang-Layang Island, Malaysia)

اگر به دنبال مکانی با حیات دریایی غنی برای غواصی در مالزی می‌گردید، آن جایی جز جزیره لایانگ - لایانگ نخواهد بود. این مکان جز زیباترین جزایر مالزی است که بیش از ۱۰ مکان غواصی که هر کدام تنها ۵ تا ۱۵ دقیقه با قایق‌سواری از هم فاصله ‌دارند را در خود جای داده است. بزرگ‌ترین امتیاز این محدوده دور افتاده بودن آن از دید توریست‌ها است که سبب شده کاملا دست نخورده و دنج باقی بماند. اگر در ماه‌های آوریل تا مه به این جزیره سفر ‌کنید، می‌توانید کوسه‌های سر چکشی خیره‌کننده را که برای جفت‌گیری در آب‌های عمیق جمع می‌شوند، ببینید.

  • بهترین زمان برای بازدید: مارس تا آگوست (اسفند تا مرداد)
  • بهترین زمان برای غواصی: مارس تا آگوست (اسفند تا مرداد)

 

جزیره ماتاکینگ مالزی (Mataking Island, Malaysia)

از دیگر مکان‌ها که می‌توان در لیست بهترین سایت‌های غواصی مالزی قرار داد، جزیره ماتاکینگ است. این جزیره  هم برای غواصان آماتور و هم برای غواصان با تجربه و حرفه‌ای گزینه‌ای بسیار ایده‌آل و دوست داشتنی است. همچنین این جزیره دارای استراحتگاه‌های مجلل و زیبایی است که می‌توانید در چند شب از سفر خود را در آن‌ها اقامت داشته باشید. از جمله چیزهایی که در حین غواصی در جزیره ماتاکینگ خواهید دید پرتوهای مانتا، کوسه‌های صخره‌ای خاکستری و لاک پشت‌های سبز بزرگ هستند. همچنین در سایت‌های غواصی این جزیره احتمال مشاهده برخی موجودات نادر آبی بالا است. نکته بسیار جالب اینکه در این محدوده شاهد اولین اداره پست زیر آب در جهان خواهید بود!

  • بهترین زمان برای بازدید: فوریه تا نوامبر (بهمن تا آبان)
  • بهترین زمان برای غواصی: مارس تا اکتبر (اسفند تا مهر)

 

جزیره ردانگ مالزی (Redang Island, Malaysia)

جزیره ردانگ که در ساحل شرقی شبه جزیره مالزی قرار دارد، بخشی از پارک دریایی ترنگانو را شامل می‌شود و فرصت‌های غواصی فوق‌العاده‌ای را با آب‌های آرام و شفاف و مرجان‌های غنی و زیبا ارائه می‌دهد. این جزیره گنجینه های دریایی عجیب و غریب بسیاری را در دل خود حفظ کرده و مکان ایده‌آلی برای غواصی در مالزی است که در نزدیکی کوالالامپور قرار دارد. بنابراین مسافران در سفر به کوالالامپور می‌توانند به آسانی به آن دسترسی داشته و تجربه یک غواصی فراموش نشدنی را برای خود ایجاد کنند. از همه مهم‌تر در سایت غواصی جزیره ردانگ دوره‌های ۴ روزه غواصی با قیمت بسیار مقرون به صرفه برگزار می‌شود که در نهایت گواهینامه PADI را ارائه می‌دهد. همین موضوع سبب شده تا علاوه بر جنبه تفریحی جزیره ردانگ به مکانی عالی برای یادگیری غواصی در مالزی تبدیل گردد.

  • بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا اکتبر (فروردین تا مهر)
  • بهترین زمان برای غواصی: اغلب روزهای سال برای غواصی مناسب است

 

معرفی برترین مقاصد ساحلی مالزی

 

جزیره تنگگول مالزی (Tenggol Island, Malaysia)

یکی دیگر از مکان‌های دوست داشتنی غواصی در مالزی، جزیره تنگگل است که عمدتاً برای غواصان با تجربه توصیه می‌شود؛ زیرا این جزیره دارای جریان‌ها بسیار قوی آب بوده و این می‌تواند برای افراد مبتدی مناسب نباشد. چنانچه قبلا تجربه غواصی را داشته‌اید برای کشف حیات دریایی پر جنب و جوش در بیش از ۲۰ نقطه دیدنی با مناظر فراموش نشدنی زیر آب خود را برای رفتن به جزیره تنگگول مالزی آماده کنید.

  • بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا فوریه (مهر تا بهمن)
  • بهترین زمان برای غواصی: مارس تا اکتبر (اسفند تا مهر)

 

جزایر پرهنتیان مالزی (Perhentian Islands, Malaysia)

یکی دیگر از بهترین سایت‌های غواصی مالزی که در عین حال یکی از بهترین‌ها برای یادگیری غواصی نیز محسوب می‌شود، جزایر پرهنتیان است. این جزیره شرایط غواصی عالی و نقاط غواصی فراوان را برای مبتدیان ارائه می‌دهد. همچنین بخشی از پارک دریایی ترنگانو، حدود ۲۰ مکان غواصی در اطراف مجمع الجزایر با آب شفاف و صخره‌های کم عمق پر از گونه‌های دریایی دیدنی در آنجا وجود دارد. جزایر پرهنتیان نیز مناسب‌ترین قیمت‌ها را برای یادگیری غواصی در مالزی ارائه می‌دهند و همچنین در ین مکان فرصت‌های فوق العاده‌ای برای عکاسی زیر آب خواهید داشت.

  • بهترین زمان برای بازدید: مارس تا نوامبر (اسفند تا آبان)
  • بهترین زمان برای غواصی: آوریل تا اکتبر (فروردین تا مهر)

 

جزیره تیومان مالزی (Tioman Island, Malaysia)

درست مانند سایر مکان‌های غواصی مالزی جزیره تیومان نیز هم برای غواصان مبتدی و هم برای غواصان با تجربه مناسب بوده و با بیش از ۲۵ مکان غواصی هیجان انگیز از جمله صخره‌های باشکوه هر گردشگری را شفته خود می‌کند. به خصوص در ماه فوریه جزیره تیومان به عنوان بهترین نقطه مالزی برای غواصی شناخته می‌شود. در حین غواصی در سایت‌های این جزیره شاهد نمایی جذاب از سنگ‌های گرانیتی، غارها و دره‌ها خواهید بود. همچنین می‌توانید وارد دنیای جادویی پر از ماهی‌های رنگارنگ، کوسه‌های صخره‌ای، لاک‌پشت‌ها، پرتوهای مانتا و حتی کوسه‌های نهنگ باشید. چنانچه مبتدی هستید توصیه می‌کنیم به سمت اسکله سالنگ و Reef House ABC  واقع در همین جزیره بروید.

  • بهترین زمان برای بازدید: مارس تا اکتبر (اسفند تا مهر)
  • بهترین زمان برای غواصی: فوریه تا نوامبر (بهمن تا آبان)

 

معرفی ۱۴ فستیوال محبوب در مالزی

 

جزیره لنگ تنگاه مالزی (Lang Tengah, Malaysia)

تا این بخش از مقاله سعی کردیم تا بهترین سایت‌های غواصی در مالزی را معرفی کنیم. اما در این میان شاید عده‌ای به دنبال مکانی برای تجربه غواصی در شب باشند. چنانچه شما نیز جز این دسته از افراد هستید، جزیره لنگ تنگاه را پیشنهاد می‌کنیم. این جزیره بکر که بین جزایر ردانگ و پرهنتیان واقع شده بدون اغراق  برخی از بهترین مکان‌های غواصی در غرب مالزی را دارا است. علاقه مندان به غواصی در اعماق دریا با دسته‌هایی از ماهی‌های متنوع روبرو شده و حتی در ساعات شب می‌توانند در خلیج‌های کم عمق شنا کرده و از غواصی خود لذت ببرند.

  • بهترین زمان برای بازدید: مارس تا اکتبر (اسفند تا مهر)
  • بهترین زمان برای غواصی: اغلب روزهای سال برای غواصی مناسب است

 

هزینه غواصی در مالزی

اکنون که با بهترین سایت‌های غواصی مالزی آشنا شدید، سوالی که ذهن‌ها را به خود درگیر می‌کند هزینه مربوط به آن است. چنانچه علاقه زیادی به غواصی دارید در سفر به مالزی باید هزینه‌ای بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ رینگت مالزی پرداخت کنید. هزینه‌ها بسته به شرایط و با توجه به مواردی از قبیل هزینه ورود به اسکله یا پارک دریایی، اجاره تجهیزات غواصی، حمل و نقل از هتل، ناهار و نوشیدنی و ... متغیر خواهد بود. در صورت تمایل به شرکت در دوره‌های آموزشی معتبر باید هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنید.

 

سفر به جزیره تیومان در تور مالزی

 

منبع

 

۱۷ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران