زیبایی‌های طبیعی قبرس که باید از آن‌ها دیدن کنید

جاذبه‌های گردشگری قبرس
زیبایی‌های طبیعی قبرس که باید از آن‌ها دیدن کنید

قبرس جزیره‌ای کوچک در دریای مدیترانه‌ست که در نزدیکی خاورمیانه واقع شده و طبیعتی بسیار زیبا و دیدنی دارد. تور قبرس همیشه برای ماسه‌های پودری و زیبا، مناطق طبیعی چشمگیر و صخره‌های باشکوهش شناخته شده و محبوب بود. این کشور توریستی که امروزه میزبان هتل‌های مجلل، رستوران‌های درجه یک و خیل عظیم مسافران چهار فصل است همچنان زیبایی‌های گذشته خود را حفظ کرده و با سخاوت در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. از سواحل خیره‌کننده تا گلوگاه‌های دیدنی در اینجا شگفتی‌های زیادی برای بازدید وجود دارد که معرفی خواهیم کرد.

 

گلوگاه avakas

در قلب وحشی و ناهموار شبه جزیره آکاماس، مسیری که به گلوگاه آواکاس می‌رود نمایشی شگفت‌انگیز از انواع گیاهان و سنگ‌های مختلف به نمایش می‌گذارد. بی‌تردید شگفت‌انگیزترین و دیدنی‌ترین بخش این گلوگاه تکه سخت بزرگی‌است که مابین صخره‌ها و بین زمین و آسمان قرار گرفته است. خطوط رنگی و شگفت‌انگیز بین صخره‌ها در طول فصول و روز رنگ‌های مختلفی ساطع می‌کنند که نشان دهنده اینست که رنگ‌های این دیوارهای گچی در طول سال کمی تغییر رنگ دارند. این گلوگاه از طریق یک مسیر طبیعی پوشیده از گیاهان متنوع در دسترس قرار دارد.

 

 

گلوگاه آواکاس

 

 

تپه‌های ماسه‌ای لیماسول

این تپه های ماسه‌ای شبه قهوه‌ای واقعا یکی از زیباترین و معروف‌ترین نقاط طبیعی در قبرس هستند. دورافتادگی از منطقه به مرموز بودن آن افزوده و از آن نقطه‌ای طبیعی و جذاب برای کاوش ساخته است. این تپه‌های ماسه‌ای در نزدیکی جنوبی‌ترین لبه شبه جزیره آکروتیری واقع شده و تنها با یک جاده خاکی در دسترس قرار دارد. چیزی که این تپه‌های ماسه‌ای را منحصر به فرد می‌کند رنگ غیرمعمول خاکستری آن‌هاست. سایه‌هایی که این تپه‌ها ایجاد می‌کنند متفاوت‌تر از هر چیزی‌ست که بازدیدکنندگان قبلا جاهای دیگر دیده‌اند. فقدان شهرک‌سازی‌های انسانی و مقدار زیادی از شن و ماسه نرم و ابریشمی باعث شده تا نقطه‌ای پنهان برای لاک پشت‌ها باشد.

 

بهترین کارهایی که می‌توانید در لیماسول قبرس اروپایی انجام دهید

 

تپه‌های ماسه‌ای لیماسول

 

 

دریاچه‌های نمک لیماسول و لارناکا

افسانه محلی محبوبی وجود دارد که می‌گوید دو دریاچه قبرس، لیماسول و لارناکا زمانی به وجود آمد که سنت لازاروس از زنی محلی درخواست آب و غذا کرد اما او درخواست را رد کرد؛ سنت لازاروس که به شدت ناراحت شده بود گفت تاکستان او را تبدیل به شورزار می‌کند. در طی زمستان شوری دریاچه باعث می‌شود تا آب حفظ شده و جایی برای فلامینگوهای مهاجر که از طریق اروپا سفر می‌کنند مهیا شود. اما تابستان‌ها آب‌ها تبخیر شده و منطقه‌ای بی‌روح و خشک به وجود می‌آید که عمدتا به صورت بلورهای نمکی به نمایش در می‌آیند. به علاوه در آن نزدیکی مسجدی مقدس وجود دارد که چشم‌اندازی به شدت دیدنی از فلامینگوها ارائه می‌دهد. کسانی که عاشق عکاسی هستند شیفته این نقطه خواهند شد.

 

۱۰ جاذبه‌ی گردشگری لارناکا که در سفر به قبرس باید از آنها دیدن کنید

 

دریاچه‌های نمک لیماسول

 

 

حمام‌های آدونیس، پافوس

آب‌های عمیق و خنک حمام‌های آدونیس برای شنا بسیار ایده‌آل و محبوب هستند. در واقع اینجا استخری بزرگ با آبشاری فیروزه‌ای و دیدنی‌ست. کسانی که به اندازه کافی شجاع هستند می‌توانند از لبه‌های اطراف این استخر بالا بروند و به داخل آب خنک و جان‌افزایش شیرجه بزنند و شنا کنند. افسانه‌ها می‌گویند که این آبشارها محل تولد بسیاری از بچه‌های الهه افرودیت و آدونیس بوده است. به علاوه در این محل موزه محلی و سنتی هم وجود دارد که اطلاعات مفیدی راجب منطقه در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارد.

 

راهنمای یک روزه گشت‌وگذار هیجان‌انگیز در پافوس و لیماسول

 

حمام‌های آدونیس

 

 

cape greco

کیپ گرکو در واقع یکی از پارک‌های ملی قابل توجه قبرس است که با غارهای متعدد دریایی و سازه‌های صخره‌ای چشمگیر پر شده است. این پارک که بین آگیا ناپا و پروتاراس واقع شده به خاطر آب‌های کریستالی و لاجوردی شهرت پیدا کرده است. صخره‌های اطراف از این منطقه جایی فوق‌العاده برای غواصی ساخته این در حالی‌ست که زوج‌های جوان برای انداختن عکس‌های عروسی به آن نگاهی ویژه دارند. جدا از این که برای دیدن این نقطه از ماشین زیاد استفاده می‌شود شما می‌توانید با تورهای قایق‌سواری به دیدن غارها بروید.

 

فاماگوستا، بهشت ساحلی و سرزمین تاریخی قبرس شمالی

 

کیپ گرکو

 

 

دره سرو

این دره جنگل کاج سرسبز و باشکوهی‌ست که میزبان ردیفی از درختان سرو فوق‌العاده زیبا و چشمگیر قبرسی است. این درختان سرو نسبتا به سرو لبنانی نزدیک هستند و با ترتیب درختان اینجا یکی نیستند. اما اعتقاد عمومی بر اینست که درختان سرو به صورت طبیعی اینجا زندگی می‌کنند. یک منطقه پیک‌نیک و مسیر پیاده‌روی با مناظر عالی و نفسگیر هم وجود دارد که می‌توانید برای وقت گذرانی در آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

 

 

دره سرو

 

 

صخره‌های سفید، لیماسول

برای یافتن چشم‌اندازهای گسترده و عجیب از لیماسول به سمت شرق بروید تا به صخره‌های سفیدی که شبیه به شیرینی پیچ انگشتی هستند برسید که ۸ کیلومتر از ساحل لیماسول گسترده شده‌اند. این منطقه یبا حتی برای خیلی از محلی‌ها نیز ناشناخته است. اما شما می‌توانید به این منطقه بروید و از زیبایی‌های دیدنی آن و صخره‌های سفیدی که چون نگین در پس زمینه آبی دریا می‌درخشند دیدن کنید.

 

۵ تفریح هیجان‌انگیز که در سفر به لیماسول قبرس باید انجام بدهید

 

صخره‌های سفید

 

۲۵ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران